groentenhap baby, tips gevrgaagt
+8
SarahKey
Snoes
_Lana_
Jezzie
Linda
Pien
Annie24
Bluestar
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
groentenhap baby, tips gevrgaagt
Y eet vanaf 4 maanden fruit en dit gaat super goed. Hij vind het heerlijk. Ruim 3 weken geven we savonds nu ook groenten. Maar dit vind hij echt niet lekker en eet hij heel slecht. Ik heb al doperwten, sperziebonen en wortels geprobeerd. Ik maak het zelf, dus heb het al als moes en wat grover geprobeerd. Ook heb ik alles een week achter elkaar gegeven zodat hij er aan kon wennen.. nou niet dus..
Heeft iemand tips?
Heeft iemand tips?
Bluestar- Prater
- Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12
Re: groentenhap baby, tips gevrgaagt
Hier waren bruine bonen met appel een groot succes. Dat is wat zoeter door de appel die je er doorheen doet. Ik durf alleen niet uit mijn hoofd te zeggen vanaf welke leeftijd bruine bonen gegeven mogen worden.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Bruien bonen mag al vanaf 4 maanden, hier is bloemkool een succes.
Gast- Gast
Geduld hebben en gewoon blijven aanbieden....
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pien schreef:Geduld hebben en gewoon blijven aanbieden....
Ja dit dus. Het heeft even tijd nodig. Op deze leeftijd is het ook nog maar bijvoeding, dus is het ook niet erg als er weinig gegeten wordt.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Hier precies het zelfde als bij jou!
Ik maak het ook zelf. Gisteren voor het eerst broccoli gegeven, dat vond ze wel lekker geloof ik.
Ga ik vanavond weer proberen.
Ik denk idd vaak het zelfde aanbieden, dan komt het vanzelf!
Ik maak het ook zelf. Gisteren voor het eerst broccoli gegeven, dat vond ze wel lekker geloof ik.
Ga ik vanavond weer proberen.
Ik denk idd vaak het zelfde aanbieden, dan komt het vanzelf!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Linda schreef:Pien schreef:Geduld hebben en gewoon blijven aanbieden....
Ja dit dus. Het heeft even tijd nodig. Op deze leeftijd is het ook nog maar bijvoeding, dus is het ook niet erg als er weinig gegeten wordt.
Inderdaad, vooral veel geduld hebben . Hier duurde het heel erg lang voordat ze avondeten echt lekker begonnen te vinden.
Ik denk dat ze pas sinds een maandje echt wat eten 's avonds.
Wij zijn wel met 6 maanden begonnen met bijvoeding.
Fruit vonden ze meteen al heel erg lekker.
Edit: Ze aten al eerder wel wat hoor 's avonds, maar dat waren misschien 2 tot 4 hapjes.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Dus het komt echt goed?? Echt geduld hebben dus..
Ik zal bij de boodschappen bruine bonen en bloemkool meenemen.
Hij houd ook echt zijn mond stijf dicht en slaat mijn hand weg. Ik blijf het elke dag aanbieden maar vind er niks aan haha.
Vanaf wanneer mogen ze eigenlijk ook alweer aardappels?
Ik zal bij de boodschappen bruine bonen en bloemkool meenemen.
Hij houd ook echt zijn mond stijf dicht en slaat mijn hand weg. Ik blijf het elke dag aanbieden maar vind er niks aan haha.
Vanaf wanneer mogen ze eigenlijk ook alweer aardappels?
Bluestar- Prater
Hier in België adviseren ze tegenwoordig om eerst te beginnen met groentehapjes en pas later met fruitpapjes. Dit omdat fruit vaak zoet smaakt, en dat veel baby's die zoete smaak lekker vinden/gewoon worden en dan niet meer zo graag groentehapjes hebben.
Geen idee of het klopt, maar hier gaan wij dus eerst beginnen met groentehapjes en pas later met fruithapjes.
Geen idee of het klopt, maar hier gaan wij dus eerst beginnen met groentehapjes en pas later met fruithapjes.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
In nl wisselt dat advies nog. Achteraf heb ik wel een beetje spijt en een volgende keer zou ik het andersom doen..
Bluestar- Prater
Bluestar schreef:In nl wisselt dat advies nog. Achteraf heb ik wel een beetje spijt en een volgende keer zou ik het andersom doen..
Waar heb je spijt van dan?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ik ben ook eerst gestart met de groenten en daarna pas het fruit. Mijn zoontje vond wortelen, pompoen en courgette met rijstebloem erg lekker. Aan de andere groenten moest hij erg wennen, hij at dan net een paar hapjes, maar door het rustig op te bouwen, ging het prima.
Gast- Gast
Ik denk dat ze eerst met fruithapjes is begonnen en pas daarna met groentehapjes?Linda schreef:Bluestar schreef:In nl wisselt dat advies nog. Achteraf heb ik wel een beetje spijt en een volgende keer zou ik het andersom doen..
Waar heb je spijt van dan?
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Idd spijt van eerst met fruit te zijn begonnen.
Bluestar- Prater
Wij kregen ook het advies om eerst groentehapjes te geven en daarna fruit. fruit is zoeter en dat vinden kinderen vaak lekkerder. (logisch haha)
Bruine bonen was hier ook vaak een succes. Let er wel op dat je bruine bonen neemt die je eerst zelf nog moet wellen. Groente uit pot/blik mogen ze (liever) niet.
Wat hier ook succes had: zoete aardappel. Al was dat volgens mij alweer wat later. Maar S is een vreetzak, eet alles op en vanaf het begin al. Wel vond hij bv bloemkool zo niet lekker maar met aardappel wel. Nu eet hij alles gewoon los, dus geduld is idd ook een goede tip haha.
Bruine bonen was hier ook vaak een succes. Let er wel op dat je bruine bonen neemt die je eerst zelf nog moet wellen. Groente uit pot/blik mogen ze (liever) niet.
Wat hier ook succes had: zoete aardappel. Al was dat volgens mij alweer wat later. Maar S is een vreetzak, eet alles op en vanaf het begin al. Wel vond hij bv bloemkool zo niet lekker maar met aardappel wel. Nu eet hij alles gewoon los, dus geduld is idd ook een goede tip haha.
Wij zijn trouwens ook begonnen met groente. Maar na een aantal weken geprobeerd te hebben, toch maar begonnen met fruit.
Wel trouw elke dag groente aangeboden.
Nu is het toch helemaal goed gekomen , met inderdaad een beetje geduld.
Ik dacht dat het nooit goed ging komen, haha.
Sarahkey: Zo grappig dat jullie kleine spillepootje zo goed kan eten! Hoe zwaar en hoe lang is hij nu?
( Sorry, klein beetje offtopic, maar ik ben even benieuwd ).
Wel trouw elke dag groente aangeboden.
Nu is het toch helemaal goed gekomen , met inderdaad een beetje geduld.
Ik dacht dat het nooit goed ging komen, haha.
Sarahkey: Zo grappig dat jullie kleine spillepootje zo goed kan eten! Hoe zwaar en hoe lang is hij nu?
( Sorry, klein beetje offtopic, maar ik ben even benieuwd ).
_Lana_- Ratel
Bij ons adviseerde het cb om eerst met groente te beginnen zoals wortel, bloemkool en courgette.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
lana: ja onze spillenpootje heeft niet meer zulke dunne pootjes Er zitten eindelijk spekkies aan.
3 januari woog hij 8595 gram en was hij 73,5 cm lang. Zal nu wel weer wat zwaarder en langer zijn. Hij kan echt heel goed warm eten. Brood gaat er wat minder goed in. Gisteren een heel bord bami opgegeten, maar waar hij het allemaal laat haha geen idee. Hoe zwaar en lang zijn jouw kindjes nu?
Bluestar: je kunt ook een tijdje, weekje ofzo, fruithapje even niet geven en dan alleen groenten geven.
3 januari woog hij 8595 gram en was hij 73,5 cm lang. Zal nu wel weer wat zwaarder en langer zijn. Hij kan echt heel goed warm eten. Brood gaat er wat minder goed in. Gisteren een heel bord bami opgegeten, maar waar hij het allemaal laat haha geen idee. Hoe zwaar en lang zijn jouw kindjes nu?
Bluestar: je kunt ook een tijdje, weekje ofzo, fruithapje even niet geven en dan alleen groenten geven.
SarahKey schreef:lana: ja onze spillenpootje heeft niet meer zulke dunne pootjes Er zitten eindelijk spekkies aan.
Haha, wat goed!! Hij is ook goed gegroeid!
Ik ben wel benieuwd, heb al lang geen foto gezien van hem.
