En de kinderfeestjes dan..
+23
PapillonRose
Slakje
Joli86
Toet
Sea of Trees
Sun88
strawberry
Viva
Linda
Jade
Silver
Tania
Parisienne
Sarah1985
Rush
xxjojootjexx
Flower_L
PiP
tweeling
ProudMom
koNijntje
Puggle
Susan
27 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: En de kinderfeestjes dan..
Dat is waar, maar wij hadden in 2012 dus een abonnement, dus wij zouden voor onszelf niet meer hebben hoeven betalen als we toen zo'n feestje hadden gehouden en volgens mij zouden de kinderen die we bij ons zouden hebben ook korting krijgen, dus voor ons zou een indoorspeeltuin niet echt veel goedkoper zijn. Zeker niet als het een indoorspeeltuin is waar we ook voor onszelf moeten betalen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn buurvrouw wilde met een stuk of 8 kinderen en 2/3 volwassenen naar de dierentuin. Geen abonnement en geen kortingen. Ze is buitenlands, heeft echt het idee dat er met kinderfeestjes ontzettend groots uitgepakt moet worden. Het concept van 'ouderwetse' (en tevens nog steeds erg leuke) kinderfeestjes thuis kent ze niet. Ze wil er zo'n 200-300 euro aan uitgeven, omdat ze denkt dat dit hoort. Ze hebben het niet breed, komen nauwelijks elke maand rond, maar toch denkt ze dat ze dit 'moet' doen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Is het niet zo dat er in de cultuur waar zij in is opgegroeid groots wordt uitgepakt met feestjes?
Susan- Lady Post-a-lot
Ik vind uitnodingen ook zoiets lastigs. Laatst een mail van de juf of ouders de uitnodigingen buiten school konden uitdelen, er waren echt kleuters heel teleurgesteld dat ze nooit uitgenodigd werden en dat vind ik zó sneu. Het eerste feestje was hier echt een ding, daar zat zoon echt op te wachten omdat hij het kende van zijn zus, en hij was ook echt af en toe teleurgesteld als hij zag dat er kindjes een feestje hadden en hij niet. Helemaal goedgekomen, want hij was net op school, en dan ging het om feestjes van groep 2. Hij kreeg na een maand of 2/3 zijn eigen vriendjes en feestjes. Maar er zijn ook kindjes die gewoon nóóit uitgenogigd worden en dat vind ik echt heel erg sneu.
Dus ik stuurde de vorige keer de uitnodingen per post (ok ok, ook omdat het vakantie was en ik vrij laat was anders, maar toch) en dat vond ik wel een nette oplossing. Kindjes blij want 'eigen' post (kreeg ik van alle ouders te horen, dat ze daar helemaal trots op waren) en geen teleurstelling bij de rest.
Dus ik stuurde de vorige keer de uitnodingen per post (ok ok, ook omdat het vakantie was en ik vrij laat was anders, maar toch) en dat vond ik wel een nette oplossing. Kindjes blij want 'eigen' post (kreeg ik van alle ouders te horen, dat ze daar helemaal trots op waren) en geen teleurstelling bij de rest.
Gast- Gast
Dat lijkt me ook heel naar, ja, als je nooit uitgenodigd wordt, of als je niet wordt uitgenodigd door iemand van wie je het wel had verwacht omdat je dacht dat je er wel een beetje vrienden mee was. Dat laatste herinner ik me ook nog wel van school.
Susan- Lady Post-a-lot
Eucalypta schreef:Een indoorspeeltuin kost zo'n 11,- per kind hier, inclusief ijs, drinken en patat. Een dierentuin kost toch algauw zo'n 20/25,- pp aan intree. Dat maakt nogal verschil. Plus, een indoorspeeltuin zit hier om de hoek, plus een paar andere opties. Een dierentuin is, voor ons dan, toch meteen een half uur rijden.
Artis kost voor kinderen 16 euro. Zoveel scheelt dat dus niet, tas met bolletjes en pakjes drinken mee en je bent niet veel duurder uit volgens mij. Tenzij je inderdaad ver bij een dierentuin vandaan woont maar er zijn natuurlijk genoeg mensen die daar ook dichtbij wonen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb als kind ook veel feestjes buiten de deur gegeven. Zwembad, speeltuin, manege, macdonalds, dat soort dingen. Was altijd erg leuk, en veel andere kinderen gaven ook dat soort feestjes. Maar er waren ook feestjes thuis, en zelf vond ik die echt niet minder leuk, ook thuis kun je het leuk maken. Ik zie mezelf niet gauw een horde kinderen meenemen naar een pretpark, maar wie weet hoe ik er later over denk.. Ook zie ik mezelf niet elk feestje thuis geven. Ik vind dat iedereen ook zelf moet weten wat ze doen qua feestje, zolang er maar niet neerbuigend wordt gedaan over mensen die een minder 'extravagante' keuze maken.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Oh pff het uitnodigen drama.
Toen ik zelf nog op de basisschool zat was het ook altijd zo dramatisch. Het was DE zin om iemand op de kast te jagen 'Als je dat doet mag je niet meer op mijn kinderfeestje komen hoooooor'
Zelf had ik vroeger altijd kinderfeestjes thuis. Het feestje had dan een thema en we deden allerlei spelletjes, schminken, speurtochten door het dorp enz. Daarna lekker patatjes eten thuis voor de tv met een leuk filmpje en klaar.
Zo wil ik het ook voor B gaan doen later.
Toen ik zelf nog op de basisschool zat was het ook altijd zo dramatisch. Het was DE zin om iemand op de kast te jagen 'Als je dat doet mag je niet meer op mijn kinderfeestje komen hoooooor'
Zelf had ik vroeger altijd kinderfeestjes thuis. Het feestje had dan een thema en we deden allerlei spelletjes, schminken, speurtochten door het dorp enz. Daarna lekker patatjes eten thuis voor de tv met een leuk filmpje en klaar.
Zo wil ik het ook voor B gaan doen later.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik heb weinig herinneringen meer van de basisschool, maar sommige feestjes weet ik nog wel.
Met van dat rubber een haarspeld maken wat toen helemaal hip was. En vervolgens mochten we allemaal een klein stukje in de zijspan rijden.
of een speurtocht, dat heb ik ook wel eens gedaan in het donker en de moeder vertelde daar voor een spannend verhaal.
Of door het hele huis waren spelletjes uitgezet en die deden we dan.
We zijn ook een keer naar de ontdekhoek geweest (net even de site bekeken en het is nog niets veranderd )
we hebben een keer gegourmet
en natuurlijk de disco feestjes en zwemfeestjes
Met van dat rubber een haarspeld maken wat toen helemaal hip was. En vervolgens mochten we allemaal een klein stukje in de zijspan rijden.
of een speurtocht, dat heb ik ook wel eens gedaan in het donker en de moeder vertelde daar voor een spannend verhaal.
Of door het hele huis waren spelletjes uitgezet en die deden we dan.
We zijn ook een keer naar de ontdekhoek geweest (net even de site bekeken en het is nog niets veranderd )
we hebben een keer gegourmet
en natuurlijk de disco feestjes en zwemfeestjes
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Nee. Kinderfeestjes zijn echt nieuw voor haar. Verjaardagen bij hun werden gewoon thuis gevierd, met heel veel eten. Haar moeder stond dagen in de keuken. Zij nu ook voor hun verjaardagen voor familie. Maar van kinderfeestjes zoals wij die kennen had ze nog nooit gehoord.Susan schreef:Is het niet zo dat er in de cultuur waar zij in is opgegroeid groots wordt uitgepakt met feestjes?
Parisienne- Ratel
Parisienne schreef:Nee. Kinderfeestjes zijn echt nieuw voor haar. Verjaardagen bij hun werden gewoon thuis gevierd, met heel veel eten. Haar moeder stond dagen in de keuken. Zij nu ook voor hun verjaardagen voor familie. Maar van kinderfeestjes zoals wij die kennen had ze nog nooit gehoord.Susan schreef:Is het niet zo dat er in de cultuur waar zij in is opgegroeid groots wordt uitgepakt met feestjes?
Jammer dat ze dat hier niet gewoon in die stijl doet, dat lijkt me juist ontzettend leuk om mee te maken voor kinderen, zo'n buitenlands feestje, gewoon thuis, met lekker eten en bijzondere muziek.
Susan- Lady Post-a-lot
Inderdaad. Ik zal dat eens bij haar opperen. Dat ze het gewoon eens in haar eigen stijl kan doen, zoals zij gewend is. Muziek, lekkere Kosovaarse hapjes (wat bij kinderen in de smaak zal vallen) op tafel, zelf aan de slag met brooddeeg of ander knutselspul, desnoods wat spelletjes doen.. een heel leuk kinderfeestje lijkt me dat.
Parisienne- Ratel
Ook ik ben echt voor weggaan met een feestje. Al die troep in huis, nee niets voor mij. S. heeft haar 5e verjaardag met 5 kinderen in het pannekoekenhuis gevierd. Haar 6e vejaardag in het poppen theater, en daarna kwamen maple en jordana als zwarte piet pannekoeken bij ons thuis eten, daar heeft ze het nog ove. Op haar 7e verjaardag zijn we met 7 kinderen naar de kamelen boederij geweest, ze mochten baby kamelen de fles geven, kameel rijden, in een mais bad spelen, kregen allerlei informatie over kamelen en kamelen melk. Als afloop gingen ze pannekoeken eten gemaakt met kamelen melk. Per feestje zijn wij 100 euro kwijt, net iets meer denk ik.
Gast- Gast
Een kamelenboerderij, hoe gaaf is dat!
Susan- Lady Post-a-lot
Vanaf welke leeftijd houden jullie eigenlijk kinderfeestjes?
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Sea of Trees schreef:Vanaf welke leeftijd houden jullie eigenlijk kinderfeestjes?
Ik denk dat wij vanaf dat J 5 wordt een kinderfeestje gaan geven. Jonger vind ik echt niet nodig en denk ik ook niet dat ze echt begrijpt wat het is.
De eerste jaren zie ik het trouwens ook niet zitten om met een stuk of groep gillende kleuters ergens naartoe te gaan, ik zou veel te bang zijn dat er iets zou gebeuren. Wij zullen het dus de eerste jaren 'gewoon' thuis vieren maar gezien de creativiteit van mijn moeder en mij zal dat niet zomaar saai worden
Ik vind zoiets echt helemaal geweldig om voor J te doen, en aangezien ze in de zomer jarig is kan dat lekker bij ons in de tuin.
http://www.bottleyourbrand.com/blog/custom-label-invite-set-fairy-party
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Dat is gaaf, maar het zal ook niet goedkoop zijn, ook niet als je alles zelf maakt.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik was een keer in een kinderboekenwinkel in Engeland, daar was een ruimte boven waar dat soort feestjes werden georganiseerd. Dan hoefde je het niet thuis te doen en het was wel overzichtelijk.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Dat is gaaf, maar het zal ook niet goedkoop zijn, ook niet als je alles zelf maakt.
Ach, als je al die kids mee moet nemen ergens naartoe ben je ook veel geld kwijt
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Bij ons in de straat zit een Italiaans restaurant. Ze geven daar ook verschillende workshops en kinderfeestjes. Zie geregeld bij het voorbij lopen een groep kinderen aan het kneden met pizzadeeg of zelf pasta maken. Tafel staat vol met pizzabeleg, kinderen creëren hun eigen pizza en eten het later op. Superleuk!
Parisienne- Ratel
Ja, klopt, maar ik heb vaak het idee dat mensen denken dat thuisfeestjes veel goedkoper zijn, terwijl je dat ook heel groot aan kan pakken. Ik vind het wel heel erg gaaf, hoor. Dat bij die pizzeria vind ik ook gaaf, zoiets zou je eventueel ook thuis kunnen doen als je niet zoiets in de buurt hebt. Je zou kinderen zelf deeg kunnen laten maken of van dat kant-en-klare deeg kunnen kopen en voor elk kind vast een bodem kunnen maken, en dan bakjes met allerlei soorten beleg.
Susan- Lady Post-a-lot
ooh kinderfeestjes, bij ons 'vroeger' was het gewoon thuis allerlei spelletjes doen, speurtocht, pannenkoeken/frietjes eten en weer naar huis. Kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat er flink uitgepakt werd. De keer dat ik me kan herinneren is het luxete (hoe schrijf je dit :S) bowlen geweest.
Vind het ook niet nodig om steeds grotere, duurdere dingen te doen. Meestal vinden kinderen de simpelste dingen al leuk.
Vind het ook niet nodig om steeds grotere, duurdere dingen te doen. Meestal vinden kinderen de simpelste dingen al leuk.
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Ik schakel bij een kinderfeestje gewoon mijn vriend in. Als kok kan hij de kinderen vast een kookworkshop thuis (of desnoods op zijn werk, in een 'echte' keuken) geven Een vriend van ons is ook kok en heeft zijn kinderen meegenomen naar zijn werk (hij is eigenaar van een restaurant) en daar met de kinderen de hele middag gekookt.
Parisienne- Ratel
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: