Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Barcelona

+4
Tabbert
June
iloverocknroll1984
Japie
8 plaatsers

Ga naar beneden

Barcelona Empty Barcelona

Bericht  Japie za 16 feb 2013 - 9:23

Ik ga over 3 weken naar Barcelona. Wij willen daar ook een keer gaan stappen.Weet iemand wat een leuke club daar is? Of leuke kroegen?
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  Fortissimo za 16 feb 2013 - 12:06

Wij gaan over precies een maand! Ik houd dit topic even in de gaten smile
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  iloverocknroll1984 za 16 feb 2013 - 23:39

De hipste clubs zitten volgens mij aan het strand, bijvoorbeeld Opium Mar, Shoko en Sotovento. Maar reken daar wel op een flink hoge entree. In de wijken iets voor het strand heb je ook leuke clubs die net even wat minder hip en duur zijn.

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  June zo 17 feb 2013 - 3:49

Ik heb wel leuke tips met betrekking tot eten of 's avonds een biertje, maar echte clubs weet ik niet. Ik ben er drie weken geleden vijf dagen geweest I love you.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 3:50

Ik ga in mei ook naar Barcelona. Zijn er misschien meiden die de local stuff weten te zitten ipv de trekpleisters?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  Japie zo 17 feb 2013 - 4:24

June schreef:Ik heb wel leuke tips met betrekking tot eten of 's avonds een biertje, maar echte clubs weet ik niet. Ik ben er drie weken geleden vijf dagen geweest I love you.

Die zijn ook welkom hoor! 1 keer stappen daar vind ik ook wel genoeg. Laughing
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  June zo 17 feb 2013 - 4:57

Japie schreef:
June schreef:Ik heb wel leuke tips met betrekking tot eten of 's avonds een biertje, maar echte clubs weet ik niet. Ik ben er drie weken geleden vijf dagen geweest I love you.

Die zijn ook welkom hoor! 1 keer stappen daar vind ik ook wel genoeg. Laughing

www.holabarcelona.nl vind ik sowieso een site met ontzettend leuke tips.

Tapas:
Lobo
Adres: Carrer Pintor Fortuny 3 (Raval)

Die tip had ik ook van die site. De tapas zijn wel iets duurder, maar het is het zo ontzettend waard. Wij hadden ook maar vier soorten geloof ik met z'n tweeën en dat was ook wel echt genoeg. Ontzettend leuke tapasbar met heerlijke cava drunken.

Ciudad Condal
Adres: Rambla de Catalunya 18

Het is daar ontzettend druk. Wij zijn er rond één uur een keer gaan lunchen, maar 's avonds kan het zijn dat je echt een uur moet wachten. Je moet vooral de tapas bestellen die los op de kaart zitten, de zogenaamde tapas van de dag. Die zijn heerlijk en ook wat exclusiever dan de gewone kaart. Deze tapasbar is ook bij locals heel populair. Toen wij er zaten werden we tenminste omringd door Spanjaarden. Al moet ik er wel bij zeggen dat deze tip op veel plaatsen te vinden is. Wij kregen hem van kennissen.

Bavia (zo geloof ik tenminste dat het heette, ik heb het op die manier opgeschreven, maar ik weet het niet honderd procent zeker)
Adres: Sangristans (in de buurt van de kathedraal) (vanaf 16.00uur open)

We hebben daar de chorizo op brood gegeten en die was in ieder geval heerlijk. Bruine kroegen hebben wij niet heel veel gevonden, maar dit is er echt een. Ontzettend vriendelijk personeel en echt geen toerist te bekennen, maar wij vonden het super. Je krijgt een biertje van de tap (0,33 denk ik) voor twee euro en de goede sfeer krijg je er gratis bij. Wij zijn daar drie keer geweest in vijf dagen, omdat we het zo gezellig vonden. Dat straatje is echt heel klein en je kunt het café dus niet missen als je eenmaal in die straat bent.

Ontbijt & Lunch
Overal in de stad vind je leuke bakkerijtjes waar je vaak voor een paar euro een kop koffie en een croissant kunt eten. Ook verkopen ze bij veel van die bakkerijen belegde broodjes en die zijn vaak ook niet erg duur. Op die manier kun je lekker goedkoop en lekker lunchen of ontbijten.

We zijn ook een keer wat uitgebreider gaan ontbijten, maar op die plek had je ook een croissantje en een kop koffie voor twee euro. Dit was bij:
Quasi Queviures
Adres: Passeig de Gràcia, 24

Het is best groot, maar leuk ingericht. Als het druk is, vraag dan of je boven mag zitten. Boven staan prachtige boekenkasten die verlicht zijn en met glas ervoor. Als je daar niet zit, ga dan in ieder geval even boven naar de wc om te kijken I love you.

Dit was het king
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  Japie ma 18 feb 2013 - 9:12

Dank je voor de tips! Die ga ik even opschrijven.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  Tabbert ma 18 feb 2013 - 9:54

Weet nu even niet meer uit mijn hoofd, maar er is een wijkje waar heel veel uitgaansgelegenheden zijn. Ook 1 club waar zaterdag een mega rij staat van locals om naar binnen te gaan. Kosten iets van 10 e volgens mij, incl. 2 gratis biertjes. Ik zou daarheen gaan voor het stappen. Zal het zo eens opzoeken hoe het ook alweer heet...
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  Japie di 19 feb 2013 - 18:07

Tabbert schreef:Weet nu even niet meer uit mijn hoofd, maar er is een wijkje waar heel veel uitgaansgelegenheden zijn. Ook 1 club waar zaterdag een mega rij staat van locals om naar binnen te gaan. Kosten iets van 10 e volgens mij, incl. 2 gratis biertjes. Ik zou daarheen gaan voor het stappen. Zal het zo eens opzoeken hoe het ook alweer heet...

Graag! Ben benieuwd welke het is. Dit klinkt ook niet duur.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  Fortissimo za 2 maa 2013 - 10:26

Wij hebben vandaag de tickets binnengekregen inclusief de Barcelona Card. Deze laatste houdt in dat we 4 dagen onbeperkt van het openbaar vervoer gebruik kunnen maken. Hierbij zat ook een boekje met allemaal tips en kortingsbonnen voor Barcelona! Nog 2 weekjes geduld hebben.. Barcelona 281626781
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  Japie di 5 maa 2013 - 6:14

Fortissimo schreef:Wij hebben vandaag de tickets binnengekregen inclusief de Barcelona Card. Deze laatste houdt in dat we 4 dagen onbeperkt van het openbaar vervoer gebruik kunnen maken. Hierbij zat ook een boekje met allemaal tips en kortingsbonnen voor Barcelona! Nog 2 weekjes geduld hebben.. Barcelona 281626781

Hebben jullie die kaart ook via het reisbureau gekocht?
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  Laced di 5 maa 2013 - 20:30

Japie schreef:
Fortissimo schreef:Wij hebben vandaag de tickets binnengekregen inclusief de Barcelona Card. Deze laatste houdt in dat we 4 dagen onbeperkt van het openbaar vervoer gebruik kunnen maken. Hierbij zat ook een boekje met allemaal tips en kortingsbonnen voor Barcelona! Nog 2 weekjes geduld hebben.. Barcelona 281626781

Hebben jullie die kaart ook via het reisbureau gekocht?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  Fortissimo di 5 maa 2013 - 20:59

Ja, die hebben we bij het reis bureau gekocht maar volgens mij kan je ze ook bij de vvv's daar kopen.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  June di 5 maa 2013 - 21:18

Fortissimo schreef:Ja, die hebben we bij het reis bureau gekocht maar volgens mij kan je ze ook bij de vvv's daar kopen.

Ja klopt, die kaart is ook verkrijgbaar in Barcelona zelf. Ik kan me in ieder geval herinneren dat je ze bij een kraampje voor de Sagrada Familia kon kopen.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  Japie wo 6 maa 2013 - 0:22

Oke, dan ga ik daar eens kijken. Zo'n kaart is wel handig.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  Fortissimo wo 6 maa 2013 - 1:13

Je kunt ze ook halen bij een vvv op het vliegveld. In eerste instantie hadden we ze daar moeten ophale namelijk.
Veel plezier!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  Droopy28 vr 8 maa 2013 - 21:54

Ik ben op zoek naar een stedentripje richting Barcelona, voor niet teveel.. iemand tips? Very Happy

Droopy28
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 214
Punten : 407
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  Atelier Madame vr 8 maa 2013 - 22:38

Rood schreef:Ik ga in mei ook naar Barcelona. Zijn er misschien meiden die de local stuff weten te zitten ipv de trekpleisters?
Ik heb in Jan. Met deze organisatie een fietstocht gemaakt
http://www.cruisingbarcelona.com/nederlands/
Was echt onwijs leuk, door alle buurten rondom het centrum van Barcelona, je
Eert echt veel over het ontstaan en kijkt echt met een ander oog naar de stad op een fiets dan lopend. Zo heb je echt onwijs veel mooie pleintjes die ik na 10x Barcelona nog nooit had gezien. Ik vind het strand overigens ook heel leuk, barcelonetta, leuke wijk ook die heel populair is bij de lokale bewoners. Em natuurlijk alle kunst rondom de olympische spelen die daar nog te vinden is.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  Fortissimo za 9 maa 2013 - 11:12

Droopy28 schreef:Ik ben op zoek naar een stedentripje richting Barcelona, voor niet teveel.. iemand tips? Very Happy

Wat vind je niet te duur? Wij zitten van zaterdag tot en met dinsdag incl. barcelona card voor 680 euro daar. Wel veel geld, maar volgens mij nog redelijk goedkoop..
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  June za 9 maa 2013 - 15:14

Fortissimo schreef:
Droopy28 schreef:Ik ben op zoek naar een stedentripje richting Barcelona, voor niet teveel.. iemand tips? Very Happy

Wat vind je niet te duur? Wij zitten van zaterdag tot en met dinsdag incl. barcelona card voor 680 euro daar. Wel veel geld, maar volgens mij nog redelijk goedkoop..

Ik zat maandag tot en met vrijdag, drie sterrenhotel zijstraat ramblas inclusief vlucht voor 120 euro pp. Booking.com en Ryan Air.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  Fortissimo ma 11 maa 2013 - 2:10

June schreef:
Fortissimo schreef:
Droopy28 schreef:Ik ben op zoek naar een stedentripje richting Barcelona, voor niet teveel.. iemand tips? Very Happy

Wat vind je niet te duur? Wij zitten van zaterdag tot en met dinsdag incl. barcelona card voor 680 euro daar. Wel veel geld, maar volgens mij nog redelijk goedkoop..

Ik zat maandag tot en met vrijdag, drie sterrenhotel zijstraat ramblas inclusief vlucht voor 120 euro pp. Booking.com en Ryan Air.

Wij zitten ook in een zijstraat van de Ramblas, maar we hebben wel alles geboekt bij D-reizen. Denk ook dat wanneer je het los boekt, je goedkoper uit bent.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  Japie di 12 maa 2013 - 21:43

Fortissimo schreef:
June schreef:
Fortissimo schreef:
Droopy28 schreef:Ik ben op zoek naar een stedentripje richting Barcelona, voor niet teveel.. iemand tips? Very Happy

Wat vind je niet te duur? Wij zitten van zaterdag tot en met dinsdag incl. barcelona card voor 680 euro daar. Wel veel geld, maar volgens mij nog redelijk goedkoop..

Ik zat maandag tot en met vrijdag, drie sterrenhotel zijstraat ramblas inclusief vlucht voor 120 euro pp. Booking.com en Ryan Air.

Wij zitten ook in een zijstraat van de Ramblas, maar we hebben wel alles geboekt bij D-reizen. Denk ook dat wanneer je het los boekt, je goedkoper uit bent.

Ik zat ook van zaterdag t/m dinsdag om de hoek bij de Ramblas voorr 250 pp. Ik had ook geboekt via D-reizen.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barcelona Empty Re: Barcelona

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum