Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schimmelinfectie en ik kom er maar niet vanaf!

+4
Océane
Toet
Benthe
Pruim
8 plaatsers

Ga naar beneden

Schimmelinfectie en ik kom er maar niet vanaf! Empty Schimmelinfectie en ik kom er maar niet vanaf!

Bericht  Pruim di 12 feb 2013 - 22:10

Ik heb al 3 verschillende soorten zalfjes gekregen en 2x zo'n ei van de huisarts en het lijkt alleen maar erger te worden. Het zit vooral uitwendig en dan aan een kant. Het is vuurrood en brand een beetje. Ik heb het nu al zo'n 2 maanden en ik wil er gewoon vanaf! Dit is de eerste keer dat ik het heb enik heb echt geen idee hoe ik eraan gekomen ben. Wel is mijn m'n weerstand de laatste maanden knudde. Maar wat kan ik nu nog meer krijgen van de huisarts? Bestaat hier bijv. ook antibiotica voor? Of weet er iemand anders nog een wondermiddeltje? Ik ben het echt beu Evil or Very Mad

Pruim
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 160
Punten : 178
Registratiedatum : 14-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Schimmelinfectie en ik kom er maar niet vanaf! Empty Re: Schimmelinfectie en ik kom er maar niet vanaf!

Bericht  Benthe di 12 feb 2013 - 22:20

Wat vervelend zeg. Ik ben geen dokter natuurlijk, en anders zou je altijd een om een verwijzing kunnen vragen, maar je zou ook eens naar je voeding kunnen kijken. Je kunt bijvoorbeeld ook Candida infectie hebben en die is goed te verhelpen door je voeding aan te passen, zoals geen gist meer eten e.d. Op google staat genoeg informatie te vinden. Ik probeer het sinds kort, omdat ik ook zulke klachten had, maar ook darmklachten en dat slaat heel erg op mijn huid. Tot nu toe bevalt het goed.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Schimmelinfectie en ik kom er maar niet vanaf! Empty Re: Schimmelinfectie en ik kom er maar niet vanaf!

Bericht  Toet di 12 feb 2013 - 22:20

Volgens mij is er ook wel antibiotica voor maar dat weet ik niet zeker, zou gewoon weer je huisarts bellen. Weet je wel zeker dat het een schimmelinfectie is?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Océane di 12 feb 2013 - 22:24

Zalfjes en van die eieren helpen bij mij ook niet. Ik krijg altijd één, soms twee, orale tabletten fluconazol. Volgende dag ben ik er dan vanaf. En zodra ik het op voel komen zetten gebruik ik direct canesten gyno, dat is gewoon verkrijgbaar bij de drogist. Soms zet het dan door, vaak niet. Vroeger had ik het best vaak, nu niet meer.

Laatst aangepast door Océane op di 12 feb 2013 - 22:45; in totaal 1 keer bewerkt
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pruim di 12 feb 2013 - 22:26

Ja want de huisarts heeft het al 2x geconstateerd. Alleen waren het eerst 2 kleine plekjes en ondertussen is het groter geworden. Een soa kan het niet zijn. Ik kan pas volgende week dinsdag naar de huisarts maar ik word nu al gek van dat branderig gevoel en gewoon het idee dat daar iets zit brr

Pruim
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 12 feb 2013 - 22:28

Oh wat vervelend, ik haat het! Als het bij mij ook heel hardnekkig is vraag ik een oraal tablet, weet alleen niet meer hoe het heet. Maar als die eitjes niet werken, slik ik een paar pillen en dan is het over. Het is zo vervelend, sterkte!

Gast
Gast

Bericht  Pruim di 12 feb 2013 - 22:34

Hmm dan toch eens vragen om die tabletjes.

Bedankt meiden!

Pruim
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Floor di 12 feb 2013 - 22:38

zalfjes en vaginale tabletten helpen bij mij ook geen zier. Ik heb het jaren chronisch gehad. Ik kreeg er fluconazol (orale) tabletten voor.
Vaak moet ik er een kuurtje van nemen (dus een tablet of 5/7) maar dat is niet heel gebruikelijk.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  munk do 14 feb 2013 - 2:42

3 eetlepels witte natuurazijn in een vaginale douche. Ik heb het ook chronisch gehad, uiteindelijk kwam dit door mijn pil gebruik, zalfjes en dergelijke hielp niet, witte natuurazijn wel.
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Bericht  Pruim do 14 feb 2013 - 2:46

munk schreef:3 eetlepels witte natuurazijn in een vaginale douche. Ik heb het ook chronisch gehad, uiteindelijk kwam dit door mijn pil gebruik, zalfjes en dergelijke hielp niet, witte natuurazijn wel.

En dan gewoon spoelen ofzo? Hoevaak per dag en daarna na spelen met water of niet?

Pruim
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Plien84 do 14 feb 2013 - 2:50

Hihi ik vind je naam wel toepasselijk bij dit topic:D

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pruim do 14 feb 2013 - 2:51

:P

Pruim
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 14 feb 2013 - 9:02

Gentiaan violet helpt hier goed, alleen die ellendige candida blijft ook maar in mijn lijf woekeren dus ik ben ook bezig met een anti candida dieet

Gast
Gast

Bericht  munk do 14 feb 2013 - 10:28

Pruim schreef:
munk schreef:3 eetlepels witte natuurazijn in een vaginale douche. Ik heb het ook chronisch gehad, uiteindelijk kwam dit door mijn pil gebruik, zalfjes en dergelijke hielp niet, witte natuurazijn wel.

En dan gewoon spoelen ofzo? Hoevaak per dag en daarna na spelen met water of niet?

1 keer per dag, en dat minstens 5 dagen lang. Daarna zou het al een heel stuk minder moeten zijn (of misschien zelfs helemaal weg). Maar dat licht er een beetje aan hoe erg de infectie is. Daarnaast geen strak zittende kleding, en katoenen ondergoed (maar dat wist je waarschijnlijk al). Daarnaast kan je inderdaad je voedingspatroon veranderen, minder suikers, gisten ect.

Let op het dient warmlauw water te zijn.

Je kan er heel veel over vinden via google. Witte natuur azijn, is voor heel veel doeleinden goed te gebruiken. Je kan er zelfs schimmelnagels mee behandelen (maar dat is weer een ander onderwerp).

Het is echt een rotkwaaltje, gelukkig ben ik er alweer jaren vanaf :-).
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Bericht  bolus26 do 14 feb 2013 - 23:03

Plien84 schreef:Hihi ik vind je naam wel toepasselijk bij dit topic:D

Haha dacht ik ook net!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: