Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Plaats hier je (favoriete) foto volgens een wekelijks thema!

+17
Cow
Bliss
Roza
Burn
Sweety
Jeanette
Suus
Kabouter
Guus
Lady4
Sarah1985
TNMN
TukTuk
Monte
NerdChic
BJA
Lejow
21 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Plaats hier je (favoriete) foto volgens een wekelijks thema! Empty Plaats hier je (favoriete) foto volgens een wekelijks thema!

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 7:50

Ik ga het topic toch maar openen, eens kijken of het hier aanslaat.

Gisteren had ik het met een paar meiden over dit 'spelletje' (bij beter gebrek aan woord) wat ik op een ander forum ook doe. In het kort: Elke week plaats ik een thema, en iedereen plaats daar 1 foto wat zij daar bij vindt passen. Geef een toelichting en we krijgen zo een breed scala aan beelden. Vaak is het heel erg leuk om te zien wat iedereen kiest, juist omdat je zo'n divers geheel krijgt.

Even de spelregels op een rij:

Uitleg
Het is de bedoeling dat ik iedere week een thema plaats. Ik zat zelf te denken aan wat ruimere (zoals bijv. liefde, stranden) en wat ingeperkte (zoals bijv. een specifieke stad of activiteiten) thema's om het ook flexibel te houden.

Per week is het toegestaan maximaal één foto te plaatsen. Je kunt er natuurlijk bij vermelden waarom je juist díe foto hebt geplaatst.

De regels op een rijtje
- Iedere week wordt er een nieuw thema geplaatst.
- Iedereen die een thema in gedachte heeft kan deze per PB naar mij (Marin) sturen.
- Er mag per thema één foto worden geplaatst per forumlid.
- Foto's hoeven niet 'fotografie-waardig' te zijn. Voel je dus niet bezwaard te reageren als je geen foto talent hebt, het gaat meer om de diversiteit.
- Foto's hoeven niet zelf gemaakt te zijn. Googlen kan dus ook!
- Bewerkte foto's zijn toegestaan.
- Iedereen is vrij zijn/haar eigen interesse per foto te laten zien.
- De maximumgrootte van een foto op het forum is 800 bij 600 pixels.
- Het is leuk om een toelichting te geven waarom juist deze foto en wat de link is met het thema.

Ik ben wel degene die het thema plaatst maar ik vind dat het aan iedereen is om een thema te kiezen dus als je een idee hebt hoor ik dat heel graag!

Het thema van deze week: (Bijzondere) mensen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Plaats hier je (favoriete) foto volgens een wekelijks thema! Empty Re: Plaats hier je (favoriete) foto volgens een wekelijks thema!

Bericht  Lejow zo 13 feb 2011 - 7:54

Zeker weten mijn moeder.

Plaats hier je (favoriete) foto volgens een wekelijks thema! 554165889_5_dvlb

Mijn moeder is de meest optimistische persoon die ik ken.
Ze is ziek, heel erg ziek en iedere dag is het een godswonder dat ze er nog is.
Toch heeft ze belangstelling voor iedereen, is ze alleen maar positief, gaat ze er voor, kijkt ze naar de leuke dingen in het leven en is ze er als je haar nodig hebt.

Het breekt mijn hart dat ze mijn huisje nooit zal kunnen zien, maar door filmpjes en foto's te maken voor haar is ze er toch een beetje bij!

Deze foto is gemaakt toen we (ondertussen alweer bijna 2 jaar geleden) met stichting Ambulancewens met ambulance en brancard en al naar de musical Tarzan zijn geweest!! Zo'n dag kost haar tonnen aan energie, maar het was ZO de moeite waard!

Voor mij is mijn moeder een zeer bijzonder persoon.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Plaats hier je (favoriete) foto volgens een wekelijks thema! Empty Re: Plaats hier je (favoriete) foto volgens een wekelijks thema!

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 7:58

Dat is bijzonder inderdaad Lejow smile
Gaat het de laatste jaren slechter met haar? Ik herinner me ook een foto van haar waar ze gewoon buiten zat ofzo. Kan ze dat nu echt niet meer? Sterkte!

Ik denk nog even goed over mijn foto na.

Gast
Gast

Bericht  BJA zo 13 feb 2011 - 7:59

Wat een leuk idee! En elke week een nieuw thema vind ik ook leuk.

Ik plaats voor dit thema een foto van Clint Eastwood. Deze man heeft in zoveel goede films gespeeld en heeft daarnaast ook veel film geregiseerd.
Hij doet mij denken aan mijn vader, omdat ik via hem voor het eerst met zijn films in aanraking ben gekomen.
Volgens mij heeft hij ze ook allemaal op DVD.

Plaats hier je (favoriete) foto volgens een wekelijks thema! Picture-9

Laatst aangepast door BJA op zo 13 feb 2011 - 8:01; in totaal 1 keer bewerkt
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 8:01

Plaats hier je (favoriete) foto volgens een wekelijks thema! Vlechtjes%20veranderd%202%20fotografen.jpg-for-web-normal

Naar de middelbare school gaan is heel spannend, in de eerste klas kwam ik bij bovenstaande lerares Nederlands in de klas. Ze was helemaal gek van Harry Potter en haar lokaal veranderde ook gedurende het jaar naar een Zweinstein-lokaal (bezemsteel & posters etc.). Ik vond haar lessen altijd erg leuk, ze waardeerde iedereen en deelde soms ter waardering snoepjes uit of stickers. Heel kinderlijk maar je voelt je wel snel op je gemak. Pas in de 5e en 6e klas had ik haar opnieuw, het was een soort inspirator om sommige boeken eens te gaan lezen. Inmiddels zit ik natuurlijk niet meer daar op school, maar ze is helemaal in de social media. Kortom ik kan haar nog volgen. Onlangs had ze een boekpresentatie in de buurt en dacht ze aan mij. Ik werd ook uitgenodigd als oud-leerling. Het is dan echt fantastisch om te zien dat ze haar doel (boeken schrijven) bereikt heeft! Ze schreef al regelmatig toen ik in de eerste klas zat (brugkrant etc.) maar nu is ze er erg serieus mee bezig. Ze heeft al diverse boeken uitgebracht. Tijdens de boekpresentatie heb ik dan ook een boek van haar gekocht en laten signeren. Het is dan wel een kinderboek, maar het is leuk om zoiets hebben!

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 13 feb 2011 - 8:02

Marin schreef:Dat is bijzonder inderdaad Lejow smile
Gaat het de laatste jaren slechter met haar? Ik herinner me ook een foto van haar waar ze gewoon buiten zat ofzo. Kan ze dat nu echt niet meer? Sterkte!

Ja het gaat behoorlijk slechter, ze is echt compleet bedlegerig nu en kan niet meer zelf naar buiten. Ze kan eigenlijk alleen nog maar liggen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  NerdChic zo 13 feb 2011 - 8:03

Lejow schreef:Zeker weten mijn moeder.

Mijn moeder is de meest optimistische persoon die ik ken.
Ze is ziek, heel erg ziek en iedere dag is het een godswonder dat ze er nog is.
Toch heeft ze belangstelling voor iedereen, is ze alleen maar positief, gaat ze er voor, kijkt ze naar de leuke dingen in het leven en is ze er als je haar nodig hebt.

Het breekt mijn hart dat ze mijn huisje nooit zal kunnen zien, maar door filmpjes en foto's te maken voor haar is ze er toch een beetje bij!

Deze foto is gemaakt toen we (ondertussen alweer bijna 2 jaar geleden) met stichting Ambulancewens met ambulance en brancard en al naar de musical Tarzan zijn geweest!! Zo'n dag kost haar tonnen aan energie, maar het was ZO de moeite waard!

Voor mij is mijn moeder een zeer bijzonder persoon.

Hier wordt ik echt even stil van! Mooie foto, en zeker een bijzonder persoon!
Sterkte Lejow. hug
NerdChic
NerdChic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 413
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Monte zo 13 feb 2011 - 8:06

Ook ik ga even denk en zoeken naar de juiste foto. Binnen een week staat hij er :P
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  BJA zo 13 feb 2011 - 8:06

[quote="BJA"]Wat een leuk idee! En elke week een nieuw thema vind ik ook leuk.

Ik plaats voor dit thema een foto van Clint Eastwood. Deze man heeft in zoveel goede films gespeeld en heeft daarnaast ook veel film geregiseerd.
Hij doet mij denken aan mijn vader, omdat ik via hem voor het eerst met zijn films in aanraking ben gekomen.
Volgens mij heeft hij ze ook allemaal op DVD.

Plaats hier je (favoriete) foto volgens een wekelijks thema! Clint_eastwood_2744348
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 8:09

BJA, wist je dat hij de burgemeester is geweest van Carmel, in California? Dat is een ontzettend leuk stadje, en door zijn toedoen is het heel authentiek gebleven (mochten geen ketens komen enzo).
Plaats hier je (favoriete) foto volgens een wekelijks thema! Carmel_Shops_5454

(dit plaatje telt uiteraard niet mee haha)

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 8:10

Lejow, wat lijk jij op je moeder zeg, jullie hebben echt dezelfde ogen. Je moeder moet inderdaad een erg bijzonder mens zijn, zo ziek en toch zo vol belangstelling naar anderen. Mag ik vragen hoe het komt dat je moeder zo ziek is ? Een dikke knuffel voor jou hug

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 13 feb 2011 - 8:14

Mama_van2 schreef:Lejow, wat lijk jij op je moeder zeg, jullie hebben echt dezelfde ogen. Je moeder moet inderdaad een erg bijzonder mens zijn, zo ziek en toch zo vol belangstelling naar anderen. Mag ik vragen hoe het komt dat je moeder zo ziek is ? Een dikke knuffel voor jou hug

Dat hoor ik wel vaker, zeker toen ze nog 'beterder' was.
Ehm nou in een hele korte notendop (want eigenlijk is het niet kort uit te leggen), mankeert ze vanalles. Ze heeft de ziekte van Sjogren (aan je slijmvliezen), een bindweefselziekte (spieren zetten om in bindweefsel daarom heeft ze ook bijna geen rimpels, ze is al' 50), geen eierstokken, geen baarmoeder, geen blaas meer. Haar darmen werken niet goed (hierom een urine en darmstoma). Ze heeft een tumor in haar hypofyse. Ze heeft IC, een ziekte aan haar blaas, daarom is die er ook uitgehaald. Ehmm ze is hypermobiel en heeft tekenen van reuma. En dan betwijfel ik nu of ik alles wel heb..
Van dit alles is niets dodelijk, alleen alles bij elkaar zorgt er wel voor dat er steeds minder werkt en steeds minder doet wat het moet doen. Ze zeiden vroeger dat ze niet oud zou worden, maar nu is ze 50, dus wat is niet oud?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 8:30

Jeetje zeg heoveel 'pech' kan iemand in zijn leven hebben ? Pfff wat heeft je moeder veel zeg, dat lijkt me erg moeilijk voor haar maar natuurlijk ook voor haar naaste,vreselijk. Het lijkt me inderdaad erg moeilijk dat je moeder b.v jullie huisje niet kan zien, en zo zijn er natuurlijk nog veel meer dingen voor de toekomst Cry moeilijke gedachte. Waar woont je moeder nu ? Is ze nog thuis met veel zorg of woont ze in een andere leefomgeving ?

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 13 feb 2011 - 8:40

Wat een leuk idee!!

Vond het moeilijk om een keuze te maken, omdat ik meerdere foto's heb die heel goed bij dit thema passen.. Ik heb uiteindelijk voor deze foto gekozen, omdat dit gewoon echt een lucky shot was. Dit was in Thailand, we waren naar plek gegaan, ook wel "blue lagoon" genoemd, en daar waren ook jonge monniken aan het spelen in het water. Was heel mooi om die contrasten te zien, in de tempels waar de monniken heel serieus waren, en hoe de jonge monniken zich hier uitleefden.
Plaats hier je (favoriete) foto volgens een wekelijks thema! 2eauzxv
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 8:40

Wat een leuk idee! Ik ga dit topic morgen even wat beter lezen en de huidige foto's bekijken.

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 13 feb 2011 - 8:41

Ze woont in het Gooi, en is na de scheiding van mijn ouders hertrouwt 12,5 jaar geleden! Een uur vanaf Rdam vandaan.
Ze woont wel thuis, maar heeft heel veel thuiszorg. Ze zijn nu bezig met het maken van een aanbouw beneden met een slaapkamer en een douche, zodat ze ook weer samen kan slapen met haar man en zich eens goed kan douchen. Ze kan de trap niet meer op.

Als we gaan trouwen spaar ik gewoon even door dat ze er met ambulance en al bij kan zijn :P Als ik genoeg centen kan sparen voor een groot feest kan dat er ook nog wel bij hahaha

(ik weet trouwens niet of we nu de topic hier ontzettend mee 'vervuilen'...)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk zo 13 feb 2011 - 8:45

Lejow schreef:Ze woont in het Gooi, en is na de scheiding van mijn ouders hertrouwt 12,5 jaar geleden! Een uur vanaf Rdam vandaan.
Ze woont wel thuis, maar heeft heel veel thuiszorg. Ze zijn nu bezig met het maken van een aanbouw beneden met een slaapkamer en een douche, zodat ze ook weer samen kan slapen met haar man en zich eens goed kan douchen. Ze kan de trap niet meer op.

Als we gaan trouwen spaar ik gewoon even door dat ze er met ambulance en al bij kan zijn :P Als ik genoeg centen kan sparen voor een groot feest kan dat er ook nog wel bij hahaha

(ik weet trouwens niet of we nu de topic hier ontzettend mee 'vervuilen'...)

Heftig om te lezen van je moeder!
Maar je hebt toch ook bepaalde stichtingen die dat soort dingen regelen? Daarmee gaat Sterremaan toch ook soms naar musicals etc? Kan je niet via zo iets proberen?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow zo 13 feb 2011 - 8:47

Ja klopt, Ambulancewens.
Maar die heb ik al 2 keer aan 'moeten' schrijven en om dat nog een derde keer te doen zou ik echt heel erg vinden, aangezien ik niet de mogelijkheden heb om een flinke donatie te doen en ik dan het gevoel heb dat ik 'misbruik' van ze maak..

Hoe Sterremaan het altijd voor elkaar krijg snap ik ook nog steeds niet hehe
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 8:47

Haha welnee joh Lejow, dat is juist het leuke/mooie: Dat er verhalen los komen aan de hand van de verschillende foto's. Dat is juist wel gaaf.

AngelNyn ook bijzondere foto!

Ik kies voor een bijzondere man die ik eigenlijk helemaal niet goed ken, maar nooit meer zal vergeten! Ik vind portretfotografie echt ontzettend moeilijk, maar wanneer je een karakteristieke kop voor je hebt, is het echt fantastisch.

Mijn favoriete portret wat ik heb gemaakt is deze: Captain Columbus (zo noemt ie zichzelf) in Lake Ohrid, Macedonie. Een geweldige man die ons heeft rondgeleid op het mooiste meer van Europa, om 11 uur 's ochtends al zelfgemaakte rode wijn gaf (erg dubieuze smaak) en de meest fantastische verhalen kon vertellen. En die karakteristieke kop (met kapiteinshoed) inderdaad:

Plaats hier je (favoriete) foto volgens een wekelijks thema! 3077_186042870155_570495155_6695269_4190742_n

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 13 feb 2011 - 8:49

Hij lijkt op een acteur Marin, die uit meet the parents..
Mooie foto! Ik kan daar altijd van genieten van mensen met mooie verhalen..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 8:50

Lejow schreef:
Marin schreef:Dat is bijzonder inderdaad Lejow smile

Ja het gaat behoorlijk slechter, ze is echt compleet bedlegerig nu en kan niet meer zelf naar buiten. Ze kan eigenlijk alleen nog maar liggen.

Jeetje Lejow, dit wist ik helemaal niet. Wat heftig!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 8:52

Lejow schreef:Hij lijkt op een acteur Marin, die uit meet the parents..
Mooie foto! Ik kan daar altijd van genieten van mensen met mooie verhalen..

Haha ja ik zie wel wat je bedoelt smile

En sterkte met je moeder zeg! Ik zou voor zo'n gelegenheid als je bruiloft gewoon zo'n stichting aanschrijven trouwens, als dat nou geen goede gelegenheid is, weet ik het ook niet meer.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 13 feb 2011 - 8:54

Lejow schreef:Ja klopt, Ambulancewens.
Maar die heb ik al 2 keer aan 'moeten' schrijven en om dat nog een derde keer te doen zou ik echt heel erg vinden, aangezien ik niet de mogelijkheden heb om een flinke donatie te doen en ik dan het gevoel heb dat ik 'misbruik' van ze maak..

Hoe Sterremaan het altijd voor elkaar krijg snap ik ook nog steeds niet hehe

Maar daar zijn die stichtingen toch voor? Misschien kan je in plaats van een donatie, hun op een andere manier steunen? Wat vrijwilligerswerk doen voor ze? Zodat het voor je gevoel misschien wat minder "erg" is om ze aan te schrijven?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow zo 13 feb 2011 - 9:00

Ja is ook waar hoor.
Het liefste zou ik ze weer aanschrijven, en mijn moeder meenemen naar Petticoat... Ze houdt ook zo van musicals, en geniet er nu zo van als ik er over vertel.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 9:26

Doen Lejow! Nee heb je, ja kun je krijgen!

Ik weet wel van wie ik hier een foto neer zou willen zetten, maar ik weet niet of die persoon dat goed vind. Misschien vraag ik het wel.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: