Klantenservice
+10
mzcharlotte
Polly
Pannetoet
Maaike
Angela_1986
Serena
meisjesmama
Lejow
Minx
NoorA
14 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Klantenservice
1) escaleren
Uitspraak: ɛskaˈlerə(n) (escaleerde, is geëscaleerd) Werkwoord (conflicten) erger, heviger worden; = hoog oplopen `Het geweld escaleerde.`
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/escaleren
2) escaleren
1) Ernstiger worden 2) Het steeds erger worden van een conflictsituatie 3) Hoog oplopen 4) Steeds erger worden van een conflictsituatie 5) Trapsgewijs verhevigen 6) Uit de hand lopen 7) Verergeren Verhevigen 9) Verscherpen
Uitspraak: ɛskaˈlerə(n) (escaleerde, is geëscaleerd) Werkwoord (conflicten) erger, heviger worden; = hoog oplopen `Het geweld escaleerde.`
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/escaleren
2) escaleren
1) Ernstiger worden 2) Het steeds erger worden van een conflictsituatie 3) Hoog oplopen 4) Steeds erger worden van een conflictsituatie 5) Trapsgewijs verhevigen 6) Uit de hand lopen 7) Verergeren Verhevigen 9) Verscherpen
Gast- Gast
Ja inderdaad. Ik heb nog nooit van een andere soort escaleren gehoord.Tea-Leaf schreef:Ik snapte het ook niet hoor Zora. Voor mij betekent escaleren dat er iets uit de hand loopt.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Lynn_ schreef:Ja inderdaad. Ik heb nog nooit van een andere soort escaleren gehoord.Tea-Leaf schreef:Ik snapte het ook niet hoor Zora. Voor mij betekent escaleren dat er iets uit de hand loopt.
Gaan we nu het woord escaleren ontleden? Wij gebruiken het woord op het moment dat er iets voorvalt wat niet weer mag voorkomen/gebeuren. Zelf vind ik het niet zo boeiend, om eerlijk te zijn. Het woord zou ik in het dagelijks leven gebruiken, mocht ik het uberhaupt al gebruiken, in de vorm zoals Isabella het heeft gevonden in het woordenboek.
Gast- Gast
'Iets escaleren' op die manier wordt naar mijn idee vaker gebruikt. Ik heb het wel vaker gehoord in ieder geval, bij meerdere bedrijven. Wel op het moment dat situaties hoog oplopen en er dus vaak een leidinggevende aan te pas komt. Het gaat dus ook om dingen die hoog op lopen maar net een andere manier. Ik kan het ook niet uitleggen maar het is normale kantoortaal .
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:'Iets escaleren' op die manier wordt naar mijn idee vaker gebruikt. Ik heb het wel vaker gehoord in ieder geval, bij meerdere bedrijven. Wel op het moment dat situaties hoog oplopen en er dus vaak een leidinggevende aan te pas komt. Het gaat dus ook om dingen die hoog op lopen maar net een andere manier. Ik kan het ook niet uitleggen maar het is normale kantoortaal .
Dat dus inderdaad. :-)
Gast- Gast
ABE schreef:Zusje van Bert schreef:'Iets escaleren' op die manier wordt naar mijn idee vaker gebruikt. Ik heb het wel vaker gehoord in ieder geval, bij meerdere bedrijven. Wel op het moment dat situaties hoog oplopen en er dus vaak een leidinggevende aan te pas komt. Het gaat dus ook om dingen die hoog op lopen maar net een andere manier. Ik kan het ook niet uitleggen maar het is normale kantoortaal .
Nou ja, ik had het nog nooit gehoord en heb op heel wat kantoren gewerkt. Misschien ligt het aan de regio?
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:ABE schreef:Zusje van Bert schreef:'Iets escaleren' op die manier wordt naar mijn idee vaker gebruikt. Ik heb het wel vaker gehoord in ieder geval, bij meerdere bedrijven. Wel op het moment dat situaties hoog oplopen en er dus vaak een leidinggevende aan te pas komt. Het gaat dus ook om dingen die hoog op lopen maar net een andere manier. Ik kan het ook niet uitleggen maar het is normale kantoortaal .
Nou ja, ik had het nog nooit gehoord en heb op heel wat kantoren gewerkt. Misschien ligt het aan de regio?
Hmmz, dat denk ik niet. ZvB werkt in het westen en ikzelf in het noorden. Maar ik durf er wel een wedje op te zetten dat het te maken heeft met de branche en volgens mij heeft ZvB werk gedaan in de branche waarin ik nu werk.
Gast- Gast
ABE schreef:Tea-Leaf schreef:ABE schreef:Zusje van Bert schreef:'Iets escaleren' op die manier wordt naar mijn idee vaker gebruikt. Ik heb het wel vaker gehoord in ieder geval, bij meerdere bedrijven. Wel op het moment dat situaties hoog oplopen en er dus vaak een leidinggevende aan te pas komt. Het gaat dus ook om dingen die hoog op lopen maar net een andere manier. Ik kan het ook niet uitleggen maar het is normale kantoortaal .
Hmmz, dat denk ik niet. ZvB werkt in het westen en ikzelf in het noorden. Maar ik durf er wel een wedje op te zetten dat het te maken heeft met de branche en volgens mij heeft ZvB werk gedaan in de branche waarin ik nu werk.
Welke branche is dat dan?
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:ABE schreef:Tea-Leaf schreef:ABE schreef:Zusje van Bert schreef:'Iets escaleren' op die manier wordt naar mijn idee vaker gebruikt. Ik heb het wel vaker gehoord in ieder geval, bij meerdere bedrijven. Wel op het moment dat situaties hoog oplopen en er dus vaak een leidinggevende aan te pas komt. Het gaat dus ook om dingen die hoog op lopen maar net een andere manier. Ik kan het ook niet uitleggen maar het is normale kantoortaal .
Welke branche is dat dan?
o.a. telecommunicatie.
Gast- Gast
Haha, "o.a" kan je ook weer ruim zien.
Ik heb zelf voor Tele2 gewerkt, valt dat daar ook onder?
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:Haha, "o.a" kan je ook weer ruim zien.
Tele2 valt daar ook onder. Onder telecommunicatie dan tenminste.
Gast- Gast
ABE schreef:Tea-Leaf schreef:Haha, "o.a" kan je ook weer ruim zien.
Daar heb ik t ook nog nooit gehoord, maar heb er ook niet lang gewerkt.
Maar je hebt wel meer "vreemde" uitdrukkingen op werkgebied, zo had ik ook een baan waar je niet in- en uit logte op je pc, maar je aan- en af logte. Vond ik zo gek
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:ABE schreef:Tea-Leaf schreef:Haha, "o.a" kan je ook weer ruim zien.
Daar heb ik t ook nog nooit gehoord, maar heb er ook niet lang gewerkt.
Maar je hebt wel meer "vreemde" uitdrukkingen op werkgebied, zo had ik ook een baan waar je niet in- en uit logte op je pc, maar je aan- en af logte. Vond ik zo gek
Haha! Ja, ik hoor soms ook wel dingen waarvan ik denk:"Natuurlijk, het heeft een nieuwe naam". Tegen het woord escaleren heb ik ook raar aangekeken, "Escaleren, hoezo? Het is toch nog niet geescaleerd? Laten we dat dan ook zo houden". Maar kennelijk bedoelden ze wat anders en toen ik dat doorhad was het ook gewoon opeens doodnormaal. Dom eigenlijk...
Gast- Gast
Haha ja, het went vanzelf. Ik woon al 23 jaar in t oosten van NL en soms leer ik er weer een woordje uit het dialect bij. Word ook nog regelmatig uitgelachen omdat ik niet alle woorden ken. Mijn vriend lacht al hard als ik "plat" wil praten.
Oké, ik dwaal af. Fijn weekend nog allemaal!
Oké, ik dwaal af. Fijn weekend nog allemaal!
Gast- Gast
ABE schreef:Tea-Leaf schreef:ABE schreef:Zusje van Bert schreef:'Iets escaleren' op die manier wordt naar mijn idee vaker gebruikt. Ik heb het wel vaker gehoord in ieder geval, bij meerdere bedrijven. Wel op het moment dat situaties hoog oplopen en er dus vaak een leidinggevende aan te pas komt. Het gaat dus ook om dingen die hoog op lopen maar net een andere manier. Ik kan het ook niet uitleggen maar het is normale kantoortaal .
Nee hoor, ik heb in heel veel branches gewerkt. Van asielzoekers tot vakanaties tot telefoons tot printers/ faxen tot rechtbanken tot verzekeringen etc etc. Waarom denk je dat ik zo wijs ben?
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:
Nee hoor, ik heb in heel veel branches gewerkt. Van asielzoekers tot vakanaties tot telefoons tot printers/ faxen tot rechtbanken tot verzekeringen etc etc. Waarom denk je dat ik zo wijs ben?
Juist daarom!!!
Gast- Gast
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: