Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij?

+3
Marin
Zora
TukTuk
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? Empty Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij?

Bericht  TukTuk za 7 jan 2012 - 21:45

Of tips om het zelf te doen mag ook! Ik heb al met picasa geprobeerd, het wordt wel iets beter, maar ik ben nog niet tevreden.
Ik ben gister eindelijk eens de foto's van onze reis van 3 jaar geleden echt uit gaan zoeken want ik wil er een hele zooi bestellen om op mijn kamer op te hangen op een groot prikbord.

Nu heb ik een aantal foto's die wat betreft kleur niet zo heel mooi / sprekend zijn en ik vroeg me af of daar nog iets van te maken is?
(Het zijn foto's gemaakt met een DMC-FZ28, geen spiegelreflex camera dus)

Als iemand het wilt proberen kan ik de foto's fullsize mailen, maar om even een idee te geven, het gaat om deze foto's (ze zijn verkleind door mijnalbum.nl ):

http://www.mijnalbum.nl/Album=AXFTYXRF

Alvast bedankt!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? Empty Re: Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij?

Bericht  Zora za 7 jan 2012 - 22:08

Ik zou gewoon even Picasa downloaden. Daarmee is het echt heel makkelijk en kun je zelf bepalen hoe je ze eruit wilt laten zien. Met Picasa wordt het bijvoorbeeld zo:

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? Foto-SXC4NWE8

in plaats van hoe het was:

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? Foto-SXC4NWE81
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? Empty Re: Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij?

Bericht  TukTuk za 7 jan 2012 - 22:10

Zora schreef:Ik zou gewoon even Picasa downloaden. Daarmee is het echt heel makkelijk en kun je zelf bepalen hoe je ze eruit wilt laten zien. Met Picasa wordt het bijvoorbeeld zo:

in plaats van hoe het was:

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? Foto-SXC4NWE81

Zie mijn eerste zin in mijn post Wink Ik heb het al met picasa geprobeerd, maar ben daar nog niet helemaal tevreden over. Maar met bijvoorbeeld photoshop lukt het mij gewoon echt niet om er iets van te maken.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Zora za 7 jan 2012 - 22:20

Oh haha, ik had niet goed gelezen. Wat wil je dan bereiken?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  TukTuk za 7 jan 2012 - 22:24

Zora schreef:Oh haha, ik had niet goed gelezen. Wat wil je dan bereiken?

Ja ik weet niet precies, misschien beetje zoals de foto's zoals Marin vaak plaatst, alleen niet zo heel extreem zeg maar smile Gewoon echt een stuk sprekender. Weet ook niet of dat mogelijk is hoor!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Marin za 7 jan 2012 - 23:57

Haha ik gebruik ook alleen Picasa. Ik wil t wel proberen voor je hoor om t 'my way' te doen met Picasa.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 0:01

Als ik foto's bewerk, gebruik ik Picnik, maar ik weet niet of je die dan nog wel kunt gebruiken om ze te printen bijv..

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 8 jan 2012 - 0:03

Marin schreef:Haha ik gebruik ook alleen Picasa. Ik wil t wel proberen voor je hoor om t 'my way' te doen met Picasa.

Oh ok :P Welke stappen doe jij dan? Want ik heb echt van alles geprobeerd. Als ik op HDR klik dan ziet het er echt niet uit :P
Thanks dat je het wilt proberen! Sowieso die foto van die berg zou ik graag echt mooi willen hebben, vond het echt zonde dat die zo donker en kleurloos is.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Marin zo 8 jan 2012 - 0:19

AngelNyn schreef:
Marin schreef:Haha ik gebruik ook alleen Picasa. Ik wil t wel proberen voor je hoor om t 'my way' te doen met Picasa.

Oh ok :P Welke stappen doe jij dan? Want ik heb echt van alles geprobeerd. Als ik op HDR klik dan ziet het er echt niet uit :P
Thanks dat je het wilt proberen! Sowieso die foto van die berg zou ik graag echt mooi willen hebben, vond het echt zonde dat die zo donker en kleurloos is.

HDR? Sinds wanneer zit er een HDR functie op Picasa? Sowieso zou ik dat niet gebruiken, want dat is toch nep, niet de echte manier om dat te doen.

Maar ik speel veel met de licht en schaduw en highlight schuifjes en soms gooi ik er een warmte filter over heen.

Ik ga wel even voor je kijken. Het lastige is dat Picasa niet heel subtiel is en je bewerkingen alleen over de gehele foto kunt doen, niet bepaalde delen. Dat kan in Photoshop wel, maar dat heb ik niet (tot ik binnenkort eindelijke een computer krijg!)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 0:23

Ik gebruik ook altijd Picnik en heb daarna verder geen problemen met afdrukken. Weet niet of daar een (gratis) HDR functie zit maar je kan zo op de site kijken, is heel makkelijk.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 8 jan 2012 - 0:27

Marin schreef:
AngelNyn schreef:

HDR? Sinds wanneer zit er een HDR functie op Picasa? Sowieso zou ik dat niet gebruiken, want dat is toch nep, niet de echte manier om dat te doen.

Maar ik speel veel met de licht en schaduw en highlight schuifjes en soms gooi ik er een warmte filter over heen.

Ik ga wel even voor je kijken. Het lastige is dat Picasa niet heel subtiel is en je bewerkingen alleen over de gehele foto kunt doen, niet bepaalde delen. Dat kan in Photoshop wel, maar dat heb ik niet (tot ik binnenkort eindelijke een computer krijg!)

Ja nouja echt HDR is het denk ik niet, er staat "HDR-achtig" (bij "meer beeldbewerking"). Maar dat kwam er dus niet uit te zien :P

Bedankt dat je even wilt kijken! Als ik weet welke tools ik moet gebruiken dan moet misschien ook zelf wel lukken smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Marin zo 8 jan 2012 - 0:58

Oh dat is dan vast een nieuwe versie van Picasa want ik ken dat helemaal niet.

Ik bedenk me trouwens: Zou je ze misschien gewoon kunnen mailen naar me. Het is beetje stom om het eerst op deze foto's te doen en daarna exact hetzelfde op de goede resolutie. Beetje zonde van de tijd Wink Ik pm je zo m'n emailadres wel.

Trouwens, op die eerste foto zie je op de achtergrond..-jawel- Marin Very Happy
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk zo 8 jan 2012 - 2:37

Marin schreef:Oh dat is dan vast een nieuwe versie van Picasa want ik ken dat helemaal niet.

Ik bedenk me trouwens: Zou je ze misschien gewoon kunnen mailen naar me. Het is beetje stom om het eerst op deze foto's te doen en daarna exact hetzelfde op de goede resolutie. Beetje zonde van de tijd Wink Ik pm je zo m'n emailadres wel.

Trouwens, op die eerste foto zie je op de achtergrond..-jawel- Marin Very Happy

Ik ga ze even mailen, bedankt! Het is idd de nieuwste versie van Picasa, gister gedownload Very Happy

Ah tof, wist niet dat dat Marin was op de achtergrond! Very Happy Weer wat geleerd :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Marin zo 8 jan 2012 - 4:25

Ik heb ze bewerkt voor je en teruggemaild!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk zo 8 jan 2012 - 22:31

Marin schreef:Ik heb ze bewerkt voor je en teruggemaild!

Super bedankt! Very Happy Ze zijn mooi geworden!
Kga zelf ook eens puzzelen met de tips die je gegeven hebt, kijken of ik ook iets voor elkaar kan krijgen Very Happy
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Caro zo 8 jan 2012 - 22:45

Ik gebruik Paint.Net. Dat is gratis te downloaden en zeker niet te verwarren met het standaard paint op je computer. Dit is ook open source, waardoor je niks betaald en het biedt veel meer mogelijkheden dan Picasa aangezien je ook met lagen kan werken en bepaalde delen wel kan selecteren voor bewerken en andere delen niet...
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 0:24

AngelNyn schreef:
Marin schreef:Ik heb ze bewerkt voor je en teruggemaild!

Super bedankt! Very Happy Ze zijn mooi geworden!
Kga zelf ook eens puzzelen met de tips die je gegeven hebt, kijken of ik ook iets voor elkaar kan krijgen Very Happy

Showen!

Gast
Gast

Bericht  Alex ma 9 jan 2012 - 6:34

Ik ben ook benieuwd hoe de foto's geworden zijn!
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Marin ma 9 jan 2012 - 7:21

Moet ik ze even plaatsen? Ik wacht wel even tot AN goedkeuring geeft.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk ma 9 jan 2012 - 7:26

Ik was ze al aan het uploaden! smile Ik zet ze wel even mooi onder elkaar, oud en nieuw :P Maar toch bedankt!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Marin ma 9 jan 2012 - 7:32

Ha da's helemaal super! Bedankt voor je lange mail nog trouwens!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk ma 9 jan 2012 - 7:42

Bij deze dan de foto's! De bovenste zijn het origineel Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? 561177

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? Foto-DKR38MXY

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? Foto-YVPQYSRJ

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? Foto-KZR7M6LW

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? Foto-ING7X8US

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? Foto-RDNPKGR7

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? Foto-OXR8CGWP

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? Foto-JE8NBAHG

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? Foto-8QHHPVMH

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? Foto-H7PLVQ3O

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? Foto-UE4B4LSF

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? Foto-WQIWVSSP

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? Foto-4RFKGSNH

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? Foto-JTTPHG7U

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? Foto-CQ3CP4EN

Zou er iemand wat foto's willen bewerken voor mij? Foto-DN4JS3FE
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk ma 9 jan 2012 - 7:46

Ben echt helemaal blij! Vanmorgen na tips van Marin zelf nog gepuzzeld met Picasa en zelf nog een hoop andere foto's bewerkt, en uiteindelijk 111 foto's besteld Laughing Was nu een actie bij Pixum, 75 foto's gratis, dus was mooie korting smile Nu nog een paar van die borden maken met lint en stof om de foto's op te kunnen hangen smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Marin ma 9 jan 2012 - 8:07

Blij dat ik je heb kunnen helpen, en helemaal dat je het nu zelf kan! Die waas over de foto's valt wel op inderdaad, ook bij de bewerkte foto's zie ik dat nog. Maar de kleuren komen wel meer naar voren. Leuk dat je zo veel foto's besteld hebt, zo kan je je vakanties ook weer herbeleven!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk ma 9 jan 2012 - 8:09

Marin schreef:Blij dat ik je heb kunnen helpen, en helemaal dat je het nu zelf kan! Die waas over de foto's valt wel op inderdaad, ook bij de bewerkte foto's zie ik dat nog. Maar de kleuren komen wel meer naar voren. Leuk dat je zo veel foto's besteld hebt, zo kan je je vakanties ook weer herbeleven!

Ja zo stom, die waas is ons nooit zo opgevallen, dacht gewoon iedere keer pech te hebben met de foto's maken.. Maar nu zeker wel!
Moet er gewoon eens naar kijken, ff de handleiding opzoeken en kijken of er daar iets over in staat, is toch zonde smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: