Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou?

+9
Angela_1986
Fortissimo
Rush
Pommes
silly-one
TukTuk
Sneeuwvlok
Ibbeltje
Jilke
13 plaatsers

Ga naar beneden

Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou? Empty Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou?

Bericht  Jilke wo 16 jan 2013 - 3:35

Ik heb voor dit weekend een surpriseparty voor mijn vriend in de planning staan. Hij weet natuurlijk van niks. Voorraad aan kaas/worst en frisdrank/pakken sap liggen in de schuur zodat hij het niet in de koelkast ziet liggen. Koel genoeg zou je zeggen Wink

Maaaar...is het niet te koud? Hij houd strenge vorst vannacht, en ik wil niet dat mijn kaas en pakken drinken bevriezen? Of hoef ik daar in een (verder losstaand, stenen, niet geisoleerd schuurtje niet bang voor te zijn?

Ik zou niet weten waar ik het anders namelijk moet bewaren?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou? Empty Re: Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou?

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 3:37

Ik denk dat het niet goed gaat, ik heb bevroren wijn en spa in de schuur staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou? Empty Re: Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou?

Bericht  Ibbeltje wo 16 jan 2013 - 3:39

Denk ook dat dat niet goed gaat.

Anders misschien bij de buren? geen idee of je er goed contact mee hebt?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou? Empty Re: Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou?

Bericht  Jilke wo 16 jan 2013 - 3:40

Bij de buren kan ik het helaas niet kwijt. Familie en vrienden die komen wonen allemaal ver weg. Schiet ook niet op dus.

Als ik het ergens in huis zet is de kaas en worst ook niet goed meer zondag. In de koelkast ziet hij het natuurlijk staan. Ik had ook geen mogelijkheid om het boodschappen doen later te doen, het moest echt vandaag.

Lastig!
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou? Empty Re: Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou?

Bericht  Sneeuwvlok wo 16 jan 2013 - 3:42

Misschien kan je er iets omheen doen? Dus bijvoorbeeld de kaas en worst in een koeltas? Als zo'n tas de warmte niet toelaat, zal het de kou ook niet toelaten neem ik aan. Of anders dekens oid eromheen? Haha dat laatste staat wel gek, maar ik zeg ook maar wat Wink
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou? Empty Re: Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou?

Bericht  Jilke wo 16 jan 2013 - 3:44

Ja ik heb het wel in een curverbak gestopt. Leek me dan nog iets te isoleren. Maar of het met de vrieskou van komende nachten gaat overleven?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou? Empty Re: Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou?

Bericht  TukTuk wo 16 jan 2013 - 3:46

Ik zou vooral oppassen met frisdrank, mijn ouders hadden vorig jaar een klein blikje coca cola in de auto liggen, die 's morgens na een nacht met strenge vorst ontploft was Laughing. Heel de auto onder de bevroren cola.

Denk ook niet dat de kaas en worst er veel lekkerder van wordt.. Misschien kan je er iets van handdoeken nog omheen doen voordat je het in de curverbox doet? Of idd een koeltas kopen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou? Empty Re: Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou?

Bericht  silly-one wo 16 jan 2013 - 4:08

Heb je geen kast in huis waar hij nooit inkijkt waar je het dan even tijdelijk in kan leggen. In elk geval voor vanavond, misschien in een diepvrieszak als het gaat om de kaas en de worsten. Of die leg je even in de koelkast als je naar bed gaat en dan haal je het er morgenvroeg gelijk weer uit.

Ik moet zeggen, mijn bier staat nog op het balkon, maar die moet vanavond wel naar binnen ( of op, veel is het niet meer haha)
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou? Empty Re: Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou?

Bericht  Pommes wo 16 jan 2013 - 4:08

je kan het best bewaren maar denk dat de frisdrank dit weekend dan bevroren is, en de kaas en worst zal niet te eten zijn want is niet echt goed als dat bevriest.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou? Empty Re: Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou?

Bericht  Rush wo 16 jan 2013 - 4:10

silly-one schreef:Heb je geen kast in huis waar hij nooit inkijkt waar je het dan even tijdelijk in kan leggen. In elk geval voor vanavond, misschien in een diepvrieszak als het gaat om de kaas en de worsten. Of die leg je even in de koelkast als je naar bed gaat en dan haal je het er morgenvroeg gelijk weer uit.

Ik moet zeggen, mijn bier staat nog op het balkon, maar die moet vanavond wel naar binnen ( of op, veel is het niet meer haha)
Het vriest nu toch ook?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou? Empty Re: Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou?

Bericht  Fortissimo wo 16 jan 2013 - 4:10

Heb je niet ergens een koelbox waar je wat in kan bewaren? En dat je die binnen zet? Al het andere zou je kunnen wikkelen in aluminiumfolie en kranten.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou? Empty Re: Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou?

Bericht  silly-one wo 16 jan 2013 - 4:12

Rush schreef:
silly-one schreef:Heb je geen kast in huis waar hij nooit inkijkt waar je het dan even tijdelijk in kan leggen. In elk geval voor vanavond, misschien in een diepvrieszak als het gaat om de kaas en de worsten. Of die leg je even in de koelkast als je naar bed gaat en dan haal je het er morgenvroeg gelijk weer uit.

Ik moet zeggen, mijn bier staat nog op het balkon, maar die moet vanavond wel naar binnen ( of op, veel is het niet meer haha)
Het vriest nu toch ook?

Klopt, maar alcohol heeft een langere bevriezingstempratuur. De flesjes zijn nog niet kapot gevroren, dus echt bevroren zal het nog niet zijn. Plus de komende nachten gaat het schijnbaar harder vriezen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou? Empty Re: Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou?

Bericht  Rush wo 16 jan 2013 - 4:14

silly-one schreef:
Rush schreef:
silly-one schreef:Heb je geen kast in huis waar hij nooit inkijkt waar je het dan even tijdelijk in kan leggen. In elk geval voor vanavond, misschien in een diepvrieszak als het gaat om de kaas en de worsten. Of die leg je even in de koelkast als je naar bed gaat en dan haal je het er morgenvroeg gelijk weer uit.

Ik moet zeggen, mijn bier staat nog op het balkon, maar die moet vanavond wel naar binnen ( of op, veel is het niet meer haha)
Het vriest nu toch ook?

Klopt, maar alcohol heeft een langere bevriezingstempratuur. De flesjes zijn nog niet kapot gevroren, dus echt bevroren zal het nog niet zijn. Plus de komende nachten gaat het schijnbaar harder vriezen.
I know, toch trof ik gisteren in onze schuur een ontploft kratje Amstel aan, was m`n vriend vergeten. Zolang stond die er ook nog niet, maar ja het vriest onafgebroken nu natuurlijk. Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou? 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou? Empty Re: Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou?

Bericht  Angela_1986 wo 16 jan 2013 - 4:15

Ook ik denk dat je het beter niet in de schuur kan laten staan, heb ook wel eens bevroren flessen frisdrank gehad en dan staat mijn schuurtje nog niet eens helemaal 'los'.

Lastig... Echt niemand in de buurt bij wie je het kwijt kan? Snap dat je niet wilt dat je vriend er achter komt, zou jammer van de verrassing zijn!
Ik weet niet of je werk in de buurt is en je daar de gelegenheid hebt om het op te slaan?

Een curverbox lijkt me niet voldoende isoleren tegen de vorst! Misschien dat een koelbox evt. wel gaat maar geloof niet dat ik het risico zou willen lopen.

Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou? Empty Re: Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou?

Bericht  Katrien wo 16 jan 2013 - 4:20

Heb je niet toevallig stro in de schuur staan? Dat isoleert erg goed.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou? Empty Re: Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou?

Bericht  SarahKey wo 16 jan 2013 - 4:38

Of een deken/kleed erover heen doen?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou? Empty Re: Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou?

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 5:45

Ben ik de enige die kaas invriest Rolling Eyes Dat kan echt geen kwaad en worst invriezen lijkt me ook gewoon kunnen. Frisdrank weet ik niet, maar lijkt me eigenlijk ook niet echt een probleem als dat bevriest. In de meeste flessen is wel genoeg plaats om nog iets uit te zetten. Ik zou het gewoon gokken en eventueel nog iets van een deken ofzo erom doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou? Empty Re: Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou?

Bericht  piene1983 do 17 jan 2013 - 9:23

Vanmorgen vroeg ik me af wat al dat ijs toch in de schuur deed, nader onderzoek liet zien dat er 2 flessen sinas en 1 fles cola ontploft waren. De héle schuur ligt onder de stukjes frisdrankijs... Dus naast dat het etenswaar niet meer lekker is heb je ook ontploffingsgevaar en de bijbehorende rommel!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou? Empty Re: Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou?

Bericht  Snoes vr 18 jan 2013 - 2:44

Ik had vorig jaar ook bevroren frisdrank in onze garage staan, dus ik zou er toch mee opletten. Een koeltas voor de kaas/worst?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou? Empty Re: Frisdrank/sap in schuur bewaren met deze kou?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum