Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leek jou..

+7
Parisienne
Liadan
Lejow
Wennes
M-G
Susan
me1987
11 plaatsers

Ga naar beneden

Leek jou.. Empty Leek jou..

Bericht  me1987 wo 30 jan 2013 - 11:59

Zwangerschap op die van je eigen moeder en/of schoonmoeder???
me1987
me1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 165
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leek jou.. Empty Re: Leek jou..

Bericht  Susan wo 30 jan 2013 - 12:07

Ik weet niet zoveel over de zwangerschap van mijn schoonmoeder, maar mijn moeder en ik hebben allebei weinig last gehad van misselijkheid en we hebben allebei bloedverlies gehad gedurende de zwangerschap. Mijn moeder had wel veel meer last van duizeligheid, zij is meerdere keren flauwgevallen. Dat heb ik dan weer niet gehad, ik was wel duizelig in het begin, maar ik viel niet flauw. De tweede keer had ik wel weer iets meer last van misselijkheid, maar nog steeds niet heel erg.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  M-G wo 30 jan 2013 - 12:26

De zwangerschap ging precies zoals bij mijn moeder: voorspoedig en (bijna) nergens last (alleen van moeheid en pijnlijke borsten). In het begin een klein buikje met een ontzettende eindsprint tot een enorme buik. Verder hield ik veel vocht vast en was ik tot het eind nog zeer ondernemend. Net als mijn moeder was ik ook direct na het stoppen met de pil zwanger.

De bevalling leek helaas niet op die van mijn moeder (bij mijn moeder was het bij alle 3 maximaal een half uurtje / uurtje pijn van de weeën en daarna waren wij er). Bij mij braken de vliezen en moest ik de dag erna worden ingeleid want er gebeurde niets.

M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Wennes wo 30 jan 2013 - 14:29

Nee, mijn moeder had 2 prima zwangerschappen, ik beide niet ivm vroegtijdige weeen en bedrust ivm vroeggeboorte. Mijn moeder de bevallingen duurde 30 en 6 uur. Bij mij 2x 2 uur.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Lejow wo 30 jan 2013 - 18:35

Nee, mijn moeder is er stralend door heen gefietst, en heeft zich nog nooit zo goed gevoeld als tijdens de zwangerschap.
Ook gingen ze 's morgens om 9 uur naar het ziekenhuis voor controle, bleek ze weeën te hebben en was ik om 12.50uur geboren (met 37 weken).
Mijn moeder vond zwanger zijn dan ook leuk en heerlijk.

Ik vind zwanger zijn geen zak aan. Voelde me niet goed, moe, ziek en misselijk. Heb me nog nooit zo slecht gevoeld als tijdens de zwangerschap. En B werd te vroeg geboren, na een bevalling die van wakker worden door weeen tot geboorte 12 uur duurde.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Liadan wo 30 jan 2013 - 19:51

Nee, ik was wel anders zwanger dan mijn moeder, zij had nauwelijks last van kwaaltjes, alleen bij mijn zus heeft ze regelmatig harde buiken gehad. Ik ben de eerste maanden misselijk geweest bij allebei en heb op het eind ook nog wel wat kwaaltjes gehad. Bij de jongste had ik veel harde buiken. Wij zijn alledrie geboren voor de uitgerekende datum, mijn kinderen allebei erna. Zij heeft geen striemen op haar buik overgehouden aan de zwangerschappen, ik wel. We zijn wel allebei snel bevallen, zij 6 uur, 4 uur en 4 uur. En ik in bijna 4 uur en 3,5 uur.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Parisienne wo 30 jan 2013 - 19:55

Nee, maar dat komt omdat ze bij mij dragerschap van een bloedziekte ontdekt hadden tijdens de zwangerschap. Ik had er allerlei complicaties bij. Bij mijn moeder verliep alles voorspoedig geloof ik.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Shopaholic wo 30 jan 2013 - 19:58

Absoluut niet.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Annemie wo 30 jan 2013 - 20:29

Nee, mijn moeder had nergens last van en ik ben via normale bevalling geboren. Zelf was ik de hele zwangerschap kotsmisselijk en mijn zoontje is met een keizersnede geboren.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Linda wo 30 jan 2013 - 20:36

Mijn moeder had ook nergens last van. Ze had zo haar halve leven zwanger willen zijn, ze voelde zich super lekker.

Ik heb veel meer kwaaltjes en vind zwanger zijn niet echt mijn ding.

Hoe zou dat toch komen dat die generatie vaak geen klachten hadden? Zijn onze moeders zulke bikkels? smile

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jade wo 30 jan 2013 - 21:30

gedeeltelijk.

Ik was net als mijn moeder meteen de eerste ronde zwanger. Zij was ook erg misselijk (bij de eerste 8 maanden, bij de rest 3/4 maanden), ik heb ook tot 17 weken enorm veel gespuugd.

Mijn moeder droeg wel meer rond, maar we hebben allebei een snel zichtbare buik.

Mijn moeder heeft enorme bekkeninstabiliteit gehad, ik merk daar gelukkig!!! nog niets van. Ik heb wel elke keer last van Ischias.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven