Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven

4 plaatsers

Ga naar beneden

Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven Empty Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven

Bericht  Gympie vr 1 feb 2013 - 23:59

Mijn kat is afgelopen woensdag bij de dierenarts geweest. Er zijn biopten genomen uit zijn voetkussentjes in verband met aanhoudende wondjes daar. Hiervoor is hij onder narcose geweest. Daarna heeft hij een 24-uursinjectie gehad tegen de pijn en verder op donderdag, vrijdag en vandaag pijnstilling in vloeibare vorm (over het eten heen). Dit kreeg hij 's morgens. De laatste dosis was vandaag.

Donderdag kwam ik rond 17.30 uur thuis en zag ik braaksel op de grond liggen, nog vrij vers. Ik dacht: niet zo gek, hij is gisteren onder narcose geweest.

Alleen afgelopen nacht heeft hij weer twee keer overgegeven, 1 keer rond 00.00 uur. Toen was ik nog wakker en vanochtend vond mijn vriend weer braaksel.

Heeft dit nog te maken met de narcose?

Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven Empty Re: Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven

Bericht  Gast za 2 feb 2013 - 0:03

Kan het niet van de pijnstilling komen, of misschien omdat hij gewoon nog wat van slag is?
Mijn oudste kat geeft sowieso vrij makkelijk over, bij haar zou ik er zelfs niet eens wat achter zoeken Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven Empty Re: Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven

Bericht  Gympie za 2 feb 2013 - 0:07

Nou, de pijnstilling krijgt hij 's morgens en hij geeft eind van de dag/'s nachts over. Dat vind ik wel apart.

Verder geeft hij nooit over, vandaar dat ik me zorgen maak. Maar misschien hoort het nog bij de narcose, alleen weet ik niet hoelang de gevolgen van een narcose er nog zijn.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven Empty Re: Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven

Bericht  Stranger za 2 feb 2013 - 0:08

Volgens mij kan de pijnstiller de maag van de kat irriteren. Ik zou de bijsluiter even lezen..
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven Empty Re: Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven

Bericht  Stranger za 2 feb 2013 - 0:13

Hoelang moet hij de pijnstillers nog?
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven Empty Re: Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven

Bericht  Gympie za 2 feb 2013 - 0:21

Dan ga ik zo even de bijsluiter lezen.

Vanochtend was de laatste dosis.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven Empty Re: Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven

Bericht  Gympie za 2 feb 2013 - 0:27

Dit staat er:

Typische bijwerking zoals oa braken zijn af en toe gemeld. Als er bijwerkingen optreden dient de behandeling te worden gestaakt en moet een dierenarts worden geraadpleegd.

Stom dat ik niet eerder heb bedacht de bijsluiter te lezen. Maar goed, staken is geen sprake van, want dit was al de laatste dosis. Zal ik nog even afwachten of moet ik wel even bellen. Zo lastig.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven Empty Re: Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven

Bericht  Gympie za 2 feb 2013 - 0:52

Nou, ik heb toch maar gebeld. Inderdaad stoppen met de behandeling, maar dat was al het geval. Bij aanhoudende misselijkheid wil ze hem wel graag zien. Dus hopelijk geeft hij niet meer over, want dan moet mijn arme man wéér mee Sad.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven Empty Re: Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven

Bericht  Stranger wo 6 feb 2013 - 0:48

Hoe gaat het nu met je kat?
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven Empty Re: Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven

Bericht  June wo 6 feb 2013 - 1:53

Ah wat zielig. Ik begrijp overigens wel dat je in eerste instantie niet direct de bijsluiter hebt gelezen, het is ook wel iets wat hoort bij narcose natuurlijk. Hopelijk gaat het nu wat beter met je kat.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven Empty Re: Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven

Bericht  Aziraphale wo 6 feb 2013 - 19:56

Hoe is het nu met je kat, Gympie?
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven Empty Re: Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven

Bericht  Gympie do 7 feb 2013 - 3:33

Goed! Gelukkig nu wel! Nadat ik de dierenarts had gebeld, heeft hij in dat weekend nog drie keer overgegeven. Omdat hij zaterdagochtend nog pijnstillers had gehad, dacht ik dat het nog de gevolgen waren. Sowieso moest hij maandag terug om verband te wisselen, dus heb ik afgewacht tot maandag en ben niet naar de spoeddierenarts geweest (hij heeft namelijk al zoveel te verduren gehad, bij elkaar 5 keer naar de dierenarts in een paar weken tijd). Verder was hij ook heel knuffelig en leek hij oké, dus ik vertrouwde op mijn gevoel.

En na het weekend heeft hij niet meer overgegeven, dus top! Hij bleek inderdaad allergisch te zijn voor de pijnstilling.

Vrijdag worden de hechtingen eruit gehaald en vanaf dan hoeft hij hopelijk niet meer. We krijgen dan ook de uitslag.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven Empty Re: Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven

Bericht  Stranger do 7 feb 2013 - 3:42

Fijn dat het weer goed gaat met je kat!
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven Empty Re: Kattenkenners? Narcose en nog steeds overgeven

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum