Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat kan ik voor haar doen?

5 plaatsers

Ga naar beneden

wat kan ik voor haar doen?  Empty wat kan ik voor haar doen?

Bericht  MiKa za 26 jan 2013 - 11:39

Stel: je beste vriendin woont in rotterdam, jij in drenthe. Ze is 10 weken geleden bevallen, zware heftige bevalling, na 15 uur keizersnee, maar gezonde zoon gelukkig. Ze gaat verlof in, krijgt ontsteking in de wond, carpaal tunnelsyndroom in beide polsen. Kortom weinig genieten van zoon of verlof. Nu na 10 weken bijna weer werken maar erachter komen dat je na deze heftige tijd te weinig aan jezelf gedacht hebt en toch meer tijd nodig bent dus je ziek meld.
Ik als vriendin kom 1 X per 2 maand ong een weekendje langs, gezellig kletsen leuke dingen doen en van haar mooie zoon genieten.
Maar nu heb ik haar net aan telefoon en hoor ik dit allemaal, dat ze zich ziek gemeld heeft. Ze wilde het er niet over hebben toen ik er was, want ik ben er maar zo kort en ze wilde leuke dingen doen. Begrijpelijk, maar ik wil er ook graag voor haar zijn. Het is mijn beste vriendinnetje, al moeilijk genoeg dat ze zo ver weg woont, maar hoe kan ik er nou voor haar zijn? Behalve bellen en appen, wat kan ik voor haar doen? Kan niet elk weekend op en neer rijden maar wil zo graag dat ze weet en voelt dat ze bij me terecht kan, heb nu het gevoel dat ik haar tekort heb gedaan. Wat zou jij doen om haar een enorm hart onder de riem te steken of om haar te laten weten dat ik ondanks de afstand altijd voor haar klaarsta?
MiKa
MiKa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 315
Punten : 467
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kan ik voor haar doen?  Empty Re: wat kan ik voor haar doen?

Bericht  Bazinga za 26 jan 2013 - 11:45

Ik ben een idiote cadeautjesgever, dus ik zou eens per week een verrassingpakketje versturen, maar ook tussendoor kaartjes en brieven, herinneringen en anekdotes, boekjes en tijdschriften, tips en adviezen, knuffeltjes of bloemen etc.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kan ik voor haar doen?  Empty Re: wat kan ik voor haar doen?

Bericht  girli za 26 jan 2013 - 12:22

Lastig! Ik zou denk ik, net als Bazinga, regelmatig wat sturen. Een pakketje, maar ook een briefje, appje, etc. om te haar te laten weten dat ik er voor haar ben en dat ze me altijd kan bereiken als het nodig is.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kan ik voor haar doen?  Empty Re: wat kan ik voor haar doen?

Bericht  Susan za 26 jan 2013 - 12:29

Misschien proberen om wat vaker te gaan en als je gaat in elk geval de boodschappen mee te nemen en te koken, zodat ze daar dan lekker geen omkijken naar heeft en zoveel mogelijk kan genieten. Verder inderdaad regelmatig iets leuks sturen, vaak een uitgebreid mailtje sturen, ook als ze zelf niet altijd veel tijd heeft om te antwoorden, want het is (vind ik tenminste) altijd een klein cadeautje om een uitgebreide mail van iemand te ontvangen. Als je niet altijd geld hebt voor cadeautjes kun je misschien ook wat boeken en DVD's meenemen die ze kan lenen en die ze 's avonds in bed of als de baby 's middags slaapt kan kijken zodat ze ook aan zichzelf toe komt. Als je wel geld hebt voor een cadeau dan zijn behalve persoonlijke cadeautjes ook cadeaubonnen ontzettend fijn om te krijgen. Dat kunnen bonnen zijn waarvoor ze iets voor de baby kan kopen, maar ook iets voor zichzelf, dus een H&M-bon, een boekenbon of een iTuneskaart. Als je handig bent kun je misschien zelf iets voor haar maken, zoals een Mei Tai of zoiets dergelijks. En misschien vindt zij het ook wel leuk om een weekendje bij jou te komen met de baby zodat ze er een keertje helemaal uit is en lekker kan wandelen in de bossen of zo (ik weet niet precies hoe je woont).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kan ik voor haar doen?  Empty Re: wat kan ik voor haar doen?

Bericht  Elliot za 26 jan 2013 - 20:41

Ik ben het eens met de bovenstaande reacties. Houd er wel rekening mee dat ze misschien niet altijd een uitgebreide mail, of bedankje of wat dan ook terug zal sturen. Wees daar niet teleurgesteld over!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kan ik voor haar doen?  Empty Re: wat kan ik voor haar doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum