Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagje over kaartjes musical

+5
Winegum
Lejow
Pommes
Eponine
Happinaz
9 plaatsers

Ga naar beneden

Vraagje over kaartjes musical Empty Vraagje over kaartjes musical

Bericht  Happinaz do 24 jan 2013 - 23:22

Hallo!

Ik heb net vrij impulsief kaartjes besteld voor de musical Sister act, voor de verjaardag van mijn moeder.
Ik heb gekozen voor de datum 2 maart as.
Nu zie ik net ergens anders dat de 'gala' première 3 maart pas is.
Betekent dat nou dat ik voor 180 euro kaartjes heb gekocht voor een 'try out' show? Dat staat er namelijk niet bij genoemd! :shock:

Of is een gala première weer iets anders dan de reguliere première?

Weet iemand dat?
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over kaartjes musical Empty Re: Vraagje over kaartjes musical

Bericht  Eponine do 24 jan 2013 - 23:27

De galapremiere is inderdaad de officiele premiere. Dus 2 maart is inderdaad een try out voorstelling, maar ik geloof dat deze show ruim 2 weken try-out.
En ik moet zeggen, ik heb regelmatig shows aan het eind van de try out fase gezien en later nog een keer, maar de een is echt niet beter of slechter dan de ander, zeker niet net voor de premiere gaat, bij de eerste paar shows merk je wel dat ze nog op elkaar ingespeeld moeten raken en wennen aan de reacties van het publiek, maar de dag voor de premiere merk je dat niet meer.
Eponine
Eponine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 98
Punten : 98
Registratiedatum : 15-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over kaartjes musical Empty Re: Vraagje over kaartjes musical

Bericht  Happinaz do 24 jan 2013 - 23:29

Eponine schreef:De galapremiere is inderdaad de officiele premiere. Dus 2 maart is inderdaad een try out voorstelling, maar ik geloof dat deze show ruim 2 weken try-out.
En ik moet zeggen, ik heb regelmatig shows aan het eind van de try out fase gezien en later nog een keer, maar de een is echt niet beter of slechter dan de ander, zeker niet net voor de premiere gaat, bij de eerste paar shows merk je wel dat ze nog op elkaar ingespeeld moeten raken en wennen aan de reacties van het publiek, maar de dag voor de premiere merk je dat niet meer.

Dank voor je reactie.
Toch vind ik het wel vervelend dat het er niet bij staat. Als ik het had geweten dan zou ik nog 2 weken gewacht hebben.
Ik ben niet anders gewend dan dat de kaartjes voor een try out toch iets goedkoper zijn.
Maar goed, ik heb geen annuleringsverzekering genomen dus ik kan er niet meer onderuit.

Ik ben benieuwd.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over kaartjes musical Empty Re: Vraagje over kaartjes musical

Bericht  Pommes do 24 jan 2013 - 23:39

Happinaz, als dit een try-out is vind ik zeker dat dit erbij vermeld had mogen worden, ook al is het een dag voor de premiere. Ook ik ben gewend dat de kaartjes voor deze voorstellingen goedkoper zijn. Ik zou gewoon eens bellen met hetgeen waar je geboekt hebt, het zijn teslotte geen goedkope kaartjes.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over kaartjes musical Empty Re: Vraagje over kaartjes musical

Bericht  Happinaz do 24 jan 2013 - 23:47

Pommes schreef:Happinaz, als dit een try-out is vind ik zeker dat dit erbij vermeld had mogen worden, ook al is het een dag voor de premiere. Ook ik ben gewend dat de kaartjes voor deze voorstellingen goedkoper zijn. Ik zou gewoon eens bellen met hetgeen waar je geboekt hebt, het zijn teslotte geen goedkope kaartjes.

Goed idee Pommes, ik ga het gewoon doen ook! Het was gewoon bij See tickets.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over kaartjes musical Empty Re: Vraagje over kaartjes musical

Bericht  Happinaz do 24 jan 2013 - 23:52

Ik heb toch maar even gebeld.
Officieel is het inderdaad een try out omdat de première nog niet geweest is, maar de 'echte' try outs zijn de eerste 3 dagen vanaf 17 februari. Daarna staat de definitieve show.

Ik heb wel gemeld dat ik het niet netjes vind maar ik had niet het idee dat de mevrouw aan de kassa daar een boodschap aan had. smile Logisch, zij kan daar vanzelfsprekend niet zoveel aan doen.

Net als Eponine ook zei, 1 dag voor de premiere zal het allemaal best goed zitten! Ik ben benieuwd! Ik heb er evengoed wel zin in!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over kaartjes musical Empty Re: Vraagje over kaartjes musical

Bericht  Pommes do 24 jan 2013 - 23:54

hebben ze maar 3 dagen een try-out? Dan moet de show er snel inzitten bij de spelers Wink
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over kaartjes musical Empty Re: Vraagje over kaartjes musical

Bericht  Happinaz vr 25 jan 2013 - 0:01

Pommes schreef:hebben ze maar 3 dagen een try-out? Dan moet de show er snel inzitten bij de spelers Wink

Haha ja!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over kaartjes musical Empty Re: Vraagje over kaartjes musical

Bericht  Eponine vr 25 jan 2013 - 6:15

Ow, ik wist niet dat ze maar 3 keer officieel try-outen. Weer wat geleerd.
Eponine
Eponine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 98
Punten : 98
Registratiedatum : 15-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over kaartjes musical Empty Re: Vraagje over kaartjes musical

Bericht  Lejow vr 25 jan 2013 - 6:33

Het antwoord is al gegeven zie ik inderdaad.
Alleen de eerste shows zijn try outs, daarna gaan ze gewoon spelen, en komen ze uiteindelijk met de 'officiele' premiere waar ook alle cast bij komt kijken.

En Pommes, ze hebben natuurlijk niet maar 3 dagen. Ze repeteren al maanden met elkaar, dan gaan ze het theater in en die 3 try out dagen zijn er om alle puntjes op de i te zetten met publiek erbij.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over kaartjes musical Empty Re: Vraagje over kaartjes musical

Bericht  Winegum vr 25 jan 2013 - 7:03

Precies, je mag verwachten dat die dagen gewoon goed gespeeld worden. Ze repeteren niet voor niks zo vaak.

Ik ben zeer benieuwd naar deze musical. Ik wil graag kaartjes bestellen, maar ik hoop nog steeds dat er binnenkort een leuke kortingsactie ofzo komt. Hoezo gierig laughcry

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over kaartjes musical Empty Re: Vraagje over kaartjes musical

Bericht  girli vr 25 jan 2013 - 7:09

Winegum schreef:Precies, je mag verwachten dat die dagen gewoon goed gespeeld worden. Ze repeteren niet voor niks zo vaak.

Ik ben zeer benieuwd naar deze musical. Ik wil graag kaartjes bestellen, maar ik hoop nog steeds dat er binnenkort een leuke kortingsactie ofzo komt. Hoezo gierig Vraagje over kaartjes musical 394967
Vind ik niet hoor! Als ik dan zie alleen 180 euro voor een paar kaartjes, vind ik erg veel. Dan heb je het nog niet eens over vervoerskosten naar de show toe en terug. En dat voor een paar uurtjes.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over kaartjes musical Empty Re: Vraagje over kaartjes musical

Bericht  Happinaz vr 25 jan 2013 - 7:12

girli schreef:
Winegum schreef:Precies, je mag verwachten dat die dagen gewoon goed gespeeld worden. Ze repeteren niet voor niks zo vaak.

Ik ben zeer benieuwd naar deze musical. Ik wil graag kaartjes bestellen, maar ik hoop nog steeds dat er binnenkort een leuke kortingsactie ofzo komt. Hoezo gierig Vraagje over kaartjes musical 394967
Vind ik niet hoor! Als ik dan zie alleen 180 euro voor een paar kaartjes, vind ik erg veel. Dan heb je het nog niet eens over vervoerskosten naar de show toe en terug. En dat voor een paar uurtjes.

Het is echt belachelijk duur inderdaad. Het was ook zeker wel even slikken, maar mijn moeder verdient het nu om meerdere redenen om even lekker een dagje samen op pad te gaan. Daarnaast is Simone Kleinsma moeder overste en ik wil haar graag in die rol zien, daarom zo snel geboekt ook!

Ik ben wel gerust gesteld in het try out verhaal!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over kaartjes musical Empty Re: Vraagje over kaartjes musical

Bericht  Juvia vr 25 jan 2013 - 7:15

Ik denk dat er voor deze show wel een kortingsactie komt. In het buitenland was deze show geen groot succes, vooral omdat er geen enkel lied uit de film in de musical voor komt. Wat de film voor een deel toch tot een groot succes maakte. En als mensen daar teleurgesteld over zijn is negatieve mond op mond reclame geen goede reclame.

Juvia
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 22
Punten : 24
Registratiedatum : 05-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over kaartjes musical Empty Re: Vraagje over kaartjes musical

Bericht  Xanna vr 25 jan 2013 - 7:18

Daarnaast staan ook niet alle voorstellingen voorafgaand aan 3 maart op de site. Ik ga 27 februari (werkgever heeft alle kaarten opgekocht), dus ik denk dat je op 2 maart heus mag verwachten dat er een goede show staat!

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over kaartjes musical Empty Re: Vraagje over kaartjes musical

Bericht  Winegum vr 25 jan 2013 - 7:20

Oh, echt? Ik heb juist hoge verwachtingen van deze musical eigenlijk. Maar het is dus niet echt een kopie van de film ofzo? Balen! Naja ik wacht nog geduldig af. Ik heb nog wel wat dingen op de planning staan, dus ik hoef me niet te vervelen.

Je moet het ook zeker doen hoor, Happinaz! Lief dat je zoiets aan je moeder geeft. Maar het is inderdaad belachelijk veel geld al die musicals. Ik baal er ook van dat ze de tarieven veranderd hebben. Op populaire dagen worden de musicals duurder. Ergens logisch, maar wat een verschil in geld zeg. Booh.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over kaartjes musical Empty Re: Vraagje over kaartjes musical

Bericht  Juvia vr 25 jan 2013 - 7:21

Ze hebben trouwens het systeem aangepast. Alle voorstellingen voor de premiere zijn gewoon tryouts. Ook die van 2 maart. Maanden geleden kon je via een speciale actie goedkopere kaarten boeken voor de tryouts, na deze actie betaal je nu de reguliere prijs. De hoge prijs komt puur doordat het een weekend show is. Doordeweeks betaal je 20 euro minder.

Het verhaal van seetickets over 3 tryouts klopt dus niet. Een show met maar 5 a 6 weken volle repetitie tijd kun je niet bijschaven in 3 dagen. Dat gebeurd hooguit bij kleine, reizende of kortlopende producties. Bij een grote show als deze zit er minimaal 2 weken tryouts bij.

Juvia
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 22
Punten : 24
Registratiedatum : 05-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over kaartjes musical Empty Re: Vraagje over kaartjes musical

Bericht  Happinaz vr 25 jan 2013 - 7:55

Juvia schreef:Ze hebben trouwens het systeem aangepast. Alle voorstellingen voor de premiere zijn gewoon tryouts. Ook die van 2 maart. Maanden geleden kon je via een speciale actie goedkopere kaarten boeken voor de tryouts, na deze actie betaal je nu de reguliere prijs. De hoge prijs komt puur doordat het een weekend show is. Doordeweeks betaal je 20 euro minder.

Het verhaal van seetickets over 3 tryouts klopt dus niet. Een show met maar 5 a 6 weken volle repetitie tijd kun je niet bijschaven in 3 dagen. Dat gebeurd hooguit bij kleine, reizende of kortlopende producties. Bij een grote show als deze zit er minimaal 2 weken tryouts bij.

Dat vertelde SEE tickets ook. Maar het is wel zo, en dat lijkt me logisch, dat diverse 3 dagen er nog significante dingen (kunnen) wijzigen en daarna in principe niet meer.
Ik maak mij er in ieder geval geen zorgen meer over.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over kaartjes musical Empty Re: Vraagje over kaartjes musical

Bericht  Jeanette vr 25 jan 2013 - 7:55

Juvia schreef:Ik denk dat er voor deze show wel een kortingsactie komt. In het buitenland was deze show geen groot succes, vooral omdat er geen enkel lied uit de film in de musical voor komt. Wat de film voor een deel toch tot een groot succes maakte. En als mensen daar teleurgesteld over zijn is negatieve mond op mond reclame geen goede reclame.

Ja, dat vond ik al zo raar. Had wel de meezingers uit de film verwacht eigenlijk..
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over kaartjes musical Empty Re: Vraagje over kaartjes musical

Bericht  Eponine vr 25 jan 2013 - 8:49

In verband met rechten kon dat niet geloof ik, het verhaal is wel hetzelfde (in ieder geval hoofdlijnen, details weet ik niet). Maar ik heb de cd van de Londense cast en ik moet zeggen.. tis heerlijke muziek, dezelfde stijl als de film.
Eponine
Eponine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 98
Punten : 98
Registratiedatum : 15-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over kaartjes musical Empty Re: Vraagje over kaartjes musical

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum