Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fietsen met dit weer..

+17
Pompoen
Ooh La La!
Blond
Bliss
Caroow
Caramba
Oasis
Antibes
Katrien
Kowalski
Tiana
Sanne
Rush
Shisha
Mees
Fortissimo
Toet
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. - Pagina 2 Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 0:16

Stofzuiger schreef:Overigens gaat het wel de goede kant op met het zonnetje erbij sunny, sneeuw smelt toch al een beetje weg ondanks de kou :dance:

Top! :cheering:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. - Pagina 2 Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Bliss wo 16 jan 2013 - 0:20

Ik vind het doodeng! Moest net naar de dokter en hoopte dat de fietspaden al grotendeels sneeuwvrij waren, maar niet dus. Heb het grootste stuk gelopen. Moet nu weer de deur uit en ga ook lopen. Ik zit zo verkrampt op de fiets en fiets juist te langzaam, waardoor de kans om uit te glijden nog groter is.

Heb een paar jaar geleden m'n been gebroken en enkelbanden afgescheurd door fietsen toen het glad was (terwijl ik dat niet wist, ik kwam uit de kroeg en ineens had het geijzeld ofzo). Dus nee, ik doe het gewoon niet meer.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. - Pagina 2 Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Blond wo 16 jan 2013 - 0:27

Ik fiets niet met dit weer. De fietspaden in mijn nieuwe woonplaats worden niet gestrooid, en de wegen waar ik over moet fietsen ook niet.

Nu was het met de auto vanochtend minstens even gevaarlijk, aangezien mijn ruiten helemaal beslagen waren en dat pas optrok toen ik bij mijn werk aankwam.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. - Pagina 2 Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Ooh La La! wo 16 jan 2013 - 0:30

Fietsen met sneeuw en ijs is vooral gevaarlijk als je verkrampt en langzaam fietst.

Hier staan een paar goeie tips http://www.recensiekoning.nl/2010/12/9237/fietsen-in-de-sneeuw Very Happy

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. - Pagina 2 Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 0:39

Ik fiets gewoon! Gaat prima.

Niet verkrampen en doorfietsen inderdaad. Valt reuze mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. - Pagina 2 Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Pompoen wo 16 jan 2013 - 0:47

Nu ik zwanger ben en bovendien niet mág fietsen vanwege mijn harde buiken doe ik het maar niet. Maar normaal wel hoor, ik fiets gewoon iets voorzichtiger en test soms even met mijn voeten hoe glad iets is. Ik heb trouwens al een aantal keer meegemaakt dat ik doodleuk ergens aan het fietsen was en er ineens linksen rechts mensen vielen. Ik ben eigenlijk nooit echt gevallen met de sneeuw, ik denk dat de truc is dat je niet te bang moet zijn en niet te hard maar zeker ook niet te langzaam moet fietsen.

Oh ja en ik fiets liever doorverse sneeuw dan door gebaande sporen want dan krijg je van die akelige randen, is bijna net als tramrails, als je daarin terecht komt weet je ook zeker dat je op je smoel gaat laughcry .
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. - Pagina 2 Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Frappuccino wo 16 jan 2013 - 0:51

Ik woon in hartje binnenstad en daar wordt dus niet gestrooid. Vanochtend was het dus echt een ijsbaan, ik heb het eerste stuk gelopen tot waar het wel gestrooid was. Vanaf daar durfde ik het wel aan op de fiets al blijf ik het eng vinden... Ik fiets gerust ook een blokje om als ik daarmee hele gladde wegen kan vermijden.
Frappuccino
Frappuccino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. - Pagina 2 Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Rovine wo 16 jan 2013 - 0:52

Toet, hier in de stad zijn alle grotere fietspaden gestrooid. Als je niet door woonwijken gaat, maar hoofdwegen aanhoudt valt het heel erg mee.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. - Pagina 2 Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 0:54

Het was best te doen. Alleen 1 bochtig straatje lag vol platgereden sneeuw, en dat is niet fijn rijden. Gaat op dat moment ook nog eens de basisschool uit, dus overal kleine kinderen... pale

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. - Pagina 2 Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 0:55

Ik fiets sowieso niet graag, alleen in de zomer :')

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. - Pagina 2 Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 2:43

Ik fiets niet meer met dit weer, alleen als het echt niet anders kan. Ben een keer zó hard gevallen dat ik er een beetje schrik voor heb. Ga ik nog liever lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. - Pagina 2 Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Green_Pepper wo 16 jan 2013 - 3:29

Ik fiets ook gewoon! Heb eigenlijk ook geen andere keus, behalve dan colleges skippen maar dat is een slecht plan.

Tegenwoordig ben ik vrij serieus met mijn studie, dat was twee jaar geleden nog wel anders, toen was ik echt enorm aan het feesten, borrelen en aan het omrommelen qua mannen. Toen is er zelfs een keer iemand blijven slapen omdat we boven op elkaar gevallen waren door de gladheid en zijn fiets toen 'stuk' gegaan was. We waren niet zo nuchter meer en dachten dus dat zijn fiets stuk was, de volgende ochtend bleek er niks aan de hand te zijn. Oeps nerd
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. - Pagina 2 Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  silly-one wo 16 jan 2013 - 4:05

Ik heb geen andere optie, maar ik fiets gewoon.
Op het moment dat de fietspaden nog niet gestrooid zijn fiets ik gewoon over de weg waar wel gestrooid is. Wel zoveel mogelijk zonder de auto's tot last te zijn, maar ik vind het vaak onzinnig dat de auto wegen wel worden gestrooid en de losse fietspaden niet.
Als het een straat is waar het gevaarlijk is om te fietsen op de weg dan doe ik dat niet.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Fietsen met dit weer.. - Pagina 2 Empty Re: Fietsen met dit weer..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum