Opnieuw verven/ behangen om de kans op verkoop te vergroten?
+3
TukTuk
rapa nui
snowflakes
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Opnieuw verven/ behangen om de kans op verkoop te vergroten?
Ik heb jullie advies nodig !
Het appartement van mijn vriend staat nu ruim 1,5 jaar in de verkoop. Hij heeft tot nu toe slechts twee kijkers gehad, ondanks deelname aan de Open Huizendag. Helaas schiet het dus niet erg op.
Nu zijn we aan het denken om de huiskamer opnieuw te verven/sauzen/behangen. Het huidige behang is niet erg toegankelijk, je moet er echt van houden. (Ik plaats de link hieronder, het lukt me niet om alleen een foto te plaatsen).
http://www.funda.nl/koop/alphen-aan-den-rijn/appartement-47804778-poortwachter-92/fotos/#foto-1
Stel dat jullie op zoek zouden zijn naar een koopwoning, in hoeverre zouden jullie je dan laten leiden door de huidige kleuren/inrichting? Wat voor invloed zou dit hebben op jullie keuze? En wat vinden jullie van de kleuren/inrichting in dit appartement? Hebben jullie tips?
Ben benieuwd naar jullie mening!
Het appartement van mijn vriend staat nu ruim 1,5 jaar in de verkoop. Hij heeft tot nu toe slechts twee kijkers gehad, ondanks deelname aan de Open Huizendag. Helaas schiet het dus niet erg op.
Nu zijn we aan het denken om de huiskamer opnieuw te verven/sauzen/behangen. Het huidige behang is niet erg toegankelijk, je moet er echt van houden. (Ik plaats de link hieronder, het lukt me niet om alleen een foto te plaatsen).
http://www.funda.nl/koop/alphen-aan-den-rijn/appartement-47804778-poortwachter-92/fotos/#foto-1
Stel dat jullie op zoek zouden zijn naar een koopwoning, in hoeverre zouden jullie je dan laten leiden door de huidige kleuren/inrichting? Wat voor invloed zou dit hebben op jullie keuze? En wat vinden jullie van de kleuren/inrichting in dit appartement? Hebben jullie tips?
Ben benieuwd naar jullie mening!
snowflakes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 148
Punten : 249
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Opnieuw verven/ behangen om de kans op verkoop te vergroten?
Ik vind de inrichting gaaf! Wil de eetkamerstoelen wel, haha.
Maar, het kan wel afleiden voor mensen. Je ziet op de televisie ook vaak dat ze adviseren om het zo neutraal mogelijk te houden zodat mensen zich er een beeld bij kunnen schetsen, dus ik zou het gewoon proberen.
Maar, het kan wel afleiden voor mensen. Je ziet op de televisie ook vaak dat ze adviseren om het zo neutraal mogelijk te houden zodat mensen zich er een beeld bij kunnen schetsen, dus ik zou het gewoon proberen.
Gast- Gast
Ik vind die foto met de Eiffeltoren en dan dat drukke behang de kamer wel erg klein maken. Misschien zou ik er wel door heen kijken maar kan me wel voorstellen dat als er een gelijkwaardig appartement is waar rustige/witte muren zijn die de kamer wat ruimer maken je misschien eerst daar zou kijken. Overige foto's vind ik er netjes uitzien. Maar die foto vind ik erg druk.
Of je er iets aan moet doen: misschien wel maar ik zou eerst ook kijken naar wat er verder te koop is in deze prijsklasse/soort appartementen en hoe die foto's er uit zien. En hoe de prijs van jullie appartement is tov. die ander prijzen.
Of je er iets aan moet doen: misschien wel maar ik zou eerst ook kijken naar wat er verder te koop is in deze prijsklasse/soort appartementen en hoe die foto's er uit zien. En hoe de prijs van jullie appartement is tov. die ander prijzen.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Zelf laat ik me niet leiden door de inrichting. Want alles kan veranderd worden.
Toch vind ik een witte keuken met zwarte tegeltjes aardig druk ogen. Dan moet ik dus gaan besluiten om de keuken te gaan verbouwen en of ik daar dan zin in heb. De badkamer is daarentegen wel weer mooi. Kan vanaf de foto's niet zien hoeveel ruimte jullie hebben, maar wel dat de tegels van de Gamma zijn. Heb ze zelf ook.
Het is echt met smaak ingericht en ondanks dat een woning opknappen, qua verf en dergelijke, niet heel veel geld hoeft te kosten, zou ik compleet afknappen op de keuken. En dus ook niet verder gaan met onderhandelingen. Ow, en ik moet ook bekennen dat ik de grijze voeg in de badkamer niet echt geweldig vind.
Maar dat ben ik en als ik mijn mening uitspreek, dan hoef je het niet te verven of opnieuw te behangen. Maar zijn er gewoon andere punten waarop ik, persoonlijke mening, een woning zou afwijzen.
Toch vind ik een witte keuken met zwarte tegeltjes aardig druk ogen. Dan moet ik dus gaan besluiten om de keuken te gaan verbouwen en of ik daar dan zin in heb. De badkamer is daarentegen wel weer mooi. Kan vanaf de foto's niet zien hoeveel ruimte jullie hebben, maar wel dat de tegels van de Gamma zijn. Heb ze zelf ook.
Het is echt met smaak ingericht en ondanks dat een woning opknappen, qua verf en dergelijke, niet heel veel geld hoeft te kosten, zou ik compleet afknappen op de keuken. En dus ook niet verder gaan met onderhandelingen. Ow, en ik moet ook bekennen dat ik de grijze voeg in de badkamer niet echt geweldig vind.
Maar dat ben ik en als ik mijn mening uitspreek, dan hoef je het niet te verven of opnieuw te behangen. Maar zijn er gewoon andere punten waarop ik, persoonlijke mening, een woning zou afwijzen.
Gast- Gast
O dat vind ik juist mooi, wit/zwart in de keuken & grijze voeg
Gast- Gast
Ik zou het wel doen. Er zijn nou eenmaal mensen die er niet doorheen kunnwn kijken. Plus dat je misschien ook mensen kan treffen die liever niets willen doen kwa behangen etc, dan zou een neutrale kleur beter zijn, zodat ze niet genoodzaakt zijn om iets aan die muren te doen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Pippa schreef:O dat vind ik juist mooi, wit/zwart in de keuken & grijze voeg
Haha, zoveel mensen, zoveel meningen. Ik ben er niet wild van.
Ik heb trouwens niet de positieve punten genoemd. Van wat ik dan zie op de foto's. Grote woonkamer, fatsoenlijke slaapkamer, een extra kamer, altijd goed. Keuken op zichzelf vind ik ook prachtig. Behalve dan niet de tegeltjes.
Ow, en ik vind de schouw ook echt heel erg mooi. Maar de televisie erop vind ik dan weer niet zo'n succes. Maar ach, de nieuwe bewoners kunnen ook een kastje ergens anders neerzetten.
Als ik ooit zoveel verdien dat ik het huis van mijn vader kan kopen, dan doe ik het gelijk. Maar na zes jaar te koop staan, is er nog nooit een kijker geweest. En ondanks dat het huis van buiten zooooooo lelijk is, is hij van binnen echt mooi en wil ik het.
Gast- Gast
Ik schrik een beetje van de prijs, zeker als ik zie dat de prijs eerst €180000 was. Is dat normaal in die regio voor een appartement van circa 60 vierkante meter?
Gast- Gast
Ik denk dat iedereen zich (onbewust) laat leiden door de kleuren en inrichting. Je probeert er wel doorheen te kijken, maar een verkeerde maat bank of donkere kleur op de muren vertekent en kleurt de ruimte al snel. Ik denk dat het zeker helpt om iig de woonkamer helemaal wit (en dus lichter en optisch ruimer) te maken.
Gast- Gast
Bedankt voor jullie reacties! Grappig om de mening van anderen te lezen !
Mijn vriend zit eraan te denken om de muur achter de bank grijs te maken. Mij lijkt wit mooier. Wat denken jullie?
En wat zouden we nog kunnen doen om het verder zo aantrekkelijk mogelijk te maken?
Mijn vriend zit eraan te denken om de muur achter de bank grijs te maken. Mij lijkt wit mooier. Wat denken jullie?
En wat zouden we nog kunnen doen om het verder zo aantrekkelijk mogelijk te maken?
snowflakes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 148
Punten : 249
Pippa schreef:Wit! Echt neutraal maken.
+1
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Yvette schreef:Pippa schreef:Wit! Echt neutraal maken.
+1
+1, of gebroken wit/creme kleur. Dat is net even iets warmer.
TukTuk- Ratel
snowflakes schreef:Bedankt voor jullie reacties! Grappig om de mening van anderen te lezen !
Ik zou denk ik andere foto's laten maken.. Ik heb het idee dat de kamers veel kleiner lijken door de foto's. Je ziet sowieso niet hoe de badkamer er uit ziet, dat studeerkamertje, daar zie je totaal niks van, alleen een bureau.
Mensen selecteren toch op de foto's, er zijn zoveel huizen te koop, als je het idee krijgt dat de badkamer heel klein is, kan het voor veel mensen al een reden zijn om door te zoeken.
En mijn ouders hebben toen hun huis opnieuw op funda laten zetten, toen ze de prijs lieten zakken. Dan zie je niet dat een appartement of huis al heel lang te koop staat.
TukTuk- Ratel
Ik vind de keuken trouwens echt heel erg mooi.
Gast- Gast
+1Pippa schreef:O dat vind ik juist mooi, wit/zwart in de keuken & grijze voeg
Gast- Gast
Ik vind het echt een hele mooie inrichting, zou er zo in gaan Maar ja het is een kwestie van smaak. Je zou niet zeggen dat een man het ingericht heeft
Als hij nog iets kwijt wil? Heb wel interesse in de eetkamerstoelen of het canvasdoek. Mooooi
Voor de rest zou ik inderdaad het drukke behang eraf halen en het wit maken (wolkenwit van Flexa is een prachtige kleur wit vind ik). Zo oogt het al een stuk rustiger en zien mensen er wellicht meer "potentie" in
Succes in ieder geval!
Als hij nog iets kwijt wil? Heb wel interesse in de eetkamerstoelen of het canvasdoek. Mooooi
Voor de rest zou ik inderdaad het drukke behang eraf halen en het wit maken (wolkenwit van Flexa is een prachtige kleur wit vind ik). Zo oogt het al een stuk rustiger en zien mensen er wellicht meer "potentie" in
Succes in ieder geval!
Moonlight- Prater
- Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10
Ik zou de muur in de woonkamer ook wit maken, hierdoor zal de kamer groter lijken. Verder zou ik de zwarte verwarming in de badkamer wit maken, nieuwe foto's plaatsen van de badkamer en als het lukt een foto van het balkon wanneer de zon schijnt en de lucht blauw is.
Waar mensen al niet op letten..
Waar mensen al niet op letten..
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ik 'schrok' een beetje toen ik de foto zag waar je de eiffeltoren aan de muur ziet hangen, vind die kleur op de muur het erg klein maken Denk dat het al heel veel scheelt als die wit is. Dan nog is het behang wel vrij druk dus ik denk dat je dat ook beter wit zou kunnen maken.
Verder gaf iemand hier de tip van de zwarte radiator in de badkamer wit te maken en nieuwe foto's te laten maken, hier ben ik het ook mee eens Ik weet natuurlijk niet hoe de ruimtes er in het echt uitzien en of betere foto's kunnen omdat je toch ergens in de ruimte moet kunnen staan voor een goede foto. Ik heb het idee dat er nu teveel 'afgehakt' is en dat het ruimtelijker moet kunnen ogen op de foto's (maar dat is lastig te beoordelen).
Verder gaf iemand hier de tip van de zwarte radiator in de badkamer wit te maken en nieuwe foto's te laten maken, hier ben ik het ook mee eens Ik weet natuurlijk niet hoe de ruimtes er in het echt uitzien en of betere foto's kunnen omdat je toch ergens in de ruimte moet kunnen staan voor een goede foto. Ik heb het idee dat er nu teveel 'afgehakt' is en dat het ruimtelijker moet kunnen ogen op de foto's (maar dat is lastig te beoordelen).
*Noosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11
Soortgelijke onderwerpen
» Heb een net muurtje behangen :)
» plaatje vergroten
» Trap schilderen/behangen?
» Foto op canvas / vergroten: waar?
» Binnenkant kast behangen
» plaatje vergroten
» Trap schilderen/behangen?