Maar ik heb geen recht van spreken, want ik plaats nooit foto's, haha.
Dochter is nu 6900 gram en 69,5 cm.
En zoon 8400 gram en 71,5 cm.
Dochter is ook een klein spillepootje dus, maar ze moet nu wel extra gewogen worden.
_Lana_- Ratel
Ja je dochter is nog een ukkie, eet ze net zoveel als haar broer of maak je je daar ook zorgen over? Je zoon ligt aardig op het lijntje. Al vonden ze S al licht. Maar als je ziet wat hij eet, veel, en wat hij beweegt, ook veel, dan snap ik wel dat meneer niet dikker word haha.
(heb even een foto van hem in het felicitatietopic gezet)
Ach maak je niet druk, mijn zoon werd ook steeds te licht genoemd, terwijl hij eet als een bouwvakker.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Happydobby schreef:Ach maak je niet druk, mijn zoon werd ook steeds te licht genoemd, terwijl hij eet als een bouwvakker.
Ik weet niet of je het tegen mij hebt? Ik maak me niet druk hoor.
Overigens is het niet erg als je kindje heel licht is, maar ze 'moeten' wel hun eigen lijntje blijven volgen, of in ieder geval in de buurt blijven.
Anders moet het toch in de gaten gehouden worden.
Hoe zwaar was jouw zoontje met een jaar?
_Lana_- Ratel
SarahKey schreef:Ja je dochter is nog een ukkie, eet ze net zoveel als haar broer of maak je je daar ook zorgen over? Je zoon ligt aardig op het lijntje. Al vonden ze S al licht. Maar als je ziet wat hij eet, veel, en wat hij beweegt, ook veel, dan snap ik wel dat meneer niet dikker word haha.
Ze is niet een hele grote eter, helaas. Al gaat het sinds de laatste maand echt veeeeel beter, dus ze gaat nu vast wel beter groeien . Ik maak me geen zorgen, maar stiekem ben ik wel heel blij dat ze beter is gaan eten .
Dochter is trouwens net als S echt heeeel bewegelijk, dus dat scheelt ook wel natuurlijk.
Als je ziet wat S gegroeid is de afgelopen tijd, dan zit het toch wel helemaal goed met zijn gewicht.
Ik heb de foto gezien en wat is het toch een leuk ventje!! En op de foto is het nog steeds wel een fijn mannetje.
Heel leuk!
_Lana_- Ratel
S is 5 kg en 21,5 cm gegroeid in 1 jaar
Fearie: ik maak me ook niet druk. Zolang hij genoeg eet en drinkt vind ik het best en lekker beweeglijk is vind ik het best. Zijn papa was als baby/klein kind ook altijd klein en licht. Dus dat zijn zoon dat is verbaasd ons niets.
Lana: wel fijn dat ze beter is gaan eten, straks krijgt ze vast wel een groeispurt. Soms zijn ze even druk met groeien, dan weer druk met de ontwikkeling. Als ze idd hun eigen lijntje maar volgen.
Fearie: ik maak me ook niet druk. Zolang hij genoeg eet en drinkt vind ik het best en lekker beweeglijk is vind ik het best. Zijn papa was als baby/klein kind ook altijd klein en licht. Dus dat zijn zoon dat is verbaasd ons niets.
Lana: wel fijn dat ze beter is gaan eten, straks krijgt ze vast wel een groeispurt. Soms zijn ze even druk met groeien, dan weer druk met de ontwikkeling. Als ze idd hun eigen lijntje maar volgen.
Hier ook een klein tenger meisje... Met 1jaar was ze 8500gram bij een lengte van 78,5cm en met 14maanden was ze 8900gram bij 80cm.
Ze eet erg goed, is gek op fruit en warm eten. Als ik haar vergelijk met kindjes van haar leeftijd is ze van allemaal de kleinste en lichtste. Maar, ze loopt ook al het langst van alle en ik denk dat dat veel verschil heeft gemaakt.
Ze eet erg goed, is gek op fruit en warm eten. Als ik haar vergelijk met kindjes van haar leeftijd is ze van allemaal de kleinste en lichtste. Maar, ze loopt ook al het langst van alle en ik denk dat dat veel verschil heeft gemaakt.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Baby Shower. tips?
» Baby en slijm...tips?
» Tips bij obstipatie baby
» Op vakantie met een baby.. tips?
» Baby uitzet lijst.. Tips?
» Baby en slijm...tips?