Lange autorit met kinderen
+13
Ayla
Darius
studiebol
Twellie
PiP
*Troela*
Mavi
mickey
Parisienne
Susan
Coco
nillis
Tania
17 plaatsers
Pagina 1 van 1
Lange autorit met kinderen
Deze zomer willen we misschien op vakantie naar Frankrijk met de auto
We hebben nog nooit eerder met kinderen (ook niet zonder trouwens) een lange rit gemaakt met de auto.
Het liefste willen we wel naar t zuiden van Frankrijk omdat je daar meer kans hebt op mooier en warmer weer.
Onze kinderen zijn dan drie en een jaar oud.
Stel we moeten 9 à 10 uur rijden dan zouden we kiezen voor t rijden in twee dagen, dus met een overnachting.. Dan zou je twee keer 5 uur rijden.. Zou dat te doen zijn?
Wie heeft ervaring? En hoe ging het bij jullie?
Oh en tips over leuke en kindvriendelijke campings zijn welkom!!
We willen graag een chalet huren..
We hebben nog nooit eerder met kinderen (ook niet zonder trouwens) een lange rit gemaakt met de auto.
Het liefste willen we wel naar t zuiden van Frankrijk omdat je daar meer kans hebt op mooier en warmer weer.
Onze kinderen zijn dan drie en een jaar oud.
Stel we moeten 9 à 10 uur rijden dan zouden we kiezen voor t rijden in twee dagen, dus met een overnachting.. Dan zou je twee keer 5 uur rijden.. Zou dat te doen zijn?
Wie heeft ervaring? En hoe ging het bij jullie?
Oh en tips over leuke en kindvriendelijke campings zijn welkom!!
We willen graag een chalet huren..
Gast- Gast
Re: Lange autorit met kinderen
Ik zou dan in de nacht weggaan zodat ze nog een tijdje kunnen slapen in de auto. Als ze eenmaal wakker zijn een paar keer stoppen, wat kleine cadeautjes meenemen, wat lekkers en leuke kinderliedjes aanzetten. Dan vermaken ze zich vast wel.
Wij zijn laatst heen en weer naar Duitsland gereden op een dag (ongeveer 5 uur in de auto gezeten) Dat ging prima, we hadden best nog wel langer kunnen rijden.
Wij zijn laatst heen en weer naar Duitsland gereden op een dag (ongeveer 5 uur in de auto gezeten) Dat ging prima, we hadden best nog wel langer kunnen rijden.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Wij zijn nu 2x met T naar Italie (1100 km) geweest. 1x 9 mnd en 2x 22 mnd. We hebben beide keren 's nachts gereden. 's Avonds om 19.00 uur vertrokken en volgende dag om 6.00 uur over. T heeft beide keren de hele rit geslapen en wij wisselden het rijden af.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Zelf geen ervaring met een lange autorit, wel met een lange reisdag. Toen wij naar Marokko gingen zijn we om 7.30 van huis vertrokken, we vlogen vanuit Brussel en zijn dus eerst met de trein daarheen gegaan. Bewust een uurtje eruit in Antwerpen zodat ze even konden lopen/rondrennen. Daarna nog een uurtje trein naar Brussel, weer bewegingsvrijheid op het vliegveld en toen vliegen. We waren om 19.30 nederlandse tijd in Marokko en dat is echt prima gegaan doordat we steeds even wat anders gingen doen.
Mijn schoonvader reed en rijdt altijd in 3 dagen naar marokko. 's morgens weg zodat ze rond de middag ergens in Belgie wat konden ondernemen, daarna met voldane kinderen weer een uurtje of 2-3 rijden en een hotel pakken. Volgende ochtend tot het midden van frankrijk en wat ondernemen en dan eind van de dag weer met voldane kinderen weer 2-3 uur rijden tot zuid-frankrijk of noord spanje, daar weer hotel en dan volgende dag naar zuid spanje wat ondernemen en dan rond de avond de boot naar Marokko. Mijn man heeft daar nog bijna leukere herinneringen aan dan de vakantie zelf! Dus zelf zou ik het ook zo doen als we met de auto gaan.
5 uur non stop lijkt mij erg lang. Als ik naar mijn ouders ga wat 2-2,5 uur rijden is, is dat echt al drama op het eind. Dan zijn ze het echt zat. Of je moet in de nacht gaan rijden.
Mijn schoonvader reed en rijdt altijd in 3 dagen naar marokko. 's morgens weg zodat ze rond de middag ergens in Belgie wat konden ondernemen, daarna met voldane kinderen weer een uurtje of 2-3 rijden en een hotel pakken. Volgende ochtend tot het midden van frankrijk en wat ondernemen en dan eind van de dag weer met voldane kinderen weer 2-3 uur rijden tot zuid-frankrijk of noord spanje, daar weer hotel en dan volgende dag naar zuid spanje wat ondernemen en dan rond de avond de boot naar Marokko. Mijn man heeft daar nog bijna leukere herinneringen aan dan de vakantie zelf! Dus zelf zou ik het ook zo doen als we met de auto gaan.
5 uur non stop lijkt mij erg lang. Als ik naar mijn ouders ga wat 2-2,5 uur rijden is, is dat echt al drama op het eind. Dan zijn ze het echt zat. Of je moet in de nacht gaan rijden.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Hou er vooral rekening mee dat je veel langer onderweg bent dan je denkt. Wij dachten ook zo'n 10-12 uur te rijden en we hadden dus ook een overnachting net onder Parijs, maar al met al hebben we gewoon twee bijna volle reisdagen gehad. We hadden op de tweede dag wel een tussenstop gepland in een kleinschalig pretparkje om de dag wat te breken, maar dat werd een drama, er was geen kip, bijna alle attracties waren dicht en de attracties die wel open waren, waren voor 3 tot 6 jaar waardoor Yrsa nergens op of in mocht.
Ik vond het zelf geen aanrader, ik wilde dit jaar ook per se met het vliegtuig.
Ik vond het zelf geen aanrader, ik wilde dit jaar ook per se met het vliegtuig.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Wij gaan dit jaar waarschijnlijk ook naar Frankrijk, dus zullen we ook een lange tijd in de auto zitten. We willen hier tegen de avond wegrijden, hopelijk slaapt N. de hele nacht in de auto, zodat we 's ochtends aankomen. De terugweg willen we wel rustig aan doen, maar meer om nog even wat langer weg te zijn.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Wij zijn afgelopen zomer naar Zuid-Frankrijk geweest met de auto. F was toen bijna 7 maanden. We stopten onderweg zodra hij er genoeg van had en hebben halverwege een overnachting gehad. Op de terugweg hetzelfde. Het ging eigenlijk hartstikke goed allemaal. Komend jaar gaan we weer terug naar die camping. Wij waren bij camping La Baume & Le Palmeraie (als ik het goed geschreven heb). Die camping ligt vlak bij Fejus en is ons heel goed bevallen. Er zijn meerdere zwembaden, animatie enz. Wij hadden een stacaravan gehuurd, maar er zijn ook huisjes geloof ik.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Wij gaan altijd naar bestemmingen die ver rijden zijn. De laatste 2 jaar was het rond de 12 en 13 uur. Wij vertrekken op bedtijd van de kinderen rond 7 a 8 uur savonds en rijden dan in 1 keer door daar plaats van bestemming.
Mavi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 23
Punten : 28
Registratiedatum : 20-01-13
Wij hebben afgelopen zomer 14 uur gereden. 1 van net 5 en 1 van 1,5 op dat moment.
Heenweg zijn we 's nachts vertrokken. Dit vond ik achteraf minder fijn. Ze waren vroeg wakker die ochtend en toen moesten we nog een heel stuk. Had wat kleine kadootjes en een film achterin maar op den duur vonden ze het toch erg vervelend.
Terug weg zijn we eerst gaan eten en daarna aangereden. Dit was rond half 8. Heb een film aangezet en ze sliepen beide zo. Toen ze 's ochtends wakker werden was het nog maar een uurtje rijden en dit was echt goed te doen. Hebben een hele fijne terug reis gehad!
Heenweg zijn we 's nachts vertrokken. Dit vond ik achteraf minder fijn. Ze waren vroeg wakker die ochtend en toen moesten we nog een heel stuk. Had wat kleine kadootjes en een film achterin maar op den duur vonden ze het toch erg vervelend.
Terug weg zijn we eerst gaan eten en daarna aangereden. Dit was rond half 8. Heb een film aangezet en ze sliepen beide zo. Toen ze 's ochtends wakker werden was het nog maar een uurtje rijden en dit was echt goed te doen. Hebben een hele fijne terug reis gehad!
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Wij zijn naar het noorden van frankrijk geweest en dat was 7 a 8 uur rijden.
We zijn snachts vertrokken en eerst was onze dochter, toen anderhalf, even wakker.
Later is ze gaan slapen. Toen ze wakker was heb ik haar nog even bezig gehouden we waren toen een half uur van waar we wouden stoppen om te ontbijten en de benen te strekken.
Toen we weer gingen rijden hebben we haar een cadeautje gegeven en heb ik bij haar achterin gezeten met boekjes etc. Paar uur later is ze weer gaan slapen. We moesten haar af en toe bezig houden, maar ze is niet vervelend geweest.
Terug zijn we rond haar bedtijd gaan rijden en is ze alleen het eerste uur lastig gewest omdat ze niet in de auto wou, verder heeft ze de hele rit geslapen en hebben we haar al slapend in haar eigen bed gelegd.
Deze zomer gaan we waarschijnlijk weer die kant op en denk ik dat we heen en terug gaan rijden als het bedtijd is. Je mag pas om 3 uur je huisje is, maar je kan je daar prima vermaken!
We zijn snachts vertrokken en eerst was onze dochter, toen anderhalf, even wakker.
Later is ze gaan slapen. Toen ze wakker was heb ik haar nog even bezig gehouden we waren toen een half uur van waar we wouden stoppen om te ontbijten en de benen te strekken.
Toen we weer gingen rijden hebben we haar een cadeautje gegeven en heb ik bij haar achterin gezeten met boekjes etc. Paar uur later is ze weer gaan slapen. We moesten haar af en toe bezig houden, maar ze is niet vervelend geweest.
Terug zijn we rond haar bedtijd gaan rijden en is ze alleen het eerste uur lastig gewest omdat ze niet in de auto wou, verder heeft ze de hele rit geslapen en hebben we haar al slapend in haar eigen bed gelegd.
Deze zomer gaan we waarschijnlijk weer die kant op en denk ik dat we heen en terug gaan rijden als het bedtijd is. Je mag pas om 3 uur je huisje is, maar je kan je daar prima vermaken!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
We hebben een keer acht uur gereden met mijn dochter op een dag, toen was ze denk ik acht a negen maanden. Gelukkig had ze toen een slaapdagje want ze lag bijna de hele reis te slapen en heeft niet gemopperd. Ik vond dat wel echt de max, bij tien uur zou ik het zeker opdelen in twee stukken. Dan de eerste dag 's ochtends weg gaan als de kinderen wakker worden en in de loop van de middag een hotel vinden en de kinderen naar bed brengen. En dan de volgende dag weer weg als de kinderen wakker worden.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Wij zijn afgelopen jaar naar zuid frankrijk gereden(toen waren ze 11 maanden) echt heel zuidelijk. We zijn op de heen weg snachts gaan rijden en zijn pas s ochtends rond een uur of 7 gestopt omdat ze toen wakker werden en moesten ze eten. Toen hadden we er al een heel eind op zitten.
Op de terugweg zijn we vrij onverwacht weg gegaan en zijn we smiddags rond 3 uur gaan rijden, rond 7 uur zijn we gaan eten en zijn de meiden weer in slaap gevallen, savons rond 1 uur waren we thuis en hebben we ze in bed gelegd.
We hebben dus niet overnacht of iets, en zolang de meiden sliepn reden wij gewoon door.
Op de terugweg zijn we vrij onverwacht weg gegaan en zijn we smiddags rond 3 uur gaan rijden, rond 7 uur zijn we gaan eten en zijn de meiden weer in slaap gevallen, savons rond 1 uur waren we thuis en hebben we ze in bed gelegd.
We hebben dus niet overnacht of iets, en zolang de meiden sliepn reden wij gewoon door.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Onze kinderen kunnen goed met een lange autorit omgaan. Meestal vertrekken we rond 1 uur in de nacht en dan zijn we rond 16:00 uur de volgende dag op bestemming, met wat simpele stops op een Raststatte tussendoor.
5 uur zou voor ons een eitje zijn.
5 uur zou voor ons een eitje zijn.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
We zijn afgelopen zomer naar Italië geweest, 1500 km geloof ik. Dit hebben we in 2 dagen gereden, Elena was toen 11 mnd. Het ging opzich wel goed, alleen op een gegeven moment wilde ze de auto niet echt meer in. Deze zomer gaan we als het goed is weer, maar dan rijden we het in 1x en 's nachts, dus hoop dat ze dan de hele weg slaapt.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Wij zijn al 3x met de auto op zomervakantie geweest.
Toen onze S. 4 maanden was zijn we naar Spanje geweest en zijn we in 1x doorgereden.
Het jaar erna was S. 15 maanden en zijn we naar Italië geweest; ook in 1x.
Vorig jaar was N. er ook bij en hebben we in 2 delen gereden. Toen zijn we naar Cap Salou geweest en dat was ook een stuk verder dan de andere keren. We zijn toen na ongeveer 8-9 uur gestopt, de andere dag hadden we nog 5 uur te gaan.
Daarnaast, bedenk ik me net, zijn ze allebei ook al 2x mee op wintersport geweest.
De autorit gaat hier prima. We zijn zowel overdag als 's nachts vertrokken. Het voordeel van de nacht was dat de kinderen gewoon doorsliepen. Alleen was dit voor mijn man wel vermoeiender.
Zitten S. en J. graag in de auto?
Toen onze S. 4 maanden was zijn we naar Spanje geweest en zijn we in 1x doorgereden.
Het jaar erna was S. 15 maanden en zijn we naar Italië geweest; ook in 1x.
Vorig jaar was N. er ook bij en hebben we in 2 delen gereden. Toen zijn we naar Cap Salou geweest en dat was ook een stuk verder dan de andere keren. We zijn toen na ongeveer 8-9 uur gestopt, de andere dag hadden we nog 5 uur te gaan.
Daarnaast, bedenk ik me net, zijn ze allebei ook al 2x mee op wintersport geweest.
De autorit gaat hier prima. We zijn zowel overdag als 's nachts vertrokken. Het voordeel van de nacht was dat de kinderen gewoon doorsliepen. Alleen was dit voor mijn man wel vermoeiender.
Zitten S. en J. graag in de auto?
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Bedankt voor jullie antwoorden! Beide kinderen zijn het niet gewend om lang in de auto te zitten, max twee uur en dat maar een keer per jaar ofzo..
Ik ben er dus wel een beetje huiverig voor om zo lang te rijden, maar goed als je t nooit probeert weet je ook niet of het gaat lukken.
Snachts rijden is geen optie voor ons dus het zal dan overdag moeten zijn.
Ik ben er dus wel een beetje huiverig voor om zo lang te rijden, maar goed als je t nooit probeert weet je ook niet of het gaat lukken.
Snachts rijden is geen optie voor ons dus het zal dan overdag moeten zijn.
Gast- Gast
Met de oudste zijn we naar toen ze 13 maanden was naar Italie geweest dit was ongeveer 12 uur rijden. Hier hebben we een overnachting gedaan bij Nurnberg. Dit was na ongeveer 8 uur
En met allebei zijn we vorig jaar naar Zuidwest Frankrijk geweest met de caravan was zo'n 13 uur rijden. Toen zijn we ook gestopt om te slapen in de caravan. Dit was na ongeveer 9 uur.
We zijn wel elke keer na ongeveer 2/3 uur gestopt om even lekker te spelen of te eten/drinken.
Hier kunnen ze gelukkig tegen lange autoritten(slapen meestal)en we hebben bij beide stoelen een dvdspeler. Dat is echt een uitkomst!!
En met allebei zijn we vorig jaar naar Zuidwest Frankrijk geweest met de caravan was zo'n 13 uur rijden. Toen zijn we ook gestopt om te slapen in de caravan. Dit was na ongeveer 9 uur.
We zijn wel elke keer na ongeveer 2/3 uur gestopt om even lekker te spelen of te eten/drinken.
Hier kunnen ze gelukkig tegen lange autoritten(slapen meestal)en we hebben bij beide stoelen een dvdspeler. Dat is echt een uitkomst!!
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Wij zijn naar duitsland gegaan dat was de heenweg 6 uur rijden ivm verkeerd rijden en terug ook zo iets vanwege t slechte weer. De kindjes waren eigenlijk best lief onderweg. ( p. was toen 3 mnd)
Voor onderweg hadden we wat te spelen, eten, drinken en zijn 2 keer voor een wat langere tijd gestopt zodat de oudste even kon rennen.
Als we nu een lange autorit zouden doen, dan zou ik wel een dvd speler kopen zodat de oudste een filmpje kan kijken.
Verder zelf relaxt zijn en stoppen als het niet gaat voor even pauze dan gaat t vast goed.
( maar naar zuid-frankrijk is wel wat verder dan 8-10 uur rijden hoor!)
Voor onderweg hadden we wat te spelen, eten, drinken en zijn 2 keer voor een wat langere tijd gestopt zodat de oudste even kon rennen.
Als we nu een lange autorit zouden doen, dan zou ik wel een dvd speler kopen zodat de oudste een filmpje kan kijken.
Verder zelf relaxt zijn en stoppen als het niet gaat voor even pauze dan gaat t vast goed.
( maar naar zuid-frankrijk is wel wat verder dan 8-10 uur rijden hoor!)
Gast- Gast
Ik dacht altijd dat kindjes maar een uur ofzo in een maxi cosi mogen zitten?
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Charles schreef:Ik dacht altijd dat kindjes maar een uur ofzo in een maxi cosi mogen zitten?
Ze "mogen" max 2 uurtjes achter elkaar zitten, maar als dat een dag een keer wat langer is dan is dat niet erg hoor, gaat erom dat het niet zo goed is voor de rug om elke dag lang in de maxicosi te zitten.
Maar wij zijn ook 2 keer gestopt en de jongste ging er dan ook uit voor ruim een half uur.
Gast- Gast
Ponyo wij zitten al heel dichtbij de grens van België hè, dus ook zo in duitsland..
Gast- Gast
Mijn man wil ook graag met de auto weg, maar ik zie dat niet zo zitten. B houdt namelijk echt niet van lang in de auto zitten.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Ja dat is ook zo maar ik denk dat je beter van 12 uur kan uitgaan, dan kan het altijd meevallen
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Wat was jouw favoriete Kinderen voor Kinderen liedje?
» DVD-spel Kinderen voor Kinderen
» Lange cyclus
» Lange vliegreis
» Vermoeidheidsklachten
» DVD-spel Kinderen voor Kinderen
» Lange cyclus
» Lange vliegreis
» Vermoeidheidsklachten
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: