auto/verzekeringsvraag, wie heeft er verstand van?
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
auto/verzekeringsvraag, wie heeft er verstand van?
Ik heb een auto; alles (auto/ verzekering) staat op mijn naam. Nu heeft mijn vriend een tijdje geleden eindelijk zijn rijbewijs gehaald.
Hoe gaat het wanneer hij in mijn auto rijdt en een aanrijding veroorzaakt/ tegen een paaltje rijdt?
Is de auto dan verzekerd? Is de schade aan andere mensen/ voorwerpen gedekt?
Voel me behoorlijk dom dat ik dit niet weet, maar misschien heeft iemand een antwoord ?
Hoe gaat het wanneer hij in mijn auto rijdt en een aanrijding veroorzaakt/ tegen een paaltje rijdt?
Is de auto dan verzekerd? Is de schade aan andere mensen/ voorwerpen gedekt?
Voel me behoorlijk dom dat ik dit niet weet, maar misschien heeft iemand een antwoord ?
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10
Re: auto/verzekeringsvraag, wie heeft er verstand van?
Hoelang heb jij je rijbewijs? Hoelang heb je de verzekering al?
Wat zijn jullie leeftijden?
Welke dekkingen heb je op je verzekering?
Wat zijn jullie leeftijden?
Welke dekkingen heb je op je verzekering?
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Verzekering is All-risk, auto is 2 jaar oud. Ik heb deze verzekering sinds ik de auto nieuw kocht (2 jaar dus). Daarvoor andere (oude) auto, dus andere verzekering.
Mijn vriend en ik zijn allebei 32 jaar en ik heb mijn rijbewijs sinds mijn 18e (14 jaar dus).
Is al deze informatie relevant hiervoor ? (Er gaat een nieuwe wereld voor me open)
Mijn vriend en ik zijn allebei 32 jaar en ik heb mijn rijbewijs sinds mijn 18e (14 jaar dus).
Is al deze informatie relevant hiervoor ? (Er gaat een nieuwe wereld voor me open)
jena- Fluisteraar
Ja informatie is zeker relevant.
Wanneer jouw vriend echt incidenteel in je auto rijdt, is er niks aan de hand. Wanneer jullie allebei 50/50 in de auto rijden, dan zal je hem ook moeten gaan opgeven als regelmatige bestuurder. Jij hebt namelijk schadevrije jaren opgebouwd, op basis hiervan heb je een korting op je verzekering. Je vriend rijdt nog niet zo lang, als hij wel vaak in jouw auto rijd is de schadekans voor verzekeraar hoger en zal de premie duurder zijn. Wanneer je de korting zo zou laten, hun niet vermeldt dat jouw vriend ook in de auto rijdt, dan kunnen ze, bij een schade door hem veroorzaakt, ervoor kiezen de schade niet uit betalen, omdat jij hem niet opgegeven hebt als regelmatige bestuurder. Omdat jullie beiden boven de 24 zijn, zal dit niet zo'n vaart lopen, maar ik wilde het wel gezegd hebben.
Schade aan andere mensen en voorwerpen is altijd gedekt, alleen komt het wel eens voor dat ze de schade gaan verhalen op de verzekeringnemer, wanneer de feiten niet eerlijk zijn opgegeven. Voor de schade aan je eigen auto geldt hetzelfde. Een schade door hem veroorzaakt kost jouw overigens wel no-claim (korting), tenzij je een beschermer daarvoor hebt.
Wanneer jouw vriend echt incidenteel in je auto rijdt, is er niks aan de hand. Wanneer jullie allebei 50/50 in de auto rijden, dan zal je hem ook moeten gaan opgeven als regelmatige bestuurder. Jij hebt namelijk schadevrije jaren opgebouwd, op basis hiervan heb je een korting op je verzekering. Je vriend rijdt nog niet zo lang, als hij wel vaak in jouw auto rijd is de schadekans voor verzekeraar hoger en zal de premie duurder zijn. Wanneer je de korting zo zou laten, hun niet vermeldt dat jouw vriend ook in de auto rijdt, dan kunnen ze, bij een schade door hem veroorzaakt, ervoor kiezen de schade niet uit betalen, omdat jij hem niet opgegeven hebt als regelmatige bestuurder. Omdat jullie beiden boven de 24 zijn, zal dit niet zo'n vaart lopen, maar ik wilde het wel gezegd hebben.
Schade aan andere mensen en voorwerpen is altijd gedekt, alleen komt het wel eens voor dat ze de schade gaan verhalen op de verzekeringnemer, wanneer de feiten niet eerlijk zijn opgegeven. Voor de schade aan je eigen auto geldt hetzelfde. Een schade door hem veroorzaakt kost jouw overigens wel no-claim (korting), tenzij je een beschermer daarvoor hebt.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Super, hier heb ik iets aan! Dank je.
jena- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» Iemand verstand van auto's?
» iemand verstand van auto's???
» Iemand verstand van kilometerregistratie bij een lease auto?
» Iemand verstand van auto's? Seat Leon vs Peugeot 206
» Wie heeft er verstand van excel?
» iemand verstand van auto's???
» Iemand verstand van kilometerregistratie bij een lease auto?
» Iemand verstand van auto's? Seat Leon vs Peugeot 206
» Wie heeft er verstand van excel?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: