Tips bij obstipatie baby
+7
bolus26
Blue flower
Razz
Sanne
Charles
Printje
Roos
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tips bij obstipatie baby
Wie heeft er een goede tip voor obstipatie bij een baby. Mijn zoontje is 3 maanden en poept 2x per week, het is dan heel dun, groen en kost hem zichtbaar moeite.
Temperaturen heb ik al geprobeerd.
P.s. Vandaag zijn we ook begonnen met Neocate om te bekijken of de verstopping van KMA afkomt. Iemand hier ervaring mee?
Zo onder tussen word ik steeds moedelozer
Temperaturen heb ik al geprobeerd.
P.s. Vandaag zijn we ook begonnen met Neocate om te bekijken of de verstopping van KMA afkomt. Iemand hier ervaring mee?
Zo onder tussen word ik steeds moedelozer
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Tips bij obstipatie baby
Wij deden wel eens een heel klein beetje sinaasappelsap door het flesje heen of gewoon puur geven. Dan gaan ze zeker weten poepen;)
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Heel dun? Dan is het toch geen obstipatie?
Hier hielp nutriton door de fles supergoed of wat tomatensap geven. Maar mijn dochter is wel al 10 maanden, weet niet of dat bij hele kleintjes al mag met die tomatensap.
Hier hielp nutriton door de fles supergoed of wat tomatensap geven. Maar mijn dochter is wel al 10 maanden, weet niet of dat bij hele kleintjes al mag met die tomatensap.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
De KA voelde harde stukken poep in zijn buikje zitten, dus het is meer overloopdiarree-achtig. En doordat ie zo vol zit, drinkt ie ook heel slecht. Waardoor dat ie achterloopt in groei.
Mogen die kleintjes al sinaasappelsap? En uit een pak of vers?
Mogen die kleintjes al sinaasappelsap? En uit een pak of vers?
Roos- Prater
Heeft de kinderarts je dan naar huis gestuurd zonder tips? Mijn dochter moet nu 3 maanden lactulose gebruiken, maar dat is op doktersrecept. Wat je bij zulke kleintjes kan doen, weet ik niet. Lijkt me prima iets wat de kinderarts had kunnen vertellen.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Een druppeltje olijfolie door zijn melk kan ook helpen.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
We gaan nu eerst 2 weken Neocate gebruiken in de hoop dat dit het probleem is. Volgende stap is lactulose, mocht dat ook niet baten dan darmonderzoek.
Roos- Prater
Probiotica werkt hier beter dan welk medicijn dan ook.
Sinds we onze dochter Orthiflor junior geven poept ze elke dag.
Overigens hebben we daarvoor via de kinderarts lactulose en later Forlax gekregen. En Neocate omdat onze dochter KMA had.
Overigens hebben we daarvoor via de kinderarts lactulose en later Forlax gekregen. En Neocate omdat onze dochter KMA had.
Gast- Gast
Een tip voor baby's die al wat ouder zijn en last hebben van obstipatie: Vanaf dat wij elke dag bij onze dochter een theelepel lijnzaad in haar yoghurt doen, is zij helemaal van haar obstipatie af. Ze heeft een poosje elke dag lactulose gehad en dat hielp goed. Nu met de lijnzaad is lactulose helemaal overbodig geworden en gaat het weer super.
Gast- Gast
Pritt schreef:Probiotica werkt hier beter dan welk medicijn dan ook.
Had jouw dochter ook last van verstopping en KMA? Had ze nog meer klachten?
Orthiflor ga ik onthouden!
Roos- Prater
Wij hebben dit ook gehad door en abkuur. Toen gaf iemand de tip om olijfolie door de fles te doen maar dit heeft eigenlijk weinig zin omda het altijd aan de bovenkant blijft drijven, en dit dus niet hielp. Daana zijn we overgegaan om elke fles 10 cc extra water te doen en dat hielp heel goed hier. En soms deden we ook temperaturen met een flinke klodder vaseline. Maar dat kan je niet te vaak doen want dan worden de darmen lui van.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Robin_ schreef:Een tip voor baby's die al wat ouder zijn en last hebben van obstipatie: Vanaf dat wij elke dag bij onze dochter een theelepel lijnzaad in haar yoghurt doen, is zij helemaal van haar obstipatie af. Ze heeft een poosje elke dag lactulose gehad en dat hielp goed. Nu met de lijnzaad is lactulose helemaal overbodig geworden en gaat het weer super.
Dat ga ik eens proberen. Gebroken lijnzaad of hele zaadjes?
Mijn dochter wil alleen tot nu toe geen yoghurt hebben als ik er 'iets' door doe. Yoghurt eet ze alleen kaal, maar het valt te proberen.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Sanne schreef:Robin_ schreef:Een tip voor baby's die al wat ouder zijn en last hebben van obstipatie: Vanaf dat wij elke dag bij onze dochter een theelepel lijnzaad in haar yoghurt doen, is zij helemaal van haar obstipatie af. Ze heeft een poosje elke dag lactulose gehad en dat hielp goed. Nu met de lijnzaad is lactulose helemaal overbodig geworden en gaat het weer super.
Dat ga ik eens proberen. Gebroken lijnzaad of hele zaadjes?
Mijn dochter wil alleen tot nu toe geen yoghurt hebben als ik er 'iets' door doe. Yoghurt eet ze alleen kaal, maar het valt te proberen.
Uhm.. geen idee. Ik heb een zak van Zonnatura gekocht. Het is ook super gezond, bevat veel goede vetten, vitaminen en mineralen. Het is nagenoeg smaakloos en ook qua structuur merk je het bijna niet dat het er door zit.
Wat ik ook wel eens doe is een shake maken. Laatst bijvoorbeeld van mango met peer, amandelmelk, yoghurt, lijnzaad en kokos of kokosmelk. Dit drinkt ze dan uit een beker of ik lepel het gewoon (het is toch wat dikker door de yoghurt). Je kunt het ook met de gewone yoghurt mengen. Hier is het echt een hit!
Gast- Gast
je hebt ook lijnzaadolie,dat helpt ook goed en heb je geen stukjes in de yoghurt
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
bolus26 schreef:je hebt ook lijnzaadolie,dat helpt ook goed en heb je geen stukjes in de yoghurt
Ja klopt, dat hebben wij ook geprobeerd maar dat hielp bij ons helaas niet.
Gast- Gast
S zit ook heel regelmatig verstopt en wij gebruiken lactulose voor haar, werkt redelijk. Daarnaast masseer ik haar buikje p (met de klok mee) en voetjes (onder voetzolen rondjes draaien met klok mee) het schijnt dat dit extrastimuleerd. Misschien het proberen waard? En elke fles doe ik extra water bij en soms krijgt ze tussendoor ook nog wat extra water.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Roos schreef:Pritt schreef:Probiotica werkt hier beter dan welk medicijn dan ook.
Had jouw dochter ook last van verstopping en KMA? Had ze nog meer klachten?
Orthiflor ga ik onthouden!
Ja, zij groeide ook niet goed. Had veel last van verstopping en bloed bij haar ontlasting en heel veel kramp. Toen we zijn overgestapt op Neocate merkten we binnen een week verschil, alleen de verstopping bleef en is nog heel lang gebleven,totdat we dus Orthiflor zijn gaan gebruiken.
Gast- Gast
Mijn dochter had dit ook, zo zielig was het. Wij kregen van de huisarts lactulose maar had op internet gelezen over Orthiflor en wilde dit eerst proberen. Ik ben het helemaal eens met Pritt, wat een goed spul is dat! Je hebt al Orthiflor voor kleine baby's, dit is de Orthiflor Start. Het is niet goedkoop (20 euro voor een potje waar je ongeveer 2 weken mee doet) maar het werkt geweldig tegen krampjes en moeizame ontlasting. Mijn dochter poept nu netjes elke dag en heeft geen last meer van haar buikje. Wat ik ook heel fijn vond is dat het gewoon een probiotica is, dus een soort goede bacteriën. Hierdoor pak je de oorzaak aan ipv dat je alleen de klacht oplost. Mijn dochter heeft er echt iets aan gehad en heeft nu netjes elke dag een poepluier, zonder de Orthiflor Start.
Creabea_28- Prater
- Aantal berichten : 585
Punten : 616
Creabea_28 schreef:Mijn dochter had dit ook, zo zielig was het. Wij kregen van de huisarts lactulose maar had op internet gelezen over Orthiflor en wilde dit eerst proberen. Ik ben het helemaal eens met Pritt, wat een goed spul is dat! Je hebt al Orthiflor voor kleine baby's, dit is de Orthiflor Start. Het is niet goedkoop (20 euro voor een potje waar je ongeveer 2 weken mee doet) maar het werkt geweldig tegen krampjes en moeizame ontlasting. Mijn dochter poept nu netjes elke dag en heeft geen last meer van haar buikje. Wat ik ook heel fijn vond is dat het gewoon een probiotica is, dus een soort goede bacteriën. Hierdoor pak je de oorzaak aan ipv dat je alleen de klacht oplost. Mijn dochter heeft er echt iets aan gehad en heeft nu netjes elke dag een poepluier, zonder de Orthiflor Start.
Hoe vaak had ze ervoor dan ontlasting?
Ik wil nu eerst de neocate even aankijken, voordat ik met iets nieuws begin.
Maar denk anders zeker dat ik dit ga aanschaffen voor mijn kleine hummel.
Roos- Prater
Klein (heel klein) stukje zeep in de anus inbrengen, schijnt verstopping gelijk te verhelpen!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Daarvoor had ze 2 keer per week ontlasting en veel last van krampen en pijn bij het poepen. Ze had ook van die harde stukjes erin zitten.
Hoop dat die andere voeding gaat helpen!
Hoop dat die andere voeding gaat helpen!
Creabea_28- Prater
- Aantal berichten : 585
Punten : 616
+1Razz_ schreef:Een druppeltje olijfolie door zijn melk kan ook helpen.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Stond op het punt om maar alvast een potje te bestellen, maar het bevat melkeiwit.
Toch maar even mee wachten.
Druppeltje olijfolie heb ik nu bij 2 flessen gedaan, hopelijk gaat dit werken.
En anders bel ik volgende toch maar even de poli voor lactulose.
Toch maar even mee wachten.
Druppeltje olijfolie heb ik nu bij 2 flessen gedaan, hopelijk gaat dit werken.
En anders bel ik volgende toch maar even de poli voor lactulose.
Roos- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Baby en slijm...tips?
» Op vakantie met een baby.. tips?
» Baby Shower. tips?
» Baby uitzet lijst.. Tips?
» Tips "onhandelbare' baby 9 maanden
» Op vakantie met een baby.. tips?
» Baby Shower. tips?