Vruchtwater of afscheiding (stomme vraag)
+9
kwak
Susan
PiP
Shopaholic
yes1984
Fiwen
Filoria
Aimee
Printje
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Vruchtwater of afscheiding (stomme vraag)
Ik heb al een paar keer gehad vandaag dat, sorry voor de details, mijn onderbroek wat nat was. Ik dacht meteen aan vruchtwater maar het ruikt anders, tenminste zoals ik op internet lees over een zoete geur, en het is niet echt water maar net wat steviger zeg maar. Ik las ook dat je op je hand moest blazen en dat je daaraan ook kon zien of je wel/niet vruchtwater verloor.
Omdat het me niet helemaal lekker zat heb ik de vk gebeld, omdat baby niet is ingedaald, en zij vertelde dat wanneer de baby niet ingedaald is je echt continue vruchtwater zou moeten verliezen, dat is dus niet zo.
Nu de domme vraag; is vruchtwater ook gewoon water dan, of is dat ook wat anders dan 'echt' water? Bij R zijn mijn vliezen pas gebroken bij volledige ontsluiting en toen heb ik er niets van gezien dus ik weet het ook niet.
Omdat het me niet helemaal lekker zat heb ik de vk gebeld, omdat baby niet is ingedaald, en zij vertelde dat wanneer de baby niet ingedaald is je echt continue vruchtwater zou moeten verliezen, dat is dus niet zo.
Nu de domme vraag; is vruchtwater ook gewoon water dan, of is dat ook wat anders dan 'echt' water? Bij R zijn mijn vliezen pas gebroken bij volledige ontsluiting en toen heb ik er niets van gezien dus ik weet het ook niet.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Vruchtwater of afscheiding (stomme vraag)
Bij mij was het wel echt zo dun/vloeibaar als gewoon water.
Maar die zoete geur was er dan weer niet. Naar mijn idee was het geurloos.
Maar die zoete geur was er dan weer niet. Naar mijn idee was het geurloos.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ik verloor eerst de slijmprop. Na een paar uur braken mijn vliezen en dat merk je wel haha Flinke plens water. Echt water inderdaad, het is niet dikkig of zo. Tussen de slijmprop en het breken van de vliezen gebeurde er niet zoveel geloof ik.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Vruchtwater is echt zo vloeibaar als water. Wat jij omschrijft als wat steviger klinkt meer als afscheiding dan vruchtwater. Wat je kunt proberen als je onderbroek weer nat is, is d natte plek dubbel te vouwen (nat tegen nat) en dan weer van elkaar te halen. Als het afscheiding is zie je vaak dag het een beetje 'plakt' en je van die slijmdraadjes krijgt maar bij vruchtwater heb je dat zeker niet. Het is natuurlijk geen 100% zekerheid test maar misschien wel voldoende om je gerust te stellen.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Bedankt voor de tip Fiwen!
Printje- Lady Post-a-lot
Misschien ben je de slijmprop ook wel langzaam aan het verliezen. Spannend allemaal hoor!
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Ik vind het ook erg spannend, ik wilde morgen misschien bij de vk vragen of ze anders eens kan kijken of er al iets gebeurd is maar eigenlijk durf ik dat niet te vragen
Bij R verloor ik de slijmprop ook pas op het laatst, jeetje wat schrok ik daarvan haha. Maar nu je het zegt...daar lijkt het misschien nog wel het meeste op..
Bij R verloor ik de slijmprop ook pas op het laatst, jeetje wat schrok ik daarvan haha. Maar nu je het zegt...daar lijkt het misschien nog wel het meeste op..
Printje- Lady Post-a-lot
Spannend! En..misschien juist daarom een goede reden om te vragen of er wat gaande is ?!
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
EDC schreef:Spannend! En..misschien juist daarom een goede reden om te vragen of er wat gaande is ?!
Ja misschien ook wel maar ik vind het toch eng, ik ben zo'n held.
Printje- Lady Post-a-lot
Toen ik van de 1e zwanger was en dus de 37weken was gepasseerd zei de gyn opeens...ik ga eens even voelen of er wat gaande is..ik vond dat zo'n raar idee..en trots zei hij........jaaa je hebt al 2 cm ontsluiting...terwijl ik juist het idee had van dit kan nooooit zo vroeg
Bij de 2e zwangerschap had ik met 35w ook al 1 cm en 2 weken later met 37w op de dag van de inleiding op het moment dat alles in werking werd gezet 4 :-| terwijl ik nooit ergens last van heb gehad..
Bij de 2e zwangerschap had ik met 35w ook al 1 cm en 2 weken later met 37w op de dag van de inleiding op het moment dat alles in werking werd gezet 4 :-| terwijl ik nooit ergens last van heb gehad..
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
EDC; daar hoop ik stiekem ook wel op...dat als ze voelen ik opeens al een x aantal cm heb.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik zou gewoon vragen. Niks geks aan!Printje schreef:EDC; daar hoop ik stiekem ook wel op...dat als ze voelen ik opeens al een x aantal cm heb.
yes1984- Prater
Mijn slijm werd de dag voor de bevalling steeds dunner en dunner
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Volgens mij is het voor verloskundigen soms zelfs moeilijk om het onderscheid te zien, en voor jezelf helemaal. De eerste keer begon het bij mij met vruchtwater, eerst een beetje, toen was de verloskundige langs geweest en toen zei zij dat het waarschijnlijk afscheiding was. Ze was de deur nog niet uit of er kwam een hele golf uit, toen was het wel duidelijk. De tweede keer had ik al een aantal keer gedacht vruchtwater te verliezen, maar het was steeds afscheiding, tijdens de bevalling wist ik zo goed als zeker dat de vliezen braken, maar toen was het dus de slijmprop (die de eerste keer niet zo dun en vloeibaar was). De verloskundige heeft toen uiteindelijk de vliezen gebroken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik had het net weer, het is niet zoals water zeg maar (sorry voor de details) maar wel wat dunner. Ik kan het ook niet omschrijven en als ze zegt van als het kindje niet is ingedaald moet je continue wel water verliezen, dat is het dus niet.
Misschien morgen toch nog maar eens aankaarten.
Ze zei ook van twee uur lang een maandverbandje in en kijken of het nat is, echt nat zeg maar, dat is ook weer niet zo, dat het echt nat is.
Misschien morgen toch nog maar eens aankaarten.
Ze zei ook van twee uur lang een maandverbandje in en kijken of het nat is, echt nat zeg maar, dat is ook weer niet zo, dat het echt nat is.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik blijf een beetje aan beginnend slijm van de slijmprop te denken. Heb je het vandaag nog aangekaart?
yes1984- Prater
yes1984 schreef:Ik blijf een beetje aan beginnend slijm van de slijmprop te denken. Heb je het vandaag nog aangekaart?
Je hebt idd gelijk, het is de slijmprop. Al zegt ze dat het niets zegt over wanneer de bevalling begint.
Printje- Lady Post-a-lot
Nee, helaas zegt het niks. Heeft ze nog gevoelt of je al ontsluiting had?Printje schreef:yes1984 schreef:Ik blijf een beetje aan beginnend slijm van de slijmprop te denken. Heb je het vandaag nog aangekaart?
Je hebt idd gelijk, het is de slijmprop. Al zegt ze dat het niets zegt over wanneer de bevalling begint.
Gast- Gast
Nee ze heeft niet gevoeld, heb ik trouwens ook niet gevraagd moet ik zeggen.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Nee ze heeft niet gevoeld, heb ik trouwens ook niet gevraagd moet ik zeggen.
Ook daarvoor kan ik langskomen hoor
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Haha ik durfde het ook niet goed te vragen omdt ik bang was teleurgesteld te worden, kan me ook niet voorstellen dat ik opeens al ontsluiting zou hebben.
Heb wel al de hele dag wat vage buikpijn/ rugpijn maar niet dat ik denk ja het begint.
Fiwen: je bent een schat haha jammer dat je niet in de buurt woont.
Heb wel al de hele dag wat vage buikpijn/ rugpijn maar niet dat ik denk ja het begint.
Fiwen: je bent een schat haha jammer dat je niet in de buurt woont.
Printje- Lady Post-a-lot
haha Fiwen is van alle markten thuis !
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik maak iedereen hier een beetje gek met al mijn vragen denk ik.. Sorry daarvoor!
Ik ben natuurlijk nu heel alert op signalen dat er iets veranderd, als dat zo is moet ik gelijk de gyn bellen..
Nu verlies ik vocht, het plakt niet, kan er geen draden van maken en het ruikt niet. Het lijkt op water. Normaal zit ik niet zo in mijn eigen afscheiding te roeren dus ik weet niet of het anders is dan anders.
Als ik op mijn hand blaas komt er niet meer.
Gister was mijn baarmoeder nog helemaal gesloten, kan je dan uberhaubt vruchtwater verliezen?
Ik doe zo wel even een verbandje in om te kijken hoeveel ik verlies.. Maar kan het toch vruchtwater zijn? Of wat is het anders? Kan afscheiding ook deze kenmerken hebben?
Ik ben natuurlijk nu heel alert op signalen dat er iets veranderd, als dat zo is moet ik gelijk de gyn bellen..
Nu verlies ik vocht, het plakt niet, kan er geen draden van maken en het ruikt niet. Het lijkt op water. Normaal zit ik niet zo in mijn eigen afscheiding te roeren dus ik weet niet of het anders is dan anders.
Gister was mijn baarmoeder nog helemaal gesloten, kan je dan uberhaubt vruchtwater verliezen?
Ik doe zo wel even een verbandje in om te kijken hoeveel ik verlies.. Maar kan het toch vruchtwater zijn? Of wat is het anders? Kan afscheiding ook deze kenmerken hebben?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Bij mij kwam ook nietd bij blazen..terwijl ik wel verloor.
Vk kan heel makkelijk testje doen
Vk kan heel makkelijk testje doen
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Caroow schreef:Ik maak iedereen hier een beetje gek met al mijn vragen denk ik.. Sorry daarvoor!
Afscheiding kan ook heel dun zijn op het laatst, maar ik zou als ik jou was gewoon even bellen!
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Stomme vraag
» een hele stomme vraag...
» Stomme vraag kledingmaten...
» Misschien een stomme vraag...
» Stomme vraag misschien
» een hele stomme vraag...