Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwart werken/geld storten/belasting?

+6
Pompoen
Punk'd
GreenGrass
Marsy28
Sarah1985
Toet
10 plaatsers

Ga naar beneden

Zwart werken/geld storten/belasting? Empty Zwart werken/geld storten/belasting?

Bericht  Toet do 17 jan 2013 - 11:45

Oké misschien is dit allemaal wat vergezocht maar ik heb hier niet zoveel verstand van, het gaat om het volgende. Ik werk de laatste tijd best wel veel zwart (oppassen en schoonmaken) en ik houd dat geld nu iedere keer contant om weer uit te geven maar wil het liever op mijn rekening storten. Volgens mijn moeder moet ik daarmee uitkijken i.v.m de belastingdienst maar het gaat slechts om, wat zal het zijn.. hooguit 200 euro per maand. Ziet mijn moeder beren op de weg of is het echt iets waar je mee uit moet kijken?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwart werken/geld storten/belasting? Empty Re: Zwart werken/geld storten/belasting?

Bericht  Sarah1985 do 17 jan 2013 - 11:56

Mijn moeder stort al jaren eens in de zoveel tijd haar zwarte geld nog nooit problemen mee gehad. Ook heeft ze thuis een deel in de kluis en dat gebruiken ze dan voor vakanties of andere dingen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwart werken/geld storten/belasting? Empty Re: Zwart werken/geld storten/belasting?

Bericht  Marsy28 do 17 jan 2013 - 12:05

Je moeder heeft wel gelijk Toet maar de controle erop is niet heel erg sterk. Als het elke maand niet exact 200 euro is zou je altijd kunnen zeggen dat je maandelijks spullen via marktplaats verkoopt als extraatje bijv. en dat stort. Tuurlijk is het wel fraude etc. maar ja, belasting afdragen voor schoonmaakklussen en oppassen is natuurlijk flauwekul.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwart werken/geld storten/belasting? Empty Re: Zwart werken/geld storten/belasting?

Bericht  Toet do 17 jan 2013 - 12:17

Marsy28 schreef:Je moeder heeft wel gelijk Toet maar de controle erop is niet heel erg sterk. Als het elke maand niet exact 200 euro is zou je altijd kunnen zeggen dat je maandelijks spullen via marktplaats verkoopt als extraatje bijv. en dat stort. Tuurlijk is het wel fraude etc. maar ja, belasting afdragen voor schoonmaakklussen en oppassen is natuurlijk flauwekul.

Ja zo dacht ik inderdaad ook, gewoon iedere maand een iets ander bedrag en niet iedere keer op de zelfde datum storten.
Er zijn natuurlijk een zat smoesjes te verzinnen, een vriendin van mij krijgt bijvoorbeeld twee keer per jaar een flink geldbedrag van haar oma wat ze vervolgens op de bank zet, geloof niet dat zij daardoor ooit in de problemen is gekomen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwart werken/geld storten/belasting? Empty Re: Zwart werken/geld storten/belasting?

Bericht  Marsy28 do 17 jan 2013 - 12:28

Daarom, de kans dat je in de problemen komt is mini, maar natuurlijk wel altijd aanwezig, dus wel goed om het even in je achterhoofd te houden.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwart werken/geld storten/belasting? Empty Re: Zwart werken/geld storten/belasting?

Bericht  GreenGrass do 17 jan 2013 - 19:18

Je mag 150 euro per maand of 1500 euro per jaar bijverdienen (soort vrijwilligersvergoeding).
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/werken/niet_in_loondienst_werken/vrijwilligersvergoedingen/vrijwilligersvergoedingen/

Sommige banken rekenen trouwens geld als je meer dan een aantal keer per jaar geld stort!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwart werken/geld storten/belasting? Empty Re: Zwart werken/geld storten/belasting?

Bericht  Punk'd do 17 jan 2013 - 22:01

Ik geef losgeld meestal aan mijn ouders en dan storten zij het naar mij. Dan kun je het doen onder de noemer cadeautje, winkelen, geleend geld weet ik het wat haha.

Mijn ouders doen daar dan boodschappen van, die vinden het niet erg om dat contant te hebben. (Waar ik echt alles pin).

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwart werken/geld storten/belasting? Empty Re: Zwart werken/geld storten/belasting?

Bericht  Pompoen vr 18 jan 2013 - 0:32

Toet schreef:
Marsy28 schreef:Je moeder heeft wel gelijk Toet maar de controle erop is niet heel erg sterk. Als het elke maand niet exact 200 euro is zou je altijd kunnen zeggen dat je maandelijks spullen via marktplaats verkoopt als extraatje bijv. en dat stort. Tuurlijk is het wel fraude etc. maar ja, belasting afdragen voor schoonmaakklussen en oppassen is natuurlijk flauwekul.

Ja zo dacht ik inderdaad ook, gewoon iedere maand een iets ander bedrag en niet iedere keer op de zelfde datum storten.
Er zijn natuurlijk een zat smoesjes te verzinnen, een vriendin van mij krijgt bijvoorbeeld twee keer per jaar een flink geldbedrag van haar oma wat ze vervolgens op de bank zet, geloof niet dat zij daardoor ooit in de problemen is gekomen.

Maar officieel moet je dat soort giften ook opgeven bij de belastingdienst hoor! Er zijn trouwens regels over hoeveel je zwart mag verdienen volgens mij, regels van de belastingdienst. Best kans dat dat wel mee valt!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwart werken/geld storten/belasting? Empty Re: Zwart werken/geld storten/belasting?

Bericht  Jazzlyn vr 18 jan 2013 - 0:41

Tot 7000 per jaar wordt er niet gecontroleerd. En ja ervaring mee. Niet met het zwart werken overigens.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwart werken/geld storten/belasting? Empty Re: Zwart werken/geld storten/belasting?

Bericht  Rush vr 18 jan 2013 - 0:50

Zwart geld is zeer geschikt voor boodschappen, benzine, cadeautjes etc. Very Happy

Op de bank storten doen ik/wij niet.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwart werken/geld storten/belasting? Empty Re: Zwart werken/geld storten/belasting?

Bericht  Toet vr 18 jan 2013 - 0:56

Rush schreef:Zwart geld is zeer geschikt voor boodschappen, benzine, cadeautjes etc. Very Happy

Op de bank storten doen ik/wij niet.

Haha ja dat is ook zo. Het 'probleem' nu is dat ik hartstikke veel geld contant heb maar bijna niks op m'n rekening, ik moet een lading festivalkaartjes bestellen dus ik moet het wel op m'n rekening zetten.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwart werken/geld storten/belasting? Empty Re: Zwart werken/geld storten/belasting?

Bericht  Rush vr 18 jan 2013 - 0:58

Ohhh, op die manier. Nou dat je 1x een X bedrag op je rekening stort ligt niemand wakker van hoor. Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwart werken/geld storten/belasting? Empty Re: Zwart werken/geld storten/belasting?

Bericht  *Lookie* vr 18 jan 2013 - 1:16

GreenGrass schreef:Je mag 150 euro per maand of 1500 euro per jaar bijverdienen (soort vrijwilligersvergoeding).
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/werken/niet_in_loondienst_werken/vrijwilligersvergoedingen/vrijwilligersvergoedingen/

Sommige banken rekenen trouwens geld als je meer dan een aantal keer per jaar geld stort!

Dit klopt niet, want dat gaat alleen op voor vrijwilligerswerk waarvoor je een vergoeding krijgt. Dat gaat niet op voor het werk van Toet want dat is geen vrijwiligerswerk. Wat Jazzlyn schrijft klopt wel, want tot ongeveer 7000 euro wordt de belasting die je moet betalen gecompenseerd door heffingskortingen waardoor je eigenlijk bruto en netto gelijk uitkomt.

Formeel gezien controleerd de belastingdienst wel, maar in d epraktijk is het natuurlijk onmogelijk om alles na te trekken en gaan ze echt geen actie ondernemen als jij eens in de zoveel tijd wat op je rekening stort.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwart werken/geld storten/belasting? Empty Re: Zwart werken/geld storten/belasting?

Bericht  Slakje vr 18 jan 2013 - 10:22

Wij stortten maandelijks 200 euro op onze rekening, ook altijd op dezelfde dag. Nooit problemen mee gehad... Het was ook niet in het zwart, gewoon een extraatje als 'onderhoudsgeld' voor mijn vriend van zijn ouders dat we kregen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwart werken/geld storten/belasting? Empty Re: Zwart werken/geld storten/belasting?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum