Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Poot kat gebroken

+2
Rush
Stranger
6 plaatsers

Ga naar beneden

Poot kat gebroken Empty Poot kat gebroken

Bericht  Stranger do 17 jan 2013 - 4:43

Mijn arme kat heeft vandaag z'n poot gebroken. M'n vriend vond hem vanochtend jammerend naast het huis, hij kon niet meer goed lopen en z'n achterpoot hing er helemaal slap bij. We hebben direct de dierenarts gebeld en we konden pas 3,5 uur later terecht. Dus hebben we hier nog 3 uur met dat arme beest moeten zitten. Is het normaal dat je zolang moet wachten voordat je terecht kan bij de dierenarts? Ik was nogal geschrokken vanochtend en heb er verder bij de dierenarts niks meer over gezegd, maar nu ik weer thuis ben zit het me niet helemaal lekker.

Daarnaast moet hij na de operatie 2 weken revalideren, heeft er iemand ervaring mee hoe je een kat dan een beetje rustig kan houden? Het is nogal een bewegelijke kat namelijk.
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Poot kat gebroken Empty Re: Poot kat gebroken

Bericht  Rush do 17 jan 2013 - 4:45

Misschien kan je je kat in een bench doen? Vrienden van ons hun kat is net geopereerd en zit ook 6 weken in een bench. Wel zielig, maar ze mag echt niet rennen etc.

Raar dat je pas 3 uur later terecht kon, dat vind ik toch wel schokkend. :O

Sterkte ermee!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Poot kat gebroken Empty Re: Poot kat gebroken

Bericht  Isis do 17 jan 2013 - 4:51

Ik vind 3 uur moeten wachten ook lang, hoor. Mag je best iets van zeggen, vind ik.

Mijn kat heeft ook eens haar heup gebroken en moest dan 3 weken in een bench. Dat was moeilijk voor haar, echt zielig, maar het moest toch echt. Heb je enig idee hoe ze haar poot kan gebroken hebben?
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Poot kat gebroken Empty Re: Poot kat gebroken

Bericht  Stranger do 17 jan 2013 - 4:53

Ja ik denk dat ik inderdaad maar op zoek moet naar een bench, goed idee! Zal wel lastig voor hem worden, hij kan slecht stil zitten.

Ik vind het achteraf ook echt raar dat ik pas zo veel later terecht kon. Zeker omdat bij de dierenarts ook nog bleek dat een stuk bot door z'n vel naar buiten stak. Dat arme beest moet een ontzettende pijn hebben gehad. Sad
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Poot kat gebroken Empty Re: Poot kat gebroken

Bericht  Stranger do 17 jan 2013 - 4:57

Isis schreef:Ik vind 3 uur moeten wachten ook lang, hoor. Mag je best iets van zeggen, vind ik.

Mijn kat heeft ook eens haar heup gebroken en moest dan 3 weken in een bench. Dat was moeilijk voor haar, echt zielig, maar het moest toch echt. Heb je enig idee hoe ze haar poot kan gebroken hebben?

Ja ik denk dat ik er morgen inderdaad wat van ga zeggen. Hierin mijn woonplaats konden we al niet terecht omdat ze hierheen röntgenfoto kunnen maken, dus we moesten al naar een andere plaats... En op die 2 na zit er verder niet echt een dierenarts in de buurt, dus we konden ook niet naar een andere.

Ik denk dat de kat van de schutting van de buren is gevallen. Daar lag ze naast en daar lag ook wat bloed op de grond. Hoe hij het voor elkaar heeft gekregen om daar vanaf te vallen weet ik niet.
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Poot kat gebroken Empty Re: Poot kat gebroken

Bericht  Bloom do 17 jan 2013 - 5:02

WEg


Laatst aangepast door Bloom op zo 1 sep 2013 - 6:19; in totaal 1 keer bewerkt
Bloom
Bloom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 59
Punten : 69
Registratiedatum : 08-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Poot kat gebroken Empty Re: Poot kat gebroken

Bericht  Gympie do 17 jan 2013 - 5:21

Ach, wat zielig zeg. Sad
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Poot kat gebroken Empty Re: Poot kat gebroken

Bericht  Stranger do 17 jan 2013 - 5:45

Ze belden net, hij moet 6 weken in de bench :nopompom: . Gelukkig is hij de operatie wel goed doorgekomen.
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Poot kat gebroken Empty Re: Poot kat gebroken

Bericht  Stranger do 17 jan 2013 - 9:25

Hoe langer ik over die 3,5 uur nadenk, hoe bozer ik word. Die arme kat moet zoveel pijn hebben gehad....
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Poot kat gebroken Empty Re: Poot kat gebroken

Bericht  Stranger vr 18 jan 2013 - 9:22

Oké, nu vind ik het niet meer leuk. Ik heb onze kat vanmiddag opgehaald. Hij had verband om z'n poot zitten, maar dit heeft hij er binnen een half uur afgekregen. De dierenarts gebeld en die zei dat het er af mocht blijven, maar dat hij wel een kap om z'n kop moest. Nou het was al een drama om die er om te krijgen (hij heeft m'n hele armen open gekrabt), maar die kap heeft hij er ook zo af. Hij wordt echt helemaal gek als hij die kap op heeft, hij klimt bij de zijkanten van de bench omhoog om zich vervolgens naar beneden te laten vallen, hij rolt door de hele bench heen en hij zet echt alles in de strijd om die kap er af te krijgen, zelfs z'n gebroken poot, en hij trekt de haren bij z'n hoofd erbij uit. Strakker kunnen we de kap geloof ik echt niet om doen, dan stikt hij denk ik. Na die kap 10 keer te hebben geprobeerd hebben we de dierenarts weer gebeld. Die raadde ons ook om een sok om z'n poot te tapen, maar ook deze sok heeft hij er zo af. Ik ben nu een beetje ten einde raad... :nopompom:
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Poot kat gebroken Empty Re: Poot kat gebroken

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 9:25

Vraag de dierenarts of je je kat iets rustgevends mag geven, wat je later af kan bouwen zodra alles voor je kat wat vertrouwder voelt.. Je kat zal die zes weken toch door moeten komen... Overigens zou ik een andere dierenarts gaan benaderen, ik vind deze dierenartsenpraktijk niet al te prettig overkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Poot kat gebroken Empty Re: Poot kat gebroken

Bericht  Stranger vr 18 jan 2013 - 9:36

Lennox schreef:Vraag de dierenarts of je je kat iets rustgevends mag geven, wat je later af kan bouwen zodra alles voor je kat wat vertrouwder voelt.. Je kat zal die zes weken toch door moeten komen... Overigens zou ik een andere dierenarts gaan benaderen, ik vind deze dierenartsenpraktijk niet al te prettig overkomen.

Ik had nu gelukkig wel een fijne dierenarts en dinsdag heb ik een gesprek met de dierenarts van gister over hoe het allemaal gegaan is (naar aanleiding van mijn klacht heeft deze dierenarts met de andere gesproken en die gaf dus aan er graag nog even met mij over te praten. Zij gaf ook aan dat het heel vreemd is om iemand 3,5 uur te laten wachten als een kat een gebroken poot heeft).

De dierenarts wilde hem alleen niks geven (op de pijnstillers na die hij al krijgt), omdat de kans dan veel groter zou zijn dat hij z'n geopereerde poot gaat gebruiken. En dat moet worden voorkomen. Ik had alleen wel gehoopt dat ze de kat nog even wilden opnemen, maar dat willen ze nog niet. Want het is echt een drama met m'n kat hier thuis. Ik heb er net even heel hard om gehuild. Ik heb het beste met hem voor, maar hij maakt het allemaal zo lastig...
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Poot kat gebroken Empty Re: Poot kat gebroken

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 9:39

Nouja, nu gebruikt hij hem ook, dus ik zou de dierenarts bellen voor een andere oplossing..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Poot kat gebroken Empty Re: Poot kat gebroken

Bericht  TukTuk vr 18 jan 2013 - 9:41

Kan je anders niet feliway gebruiken, om hem wat rustiger te maken?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Poot kat gebroken Empty Re: Poot kat gebroken

Bericht  Stranger vr 18 jan 2013 - 9:46

AngelNyn schreef:Kan je anders niet feliway gebruiken, om hem wat rustiger te maken?

Heb ik niet in huis. Ik heb net wel wat valeriaan in z'n water gedaan. Hij ligt nu net te slapen (zonder iets op of aan), ik wacht even af of hij nog weer onrustig wordt en aan z'n poot gaat zitten. Als hij dat weer gaat doen, ga ik maar weer bellen.
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Poot kat gebroken Empty Re: Poot kat gebroken

Bericht  TukTuk vr 18 jan 2013 - 9:49

Echt zielig Sad Ik denk dat je het het beste zo idd even kan laten, en hopen dat hij rustig blijft in de bench. Misschien anders een gedragen t-shirt ofzo in de bench er bij, voor de geur? Dat het iets vertrouwder voelt dan zo'n "enge" bench alleen opgesloten? Geeeen idee of dat werkt bij katten hoor!

Sterkte er mee!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Poot kat gebroken Empty Re: Poot kat gebroken

Bericht  Stranger vr 18 jan 2013 - 9:56

AngelNyn schreef:Echt zielig Sad Ik denk dat je het het beste zo idd even kan laten, en hopen dat hij rustig blijft in de bench. Misschien anders een gedragen t-shirt ofzo in de bench er bij, voor de geur? Dat het iets vertrouwder voelt dan zo'n "enge" bench alleen opgesloten? Geeeen idee of dat werkt bij katten hoor!

Sterkte er mee!

Dank je! Ik ga je tip van de t-shirt proberen, het zal in elk geval geen kwaad kunnen.
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Poot kat gebroken Empty Re: Poot kat gebroken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum