Pakje verf uit de winkel of kapper?
+9
Punk'd
Raindrop
JustMeDaan
Marin
VeryCherry
Blond
Cow
Urban Naked
Lies
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pakje verf uit de winkel of kapper?
Hi allemaal,
Wat doen jullie, kopen jullie een pakje haarverf bij de drogist of laten jullie dit door de kapper doen?
Vandaag was ik bij de kapper om te knippen, en kreeg een beetje commentaar over mn haar..
Ze vond het erg droog en pluizig, en vroeg of ik goede shampoo gebruik ( ja ) en of ik conditioner en een masker gebruik ( ja) ). Toen vroeg ze of ik het zelf verf, en dit heb ik inderdaad gedaan.
Ze legde uit dat mijn haar daardoor zo droog en beschadigd is. In elk pakje van de drogist zit dezelfde hoeveelheid ..... ( hoe noemde ze dat ook alweer..?!) naja in ieder geval het spul wat zo schadelijk is. Dit omdat het bij iedereen moet werken, zo'n pakje.
Als ik het bij de kapper zou verven ( of spoeling, wat zij eerder aanraadde ) zou die hoeveelheid aangepast worden aan mijn haar, en dit zou veel minder schadelijk zijn, en krijgt mijn haar dus niet steeds zo'n klap. Het is nu steeds conditioner en masker, maar elke keer die klap van de verf verpest het, en ben je weer terug bij af.
Wat doen jullie, kopen jullie een pakje haarverf bij de drogist of laten jullie dit door de kapper doen?
Vandaag was ik bij de kapper om te knippen, en kreeg een beetje commentaar over mn haar..
Ze vond het erg droog en pluizig, en vroeg of ik goede shampoo gebruik ( ja ) en of ik conditioner en een masker gebruik ( ja) ). Toen vroeg ze of ik het zelf verf, en dit heb ik inderdaad gedaan.
Ze legde uit dat mijn haar daardoor zo droog en beschadigd is. In elk pakje van de drogist zit dezelfde hoeveelheid ..... ( hoe noemde ze dat ook alweer..?!) naja in ieder geval het spul wat zo schadelijk is. Dit omdat het bij iedereen moet werken, zo'n pakje.
Als ik het bij de kapper zou verven ( of spoeling, wat zij eerder aanraadde ) zou die hoeveelheid aangepast worden aan mijn haar, en dit zou veel minder schadelijk zijn, en krijgt mijn haar dus niet steeds zo'n klap. Het is nu steeds conditioner en masker, maar elke keer die klap van de verf verpest het, en ben je weer terug bij af.
Lies- Prater
- Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Pakje verf uit de winkel of kapper?
Ja, dat zei mijn kapster ook tegen mij. Volgens mij had ze het over de hoeveelheid waterstofperoxide, dat je haar met een pakje uit de winkel altijd een beetje opgelicht wordt en vervolgens ingekleurd.
Nouja, het is een dure grap om het voortaan alleen maar bij de kapper te laten doen. Ik heb daarom vorig jaar besloten om weer naar m'n natuurlijke kleur terug te gaan. Ben nog niet eens op de helft maar ik hou vol
Nouja, het is een dure grap om het voortaan alleen maar bij de kapper te laten doen. Ik heb daarom vorig jaar besloten om weer naar m'n natuurlijke kleur terug te gaan. Ben nog niet eens op de helft maar ik hou vol
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Je kan ook naar een kapperswinkel gaan. Daar haal je verf en peroxide. Je kan dan daar advies vragen welke peroxide je moet gebruiken.
Scheelt je trouwens ook een hoop geld!
Scheelt je trouwens ook een hoop geld!
Cow- Prater
- Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Ik heb gister mijn haar voor het eerst thuis met kappersverf geverfd en ik ben er erg over te spreken! Ik had mijn haar natuurlijk al wel een paar keer bij de kapper laten verven maar deed het toch liever zelf omdat het zo duur is en van de pakjes van de drogist kreeg ik inderdaad droog haar. Maar nu is mijn haar lekker zacht en mooi gekleurd! Dus ik ben blij. En het kost nog minder ook dan dat ik het met drogisterij verf zou doen.
Gast- Gast
Mijn haar wordt ook droog van het verven, maar elke 6 tot 8 weken naar de kapper vind ik ook te duur. Volgende keer als ik in Arnhem ben ook naar de kapperswinkel . Wie weet hebben zij ook wel de oplossing voor mijn oranje gloed aan de bovenkant van mijn haar (afgrijselijk lelijk vind ik zelf).
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik koop verf bij de kapperswinkel. De eerste de beste kleur rood die ik niet schuwlelijk vind en als ik het daarmee geverfd heb gooi ik er nog een mooie kleur rood overheen. Maar dat is geen permanente haarverf. En ik was mijn haar met een of andere supershampoo waardoor de kleur echt heel erg lang mooi blijft.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Ik verf het altijd met pakjes uit de winkel en heb geen last van droog haar. Het wordt er heerlijk zacht van juist.
Alleen toen ik vorig jaar highlights had, heb ik dat bij de kapper laten doen, want dat kan ik niet zelf.
Alleen toen ik vorig jaar highlights had, heb ik dat bij de kapper laten doen, want dat kan ik niet zelf.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ook ik verf met pakjes van de drogist, en ook hier is het na het verven een stuk zachter en beter te kammen enz. Na een tijd als ik weer moet verven dan word het weer droog en onhandelbaar. Ik wil wel nog eens een keer kijken bij een kapperswinkeltje. Stoppen met verven doe ik niet, want ik word al redelijk grijs
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Bedankt voor jullie reacties! Ik vind het bij de kapper ook zo duur, Goede tip om eens bij een kapperswinkel te kijken.
Lies- Prater
VeryCherry schreef:Ik koop verf bij de kapperswinkel. De eerste de beste kleur rood die ik niet schuwlelijk vind en als ik het daarmee geverfd heb gooi ik er nog een mooie kleur rood overheen. Maar dat is geen permanente haarverf. En ik was mijn haar met een of andere supershampoo waardoor de kleur echt heel erg lang mooi blijft.
Welke super Shampoo?? Mijn rode haar is altijd weer snel flets
Cow- Prater
- Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Ik heb mijn haar vaak thuis geverfd en kreeg er geen droog haar van.
Nu ben ik van zwart haar naar rood aan het gaan (heb het jaren zwart gehad dus het duurt nu even voordat het echt rood is) en nu laat ik het wel door de kapper doen maar als het eenmaal mooi rood is wil ik het weer zelf doen.
Nu ben ik van zwart haar naar rood aan het gaan (heb het jaren zwart gehad dus het duurt nu even voordat het echt rood is) en nu laat ik het wel door de kapper doen maar als het eenmaal mooi rood is wil ik het weer zelf doen.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Ik kan over een tijdje producten van mijn werk gebruiken. Ik wil dan heel graag ook hun verf, maar ik kan zelf niet verven (en de kleur echt niet krijgen zoals ik wil met kappersverf). Dus ik hoop dat ik dan iemand kan vinden die dat wil doen bij mij
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ik laat het bij de kapper doen, omdat mijn haar echt heel lang en dik is. Dat is zo'n gedoe om zelf thuis te doen. Toen ik nog korter haar had deed ik het wel zelf, maar het resultaat vond ik toch iets minder mooi.
Gast- Gast
Deze, ik heb de shampoo, conditioner, haarmasker en antiklit-sprayCow schreef:VeryCherry schreef:Ik koop verf bij de kapperswinkel. De eerste de beste kleur rood die ik niet schuwlelijk vind en als ik het daarmee geverfd heb gooi ik er nog een mooie kleur rood overheen. Maar dat is geen permanente haarverf. En ik was mijn haar met een of andere supershampoo waardoor de kleur echt heel erg lang mooi blijft.
Welke super Shampoo?? Mijn rode haar is altijd weer snel flets
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Blond schreef:Mijn haar wordt ook droog van het verven, maar elke 6 tot 8 weken naar de kapper vind ik ook te duur. Volgende keer als ik in Arnhem ben ook naar de kapperswinkel . Wie weet hebben zij ook wel de oplossing voor mijn oranje gloed aan de bovenkant van mijn haar (afgrijselijk lelijk vind ik zelf).
Heb je het al goed gewassen met zilvershampoo van schwarskopf? Die werkt bij mij heel goed (op advies van mijn kapster), de andere zilvershampoos allemaal voor geen ene meter.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik verf mijn haar al jaren met pakjesverf uit de winkel en mijn (huis)kapster zegt juist dat mijn haar er goed uitziet ondanks het verven.
Volgens mij zijn het gewoon verkooppraatjes zodat je voortaan je haar bij de kapper laat verver en 5x meer geld kwijt bent.
Volgens mij zijn het gewoon verkooppraatjes zodat je voortaan je haar bij de kapper laat verver en 5x meer geld kwijt bent.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Ik heb het jaren zelf geverfd omdat ik bij de kapper echt nooit tevreden was over de kleur en er vervolgens alsnog de dag erna zelf een pakje ingooide. Maar nu heb ik eindelijk een kapster gevonden die het wel goed doet en ik ben bij mijn kapster ook goedkoper uit (behalve met highlights, die overigens ook vrijwel niks kosten bij haar) als ik het laat verven, dan met pakjes uit de drogist (daar had ik er twee van nodig).
Ik betaal 17,50 voor verven en heb 32,50 betaald voor highlights, echt heel veel, door mijn hele haar, stuk of 60 folies. In het vervolg laat ik het dus weer verven, maar wel alleen door haar.
Ik betaal 17,50 voor verven en heb 32,50 betaald voor highlights, echt heel veel, door mijn hele haar, stuk of 60 folies. In het vervolg laat ik het dus weer verven, maar wel alleen door haar.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Beachgirl schreef:Ik verf mijn haar al jaren met pakjesverf uit de winkel en mijn (huis)kapster zegt juist dat mijn haar er goed uitziet ondanks het verven.
dit denk ik ook altijd, logisch dat ze het zegt, want ze wil dat ik daar mijn haar laat verven. Maar toch heeft ze gewoon gelijk, mijn haar is erg droog ondanks de maskertjes en die pakjes zijn gewoon tuig. Ze zei ook dat ik anders alleen de uitgroei steeds moest verven, dat niet elke keer de punten een klap erboven krijgen.
Maarja..laat ze eerst maar is die prijzen omlaag gooien!
Lies- Prater
Verf van de drogist is inderdaad best wel troep. Ik liet mijn haar alleen bij de kapper verven, maar dat is inderdaad duur. Dus nu haal ik mijn verf ook bij de kapperswinkel en gebruik dan maar 1,8% waterstofperoxide. Zeker aan te raden!
Gast- Gast
Beachgirl schreef:Ik verf mijn haar al jaren met pakjesverf uit de winkel en mijn (huis)kapster zegt juist dat mijn haar er goed uitziet ondanks het verven.
Nee dit is echt niet waar, kappersverf is veel milder voor je haar. Is echt geen verkooppraatje hoor. Net zoals de shampoo van de kapper, is een stuk duurder ja. Maar ook echt geen verkooppraatje, tenminste niet voor mijn krullen. Shampoo van de kapper is veel beter voor mijn haar.
Gast- Gast
Coco schreef:Blond schreef:Mijn haar wordt ook droog van het verven, maar elke 6 tot 8 weken naar de kapper vind ik ook te duur. Volgende keer als ik in Arnhem ben ook naar de kapperswinkel . Wie weet hebben zij ook wel de oplossing voor mijn oranje gloed aan de bovenkant van mijn haar (afgrijselijk lelijk vind ik zelf).
Heb je het al goed gewassen met zilvershampoo van schwarskopf? Die werkt bij mij heel goed (op advies van mijn kapster), de andere zilvershampoos allemaal voor geen ene meter.
Ik heb alleen de zilvershampoo va Guhl nog maar geprobeerd, maar zal dit weekend eens naar deze op zoek gaan! Staan daar niet twee senioren op afgebeeld?
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Want jij denkt dat het voor de kapsalon uit kan om de prijzen naar beneden te gooien?Lies schreef:
Gast- Gast
Ik ga alleen naar de kapper als ik niet zeker ben of een pakje van de drogist pakt. Dus van donker naar blond of van blond naar donker. Daarna verf ik het wel zelf. Vorig jaar, toen ik het donker had gekleurd bij de kapper kon ik elke 2 weken terug omdat ik de kleur er zo weer uit kon spoelen. Hij hechtte niet aan mijn haar op de een of andere manier. Op gegeven moment was ik er flauw van en heb ik dus een pakje van de drogist er in gedaan en toen was het goed.
Ik gebruik meestal de Syoss haarkleuring en daarbij wordt mijn haar niet droog.
Ik gebruik meestal de Syoss haarkleuring en daarbij wordt mijn haar niet droog.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Forumster schreef:Want jij denkt dat het voor de kapsalon uit kan om de prijzen naar beneden te gooien?Lies schreef:
Voor de kapsalon uit kan? Die snap ik niet
Maar je moet natuurlijk de huur van het pand betalen, verzekeringen, het personeel die jouw haar voor je verft. Dus nee, dat gaat inderdaad niet voor 15 euro, dat lijkt mij logisch.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Winkel A versus winkel B
» nav eerste pakje
» Pakje h&m weigeren?
» het eerste pakje
» pakje voor bruidsjonkertje
» nav eerste pakje
» Pakje h&m weigeren?
» het eerste pakje
» pakje voor bruidsjonkertje