Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Paus gaat aftreden / treedt terug

+12
M@niek
Charles
Lejow
luisa
Punk'd
Just me
Lenthe
Roza
girli
Rush
Minx
Atelier Madame
16 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Lenthe ma 11 feb 2013 - 2:35

Rood schreef:
Lenthe schreef:Ja, dat heb ik inderdaad gezien en nee, ik weet dat het niet altijd zwart-wit is, maar jij weet toch ook wel (op welke manier het dan gezegd wordt) dat de paus tegen homoseksualiteit is?
Nee, ik weet niet precies hoe dat zit eigenlijk.

Op meerdere, redelijk betrouwbare plekken heb ik gelezen dat hij zelf homo is. Verder weet ik dat het een heel intelligente man is – hij is hoogleraar geweest – die stevig over dingen nadenkt. Hij heeft andere ideeën dan jij, maar de ideeën die hij heeft zijn niet achterlijk, als in ondoordacht of hersenloos. Hij baseert zich op wetenschap en filosofie en heeft in combinatie met de Bijbel daarvandaan een visie op relaties ontwikkelt. Daar hoort ook homoseksualiteit bij, maar bij mijn weten heeft hij zich daar nooit of zelden expliciet over uitgesproken.

Er zijn wel meer geestelijken die homo zijn en het toch veroordelen. Daarbij kan hij wel intelligent zijn, maar ik vind het nogal domme uitspraken dat het gebruik van condooms aids juist verspreidt. Maar ik denk dat dit een oneindige discussie gaat worden, waar we het toch nooit met elkaar eens zullen zijn.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 3:02

Is het de bedoeling dat we het eens worden dan, vind jij?

Ik vind gewoon dat als je ergens over praat, sterker nog: iemand beoordeelt, je moet weten waar het over gaat. De paus heeft ook nooit gezegd dat het gebruik van condooms aids verspreidt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Punk'd ma 11 feb 2013 - 3:06

Rood schreef:Is het de bedoeling dat we het eens worden dan, vind jij?

Ik vind gewoon dat als je ergens over praat, sterker nog: iemand beoordeelt, je moet weten waar het over gaat. De paus heeft ook nooit gezegd dat het gebruik van condooms aids verspreidt.

Ben jij 24 uur per dag/nacht bij de Paus dan.. Heb ik iets gemist De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 253468018

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Lenthe ma 11 feb 2013 - 3:19

Rood schreef:Is het de bedoeling dat we het eens worden dan, vind jij?

Ik vind gewoon dat als je ergens over praat, sterker nog: iemand beoordeelt, je moet weten waar het over gaat. De paus heeft ook nooit gezegd dat het gebruik van condooms aids verspreidt.

http://vorige.nrc.nl/buitenland/article2186470.ece/Paus_onder_vuur_na_uitspraak_over_aids
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 3:28

Indigo schreef:Ben jij 24 uur per dag/nacht bij de Paus dan.. Heb ik iets gemist De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 253468018
Haha, point taken.

Lenthe, dank voor het opzoeken van nieuwsberichten. Wink Wat hij daar zegt, is het eeuwenoude standpunt van de kerk: monogamie zal zorgen voor het tegengaan van aids. Dat is natuurlijk waar. Als iedereen vanaf nu monogaam is, zal op termijn het aantal hiv-patiënten verminderen, voor zover ik weet. Dat de paus zegt dat condoomgebruik het virus verspreidt, komt (zo schat ik in, als ik zijn gedachtegang volg) doordat condooms zorgen voor een vrijere seksuele moraal (kijk bv. naar onze eigen westerse ontwikkeling sinds de jaren '70) en dus voor meer slachtoffers. Het probleem bij deze paus was niet z'n onderbouwing, maar z'n slechte communicatie. Bovendien is de katholieke kerk bij uitstek de kerk die het ideaal predikt, maar de praktijk accepteert. Dus: hoge seksuele moraal blijven preken, maar ondertussen wel condooms uitdelen. Misschien dat een volgende paus dat beter snapt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  luisa ma 11 feb 2013 - 3:39

Fijn, slechte paus dit. En hij is wel degelijk tegen homo's e het homohuwelijk. Daar heeft hij zich verschillende keren over uitgelaten. Ook heeft hij zich vrij kort na zijn aantreden domme dingen over de islam gezegd, al kan ik me dat niet goed herinneren. Hij is echt in niks te vergelijken met de vorige giovanni, veel conservatiever. Wel een opmerkelijk bericht trouwens.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Minx ma 11 feb 2013 - 4:03

Zo wat is die man oud geworden, op de beelden van 8 jaar geleden ziet hij er nog behoorlijk kwiek uit. Maar nu is hij erg oud.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Atelier Madame ma 11 feb 2013 - 4:10

Minx schreef:Zo wat is die man oud geworden, op de beelden van 8 jaar geleden ziet hij er nog behoorlijk kwiek uit. Maar nu is hij erg oud.

Nou echt he!
Ik snapte destijds ook miet dat ze voor iemand van bijna 80 kozen. Moet je over 10 jaar weer aan de slag..
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Lejow ma 11 feb 2013 - 4:13

Minx schreef:whaha zo'n swingende latino paus, zou best grappig zijn.


Surinaamse Paus..

Ik ga je seggeeee jonguhhh, bedaaaaaaaankt vor die bloeeeeeemuhhhh!!!!!
Dushi, geef de paus eens een lekkere brassa!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Lenthe ma 11 feb 2013 - 4:20

Rood schreef:

Lenthe, dank voor het opzoeken van nieuwsberichten. Wink Wat hij daar zegt, is het eeuwenoude standpunt van de kerk: monogamie zal zorgen voor het tegengaan van aids. Dat is natuurlijk waar. Als iedereen vanaf nu monogaam is, zal op termijn het aantal hiv-patiënten verminderen, voor zover ik weet. Dat de paus zegt dat condoomgebruik het virus verspreidt, komt (zo schat ik in, als ik zijn gedachtegang volg) doordat condooms zorgen voor een vrijere seksuele moraal (kijk bv. naar onze eigen westerse ontwikkeling sinds de jaren '70) en dus voor meer slachtoffers. Het probleem bij deze paus was niet z'n onderbouwing, maar z'n slechte communicatie. Bovendien is de katholieke kerk bij uitstek de kerk die het ideaal predikt, maar de praktijk accepteert. Dus: hoge seksuele moraal blijven preken, maar ondertussen wel condooms uitdelen. Misschien dat een volgende paus dat beter snapt...

Jij vraagt je af of het waar is wat ik zeg, dus ik wil je dat graag bewijzen. Wink
En zoals jij het zegt, had ik het nog wel kunnen accepteren: "Beste mensen, Monogamie is belangrijk, je moet niet zomaar met iemand het bed induiken, etc, maar mocht je toch met iemand seks willen hebben, doe het dan met condoom." Maar dat is niet wat de paus zegt en ook niet dat hij deze uitspraak later ooit heeft genuanceerd.
Ik ben het gewoon totaal niet met zijn denkbeelden eens.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Charles ma 11 feb 2013 - 4:58

Kennen jullie dat? Dat je soms, geheel willekeurig -of toch niet?-, ineens zo'n gevoel bekruipt dat het gros van de bevolking dom is?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Atelier Madame ma 11 feb 2013 - 5:00

Charles schreef:Kennen jullie dat? Dat je soms, geheel willekeurig -of toch niet?-, ineens zo'n gevoel bekruipt dat het gros van de bevolking dom is?

dat sowieso maar hoe bedoel je het precies in relatie met dit topic?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  M@niek ma 11 feb 2013 - 5:08

Charles schreef:Kennen jullie dat? Dat je soms, geheel willekeurig -of toch niet?-, ineens zo'n gevoel bekruipt dat het gros van de bevolking dom is?

confused
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 5:15

Haha, Charles. Dit smeekt om uitleg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Lenthe ma 11 feb 2013 - 5:25

Charles schreef:Kennen jullie dat? Dat je soms, geheel willekeurig -of toch niet?-, ineens zo'n gevoel bekruipt dat het gros van de bevolking dom is?

Ik ben benieuwd naar je toelichting Wink
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Punk'd ma 11 feb 2013 - 5:41

Maar dom zijn is toch helemaal niet erg.. Als je maar gelukkig bent angel

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Printje ma 11 feb 2013 - 5:48

Snap niet waar mensen zich toch druk om maken, oké ik heb niets met d paus, niet met een geloof maar ik geef zo'n oud mannetje groot gelijk. Laat hem nog ff lekker een paar jaar gewoon genieten van zijn leven.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Lenthe ma 11 feb 2013 - 6:29

@ Rood, De reportage van Een Vandaag beschrijft precies de ideeën van de paus die ik idioot vind. En Een Vandaag vind ik wel een journalistiek programma, die de reportages objectief laat zien.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 6:40

Maar, en dit bedoel ik niet denigrerend, wat weet jij van media? Ben je werkzaam (of aanverwant) in die wereld?

De repo was eerder ongenuanceerd en bekrompen. Eenvandaag is een journalistiek programma, maar een herhaling van de schandalen van de paus (die trouwens voor een deel tot schandalen zijn gemaakt door... juist, de pers) is natuurlijk geen objectieve verslaggeving. En dan 'wederhoor' plegen door Antoine Bodar vijftig seconden spreektijd te geven. Het is te gemakkelijk gedaan om nog serieus te nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Lejow ma 11 feb 2013 - 6:52

Printje schreef:Snap niet waar mensen zich toch druk om maken, oké ik heb niets met d paus, niet met een geloof maar ik geef zo'n oud mannetje groot gelijk. Laat hem nog ff lekker een paar jaar gewoon genieten van zijn leven.

Lekker bridgen met z'n matties
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Printje ma 11 feb 2013 - 9:08

Lejow schreef:
Printje schreef:Snap niet waar mensen zich toch druk om maken, oké ik heb niets met d paus, niet met een geloof maar ik geef zo'n oud mannetje groot gelijk. Laat hem nog ff lekker een paar jaar gewoon genieten van zijn leven.

Lekker bridgen met z'n matties

Mijn man zei al die gaat lekker naar zijn vrouwtjes hup erop...

Ik vind her zo'n hoop gedoe om niets. Snap niet dat mensen hier boos om worden, het is toch zijn ding, misschien viel het hem toch flink tegen haha en was hij klaar met die kleding en wil hij gewoon weer in zijn jeans hahah
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 9:16

Hahaha oh wat zijn jullie grappig, ik ga helemaal stuk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 9:19

Printje schreef:Ik vind her zo'n hoop gedoe om niets. Snap niet dat mensen hier boos om worden, het is toch zijn ding, misschien viel het hem toch flink tegen haha en was hij klaar met die kleding en wil hij gewoon weer in zijn jeans hahah
Volgens mij heb ik wat gemist. Ik heb niemand boos zien worden om dit besluit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 9:19

Carrie schreef:Hahaha oh wat zijn jullie grappig, ik ga helemaal stuk!
:dance:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Sea of Trees ma 11 feb 2013 - 9:19

Carrie schreef:Hahaha oh wat zijn jullie grappig, ik ga helemaal stuk!
lol!
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De Paus gaat aftreden / treedt terug  - Pagina 2 Empty Re: De Paus gaat aftreden / treedt terug

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum