Keuken in hypotheek financieren
+6
Green_Pepper
Femmem
luisa
Fearie
Sam
Marcellah89
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Keuken in hypotheek financieren
Wij hebben oog op een nieuwbouw huis, nu vroeg ik mij af is het nog mogelijk om extra hypotheek te nemen om een keuken te financieren? Ik kan het nergens vinden op internet, wel dat het altijd mogelijk was maar niet of het met de nieuwe hypotheek regels nog steeds kan.
Marcellah89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Keuken in hypotheek financieren
Marcellah89 schreef:Wij hebben oog op een nieuwbouw huis, nu vroeg ik mij af is het nog mogelijk om extra hypotheek te nemen om een keuken te financieren? Ik kan het nergens vinden op internet, wel dat het altijd mogelijk was maar niet of het met de nieuwe hypotheek regels nog steeds kan.
Toen ik in november bij de hypotheker zat werd mij verteld dat je vanaf 2013 geen verbouwingshypotheek meer mag afsluiten.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Nee, je mag nog maximaal 100% van de aankoopsom lenen.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Sam schreef:Nee, je mag nog maximaal 100% van de aankoopsom lenen.
En je kosten koper dan?
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Sam schreef:Nee, je mag nog maximaal 100% van de aankoopsom lenen.
Volgens mij is het zo dat je max. 100% van de getaxeerde waarde van de woning kan lenen. Dus als je het huis goedkoper kan krijgen dan kan je bijv. je keuken of kosten kopen alsnog mee financieren.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
luisa schreef:Sam schreef:Nee, je mag nog maximaal 100% van de aankoopsom lenen.
Volgens mij is het zo dat je max. 100% van de getaxeerde waarde van de woning kan lenen. Dus als je het huis goedkoper kan krijgen dan kan je bijv. je keuken of kosten kopen alsnog mee financieren.
Het is nu zelfs nog 105%, stapsgewijs wordt dit de komende jaren terug gebracht naar 100%
Femmem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11
Ja bij een bestaand huis is dat inderdaad zo, maar nieuwbouw nu dus ook?
Marcellah89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10
Kostenkoper heb je niet bij een nieuwbouwhuis. Verder heb ik er niet zoveel verstand van haha.
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Green_Pepper schreef:Kostenkoper heb je niet bij een nieuwbouwhuis. Verder heb ik er niet zoveel verstand van haha.
Daarvoor in de plaats heb je toch je bouw depot?
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Bouwdepots kun je juist niet meer meefinancieren. Een bouwdepot was het potje waarmee je de verbouwing van je aangekochte woning kon financieren, bestaande bouw of nieuwbouw. Maar dat mag dus niet meer, voor zover ik weet.Aagje! schreef:Green_Pepper schreef:Kostenkoper heb je niet bij een nieuwbouwhuis. Verder heb ik er niet zoveel verstand van haha.
Daarvoor in de plaats heb je toch je bouw depot?
Gast- Gast
Volens mij was het toch dat je verbouwingen wel mee mag financieren mits de waarde van e huis daardoor stijgt?
Gast- Gast
Wow, zijn wij even blij dat we afgelopen jaar een huis hebben gekocht...
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ik neem aan dat als het gaat om de taxatiewaarde van een huis, dat bij een nieuwbouwhuis de keuken daar wel bij hoort, gezien de waarde daar door stijgt. Maar ja, ik zou er maar niet van uit gaan want echt gemakkelijk zijn ze niet (meer) met het ruim berekenen van je hypotheek.
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Wij hebben eind dec. 2012 een huis gekocht en hebben een bouwdepot van iets meer als 10 % van de koopprijs. Dit mag gewoon ( iig 3 weken terug) mits je onder de taxatiewaarde blijft van het huis en het een waardevermeerdering met zich meebrengt. Toen wij vroegen of het mogelijk was heeft de hypotheekadviseur direct de taxateur gebeld en hem advies gevraagd. Het klopt wel dat je max 105% mag financieren, maar dat is dus van de getaxeerde waarde, niet van de koopsom.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Dit stond op internet
Verbouwing meefinancieren 2013
Een verbouwing kan eenvoudig worden meegefinancierd voor zover de verbouwing ook tot een meerwaarde van de woning leidt. Meestal is dat echter niet of ten dele het geval. Een nieuwe keuken of badkamer hoeft niet door iedereen mooi gevonden te worden en zal dus maar beperkt of niet leiden tot een meerwaarde van de woning volgens de bank.
Misschien eens naar een adviseur gaan?
Verbouwing meefinancieren 2013
Een verbouwing kan eenvoudig worden meegefinancierd voor zover de verbouwing ook tot een meerwaarde van de woning leidt. Meestal is dat echter niet of ten dele het geval. Een nieuwe keuken of badkamer hoeft niet door iedereen mooi gevonden te worden en zal dus maar beperkt of niet leiden tot een meerwaarde van de woning volgens de bank.
Misschien eens naar een adviseur gaan?
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek
» Hypotheek
» Keuken
» hypotheek verlengen..
» Hypotheek gesprek
» Hypotheek