Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

130 rijden op 8 snelwegen

+10
Sneeuwvlok
Blond
Lenster
Jeanette
Zora
nisavi
CaptainSpectacular
Gizmo
Polly
Jordana
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

130 rijden op 8 snelwegen - Pagina 2 Empty Re: 130 rijden op 8 snelwegen

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 22:29

Als verkeersovertredingen zo worden aangepakt zoals ik hierboven schets, veel hogere boetes, is de staatsschuld in een mum van tijd ook weer minimaal. Ik zie alleen maar voordelen in een strengere aanpak.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Jeanette za 12 feb 2011 - 23:29

Ik vind eerlijk gezegd dat ze de 'normale' toegestane snelheid hadden moeten laten staan. Die is er niet voor niks. Vind het eerlijk gezegd wat onzin om dit bij een aantal te wegen corrigeren in de uithoeken.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lenster za 12 feb 2011 - 23:40

Yes bij ons ook! Eindelijk legaal 130 rijden!
Lenster
Lenster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 452

Bericht  Blond za 12 feb 2011 - 23:42

Heerlijk, als ik naar het zuiden rijd mag ik ook 130 Very Happy (Doe ik nu ook al, maar dat terzijde).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Lenster za 12 feb 2011 - 23:42

Ow vanaf juli pas...
Lenster
Lenster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 452

Bericht  Sneeuwvlok za 12 feb 2011 - 23:47

Als je 130 mag rijden op de afsluitdijk, ben je maar 1 minuut en 14 seconden eerder aan de overkant.. jippieeeeeee (!)
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 0:06

Ik vind het sowieso onzin. Het scheelt maar 10km/pu. Uiteindelijk nog niet eens heel veel. Dus ik snap de ophef erover niet zo.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover zo 13 feb 2011 - 1:01

Ik werd echt kwaad toen ik Rutte gister op tv zag. Jaaa 130, nu komen de kiezers wel op ons stemmen. Zegt ie daarna: "Er moeten veel aanpassingen gebeuren, maar daar is ook veel geld voor. We trekken veel geld uit voor meer asfalt". Oké... En waarom was er ook alweer geen alternatief voor extreme bezuinigingen op het hoger onderwijs? Asshole.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  CaptainSpectacular zo 13 feb 2011 - 1:12

SuperGrover schreef:Ik werd echt kwaad toen ik Rutte gister op tv zag. Jaaa 130, nu komen de kiezers wel op ons stemmen. Zegt ie daarna: "Er moeten veel aanpassingen gebeuren, maar daar is ook veel geld voor. We trekken veel geld uit voor meer asfalt". Oké... En waarom was er ook alweer geen alternatief voor extreme bezuinigingen op het hoger onderwijs? Asshole.
+honderd miljoen miljard. Rutte is een nazibloem.
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Polly zo 13 feb 2011 - 1:16

nisavi schreef:
Polly schreef: Very Happy

Ik vind het ook leuk hoe in Nederland de snelheidslimiet voor een groot deel te maken heeft met milieuvriendelijkheid. Terwijl ons buurland op veel plaatsen niet eens een snelheidslimiet heeft.

op meer dan de helft van het Duitse Autobahnnetwerk geldt wel een maximumsnelheid hoor, vaak 120 of 130 km/uur (afhankelijk van de deelstaat).

Op de wegen zonder snelheidsbeperking kan men bij ongevallen wel makkelijker aansprakelijk gesteld worden door het verhoogde risico.

Ja, dat weet ik. Maar in Duitsland zijn er dus ook veel plaatsen zónder snelheidslimiet, als ik bijvoorbeeld naar Denemarken rijd heeft een groot deel van de weg de adviessnelheid 130.
En ongevallen bij een snelheid van boven de 150, ik denk dat aansprakelijkheid dan wel je minste zorg is... :S Ik moet er niet aan denken!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599

Bericht  Polly zo 13 feb 2011 - 1:18

CaptainSpectacular schreef:
SuperGrover schreef:Ik werd echt kwaad toen ik Rutte gister op tv zag. Jaaa 130, nu komen de kiezers wel op ons stemmen. Zegt ie daarna: "Er moeten veel aanpassingen gebeuren, maar daar is ook veel geld voor. We trekken veel geld uit voor meer asfalt". Oké... En waarom was er ook alweer geen alternatief voor extreme bezuinigingen op het hoger onderwijs? Asshole.
+honderd miljoen miljard. Rutte is een nazibloem.

Very Happy
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599

Bericht  girli zo 13 feb 2011 - 7:19

Na mijn vraag lijkt het me duidelijk dat ik geen rijbewijs heb/auto rij.

Wat is het nut van 10 km per uur harder? Ben je daar dan echt zoveel sneller mee thuis? Bovendien durf ik te wedden dat iedereen die nu 130 rijdt ipv 120, straks 140 rijdt ipv 130.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  CaptainSpectacular zo 13 feb 2011 - 9:12

girli schreef:Na mijn vraag lijkt het me duidelijk dat ik geen rijbewijs heb/auto rij.

Wat is het nut van 10 km per uur harder? Ben je daar dan echt zoveel sneller mee thuis? Bovendien durf ik te wedden dat iedereen die nu 130 rijdt ipv 120, straks 140 rijdt ipv 130.
Nogmaals: EU.
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287

Bericht  ilse3 zo 13 feb 2011 - 9:47

ik vind dat ze hiermee mensen blij maken met een dooie mus. Leuk bedacht hoor, we mogen 130 rijden.......maar dan wel op maar een paar plekken. Ik zou willen dat ze bij ons (lees op de A18 waar bijna geen auto rijdt) de snelheid omhoog gooien naar 130, dat rijdt ik namelijk toch meestal net als de meeste medeweggebruikers hier.
ilse3
ilse3
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 57
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Kqip zo 13 feb 2011 - 10:21

Veel mensen hier vinden maar dat snelheidsduivels moeten worden aangepakt...ik weet het niet hoor maar mensen die te traag rijden mogen van mij ook van de weg af. Beetje 110 rijden waar je 120 mag is ook gevaarlijk namelijk.
In Duitsland kun je beter wel te hard rijden op wegen waar geen limiet is..dat is beter voor je eigen veiligheid als iedereen daar 140 rijdt..en jij rijdt 120 omdat je niet harder durft ben je een gevaar voor jezelf.

Daarbij niet iedere hardrijder is een direct een gevaarlijke of aso bestuurder. Zo werd mijn vriend vorige week van de weg gehaald terwijl hij 160 reed..door de KLPD ja..om hem te bedanken voor zijn goede inzicht, aangezien hij even plek maakte voor een collega KLPD auto die klem gereden werd tijdens een achtervolging op een andere auto.

Gewoon lekker 130 invoeren waar het kan..als iedereen 130 rijdt is er namelijk niet zoveel gevaarlijk. En als je niet durft te rijden moet je lekker thuis blijven, maar dat is mijn mening.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gizmo zo 13 feb 2011 - 10:25

10 km onder toegestane snelheid rijden lijkt me echt niet gevaarlijk. Het is ook geen verplichte snelheid he.
Lijkt me gevaarlijker dat door verhoging van toegestane snelheid het verschil met vrachtwagens steeds groter wordt.

En mensen zoals hier bovenstaand, die toch al zo makkelijk doen over te hard rijden, zullen dit ook blijven doen. Want ach, als je 130 mag, dan is 140 toch maar een klein verschil.....?

(Daarnaast vergroot je zelf het verschil door te hard rijden, met mensen die wat zachter (en dan niet 80 maar 110) rijden...)
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Gizmo zo 13 feb 2011 - 10:27

Kqip schreef:Veel mensen hier vinden maar dat snelheidsduivels moeten worden aangepakt...ik weet het niet hoor maar mensen die te traag rijden mogen van mij ook van de weg af. Beetje 110 rijden waar je 120 mag is ook gevaarlijk namelijk.
In Duitsland kun je beter wel te hard rijden op wegen waar geen limiet is..dat is beter voor je eigen veiligheid als iedereen daar 140 rijdt..en jij rijdt 120 omdat je niet harder durft ben je een gevaar voor jezelf.

Daarbij niet iedere hardrijder is een direct een gevaarlijke of aso bestuurder. Zo werd mijn vriend vorige week van de weg gehaald terwijl hij 160 reed..door de KLPD ja..om hem te bedanken voor zijn goede inzicht, aangezien hij even plek maakte voor een collega KLPD auto die klem gereden werd tijdens een achtervolging op een andere auto.
Gewoon lekker 130 invoeren waar het kan..als iedereen 130 rijdt is er namelijk niet zoveel gevaarlijk. En als je niet durft te rijden moet je lekker thuis blijven, maar dat is mijn mening.

In een normale verkeerssituatie hadden ze hem van de weg gehaald en een boete gegeven... Dit lijkt me een uitzonderlijke situatie. Net zoals dat je ruimte maakt voor ambulances en politie, en daardoor wellicht een handeling doet die normaal niet mag.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Kqip zo 13 feb 2011 - 11:16

Tja dat heet opletten en 50000 kilometer per jaar op de snelweg doorbrengen...dan merk je vanzelf wat wel en niet kan..Mensen van de KLPD hebben we snel genoeg door, camera's ook.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  nisavi zo 13 feb 2011 - 11:22

Kqip schreef:Tja dat heet opletten en 50000 kilometer per jaar op de snelweg doorbrengen...dan merk je vanzelf wat wel en niet kan..Mensen van de KLPD hebben we snel genoeg door, camera's ook.

Wij rijden ook ongeveer 50.000 km per jaar, maar dat zegt niet dat wij dan ook maar harder rijden, enz.

Mensen maken nu eenmaal (inschattings)fouten en het kan altijd misgaan, ongeacht het aantal kilometers dat je per jaar rijdt. Ik vind het echt een rare manier van denken die jullie hebben Rolling Eyes

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 19:44

Kqip schreef:Tja dat heet opletten en 50000 kilometer per jaar op de snelweg doorbrengen...dan merk je vanzelf wat wel en niet kan..Mensen van de KLPD hebben we snel genoeg door, camera's ook.
Ik krijg het idee dat je graag wilt horen hoe goed jullie wel niet zijn in het verkeer. Wel, chapeau dat jullie dat inschattingsvermogen hebben als er hulpdiensten bij komen kijken, maar da's nog geen vrijbrief om altijd maar te hard te rijden.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: