Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uggs & Australische schapen

+5
Isis
Clapperdie
Raindrop
Annouk
Happinaz
9 plaatsers

Ga naar beneden

Uggs & Australische schapen  Empty Uggs & Australische schapen

Bericht  Happinaz za 9 feb 2013 - 7:53

http://www.piepvandaag.nl/uggs-en-halal-de-lijdensweg-van-australische-schapen/

Zou dit kloppen?
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs & Australische schapen  Empty Re: Uggs & Australische schapen

Bericht  Annouk za 9 feb 2013 - 8:11

Ik denk dat het in grote lijnen wel klopt, maar het probleem is in mijn ogen niet de mensen die Uggs dragen. Het is vanwege het halal slachten dat de dieren in leven moeten blijven en niet vanwege de wol die voor Uggs nodig is. Oké, de dieren die gebruikt zijn voor de Uggs hebben pijn gehad, maar het maken van Uggs was niet de hoofdzaak. Dus om te zeggen dat achter het dragen van Uggs groot dierenleed zit, vind ik dan weer een te snelle conclusie.
Annouk
Annouk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 33
Registratiedatum : 25-12-12

Bericht  Raindrop zo 10 feb 2013 - 7:42

Ik denk wel dat er door de populairiteit van Uggs meer vraag is naar wol en dat er daardoor wel veel meer schapen onnodig moeten lijden.
Mulesing is gewoon ontzettend wreed en die beestjes lijden enorm. Wat er daarna met ze gebeurt is ook vreselijk, schandalig dat er zo met dieren wordt omgegaan. Alsof het producten zijn, dingen zonder gevoel. Bah, ik word echt naar van dit bericht Cry

Ik heb zelf geen Uggs en wil ze ook niet, vanwege dit. En ik snap ook niet wat iedereen er zo geweldig aan vindt, zeker niet als je weet dat er dieren voor lijden.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 10 feb 2013 - 9:07

Ik had dit inderdaad al eerder gelezen en ik denk wel dat het klopt.
Ik vind het te gruwelijk voor woorden en snap niet dat iemand, na dt gelezen en vooral de foto's gezien te hebben, zijn uggs nog aan kan trekken zonder hieraan te denken.
Buiten dat ik ze lelijk vind, zou ik er om deze reden nog net dood op gevonden willen worden.

Wat er met die wasbeerhondjes gebeurt, is ook te ziek voor woorden.
De mens is een slecht wezen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 feb 2013 - 9:18

En wat ik ook niet begrijp. Als je, je hond aan een boom bindt, je kat een schop geeft of een schaap van de kinderboerderij verkracht, mag je aan de hoogste boom gehangen.
Maar voor een lekker stukje vlees, een paar hippe schoenen of een lekker eitje, zijn helling veel mensen bereid hun ogen te sluiten voor het gruwelijke dierenleed wat daar bij hoort.

Gast
Gast

Bericht  Raindrop zo 10 feb 2013 - 10:52

Daar ben ik het mee eens, Sunprincess.

Wat er met die wasbeerhondjes gebeurt is ook verschrikkelijk, ik heb daar eens een filmpje van gezien en het is zo gruwelijk. De filmpjes in dit bericht heb ik niet durven bekijken. De mens is echt het meest gruwelijke wezen op aarde, hoe kunnen wij zo met dieren omgaan en maar doen alsof het niks uitmaakt? Dat zulke dingen ook toegelaten zijn in deze tijd, in 2013. Ik snap het echt niet Cry
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Clapperdie zo 10 feb 2013 - 18:58

Ik heb een eens een filmpje gezien over die schapen. Ik kon het niet af kijken... Verschrikkelijk..

Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Isis zo 10 feb 2013 - 19:53

Ik had dit inderdaad al ergens gelezen en dat filmpje van die wasberen had ik ook al gezien. Te ziek voor woorden. Ik begrijp ook niet dat je, dit wetende, bont kunt dragen of in dit geval, UGGs kunt dragen. Weten mensen dan niet welk dierenleed ermee gepaard gaat of sluiten ze er gewoon hun ogen voor? Ik zie ook steeds meer mensen met zo'n bontkraagje aan hun jas Cry
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Bericht  Gympie di 12 feb 2013 - 23:15

Heel erg vind ik dit.

Maar ik denk, helaas, dat mensen zich er weinig van aan trekken en meer waarde hechten aan het dragen van die schoenen, bontkraagjes, etc., dan erover na willen denken wat voor gruwelijke praktijken er plaatsvinden.

Ik begrijp dat ook niet, maar blijkbaar is het makkelijker (want je wilt er leuk uitzien) om je ogen te sluiten.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Jeanette di 12 feb 2013 - 23:22

Uggs zijn sowieso verschrikkelijk laughcry

Eens met Sunprincess, verschrikkelijk dat het zo gaat!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gympie di 12 feb 2013 - 23:31

Jeanette schreef:Uggs zijn sowieso verschrikkelijk Uggs & Australische schapen  394967

Haha, ik blijf dat ook zeggen. Ik snap echt niet wat er mooi aan is. Maar smaken verschillen.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Pommes di 12 feb 2013 - 23:41

Ik heb het artikel gelezen en geloof best dat het in grote lijnen klopt. Maar die schapen zijn voor het halalvlees en uiteindelijk wordt het wol gebruikt voor de uggs. Het is niet zo dat de beesten zo behandeld worden voor de wol.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Starla wo 13 feb 2013 - 0:34

Maakt dat het minder erg dan Pommes? Die dieren zijn zo behandeld, en ook al zijn die uggs dan niet de hoofdreden, het zijn nog steeds dezelfde dieren hoor. Nu lijkt het net of je dat een excuus vind, en dat snap ik niet.

Ik zou voor geen goud uggs dragen, ook al lijken ze me heerlijk warm en vind ik sommige ook niet eens zo heel erg lelijk, ik vind het echt vreselijk dat die dieren zo behandeld worden. Dat hoef ik niet aan mijn voeten.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Pommes wo 13 feb 2013 - 0:38

Ik vind het verschrikkelijk dat die beesten zo behandeld worden maar nee ik blijf m`n uggs dragen en ook gewoon vlees eten.
En een excuus zo zie ik het niet. Of ze de wol weggooien of gebruiken voor schoenen dat maakt dan toch naar mijn mening niks uit. De dieren hebben voor de wol niks geleden.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Starla wo 13 feb 2013 - 2:35

Oh dat zie ik anders. 'De dieren hebben voor de wol niks geleden' vind ik wel een excuus, ik vind namelijk dat die dieren wel degelijk hebben geleden, genoeg reden voor mij om ze niet te willen dragen.
Ik vind trouwens de opmerking van sunprincess wel heel mooi, over dat iemand die een dier vermoord of pijn doet aan de hoogste boom mag, maar dat men dan wel uggs en bontkraagjes kopen.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Raindrop wo 13 feb 2013 - 9:28

Pommes schreef:Ik vind het verschrikkelijk dat die beesten zo behandeld worden maar nee ik blijf m`n uggs dragen en ook gewoon vlees eten.
En een excuus zo zie ik het niet. Of ze de wol weggooien of gebruiken voor schoenen dat maakt dan toch naar mijn mening niks uit. De dieren hebben voor de wol niks geleden.
Mulesing is geen lijden volgens jou? Heb je de foto's niet bekeken? Ze doen het dan wel om de maden tegen te gaan maar ze lijden alsnog..
Ik vind echt dat iedereen moet zien waar alles (kleding/eten etc.) vandaan komt, kijken of ze het dan nog kopen.
Maar waarschijnlijk kan het veel mensen ook niet schelen Cry
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Raindrop wo 13 feb 2013 - 9:29

Starla schreef:Oh dat zie ik anders. 'De dieren hebben voor de wol niks geleden' vind ik wel een excuus, ik vind namelijk dat die dieren wel degelijk hebben geleden, genoeg reden voor mij om ze niet te willen dragen.
Ik vind trouwens de opmerking van sunprincess wel heel mooi, over dat iemand die een dier vermoord of pijn doet aan de hoogste boom mag, maar dat men dan wel uggs en bontkraagjes kopen.

Ja dat vind ik ook! En ook wat betreft vlees/verzorgingsproducten (dierproeven), circussen (met dieren) etc.
Dat mag volgens veel mensen wel terwijl dat ook dierenleed is.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud