Hoe maak je zuurkool uit de oven?
+4
SleepingBeauty
kajaka88
xxjojootjexx
Muurvlindertje
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe maak je zuurkool uit de oven?
Gezocht: een simpele ovenschotel met de ingredienten zuurkool (500 gram), gekookte aardappels, spekblokjes en een pond gehakt.
Als ik google, word ik er niet wijs uit vanwege de enorme keus met rare ingredienten als ananas, karweizaad (??) enz.
Dus bij deze, hoe maak je een ovenschotel met bovenstaande producten?
Wie heeft dé tip?
Als ik google, word ik er niet wijs uit vanwege de enorme keus met rare ingredienten als ananas, karweizaad (??) enz.
Dus bij deze, hoe maak je een ovenschotel met bovenstaande producten?
Wie heeft dé tip?
Muurvlindertje- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11
Re: Hoe maak je zuurkool uit de oven?
Pippaaaa, waar blijf je?
Muurvlindertje- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11
Wat ik zou doen, de aardappels voorkoken en in plakjes snijden.
Onderkant van overschotel beleggen met plakjes aardappel, hierover heen de rul gebakken gehakt en spekblokjes. Daarover de zuurkool en daarover weer een laag aardappelschijfjes.
Heb je nog kaas of een ei? Dan zou je bovenop nog een laag geklutst ei kunnen doen of een laagje kaas.
Onderkant van overschotel beleggen met plakjes aardappel, hierover heen de rul gebakken gehakt en spekblokjes. Daarover de zuurkool en daarover weer een laag aardappelschijfjes.
Heb je nog kaas of een ei? Dan zou je bovenop nog een laag geklutst ei kunnen doen of een laagje kaas.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Stamppot zuurkool maken. Gehakt rulbakken.
Ovenschaal invetten. Laagje stamppot in de schaal dan gehakt, en nog een laag stamppot. Eventueel kaas of paneermeel erop voor een krokant korstje.
Ovenschaal invetten. Laagje stamppot in de schaal dan gehakt, en nog een laag stamppot. Eventueel kaas of paneermeel erop voor een krokant korstje.
kajaka88- Prater
- Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10
Haha, hier ben ik!
Ik maak het op de volgende manier:
Geruld gehakt op de bodem, dan zuurkool (ik doe er dan nog banaan op, maar dat hoeft niet natuurlijk), dan aardappelpuree (die je zelf met de aardappelen hebt gemaakt, en hier kun je dan de spekjes doorheen doen) & dan als laatste paneermeel voor een lekker krokant korstje
Ik maak het op de volgende manier:
Geruld gehakt op de bodem, dan zuurkool (ik doe er dan nog banaan op, maar dat hoeft niet natuurlijk), dan aardappelpuree (die je zelf met de aardappelen hebt gemaakt, en hier kun je dan de spekjes doorheen doen) & dan als laatste paneermeel voor een lekker krokant korstje
Gast- Gast
Ooehh dank voor dit recept nu kan ik lekker een ovenschotel gaan maken zonder dat ik naar de supermarkt moet om een pakje te halen
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Gekruide paneermeel er bovenop is trouwens ook erg lekker
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Gehakt rullen, eventueel spekjes en ananas erdoor, zuurkool erdoor en even verwarmen. In een ovenschotel, aardappelblokjes/puree erover en een half uurtje in de oven. Simpel maar heerlijk.
De zuurkoolschotel met creme fraiche van Maggie is ook heerlijk!
De zuurkoolschotel met creme fraiche van Maggie is ook heerlijk!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Wat is gehakt rullen?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Slakje schreef:Wat is gehakt rullen?
Gewoon de hele homp gehakt in de pan zonder er eerst balletjes ofzo van te draaien. Zoals je het door de pastasaus gebruikt. Roerbakken zegmaar.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Ik zag toevallig dit topic, maar heb het ook gepost in "wat eten we vandaag". Wij eten vanavond zuurkoolschotel met shoarma. Super lekker!
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: