Rijden met een aanhanger
+4
_Poppy_
Catwoman79
Joontjuh
widko
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Rijden met een aanhanger
Via de ze link: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/met-welk-rijbewijs-mag-ik-een-motorvoertuig-met-aanhangwagen-besturen.html
Heb ik gevonden dat je met een rijbewijs B een aanhangen mag rijden tot 750 kg, Maar nu is mijn punt dat daaronder weer staat dat het maximale gewicht 3500 Kg is. Voor mij komt het heel tegenstrijdig over dus wie kan mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe het werkt met de gewichten van de aanhanger en welk soort rijbewijs?
Heb ik gevonden dat je met een rijbewijs B een aanhangen mag rijden tot 750 kg, Maar nu is mijn punt dat daaronder weer staat dat het maximale gewicht 3500 Kg is. Voor mij komt het heel tegenstrijdig over dus wie kan mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe het werkt met de gewichten van de aanhanger en welk soort rijbewijs?
widko- Fluisteraar
- Aantal berichten : 109
Punten : 119
Registratiedatum : 29-11-10
Re: Rijden met een aanhanger
Het maximale gewicht van de auto met aanhanger met inhoud mag niet boven de 3500 kilo uitkomen, dan mag jij er meerijden zonder aanhanger rijbewijs. Genog Jip en Janneke taal?
jij mag maximaal een kar van 750 kilo trekken.
Maar de combinatie auto en kar mag samen niet zwaarder zijn dan 3500 kilo.
als jij dus een auto van 3000 kilo zou hebben mag je nog maximaal een kar van 500 kilo trekken.
Maar de combinatie auto en kar mag samen niet zwaarder zijn dan 3500 kilo.
als jij dus een auto van 3000 kilo zou hebben mag je nog maximaal een kar van 500 kilo trekken.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Maar wat ik me blijf afvragen waar komt de maximale 750 kg dan vandaan?
widko- Fluisteraar
Ehh anders zakt je aanhanger door zijn as?
_Poppy_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13
Daarnaast moet je ook altijd kijken in je kenteken bewijs van je auto hoeveel je mag trekken;) want volgens je rijbewijs mag jij dan wel een auto van 1400 kilo plus een aanhanger van 1500 max gewicht trekken, maar wellicht mag je auto maar maximaal 900 kilo trekken.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Dat zal wel onderzocht zijn;) waarom mag je op sommige wegen maar 80 rijden
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Idd, anders kiep je omxxjojootjexx schreef:Daarnaast moet je ook altijd kijken in je kenteken bewijs van je auto hoeveel je mag trekken;) want volgens je rijbewijs mag jij dan wel een auto van 1400 kilo plus een aanhanger van 1500 max gewicht trekken, maar wellicht mag je auto maar maximaal 900 kilo trekken.
_Poppy_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13
haha je hebt ook gelijk, Ik denk dat het door mijn dyslexie komt waardoor de twee punten voor mij zo raar over komen._Poppy_ schreef:Ehh anders zakt je aanhanger door zijn as?
Maar thanks voor jullie antwoorden.
widko- Fluisteraar
Het is allemaal veranderd dit jaar. Vorig jaar moest je voor dit gewicht nog je be rijbewijs hebben
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Je mag zonder rijbewijs max 750 kg wegen, maar er zijn uitzonderingen, totaal nooit meer dan 3500 kg.widko schreef:Maar wat ik me blijf afvragen waar komt de maximale 750 kg dan vandaan?
Die 750 zal wel bepald zijn op veiligheid. Een zwaardere aanhanger verlangt betere stuurmans kunsten, dus heb je dan een rijbewijs nodig.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
En dan ben ik altijd weer blij dat ik niet eens een trekhaak heb. Want daar wil ik mijn hoofd niet over breken.
Mijn vader heeft mij weleens in Jip en Janneke taal uitgelegd wat ik dan mag vervoeren. Het gaat om een kleine aanhangwagen en in principe kun je amper wat meenemen. Niet rendabel volgens hem en ik moest me er dan ook maar niet mee bezig houden. Vond ik simpel uitgelegd. :PAl weet ik nog net zoveel als ervoor.
Mijn vader heeft mij weleens in Jip en Janneke taal uitgelegd wat ik dan mag vervoeren. Het gaat om een kleine aanhangwagen en in principe kun je amper wat meenemen. Niet rendabel volgens hem en ik moest me er dan ook maar niet mee bezig houden. Vond ik simpel uitgelegd. :PAl weet ik nog net zoveel als ervoor.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Soortgelijke onderwerpen
» 130 rijden op 8 snelwegen
» Rijden met sneeuw
» Met iemand mee in de auto rijden..
» Rijden met groot licht?
» Eigenwijze mensen rijden hier tegen het verkeer in!
» Rijden met sneeuw
» Met iemand mee in de auto rijden..
» Rijden met groot licht?
» Eigenwijze mensen rijden hier tegen het verkeer in!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: