Kinderfeestjes
+5
Angela_1986
Parisienne
Filoria
Susan
bolus26
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kinderfeestjes
Zijn er hier moeders met kindjes die al in de leeftijd zitten van de kinderfeestjes en er wellicht zelf al een achter de rug hebben? Wat hebben jullie zoal gedaan? Heb je het zelf georganiseerd of het laten doen?
Een van de neefjes is binnenkort weer toe aan zijn feestje en we zijn druk op zoek naar leuke ideeën.
Een van de neefjes is binnenkort weer toe aan zijn feestje en we zijn druk op zoek naar leuke ideeën.
Gast- Gast
Re: Kinderfeestjes
ken een leuk bedrijf in zeeland, beetje in de richting? dan kan je t gewoon thuis doen maar heb je weinig voorbereiding.als jewil kan ik de site pmen
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik ontvang de link graag! Niet helemaal in de buurt maar wellicht hebben we er nog iets aan. Al is het enkel een idee voor een thema of iets in die richting.
Gast- Gast
Kijk of ze dit boek bij de bibliotheek hebben, of bestel het tweedehands, hier staan heel leuke ideeën in.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb de kinderfeestjes voor mijn broertje (11 jaar jonger dan ik) altijd georganiseerd.
Meestal bedacht ik een thema en allerlei activiteiten die daarmee te maken hadden. Hij heeft een keer een 'achterstevorenfeestje' gehad. Toen begonnen we met het afscheid en eindigden we met taart, zingen en kadootjes. We gingen achteruit voetballen en achteruit een parcours doorlopen en de winnaar kreeg van tevoren al een prijs ofzo, het was best grappig al zeg ik het zelf
We hebben ook wel eens een speurtocht in het bos uitgezet voor een partijtje van mijn broertje. Vonden de kinderen erg leuk.
Maar tegenwoordig is het helemaal zelf organiseren van een feestje niet meer 'in' geloof ik. Kinderen scheppen liever op over lasergamen en discobowlen enzo. Jammer vind ik dat.
Meestal bedacht ik een thema en allerlei activiteiten die daarmee te maken hadden. Hij heeft een keer een 'achterstevorenfeestje' gehad. Toen begonnen we met het afscheid en eindigden we met taart, zingen en kadootjes. We gingen achteruit voetballen en achteruit een parcours doorlopen en de winnaar kreeg van tevoren al een prijs ofzo, het was best grappig al zeg ik het zelf
We hebben ook wel eens een speurtocht in het bos uitgezet voor een partijtje van mijn broertje. Vonden de kinderen erg leuk.
Maar tegenwoordig is het helemaal zelf organiseren van een feestje niet meer 'in' geloof ik. Kinderen scheppen liever op over lasergamen en discobowlen enzo. Jammer vind ik dat.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Hoe oud wordt je neefje Megara?
Filoria- Ratel
Filoria schreef:Ik heb de kinderfeestjes voor mijn broertje (11 jaar jonger dan ik) altijd georganiseerd.
Waarom nou weer meteen zo negatief? Dat mensen tegenwoordig niet meer zelf een feestje organiseren wil toch niet zeggen dat ze dat doen opdat kinderen erover kunnen opscheppen?
Susan- Lady Post-a-lot
Zoals het er staat lijkt het inderdaad alsof ik de kinderen de schuld geef ja. Zo bedoel ik het niet hoor. Al weet ik uit mijn eigen ervaring wel dat kinderen bowlen een stuk stoerder vinden dan koekhappen.
Maar het zijn de ouders die het wel makkelijk vinden als alles geregeld is. Dat scheelt veel werk. En als je allebei werkt en een druk leven hebt is dat ook heel handig. Daar heb ik alle begrip voor.
Maar het ís jammer dat dat zo gaat toch? Vind jij dat niet?
Maar het zijn de ouders die het wel makkelijk vinden als alles geregeld is. Dat scheelt veel werk. En als je allebei werkt en een druk leven hebt is dat ook heel handig. Daar heb ik alle begrip voor.
Filoria- Ratel
In mijn omgeving heb ik ook wel het idee dat het bij kinderfeestjes vooral gaat om wie het leukste en origineelste feestje heeft. Daarom lijkt het mij juist de uitdaging om ZELF een geweldig, tof en origineel kinderfeestje thuis te organiseren
Maar ik merk hier uit verhalen dat er steeds meer geld uitgegeven wordt aan kinderfeestje, traktaties, etc. Nu woon ik in een chique buurt met allemaal rijkelui en verwende kinderen, dus hier is het niet meer dan normaal om een kinderfeestje zo hip en zo duur mogelijk te maken. Een vriendin van mij is een professionele, vaste oppas hier in de wijk. Zij is laatst meegegaan met een kinderfeestje (als 'hulp') naar.. jawel.. Euro Disney!
Maar ik merk hier uit verhalen dat er steeds meer geld uitgegeven wordt aan kinderfeestje, traktaties, etc. Nu woon ik in een chique buurt met allemaal rijkelui en verwende kinderen, dus hier is het niet meer dan normaal om een kinderfeestje zo hip en zo duur mogelijk te maken. Een vriendin van mij is een professionele, vaste oppas hier in de wijk. Zij is laatst meegegaan met een kinderfeestje (als 'hulp') naar.. jawel.. Euro Disney!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Wauw hahaha. Dat is zeker origineel
Filoria- Ratel
Filoria schreef:
Ik weet niet, op zich vind ik zelf georganiseerde feestjes heel leuk, maar er zijn uitstapjes die ik ook wel heel leuk vind. Wij gingen vroeger toen ik op de basisschool zat altijd naar het zwembad met mijn partijtje, dat vond ik zelf het allerleukste.
Susan- Lady Post-a-lot
Euro Disney noem ik geen kinderfeestje meer, wat ernstig.
Het mannetje gaat zijn zesde verjaardag vieren. Wij denken ook aan iets wat thuis te organiseren is.
Susan, bedankt voor de tip! Lijkt me een erg leuk boek.
Het achterstevorenfeest, origineel! Al zal dat voor deze leeftijd nog niet helemaal geschikt zijn denk ik.
Het mannetje gaat zijn zesde verjaardag vieren. Wij denken ook aan iets wat thuis te organiseren is.
Susan, bedankt voor de tip! Lijkt me een erg leuk boek.
Het achterstevorenfeest, origineel! Al zal dat voor deze leeftijd nog niet helemaal geschikt zijn denk ik.
Gast- Gast
Voor een neefje van m'n ex hebben we ooit 'n piratenfeest georganiseerd, ik denk dat hij toen ook 6 werd of 7.
We hebben een speurtocht met opdrachten uitgezet in een park, het doel was de piraten met schatkist vinden. Wij zaten als piraat ergens verstopt en hadden in de kist natuurlijk veel 'schatten' Voor ieder kindje zat er 'n leuk, klein kadootje in en 'n heleboel chocolademunten.
Daarna hebben we friet met snacks gegeten; de tafel afgedekt met aluminiumfolie, berg friet er op, snack erbij en klodders saus. Volgens mij vonden ze dat nog het leukst van allemaal, zo van tafel eten
Het lijkt me zó leuk om kinderfeestjes te organiseren
Euro Disney vind ik ook geen kinderfeestje meer hoor. Zwemmen, bowlen e.d. vind ik wel leuk maar het allerleukste vind ik feestjes zoals Filoria ook beschrijft!
We hebben een speurtocht met opdrachten uitgezet in een park, het doel was de piraten met schatkist vinden. Wij zaten als piraat ergens verstopt en hadden in de kist natuurlijk veel 'schatten' Voor ieder kindje zat er 'n leuk, klein kadootje in en 'n heleboel chocolademunten.
Daarna hebben we friet met snacks gegeten; de tafel afgedekt met aluminiumfolie, berg friet er op, snack erbij en klodders saus. Volgens mij vonden ze dat nog het leukst van allemaal, zo van tafel eten
Het lijkt me zó leuk om kinderfeestjes te organiseren
Euro Disney vind ik ook geen kinderfeestje meer hoor. Zwemmen, bowlen e.d. vind ik wel leuk maar het allerleukste vind ik feestjes zoals Filoria ook beschrijft!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik kan me nog een paar feestjes goed herinneren,
Een was in het donker vertelde de moeder eerst een spannend verhaal en gingen we daarna een speurtocht in het bos doen. Was heel spannend echt een heksenfeestje.
Ik heb zelf ook een keer een speurtocht gedaan halverwege kwamen we toen bij het huis van mijn opa en oma waar we toen wat gingen drinken.
Heb ook wel eens Tshirts versierd had mijn moeder goedkope witte shirts gehaald die we mochten betekenen.
En ook feestjes gehad waarbij we spelletjes deden. Moesten we die een voor een langs. Deden we ballon trap buiten en in de hal moesten we rietjes voetbal doen in de woonkamer krantenmeppertje enz.
En ik ben ook een keer met een feestje in de ontdekhoek geweest was ook erg leuk.
En zelf met van dat gekleurde rubber haarspelden maken die waren toen helemaal in.
Op mijn 11e was het helemaal hip om te gaan gourmetten dat heb ik toen gedaan en op mijn twaalfde heb ik samen met mijn buurmeisje een disco gegeven voor de hele klas. Net als wat de rest van de klas dat jaar deed haha.
Voor mijn kinderen zou ik het later denk ik op dezelfde manier doen zeker als ze wat jonger nog zijn. Waarom moet alles zo duur zijn. Mijn broertjes daar bedachten mijn ouders wat voor en dan lieten ze ruimte over en gingen ze voetballen.
Een was in het donker vertelde de moeder eerst een spannend verhaal en gingen we daarna een speurtocht in het bos doen. Was heel spannend echt een heksenfeestje.
Ik heb zelf ook een keer een speurtocht gedaan halverwege kwamen we toen bij het huis van mijn opa en oma waar we toen wat gingen drinken.
Heb ook wel eens Tshirts versierd had mijn moeder goedkope witte shirts gehaald die we mochten betekenen.
En ook feestjes gehad waarbij we spelletjes deden. Moesten we die een voor een langs. Deden we ballon trap buiten en in de hal moesten we rietjes voetbal doen in de woonkamer krantenmeppertje enz.
En ik ben ook een keer met een feestje in de ontdekhoek geweest was ook erg leuk.
En zelf met van dat gekleurde rubber haarspelden maken die waren toen helemaal in.
Op mijn 11e was het helemaal hip om te gaan gourmetten dat heb ik toen gedaan en op mijn twaalfde heb ik samen met mijn buurmeisje een disco gegeven voor de hele klas. Net als wat de rest van de klas dat jaar deed haha.
Voor mijn kinderen zou ik het later denk ik op dezelfde manier doen zeker als ze wat jonger nog zijn. Waarom moet alles zo duur zijn. Mijn broertjes daar bedachten mijn ouders wat voor en dan lieten ze ruimte over en gingen ze voetballen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Lise heeft vorig jaar een prinsessenfeestje gegeven, hebben toen bij een kostuum verhuur een grote doos met schmink en prinsessenjurken gehaald. Was een groot succes.
Ze heeft ook een partijtje gehad met servies schilderen en ze is een keer gaan zwemmen. Deze keer gaan we bowlen, moet alleen nog even kijken wanneer.
Ze heeft ook een partijtje gehad met servies schilderen en ze is een keer gaan zwemmen. Deze keer gaan we bowlen, moet alleen nog even kijken wanneer.
Gast- Gast
Hier zijn we een keer gaan bowlen en een keer naar een grote speeltuin geweest. Ik denk dat ik dit jaar (als g het wil) het doe op er plein voor ons huis. Koekhappen, spijkerpoepen, zaklopen, lopen met een ei etc!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Filoria schreef:Zoals het er staat lijkt het inderdaad alsof ik de kinderen de schuld geef ja. Zo bedoel ik het niet hoor. Al weet ik uit mijn eigen ervaring wel dat kinderen bowlen een stuk stoerder vinden dan koekhappen.
Jij komt uit het Gooi, hier is dat bijv helemaal niet zo.
Zelf ga ik ook gewoon nog oldskool te werk hoor straks, al zal ik allereerst naar de wensen luisteren die mijn dochter heeft en wat zij wil.
Gast- Gast
Ohja, toen mijn zus 12 was (en ik dus 6) had ze een discofeestje, hadden mijn ouders de woonkamer leeggehaald en een bevriende dj gevraagd, het was heel schattig (al mocht ik alleen maar van boven toekijken) en ze ging allemaal schuifelen enzo haha
Gast- Gast
Zit me dat ook al regelmatig af te vragen wat ik eens moet gaan doen. Ben gezegend met winterjarigen en heb maar een kleine woonkamer dus ik voel wel wat met ergens anders een feestje te doen. Zo staat er hier in de buurt een klein zaaltje te huur voor 50 euro per dag.
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Vanaf dat ik 4 of 5 werd, was er een kinderfeestje. De eerste paar keer zijn we gewoon thuis gebleven, spelletjes doen en daarna pannenkoeken of patat eten. Toen ik 7 werd zijn we naar een speeltuin geweest, gewoon een simpele. Was ook een groot succes.
Daarna was bingo helemaal in, gourmetten en we zijn ook een keer naar het zwembad geweest.
Daarna was bingo helemaal in, gourmetten en we zijn ook een keer naar het zwembad geweest.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Vanaf groep 7 waren bij ons de meeste kinderfeestjes disco's waarvoor dan de hele klas werd uitgenodigd. Dat vond ik zelf ook de leukste feestjes, maar toen ik kleiner was had ik daar denk ik nog niet zoveel aan gevonden.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: