Kruimeldief! Wie heeft er één?
+6
Juutjepetuutje
aniet
Snoes
Beachgirl
Jerry
Niki
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Kruimeldief! Wie heeft er één?
Hey allemaal,
Ik woon sinds een maand in een studio, maar het is verdeeld in 2 ruimtes. De keuken en de woon/slaapkamer. Deze hebben vinyl op de vloer. Maar ertussen heb ik een halletje en een trap met 8 treden (naar de keuken) maar dit is met vloerbedekking. Ik heb geen plaats voor een stofzuiger op te bergen, dus dacht ik aan een kruimeldief te kopen zodat ik mijn halletje en trap af en toe kan zuigen.
Maar ik wil een kruimeldief met een goede zuigkracht. Dus wie heeft er één? Welke hebt je? Is die aan te raden te kopen of juist niet? Hoelang kan je er gebruik van maken?
Ik hoop op wat tips, want komende week wil ik er één gaan kopen.
Groetjes Nicole
Ik woon sinds een maand in een studio, maar het is verdeeld in 2 ruimtes. De keuken en de woon/slaapkamer. Deze hebben vinyl op de vloer. Maar ertussen heb ik een halletje en een trap met 8 treden (naar de keuken) maar dit is met vloerbedekking. Ik heb geen plaats voor een stofzuiger op te bergen, dus dacht ik aan een kruimeldief te kopen zodat ik mijn halletje en trap af en toe kan zuigen.
Maar ik wil een kruimeldief met een goede zuigkracht. Dus wie heeft er één? Welke hebt je? Is die aan te raden te kopen of juist niet? Hoelang kan je er gebruik van maken?
Ik hoop op wat tips, want komende week wil ik er één gaan kopen.
Groetjes Nicole
Re: Kruimeldief! Wie heeft er één?
Ik heb er een gekocht bij de Aldi, maar die raad ik niet aan. Als ie vol opgeladen is, doet ie 't prima, maar de batterij loopt snel leeg, waarna die niet meer goed zuigt...
Ik zou gewoon naar bv mediamarkt gaan en je daar laten voorlichten door iemand die er verstand van heeft (En bekende merken zijn meestal goed, en het zal z'n geld niet kosten zo'n ding...)
Ik zou gewoon naar bv mediamarkt gaan en je daar laten voorlichten door iemand die er verstand van heeft (En bekende merken zijn meestal goed, en het zal z'n geld niet kosten zo'n ding...)
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Nou, ik weet dat ik ook daar kan gaan en laten aanraden. Maar ik vind die winkelpersoneel vaak niet zo meer te vertrouwen. Ze worden TE commercieel.. Wil zelf altijd eerst een beetje ervaring hebben van mensen die het hebben en dan kan ik een beetje kijken wat een winkelpersoneel zegt en wat ik al gehoord heb...
Misschien kun je even kijken op kieskeurig.nl
En hoe wilde je je huiskamer schoonmaken dan, met alleen een kruimelzuiger? Ik heb ook een kruimelzuiger, (geen idee welk type, t is een Philips) maar die gebruik ik echt alleen voor kleine dingetjes, kruimels of als ik iets heb laten vallen.
En hoe wilde je je huiskamer schoonmaken dan, met alleen een kruimelzuiger? Ik heb ook een kruimelzuiger, (geen idee welk type, t is een Philips) maar die gebruik ik echt alleen voor kleine dingetjes, kruimels of als ik iets heb laten vallen.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
_Donnaa schreef:En dan ga je nooit stofzuigen?
Dat dacht ik dus ook....
Ik stofzuig niet alleen mijn vloer hoor... Ook tafeltjes, vensterbank, m'n bank, badkamermatje etc. etc. Ik bedoel maar... Zo'n kruimeldief houdt het vaak maar max. 10 minuten vol.
Ik heb zelf tegels in mijn keuken die ik altijd eerst stofzuig, en daarna nog eens dweil.
Laatst aangepast door Mimpie op zo 13 feb 2011 - 8:46; in totaal 2 keer bewerkt
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Hoeft toch niet als je vinyl hebt? Klein stukje hal en trap kan je makkelijk met een kruimelzuiger doen.
Mimpie schreef:_Donnaa schreef:En dan ga je nooit stofzuigen?
Dat dacht ik dus ook....
Ik stofzuig niet alleen mijn vloer hoor... Ook tafeltjes, vensterbank, m'n bank, badkamermatje etc. etc. Ik bedoel maar...
Voor de vensterbank gebruik ik een vochtig doekje. Ik heb gewoon geen plek voor een stofzuiger. Daarom wil ik ook een GOEDE kruimelzuiger.
Nou, voordat ik ga dweilen, vinyl of wat dan ook maar, stofzuig ik eerst wel..Niki schreef:Hoeft toch niet als je vinyl hebt?
Anders heb je al dat stof, kruimels, haren etc. aan je dweil/swiffer hangen..
En als stof nat wordt door een dweil, dan is het helemaal meuk..
Gast- Gast
Aan een schwifffer blijft toch al het stof hangen?? Het is een soort bezem toch??
Maar dat krijg je toch ook weg met een swiffer of een bezem?
Gast- Gast
Ja, ik heb een bezem/Schwiffer. Ik doe dus eerst goed vegen dat alle stof en haren en zo weg zijn en daarna doe ik dweilen.
Jade schreef:hmmz mijn advies is:
Koop een stofzuiger!
Ik heb er gewoon geen plaats voor!!
Die van ons komt van de Aldi, en werkt heel goed. Alleen gebruiken we hem niet supervaak, we nemen al snel de stofzuiger. Alleen voor kleine dingetjes op te zuigen, gebruik ik hem. Als ik wat heb laten vallen ofzo.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
je kan je stofzuiger toch onder je bed schuiven of in een hoekje zetten?!
hoe groot is zo'n ding nou?!
edit:ik denk dat je je studio dan veel schoner krijgt dan met een kruimeldief,die heeft veel minder kracht
hoe groot is zo'n ding nou?!
edit:ik denk dat je je studio dan veel schoner krijgt dan met een kruimeldief,die heeft veel minder kracht
aniet- Kletskop
- Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10
Pffffffffffffff... Ik vraag om een advies/ervaringen wat betreft een kruimelzuiger en niet waarom ik een stofzuiger wel of niet zou kopen.
IK heb er echt geen plaats voor. Klaar! Dus mochten er mensen nog tips hebben wat betreft hun kruimelzuiger, dan hoor ik het graag....
IK heb er echt geen plaats voor. Klaar! Dus mochten er mensen nog tips hebben wat betreft hun kruimelzuiger, dan hoor ik het graag....
volgens mij heb je tegenwoordig ook van die super kleine stofzuigertjes, zowat net zo groot als een kruimeldief, maar wel een stuk meer kracht! een kruimeldief houdt het meestal niet zo lang vol. wij hebben geloof ik een tomado, laatst een nieuwe gekocht, die werkt al een stuk beter dan die we daar voor hadden.
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Juutjepetuutje schreef:volgens mij heb je tegenwoordig ook van die super kleine stofzuigertjes, zowat net zo groot als een kruimeldief, maar wel een stuk meer kracht! een kruimeldief houdt het meestal niet zo lang vol. wij hebben geloof ik een tomado, laatst een nieuwe gekocht, die werkt al een stuk beter dan die we daar voor hadden.
Welk merk is de nieuwe?? Ook tomado?
whahahah, sorry hoor moet even lachen. Niki zegt 10x dat ze geen plek heeft voor een stofzuiger (wat ze zelf wel goed weet, aangezien zij in het huis woont waar er geen plek voor is) en vervolgens zijn er mensen die zeggen dat dat toch wel moet kunnen...mjah...
Als je een kruimeldief zoekt die een stofzuiger min of meer vervangt, dan zou ik vooral letten op het wattage (hoe hoger, hoe sterker de zuigkracht) en de accu (want kruimeldieven zijn vaak draadloos).
Als je een kruimeldief zoekt die een stofzuiger min of meer vervangt, dan zou ik vooral letten op het wattage (hoe hoger, hoe sterker de zuigkracht) en de accu (want kruimeldieven zijn vaak draadloos).
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Jerry schreef:whahahah, sorry hoor moet even lachen. Niki zegt 10x dat ze geen plek heeft voor een stofzuiger (wat ze zelf wel goed weet, aangezien zij in het huis woont waar er geen plek voor is) en vervolgens zijn er mensen die zeggen dat dat toch wel moet kunnen...mjah...
Ja, en ik ergerde me alleen maar aan deze mensen die het toch beter denken te weten wat goed is voor in MIJN huis!!
Maar bedankt voor je tip met waarop ik moet letten.. Ga donderdag met koopavond eens goed shoppen.
Het is dat wij een steunpilaar in de woonkamer hebben waar we de stofzuiger achter zetten, want anders hadden we dat ding ook niet kwijt gekund, wordt een beetje lastig om een stofzuiger onder een boxspring te stoppen.
Volgens mij moet het ook geen probleem zijn om alles te vegen, of met de swiffer te doen, die neemt toch ook stof op? En daarna dweilen, dan is het echt wel schoon.
Mijn broer gaf mijn moeder de tip om een kruimeldief met zoveel mogelijk volt te kopen, die hebben de meeste zuigkracht. Wij noemen het ding wat ze nu heeft de 12 volt, want je kan horen dat hij zuigkracht heeft haha. Het is een Black&decker trouwens, een prima ding. Misschien kan je het beste even op kieskeurig of de site van de consumentenbond kijken.
Volgens mij moet het ook geen probleem zijn om alles te vegen, of met de swiffer te doen, die neemt toch ook stof op? En daarna dweilen, dan is het echt wel schoon.
Mijn broer gaf mijn moeder de tip om een kruimeldief met zoveel mogelijk volt te kopen, die hebben de meeste zuigkracht. Wij noemen het ding wat ze nu heeft de 12 volt, want je kan horen dat hij zuigkracht heeft haha. Het is een Black&decker trouwens, een prima ding. Misschien kan je het beste even op kieskeurig of de site van de consumentenbond kijken.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn ervaring is dat die goedkope lellen van bijv Blokker e.d. gewoon butt zijn. Black and Decker heeft inderdaad hele goede, die zijn wel flink stuk duurder, maar ik vind ze echt geweldig werken. Maakt een zooitje herrie.... maar vind zelf dat deze wel de beste zijn qua zuigkracht maar ook hoe lang-ie mee gaat qua batterij/accu/oplaadgeval.
http://www.blackanddecker.nl/homeproducts/productdetails/catno/PV1205BN/
of deze
http://www.blackanddecker.nl/homeproducts/productdetails/catno/PV1805N/
of deze handstofzuiger
http://www.blackanddecker.nl/homeproducts/productdetails/catno/PD1200/
Voor de kruimelzuigers kun je rekenen op een euro of 60, 70 geloof ik en de handstofzuiger 100 ongeveer.
http://www.blackanddecker.nl/homeproducts/productdetails/catno/PV1205BN/
of deze
http://www.blackanddecker.nl/homeproducts/productdetails/catno/PV1805N/
of deze handstofzuiger
http://www.blackanddecker.nl/homeproducts/productdetails/catno/PD1200/
Voor de kruimelzuigers kun je rekenen op een euro of 60, 70 geloof ik en de handstofzuiger 100 ongeveer.
Gast- Gast
Ik denk dat je zeker als het om vloerbedekking gaat wel een apparaat met goede zuigkracht moet hebben. Mijn kruimeldief (gebruik ik ook alleen voor kleine dingen) kan ik niet gebruiken op de plekken waar vloerbedekking ligt. Wel om er iets af te halen wat er nog op ligt, maar bij vloerbedekking gaat het vaak ook meer 'tussen' de haartjes zitten zeg maar. Dat kan die van mij echt niet aan. Was een Kijkshop-geval trouwens, geen idee welk merk maar amper 20 euro.
Zat zelf nog te denken, zal er niet een soort kruimeldief achtig apparaat zijn met verschillende opzetstukken? Die van mij bijvoorbeeld is heel erg smal, dan ben je echt wel even bezig met een stukje grond als je alles mee wilt nemen. Als je iets kunt vinden met een bredere mond, meer richting het stofzuiger idee, scheelt dat ook al veel. Kun je meteen een groter oppervlak meenemen, ben je sneller klaar en hoeft de accu het minder lang uit te houden...toch?
Zat zelf nog te denken, zal er niet een soort kruimeldief achtig apparaat zijn met verschillende opzetstukken? Die van mij bijvoorbeeld is heel erg smal, dan ben je echt wel even bezig met een stukje grond als je alles mee wilt nemen. Als je iets kunt vinden met een bredere mond, meer richting het stofzuiger idee, scheelt dat ook al veel. Kun je meteen een groter oppervlak meenemen, ben je sneller klaar en hoeft de accu het minder lang uit te houden...toch?
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wie heeft er...
» Wie heeft dit ook..
» Wie heeft er zin...
» Wie heeft er ook een Pou?
» Wie heeft een wii?
» Wie heeft dit ook..