Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat voor forumdiscussie zou jij irl willen voeren?

+12
Teddyaapje
Liadan
Susan
Fortissimo
Bolleke
SuperGrover
Blond
Toet
Charles
Merai
Printje
Roza
16 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Wat voor forumdiscussie zou jij irl willen voeren? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor forumdiscussie zou jij irl willen voeren?

Bericht  Merai ma 4 feb 2013 - 8:33

Ik wil die discussie ook wel eens in real life voeren smile Kinderen maken nou eenmaal een morele ontwikkeling door, ik vind niet dat je van een kind op zo'n jonge leeftijd kunt vragen om zich in een ander te verplaatsen. Zij zijn nu eenmaal het centrum van hun wereld. Literatuur over de Theory of mind is wel leuk om daarvoor te bekijken. Afijn, interessante discussie dus!
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor forumdiscussie zou jij irl willen voeren? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor forumdiscussie zou jij irl willen voeren?

Bericht  Liadan ma 4 feb 2013 - 8:37

Een kind van 4 jaar kan zich echt al wel in een ander verplaatsen hoor. Mijn dochter weet heel goed dat het pijn doet bij een ander als ze slaat. Of dat iemand anders verdrietig/boos wordt als ze iets kapot maakt. (wil niet zeggen dat ze nooit slaat of iets kapot maakt...)

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor forumdiscussie zou jij irl willen voeren? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor forumdiscussie zou jij irl willen voeren?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 8:43

Ja, dat is wat ik onder andere bedoelde Merai. Ik vind het ook wel een interessante discussie.

Ik begrijp de uitgangspunten wel. Het zou heel mooi zijn als het zo zou werken maar naar mijn idee hebben (jonge) kinderen dat overzicht nog niet, die zien niet het bereik van hun acties. Die denken gewoon ik ben boos op jou dus ik geef je een klap, ik wil dat, dus ik doe het. Het echte besef dat je dat niet moet doen ómdat je dan iemand pijn doet/waarom het niet mag dat komt denk ik op die leeftijd pas daarna, of helemaal niet. En dan heb ik het nu dus niet over de sociale normen en waarden. Maar goed, laten we ontopic blijven haha! Nogmaals ik weet er ook echt te weinig van om een goed onderbouwde discussie te voeren. En ik wil ook niemand voor het hoofd stoten hiermee! Ik vind het trouwens wél echt knap als je dat altijd volhoudt en nooit je geduld verliest. En ook mooi om te zien dat er bewust gekozen is voor een bepaalde opvoedtechniek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor forumdiscussie zou jij irl willen voeren? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor forumdiscussie zou jij irl willen voeren?

Bericht  Liadan ma 4 feb 2013 - 8:47

Ik verlies regelmatig mijn geduld hoor, ik denk dat iedereen dat wel eens doet, helemaal UP voed ik mijn kinderen dus niet op. Soms ben ik er ook wel eens helemaal klaar mee en heb ik geen zin om alles uit te leggen.
Maar inderdaad, we gaan off-topic.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor forumdiscussie zou jij irl willen voeren? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor forumdiscussie zou jij irl willen voeren?

Bericht  Parisienne ma 4 feb 2013 - 13:39

We kunnen een UP-discussie voeren in de mama-kind-pijler?! Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor forumdiscussie zou jij irl willen voeren? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor forumdiscussie zou jij irl willen voeren?

Bericht  Parisienne ma 4 feb 2013 - 21:08

Over UP kan men doorpraten in de pijler zwangerschap & mama, in het UP-topic smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor forumdiscussie zou jij irl willen voeren? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor forumdiscussie zou jij irl willen voeren?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 22:13

Ik heb niet echt het idee dat er ruimte voor een echte UP-discussie is in dat topic. Heb het net even gelezen en ik krijg eerlijk gezegd de kriebels van die methode. Zijn die kriebels welkom in dat topic? Die ik als niet-moeder heb?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor forumdiscussie zou jij irl willen voeren? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor forumdiscussie zou jij irl willen voeren?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 23:09

Waarom niet, die mag je gewoon uiten toch, lijkt mij Rood. Men wordt hier notabene nog uitgenodigd in dat topic, dus zou het gewoon doen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor forumdiscussie zou jij irl willen voeren? - Pagina 3 Empty Re: Wat voor forumdiscussie zou jij irl willen voeren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum