Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Handbagage vliegtuig

+5
Tania
Twellie
Happydobby
duckie
Clapperdie
9 plaatsers

Ga naar beneden

Handbagage vliegtuig  Empty Handbagage vliegtuig

Bericht  Clapperdie do 17 jan 2013 - 2:27

Wat namen jullie mee in de handbagage voor je kleintje?

T. is nu tien maanden. Ik wil drie voedingen meenemen in zo'n poederdoosje. Mag dat? Of kan ik beter kant en klaar halen?

Luiers en doekjes neem ik mee. Maar wat is nog meer handig?

Mag ik een drinkbeker met rosevice meenemen? Of wordt dat geweigerd?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Handbagage vliegtuig  Empty Re: Handbagage vliegtuig

Bericht  duckie do 17 jan 2013 - 2:32

toen wij gingen vliegen was A. ruim 1,5

ik had rozijntjes, speentje en een rietjesbeker meegenomen (op schiphol netjes de ranja weggegooid, maar op de terugewg mochten we het meenemen als we er eerst zelf een slok van namen)

qua poeder weet ik niet omdat A. dat toen niet gebruikte

verder hadden we wat boekjes als cadeautje in gepakt en een tablet met wat apps voor haar...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Happydobby do 17 jan 2013 - 2:48

Lees even op de schiphol site wat de voorwaarden zijn van vleoistoffen, de stewardessen hebben spa blauw en maken de flesjes klaar maar je mag maar 100 ml meenemen. en dat moet verpakt in een plastic zak.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 3:02

Eten en drinken voor ons zoontje ( toen net 1 geweest), je mag gewoon voeding enzo meenemen voor kinderen.
Luiers, billendoekjes, reserve kleding en speelgoed.

Gast
Gast

Bericht  Twellie do 17 jan 2013 - 3:23

Maar mag je ook vloeibare voeding meenemen? Ik heb al eens spullen achter moeten laten omdat ik teveel vloeistoffen bij me had, kan me haast niet voorstellen dat dat voor babyvoeding niet geldt. Anders zouden terroristen toch massaal met 'babyvoeding' op vliegtuigen stappen?

Poeder heb ik wel eens meegenomen en dan inderdaad aangelengd met mineraalwater in het vliegtuig.

Ga je al bijna smile?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Tania do 17 jan 2013 - 3:25

Ik mocht voor mijn zoontje naar Kreta gewoon alles meenemen. Ik had poeder in een bakje bij me, twee pakjes kant en klare pap en een beker drinken. Op de terug weg mocht het ook mee.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan do 17 jan 2013 - 3:26

De laatste keer dat ik vloog mocht ik wel een flesje Spa Blauw meenemen, maar dat moest geseald zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Clapperdie do 17 jan 2013 - 3:31

Twellie schreef:Maar mag je ook vloeibare voeding meenemen? Ik heb al eens spullen achter moeten laten omdat ik teveel vloeistoffen bij me had, kan me haast niet voorstellen dat dat voor babyvoeding niet geldt. Anders zouden terroristen toch massaal met 'babyvoeding' op vliegtuigen stappen?

Poeder heb ik wel eens meegenomen en dan inderdaad aangelengd met mineraalwater in het vliegtuig.

Ga je al bijna smile?

We gaan zaterdag! :cheering:

Ik heb net even gekeken op Schiphol.nl en daar staat dat babyvoeding wat nodig is tijdens de vlucht nodig is mee mag. Ik neem gewoon poeder en kant en klaar mee. Als ze het poeder niet vertrouwen dan hebben de de kant en klaar nog.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Vancity_girl do 17 jan 2013 - 3:42

Mijn ervaring is dat ze met voeding/drinken voor een baby/ klein kind niet zo moeilijk doen. Je kan ook altijd nog wat na de douane kopen lijkt me. Geen flesvoeding misschien maar zoiets als een knijpfruitje/pakje drinken oid.

Qua tips voor in de handbagage:
schone kleding voor jezelf. Stel dat je zoon na een uur over je heen spuugt dan zit je de rest van de vlucht met een vies shirt.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Fiwen do 17 jan 2013 - 4:09

Toen J 11, 14 en 18 maanden was zijn wij met het vliegtuig op vakantie geweest en alle 3 de keren heb ik gewoon het pak poedermelk helemaal mee genomen in mijn handbagage en een vol flesje water.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat J een koemelkallergie had en daarom dieetvoeding op recept en daar hadden we dus een verklaring van de apotheek voor. Ik heb het pak in de handbagage mee genomen omdat ik niet het risico wilde lopen dat er iets met de koffer(s) zou gebeuren en we niet haar speciale melk bij ons zouden hebben. Ze hebben er helemaal niet moeilijk over gedaan (had alles netjes bij elkaar in een tasje gedaan) maar als ze dat wel hadden gedaan had ik dat dus verteld van haar allergie. De laatste keer had ze ook gewoon een rietjesbeker met thee bij en daar deden ze ook niet moeilijk over.

Ik zou zeker voor 3 voedingen mee nemen, je bent je koffers al voor de douane kwijt en stel je hebt vertraging dan is het wel prettig om voldoende voeding bij je te hebben.

EDIT: en een dekentje, ik vind het al snel fris in een vliegtuig en J viel altijd binnen no-time in slaap dus dan pakte ik haar in haar eigen dekentje zodat ze lekker warm bleef.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Clapperdie do 17 jan 2013 - 4:41

We hebben een soortig babybedje in het vliegtuig. Ik neem T. Zijn slaapzak mee zodat hij daar lekker warm in kan liggen.

Schone kleding voor mijzelf en vriend is ook wel een idee.

Thanks!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 5:08

Ja ook vloeibare babyvoeding mag je meenemen.

Gast
Gast

Bericht  Sophiee do 17 jan 2013 - 6:27

L. was 6 maanden toen we vlogen. Ik had 3 poedervoedingen bij en vlak voor de vlucht een flesje water gekocht. Ik had enorm veel bij voor ''het geval dat '', maar heb er niets van gebruikt. Ze heeft gespeeld met het boekje dat je van de stewardessen krijgt, het plastic zakje dat om de vloeibare spullen heen zat en het tafeltje aan de stoel voor me smile.

Wat ik wel heel handig vond waren dekentjes/dikke truien die ik onder en op L. neer kon leggen toen ze in slaap viel. Een kussentje onder mijn arm was ook erg handig. En neem iets mee wat je kunt doen als de baby op je schoot in slaap valt. Een boek lezen met 1 arm/hand is niet heel handig, dan moet iemand anders steeds voor je bladeren. Ik had spijt dat ik mn muziek niet in de handbagage had gestopt, heb me toch wel een uurtje verveeld toen ze sliep!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud