Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weer niet gelukt...wat nu

+19
love
Marin
mzcharlotte
Caroow
Isabel_
Pompoen
Weegschaal
Aggi
May
Minx
Pien
teletascha
Annie24
Linnie1985
Susan
Snoes
Filoria
Exogenesis
SleepingBeauty
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  SleepingBeauty zo 20 jan 2013 - 0:50

Hoe lang duurde een zwangerschap bij jullie??
Wij zijn nu sinds augustus echt bezig, om op de goede dagen te letten.
Daarvoor wilden we ook al graag een kindje, maar hadden we meer iets van we zien zoals het komt.
Vanaf januari '12 zijn we gestopt met voorbehoedsmiddelen.

Nu heb ik een erg onregelmatige cyclus van 30-36 dagen.
Vraag me af of dit erg nadelig is Ook werk ik onregelmatig.

Daarnaast zegt mijn man dat hij in zijn jeugd weinig testestoron had door zijn overgewicht?? Nu nog syeeds overgewicht... Hij beweegt weinig, en eet m.i. nog vaak ongezonde dingen... Hij probeert er wel op te letten en af te vallen maar hij is niet super gemtiveerd.
Was vandaag ineens super verdrietig en voel me echt rot dat ik gister weer ongesteld ben hien toch na de huisarts.
Ook zit ik te denken om eens ovu testen te gebruiken... ajullie ervaring mee?
Anders toch volgende maand eens na de huisarts.

T is onze eerste dus voor mij gevoel heeeel onzeker of het allemaal lukt.


SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 0:55

30-36 dagen lijkt me geen onregelmatige cyclus, eerder een voorbeeldige cyclus... Je voelt dus geen eisprong? Ik voel de mijne namelijk duidelijk. Het kan inderdaad zomaar zijn dat de oorzaak helaas bij je vriend ligt, door zijn overgewicht. Dan kunnen jullie de medische molen in gaan, maar het eerste wat zij zullen zeggen is ook dat je vriend moet proberen af te vallen. Naar in elk geval, hoe is je vriend eronder? Vindt hij jouw verdriet geen extra motivatie om wat gezonder te gaan eten? Deelt hij jouw verdriet ook?

Ik hoop in elk geval dat het toch nog snel raak mag zijn voor jullie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  Exogenesis zo 20 jan 2013 - 0:58

Ik denk dat velen jaloers zullen zijn op je cyclus. Ook ik denk dat de dokter het advies van afvallen voor je vriend geeft.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  Filoria zo 20 jan 2013 - 1:04

Jouw cyclus lijkt me niks om zorgen om te maken. Als ik jou was zou ik vooral benieuwd zijn naar de zaadkwaliteit... de gyn kan een onderzoekje voor jullie regelen. Ik zou zeker een doorverwijzing regelen als ik jou was. Vind het wel heel rot voor jullie dat het na een jaar nog niet is gelukt hug
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  SleepingBeauty zo 20 jan 2013 - 1:06

Lennox schreef:30-36 dagen lijkt me geen onregelmatige cyclus, eerder een voorbeeldige cyclus... Je voelt dus geen eisprong? Ik voel de mijne namelijk duidelijk. Het kan inderdaad zomaar zijn dat de oorzaak helaas bij je vriend ligt, door zijn overgewicht. Dan kunnen jullie de medische molen in gaan, maar het eerste wat zij zullen zeggen is ook dat je vriend moet proberen af te vallen. Naar in elk geval, hoe is je vriend eronder? Vindt hij jouw verdriet geen extra motivatie om wat gezonder te gaan eten? Deelt hij jouw verdriet ook?

Ik hoop in elk geval dat het toch nog snel raak mag zijn voor jullie.

Ik dacht juist dat het heel onregelmatig was als ik soms hoor van mensen die het op een dag of 3 kunnen zeggen.
Ik voel niet echt mijn ei sprong of ik herken het gevoel niet. Daarom dacht ik om eens die testen te gebruiken.

Mijn man vindt het heel moeilijk voor mij, maar ziet het gewicht niet als het provleem.
Ik vind het ook vervelend er steeds over te beginnen zonder dat het zeker is dat dat de oorzaak is!

Ik typ dit ff op mijn telefoon dus sorry voor de foutjes :-)
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  Exogenesis zo 20 jan 2013 - 1:07

Ik zie net dat mijn post er wat bot staat. Ik bedoel het niet zo hard als het misschien overkomt. Het is natuurlijk hartstikke naar dat het niet lukt. Wat een teleurstelling Weer niet gelukt...wat nu 1371890812 Hopelijk is het binnenkort toch plotseling raak Weer niet gelukt...wat nu 699888
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  Snoes zo 20 jan 2013 - 1:13

Je cyclus lijkt me inderdaad geen probleem, die vind ik behoorlijk netjes. Het overgewicht van je man zou inderdaad wel de oorzaak kunnen zijn, al wil dat ook nog niets zeggen natuurlijk. Langs de huisarts gaan en een doorverwijzing naar de gynaecoloog vragen lijkt me wel een goed plan. Of alvast het zaad van je man laten testen, zodat jullie daar al uitsluitsel over hebben.

Ik vind het wel erg rot voor je dat het na een jaar nog niet gelukt is Weer niet gelukt...wat nu 699888

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  SleepingBeauty zo 20 jan 2013 - 1:18

Snoes schreef:Je cyclus lijkt me inderdaad geen probleem, die vind ik behoorlijk netjes. Het overgewicht van je man zou inderdaad wel de oorzaak kunnen zijn, al wil dat ook nog niets zeggen natuurlijk. Langs de huisarts gaan en een doorverwijzing naar de gynaecoloog vragen lijkt me wel een goed plan. Of alvast het zaad van je man laten testen, zodat jullie daar al uitsluitsel over hebben.

Ik vind het wel erg rot voor je dat het na een jaar nog niet gelukt is Weer niet gelukt...wat nu 699888

Kun je het zo laten testen dan?
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  Snoes zo 20 jan 2013 - 1:21

Bij mijn vriend is zijn zaad toen in het ziekenhuis getest (wij waren toen al onder behandeling van een gynaecoloog), maar het kan hier ook bij de huisarts. Geen idee hoe dat bij jullie gaat. Je kan sowieso eens langs gaan bij de huisarts en kijken wat hij jullie aanraadt.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  Susan zo 20 jan 2013 - 1:21

Ik snap je vriend niet helemaal, geloof ik. Hij heeft zelf geopperd dat hij te weinig testosteron had/heeft door zijn overgewicht en nu denkt hij opeens niet dat het de oorzaak is. Waarom heeft hij het dan genoemd? Denkt hij dat het in zijn puberteit wel effect had en nu opeens niet meer of zo?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  Susan zo 20 jan 2013 - 1:23

SleepingBeauty schreef:
Snoes schreef:Je cyclus lijkt me inderdaad geen probleem, die vind ik behoorlijk netjes. Het overgewicht van je man zou inderdaad wel de oorzaak kunnen zijn, al wil dat ook nog niets zeggen natuurlijk. Langs de huisarts gaan en een doorverwijzing naar de gynaecoloog vragen lijkt me wel een goed plan. Of alvast het zaad van je man laten testen, zodat jullie daar al uitsluitsel over hebben.

Ik vind het wel erg rot voor je dat het na een jaar nog niet gelukt is Weer niet gelukt...wat nu 699888

Kun je het zo laten testen dan?

Je kunt dat wel laten testen, ja. Bij jezelf kun je ook bepaalde dingen laten testen. Ik zou inderdaad naar de huisarts gaan en zeggen dat je nu een jaar bezig bent. Dat je pas sinds augustus echt op je cyclus let vind ik persoonlijk niet relevant, je bent bezig vanaf het moment dat je seks hebt zonder anticonceptie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 1:24

Susan schreef:Ik snap je vriend niet helemaal, geloof ik. Hij heeft zelf geopperd dat hij te weinig testosteron had/heeft door zijn overgewicht en nu denkt hij opeens niet dat het de oorzaak is. Waarom heeft hij het dan genoemd? Denkt hij dat het in zijn puberteit wel effect had en nu opeens niet meer of zo?
Ik ben bang dat ik het hier wel mee eens moet zijn, ook dat hij niet gezonder wil eten vind ik jammer om te lezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  Susan zo 20 jan 2013 - 1:28

Ik weet trouwens niet of je per se eerst moet afvallen voor je de medische molen in kan. Volgens mij komen stellen waarvan een van de partners rookt vooralsnog ook in aanmerking voor vruchtbaarheidsbehandelingen, hoe krom ik dat ook vind. In het geval van overgewicht kan er denk ik ook nog eens flink veel tijd overheen gaan voor je een gezond gewicht hebt en de hormoonhuishouding is hersteld, zouden ze echt van mensen vragen om zo lang te wachten? De vruchtbaarheid van de vrouw wordt in de jaren juist minder, dus dat lijkt me ergens niet zo verstandig. Al vind ik wel dat hij ook gewoon moet gaan afvallen als de kansen daardoor worden verhoogd, hoe moeilijk dat misschien ook is. Het komt op mij over dat hij het jammer voor je vindt, maar niet van plan is om er zelf iets voor in te leveren/moeite te doen. En ja, het is confronterend als iets komt door je hoge gewicht, maar stel dat het zo is, dan is het niet anders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  SleepingBeauty zo 20 jan 2013 - 1:32

Nou ik denk ook wel dat overwicht invloed kan hebben...
Maar zou het zo'n grote invloed hebben? Er zijn toch veel zware mannen die ook kinderen kunnen verwekken?
bedoell het niet naief, maar het zal tocg wel niet gelijk 0 productiviteir zijn.

Hij had het er meer op omdat hij niet groot geschapen is zeg maar haha dat dat komt door zijn vroegere overgewicht en dus lage testosteron.

Het is niet dat hij niet wil, hij probeert het wel maar gaat moeizaam erg moeizaam..



Laatst aangepast door SleepingBeauty op zo 20 jan 2013 - 1:36; in totaal 1 keer bewerkt
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 1:32

Mijn collega moest in elk geval afvallen. Hormonen deden ze wel, maar voordat overgegaan werd op ICSI, IUI of IVF moest ze eerst afgevallen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  Linnie1985 zo 20 jan 2013 - 1:34

Wij zijn nu al 2 jaar bezig, en was het zat. Heb bij de huisarts een verwijsbrief meegekregen, en de gyn. wilde eerst weten hoe mijn temperatuur eruit ziet dmv een temperatuurkaart. 16 feb moet ik terug komen met die kaart.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  Susan zo 20 jan 2013 - 1:35

Google maar op 'overgewicht vruchtbaarheid man', dan krijg je wel wat antwoorden. En ja, het heeft dus een nadelig effect, hoe vervelend je vriend dat misschien ook vindt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  Annie24 zo 20 jan 2013 - 1:40

Je cyclus is idd niet onregelmatig en ik denk dat menig vrouw graag zo'n cyclus zou willen hebben, maar dat is al eerder gezegd smile

Hebben jullie wel regelmatig gemeenschap? Je geeft aan dat je je eisprong niet voelt, maar als je vanaf dag 10 tot dag 23 (even uitgaande van een lf van 14 dagen en je langste cyclus van 37 dagen uit je onderschrift) om de dag gemeenschap hebt zou je je eisprong bijna niet kunnen missen.

Wbt overgewicht: Een collega van mij (vrouw) moest ook eerst afvallen voordat er verdere stappen ondernomen zouden worden.
Maar heeft hij echt overgewicht in de zin dat hij gemiddeld gezien iets zwaarder is of echt overgewicht in de richting van 150kg ofzo. Denk dat daar ook wel een verschil ligt.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  teletascha zo 20 jan 2013 - 1:41

Ik vind je cyclus ook netjes. Heb zelf een cylus die varieert van 4 weken tot 3 maanden. Bij de 1e was ik na 2 maanden zwanger, en deze keer was ik zwanger zonder maar een keer ongesteld te zijn geworden na de bevalling (dus 11 maanden cyclus-loos). Maar goed, het kan dus ook andere oorzaken hebben. Ik zou er niet te lang mee rond blijven lopen en laten onderzoeken of er iets is waardoor het niet lukt bij een van jullie beiden.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  SleepingBeauty zo 20 jan 2013 - 1:44

We proberen het wel regelmatig maar goed sons missen we dus een dag door onregelmatige diensten...
Maar goed laatste maanden in de vruxhtbare tijd zoveel mogelijk wel!

Overgewicht in de zin van 120 kg, niet heeeel extreem maar ik vind het wel te veel en het is zeker overgewicht. Denk dat hij zo'n 1.85 is
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  Susan zo 20 jan 2013 - 1:49

Dan heeft hij een BMI van 35 en dat betekent echt wel fors overgewicht.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  SleepingBeauty zo 20 jan 2013 - 1:53

Toch wel :-( Ik vind het lastig omdat hij er all zoo moeilijk mee heeft om af te vallen.
En ik heb steeds iets gehad van ik hou van hem zoals hij is en ik wil niet steeds degene zijn die ocer gewicht zeurt.

Maar goed misschien toch nog eens opperen of langs de huisarts gaan misschien dat hij het benoemd het beter aan komt..

SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  Pien zo 20 jan 2013 - 1:53

Aan de hand van zijn lengte en gezwicht komt hij op een bmi van 35,1. Dat is helaas wel behoorlijk overgewicht. Ben bang dat hij eerst zal moeten afvallen voor jullie verder geholpen zullen worden. Misschien kun je eens hem laten lezen hoe belangrijk een gezond bmi is voor het van kinderen.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  Minx zo 20 jan 2013 - 1:59

Dat is inderdaad behoorlijk, alleen afvallen is het moeilijkste wat er is. Er zijn zo verschrikkelijk veel verleidingen. Jij kan hem daar natuurlijk ook bij helpen door gezond te koken en geen slechte dingen meer te halen. Helemaal omdat hij zelf ook aan heeft gegeven dat hij er vroeger problemen mee had. Sterker nog ik zou best wel boos worden als hij niet eens een poging doet.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  Susan zo 20 jan 2013 - 2:00

Je vraagt hem ook niet om af te vallen omdat je hem onaantrekkelijk vindt of zoiets, je vraagt hem om af te vallen omdat dit overgewicht zijn gezondheid blijkbaar dusdanig beïnvloedt dat het ook effect heeft op zijn vruchtbaarheid. Al zou je trouwens niet eens kinderen willen, het is voor hemzelf ook niet goed.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer niet gelukt...wat nu Empty Re: Weer niet gelukt...wat nu

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum