Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

lichte voorweeen?

+5
Printje
Gympie
Slakje
Pien
slaatje
9 plaatsers

Ga naar beneden

lichte voorweeen? Empty lichte voorweeen?

Bericht  slaatje zo 27 jan 2013 - 1:14

Ik vermoed dat ik gisteravond last heb gehad van lichte voorweeen. Maar ik weet het niet zeker. Ze waren niet pijnlijk, maar wel gevoelig. Daarbij was mijn buik flink hard en opgezet. Het voelde als een soort krampjes en steekjes aan de linker en de rechter kant. Wel te vergelijken met menstruatiekrampen. Het hield ongeveer een halve minuut aan, en daarna was het weer weg. Geen idee hoe lang er tussen zat, ben op een gegeven moment ook in slaap gevallen. De baby was op dat moment ook heel rustig, terwijl hij normaal al protesteerd als ik op mijn zij ga liggen. Zouden dit voorweeen geweest kunnen zijn, of voelen die anders? Of zou dit gewoon een harde buik geweest zijn?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lichte voorweeen? Empty Re: lichte voorweeen?

Bericht  Pien zo 27 jan 2013 - 1:32

Vanaf nu ga je bij ieder krampje denken en hopen dat het voorweeen zijn... Ik heb echt vanaf de 35weken tot 42weken gedacht dat ik voorweeen had maar toen ik eenmaal echt voorweeen had wist ik dat het dus niet zo was voor die tijd.

Wat tegen mij vaak werd gezegd is dat echte weeen onder de douche erger worden en alle oefendingen verdwijnen onder/ na de douche.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Slakje zo 27 jan 2013 - 1:35

Haha, je gaat inderdaad bij ALLES denken dat het gaat gebeuren. Inderdaad; in bad/douche gaan en als het voortzet, zijn het weeën.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gympie zo 27 jan 2013 - 1:44

Ik heb er geen verstand van, maar wil even zeggen: jeetje, je bent al 35 weken! Spannend hoor!
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Printje zo 27 jan 2013 - 1:47

Het zou idd kunnen, ik heb bij beiden geen voorweeen gehad dus zou het niet weten. Ik zou idd onder de douche of in bad gaan wanneer je twijfelt. Echte weeën zetten dan idd vaak door.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  slaatje zo 27 jan 2013 - 1:55

Ik maak me verder ook niet echt zorgen ofzo hoor. Op het moment is het weer rustig. Maar vroeg het me gewoon af. Je gaat in deze termijn idd echt bij elk krampje of steekje denken: zouden dit weeeen zijn, of voorweeen of wat is het dan? Heel normaal idd denk ik. Haha.

Gympie, ja, het gaat hard. Nog maar vijf weken tot de uitgerekende datum :-)
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Annemie zo 27 jan 2013 - 2:05

Gympie schreef:Ik heb er geen verstand van, maar wil even zeggen: jeetje, je bent al 35 weken! Spannend hoor!

Ja idd, wat gaat de tijd snel zeg!! Spannend!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 6:44

He, je gaat me niet voorbij he lol!
Ik denk ook bij alles: gaat het beginnen??? Van de week ook een nacht ook erg veel last gehad van pijnlijke buikkrampen. helaas werd ik de volgende ochtend zonder krampen wakker

Gast
Gast

Bericht  slaatje zo 27 jan 2013 - 7:03

Pluto, ik hoop het echt niet hoor :-) Hij moet echt nog wel even blijven zitten. Toch denk ik idd dat ik wel steeds wat voorweeen heb. Van die steken die toch niet iets erger zijn dan menstruatie krampen, maar ook nog niet heel erg pijnlijk zijn. Nu ook weer een keiharde buik...Maar het kan nog weken duren.
Spannend hoor, bij jou mag je kleine al gewoon komen. Misschien voor jou toch een voorteken, die krampen. Ben je je slijmprop al verloren?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 7:20

Jij mag met 2 weken ook al bevallen. Misschien beval ik pas met 41 weken haha. Volgens mij heb ik mijn slijmprop (hahaha) nog steeds. Afgelopen dinsdag had ik ook nog geen ontsluiting en de baby ligt nog niet vast. Al wel wat ingedaald. Ben erg benieuwd wanneer het begint, en of het wel vanzelf begint. Woensdag moet ik weer voor controle heen. Ctg en dan naar de gyn.

Heb je verder alles al klaar?

Gast
Gast

Bericht  slaatje zo 27 jan 2013 - 7:51

Spannend allemaal, moet je elke week voor controle? En die ctg is om te zien of de kleine goed ligt? Hoop voor je dat ie snel komt :-)

Hier alles zo goed als klaar. De gordijnen worden nog gemaakt door mijn surrogaatmoeder, maar is een kwestie van ophangen. Heb mijn tas al klaar staan op de babykamer, alle was is gedaan, bedje opgemaakt. Dus over twee weken mag hij komen. Jij ook alles klaar?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Parel zo 27 jan 2013 - 8:01

Ik heb wekenlang voorweeën gehad, je kan de topics van mij hier teruglezen haha
Maar wat ze me altijd hebben voorgehouden, je weet écht wanneer het echt begonnen is, nou INDERDAAD!

Vervelend is het wel.
Overigens kan je kleintje ook gewoon aan het indalen zijn, of aan het draaien/bewegen, dat veroorzaakt ook harde buiken en krampen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Pompoen zo 27 jan 2013 - 8:06

Klinkt als mijn harde buiken. Zoals je weet heb ik die wel veel. Mijn baarmoeder verkrampt dan, het doet niet echt pijn, maar het is wel gevoelig. Mijn buik is dan keihard. Menstruatiekrampen ken ik niet, alleen in mijn rug (en die voelt met mijn bekkenklachten alsof iemand er een mes in zet, dat overheerst een beetje laughcry ) dus dat kanikniet vergelijken, maar het doet wel pijn in mijn onderbuik. Ik heb ook vlagen met heel vaak harde buiken, maar echt regelmaat zit er nooit in.

Maar goed, ik heb nooit voorweeen gehad (gelukkig) dus hoe dat dan is weet ik ook niet!

Maar heb jij nooit eerder harde buiken gehad? Harde buiken komen normaal steds vaker aan het einde van de zwangerschap.

Laatst aangepast door Pompoen op zo 27 jan 2013 - 8:20; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 8:14

Ja spannend ook! Ctg duurt ongeveer 30/45 min en meet dan de hartslag van de baby en weeenactiviteit. Dit is dan de 3e keer al. Krijg er altijd de bibbers van. Bang dat er iets niet goed is Rolling Eyes Ik moet ook alleen de gordijnen nog ophangen. ga ze morgen halen.

Parel, is het begonnen met weeen of gebroken vliezen?

Volgens mij komen harde buiken ook als je spanning hebt. Want als ik na de ctg bij de gyn kom en hij komt aan mijn buik(voor echo), heb ik constant een harde buik.

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje zo 27 jan 2013 - 8:33

Klinkt als mijn voorweeen Wink Maar die heb ik maar 1 keer gehad met 37 weken, een week voor de bevalling. Hele harde buik, met menstruatie-achtige pijn, niet ondraaglijk, maar wel dat ik dacht 'dit heb ik nog niet eerder gehad'. Maar was met een half uur over.
Parel weet ik nog ja, die had echt weken voorweeen, ik zat wel 3 keer per dag bij mijn telefoon te wachten tot ze bevallen was Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  slaatje zo 27 jan 2013 - 9:04

Parel, dat zeggen ze tegen mij ook idd, hihi. Kindje is hier met 32 weken al ingedaald. Toen is hij meer dan 24 uur non stop beweegelijk geweest. De vk zei dat ik toen ook een harde buik had omdat, door de bewegingen van de baby, mijn baamoeder geiiriteerd was.

Poempoen, ik heb idd bijna geen harde buiken gehad. Geloof dat dit de 3e keer in mijn zwangerschap is.

Spannend Pluto, hoop dat het allemaal weer goed is tijdens de echo.

Hier nu dus wel wat vaker krampen en steken, worden ook wel wat pijnlijker. Ik ga zo even douchen en kijken wat er dan gebeurt. Vind het wel een beetje eng, maar ja, het is ook de 1e zwangerschap, weet ook niet precies hoe alles moet voelen.

slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 10:26

Spannend slaatje! Hoop dat het de komende 2 weken nog niet door zet.
Ik heb ook nog nooit weeen gehad. Heb ook geen idee hoe het voelt.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: