Spanningen
+4
Shopaholic
Highway
nillis
Blue flower
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Spanningen
Pfff, even van me afschrijven hoor...
Ik ben morgen alweer 31 weken zwanger en weet nu al dat dit weer een prematuur kindje gaat worden maar wat een spanningen neemt dat allemaal met zich mee zeg..
Het kindje ligt eigenlijk de hele zwangerschap al lekker met zijn hoofdje omhoog, daar heb ik me nooit echt druk om gemaakt maar hij probeert nu steeds te draaien en ik wordt daar zooooo naar van... wordt helemaal misselijk en het voelt alsof ik moet spugen...
Daarbij heb ik elke keer al zulke vage krampjes dat ik daar ook niet echt gerust over ben, ook omdat ik veelste veel vruchtwater heb en de dokters steeds zeiden zodra je meer pijn in je buik krijgt en je buik harder wordt moet je aan de bel trekken. Inmiddels heb ik dat ook gedaan en krijg ik volgende week onderzoeken of mijn baarmoedermond nog gesloten is en wanneer ze het beste met de longrijpers kunnen gaan beginnen... Ik vind het nu allemaal zo spannend worden...
Misschien een beetje een samenhangend verhaal en ik weet ook niet wat ik er mee wil maar misschien even een uitlaatklep...
Ik ben morgen alweer 31 weken zwanger en weet nu al dat dit weer een prematuur kindje gaat worden maar wat een spanningen neemt dat allemaal met zich mee zeg..
Het kindje ligt eigenlijk de hele zwangerschap al lekker met zijn hoofdje omhoog, daar heb ik me nooit echt druk om gemaakt maar hij probeert nu steeds te draaien en ik wordt daar zooooo naar van... wordt helemaal misselijk en het voelt alsof ik moet spugen...
Daarbij heb ik elke keer al zulke vage krampjes dat ik daar ook niet echt gerust over ben, ook omdat ik veelste veel vruchtwater heb en de dokters steeds zeiden zodra je meer pijn in je buik krijgt en je buik harder wordt moet je aan de bel trekken. Inmiddels heb ik dat ook gedaan en krijg ik volgende week onderzoeken of mijn baarmoedermond nog gesloten is en wanneer ze het beste met de longrijpers kunnen gaan beginnen... Ik vind het nu allemaal zo spannend worden...
Misschien een beetje een samenhangend verhaal en ik weet ook niet wat ik er mee wil maar misschien even een uitlaatklep...
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Spanningen
Ik heb er geen ervaringen mee, maar veel sterkte en een dikke
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Wat rot dat er zoveel onzekerheden zijn! Wel fijn dat ze je volgende week gaan onderzoeken, hopelijk valt het dan allemaal mee.. Veel sterkte!
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ook van mij een knuffel!
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Och meisje toch!
Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Dank jullie wel doet mij goed!
Er speelt ook gewoon een hoop angst mee, R. heeft het bijna niet overleefd tijdens de (natuurlijke) bevalling. En nu komt dit ukje met een keizersnede en dacht eigenlijk dat dat een hoop minder risico's met zich meebracht.. maar niks lijkt minder waar. Aan een keizersnede voor een moeder met diabetes zitten dus ook een hoop risico's. De longen van mijn kindjes zijn nog niet voldoende rijp door mijn suiker.. En hierbij heeft R. heel veel last gehad en ook voor dit kindje zal dat een groot risico zijn... en zeker met de kans op vroeggeboorte. De doktoren willen het liefste pas de keizersnede uitvoeren met 38 weken maar ze geven ook al aan dat dat in mijn geval niet waarschijnlijk niet haalbaar is. En ik merk ook gewoon dat de bevalling van R. best mee gaat spelen nu...
Er speelt ook gewoon een hoop angst mee, R. heeft het bijna niet overleefd tijdens de (natuurlijke) bevalling. En nu komt dit ukje met een keizersnede en dacht eigenlijk dat dat een hoop minder risico's met zich meebracht.. maar niks lijkt minder waar. Aan een keizersnede voor een moeder met diabetes zitten dus ook een hoop risico's. De longen van mijn kindjes zijn nog niet voldoende rijp door mijn suiker.. En hierbij heeft R. heel veel last gehad en ook voor dit kindje zal dat een groot risico zijn... en zeker met de kans op vroeggeboorte. De doktoren willen het liefste pas de keizersnede uitvoeren met 38 weken maar ze geven ook al aan dat dat in mijn geval niet waarschijnlijk niet haalbaar is. En ik merk ook gewoon dat de bevalling van R. best mee gaat spelen nu...
Blue flower- Prater
Pff ik snap dat je nu veel spanningen hebt! Kan je je zorgen wel goed kwijt bij de gyn/vk?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Caroow schreef:Pff ik snap dat je nu veel spanningen hebt! Kan je je zorgen wel goed kwijt bij de gyn/vk?
Ja, dat gelukkig wel. Doordat er bij de eerste bevalling zoveel dingen 'fout' zijn gegaan en ik daar veel last van gehad heb nemen ze me nu gelukkig wel uiterst serieus. Alleen baal ik dat ik elke x een andere gyn heb. Maar goed volgens mij is dat normaal en heb je dat bij een verloskundige ook.
Blue flower- Prater
Je bent al bijna 31 weken zwanger, en dat is nog niet lang genoeg, maar de risico's met een keizersnede rond de 35/36 weken zijn écht niet zo groot en de risico's van een prematuur kind rond die periode ook echt niet meer zo groot.
Daarbij is het niet gezegd dat je te vroeg een keizersnede krijgt, voor hetzelfde geld loop je gewoon tot 37 weken door en is er niets aan de hand. Wel eng ja, dat snap ik, maar je weet het gewoon niet. De kans is altijd nog groter dat het goed gaat, ook als je met 33/34 of 35 weken een keizersnede krijgt, dan dat het fout gaat.
Sterkte!
Daarbij is het niet gezegd dat je te vroeg een keizersnede krijgt, voor hetzelfde geld loop je gewoon tot 37 weken door en is er niets aan de hand. Wel eng ja, dat snap ik, maar je weet het gewoon niet. De kans is altijd nog groter dat het goed gaat, ook als je met 33/34 of 35 weken een keizersnede krijgt, dan dat het fout gaat.
Sterkte!
Gast- Gast
Oh, en ik heb bij de eerste vanaf 28 weken ook steeds te horen gekregen dat het weleens snel zou kunnen komen, compleet met bedrust. Uiteindelijk werd dat 38 weken.
Bij de tweede kreeg ik met 27 weken te horen dat ik binnen 24 uur zou bevallen, dat heeft nog 3 weken geduurd, plus een spoedkeizersnede en een slechte start en flinke groeiachterstand voor mijn zoon, maar ook dát is goedgekomen.
Niet dat er géén risico's zijn, maar het helpt niet als je erg in paniek schiet. Makkelijk gezegd, maar het is toch de enige manier om de tijd door te komen.
Bij de tweede kreeg ik met 27 weken te horen dat ik binnen 24 uur zou bevallen, dat heeft nog 3 weken geduurd, plus een spoedkeizersnede en een slechte start en flinke groeiachterstand voor mijn zoon, maar ook dát is goedgekomen.
Niet dat er géén risico's zijn, maar het helpt niet als je erg in paniek schiet. Makkelijk gezegd, maar het is toch de enige manier om de tijd door te komen.
Gast- Gast
Ik snap dat het hoogstwaarschijnlijk ook allemaal goed zal komen en zeker als ik naar het programma, kleine kindjes, grote zorgen kijk maar dat neemt voor mij nog niet weg dat ik het zeker na de eerste bevalling waardoor ik mijn zoontje bijna niet had een hoop spanningen met zich mee brengt.
Gevoel of feiten zijn nou eenmaal 2 hele verschillende dingen maar af en toe neemt het gevoel de overhand....
Gevoel of feiten zijn nou eenmaal 2 hele verschillende dingen maar af en toe neemt het gevoel de overhand....
Blue flower- Prater
Snap ik ook. Maar als je naar dat soort programmas kijkt zie je ook wel veel extremen. Mijn zoon heeft er ook zo bij gelegen, en ik herken er veel in, maar hij was dan ook echt heel klein en vroeg. Je ziet daar best wel veel kindjes van rond de 800 gram enzo, en dat is toch écht iets anders dan een kind van 1600 gram. En met 25 weken (wat ik daar ook zag) is echt een ander verhaal dan met 33 weken.
Elke week die je nu meepakt is mooi meegenomen, maar vooral boven de 32/33 weken zou ik me niet teveel zorgen meer maken, want dan dalen de risico's echt heel hard. Dan is het nog steeds te vroeg, maar niet meer zó te vroeg dat er hele grote risico's zijn. Hoeveel weeg je kindje nu?
Elke week die je nu meepakt is mooi meegenomen, maar vooral boven de 32/33 weken zou ik me niet teveel zorgen meer maken, want dan dalen de risico's echt heel hard. Dan is het nog steeds te vroeg, maar niet meer zó te vroeg dat er hele grote risico's zijn. Hoeveel weeg je kindje nu?
Gast- Gast
Ik sluit me aan bij Euc!
Mag ik trouwens vragen waarom je nu al weet dat dit kindje prematuur geboren gaat worden? Heeft dat met je suiker te maken?
Tuurlijk is het ontzettend spannend en heftig, probeer ergens de rust te vinden, want de stress maakt het er niet beter op
Mag ik trouwens vragen waarom je nu al weet dat dit kindje prematuur geboren gaat worden? Heeft dat met je suiker te maken?
Tuurlijk is het ontzettend spannend en heftig, probeer ergens de rust te vinden, want de stress maakt het er niet beter op
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik ben met 26 weken per ambulance naar een ander ziekenhuis gebracht om te bevallen omdat ze daar een NICU hadden, en ben met 35+6 ingeleid. Het kan allemaal, de wonderen zijn gelukkig de wereld nog niet uitEucalypta schreef:Oh, en ik heb bij de eerste vanaf 28 weken ook steeds te horen gekregen dat het weleens snel zou kunnen komen, compleet met bedrust. Uiteindelijk werd dat 38 weken.
De kleinste van 2 heeft zelfs niet in de couveuse gelegen, de grootste wel omdat hij vruchtwater in zijn longen had door de snelle geboorte. Ik had zwangerschapsdiabetes en ze hadden allebei een hypo na de bevalling en daarom gelijk een fles gehad ipv eerst aanleggen, zo was een infuusje voor hun niet nodig.
Met 25+6 ben ik gestart met 24 uur longrijping, en ze hebben geen longproblemen gehad.
Gast- Gast
Ik sluit me ook aan bij Eucalypta.
Al snap ik wel heel erg goed dat je je zorgen maakt hoor!
Maar het is nog helemaal niet gezegd dat je een prematuur kindje krijgt toch? Voor hetzelfde geldt, haal je de 37 weken. Na de 34 weken zwangerschap zijn de risico's ook al kleiner.
Ik zou eerst de onderzoeken even afwachten. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
In ieder geval veel sterkte!!
Al snap ik wel heel erg goed dat je je zorgen maakt hoor!
Maar het is nog helemaal niet gezegd dat je een prematuur kindje krijgt toch? Voor hetzelfde geldt, haal je de 37 weken. Na de 34 weken zwangerschap zijn de risico's ook al kleiner.
Ik zou eerst de onderzoeken even afwachten. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
In ieder geval veel sterkte!!
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: