Zuurkool
+13
piene1983
litllejoy
Lotus
Inge
Suus
Raindrop
_Lacey_
Susan
Highway
Lejow
Zwerver
Antibes
Paper Crown
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Zuurkool
Hi meiden,
Hoe maken jullie zuurkool?
Hoe maken jullie zuurkool?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Re: Zuurkool
In hamrolletjes met puree en kaas uit de oven. Of als stamppot. En ik neem dan altijd voorgekookte zuurkool, want ik vind het echt stinken als je het een half uur moet koken..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Wij maken altijd stampot zuurkool
Aardappels koken, zuurkool lang koken
Prakken en klaar! Worstje erbij en spekjes eventueel
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
wc-eend schreef:Wij maken altijd stampot zuurkool
Niets anders erin? Ananas bijv? Als ik zo'n zakje koop, kant en klaar moet ik die ook nog koken?
Niet
Maar dat ligt misschien ook aan de manier waarop mijn moeder het vroeger klaarmaakte
Maar dat ligt misschien ook aan de manier waarop mijn moeder het vroeger klaarmaakte
Gast- Gast
2CKC2 schreef:wc-eend schreef:Wij maken altijd stampot zuurkool
Niets anders erin? Ananas bijv? Als ik zo'n zakje koop, kant en klaar moet ik die ook nog koken?
Dat hangt van het zakje af, je hebt zakjes die je nog moet koken en zakjes die je niet meer hoeft te koken.
Stamppot doe ik inderdaad ook ananas in, vind ik lekker! Mam weer niet..
Antibes- Ratel
Er gaat een wereld voor me open.. dat is dus 't verschil in kleur zakjes.. Mijn vent lust het niet dus ik wil het voor mezelf maken maar ik heb echt geen idee hoe.Antibes schreef:2CKC2 schreef:wc-eend schreef:Wij maken altijd stampot zuurkool
Dat hangt van het zakje af, je hebt zakjes die je nog moet koken en zakjes die je niet meer hoeft te koken.
Ik doe er zelf niks door. Mijn vriend doet ook wel eens ananas.
We pakken soms ook het zakje(hebben altijd zo'n zakje) kruiden zuurkool. Is ook errug lekker! Of wijn zuurkool..!
Ik heb nog nooit zuurkool gehad die je niet hoefde voor te koken
We pakken soms ook het zakje(hebben altijd zo'n zakje) kruiden zuurkool. Is ook errug lekker! Of wijn zuurkool..!
Ik heb nog nooit zuurkool gehad die je niet hoefde voor te koken
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Birgit schreef:Niet
Hele grote + 1
Blegh! Zuurkool
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik maak meestal kerrie zuurkool; gewoon aardappelen koken, zuurkool koken en worst erbij.
Als ik naturel zuurkool maak doe ik er meestal ananas en ham in.
Als ik naturel zuurkool maak doe ik er meestal ananas en ham in.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
2CKC2 schreef:
Er gaat een wereld voor me open.. dat is dus 't verschil in kleur zakjes.. Mijn vent lust het niet dus ik wil het voor mezelf maken maar ik heb echt geen idee hoe.
Gewoon even de verpakking lezen in de winkel, ik vind zelf koken eigenlijk best wel vervelend en ik merk qua smaak niet echt verschil. Zuurkoolstamppot kun je spekjes, annanas, ham en evt. zelfs wat kaas doorheen doen. Rookworst erbij, jam!
Antibes- Ratel
Meestal in stamppot, maar ik eet nu minder koolhydraten, dus dan is dat geen optie.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Gewoon in een stamppot (zonder spekjes o.i.d.) met een gehaktbal erbij.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Ik bak bacon uit, maak aardappelpuree, kook zuurkool, wabber 't door elkaar, vet een ovenschaal in.. Doe de hele mix erin. Dan de bacon in een foodprocessor met beschuit, tot 't een heeeeerlijke paneermeel is en die over de zuurkoolbende en dat 20 minuutjes op 200 graden in de oven.
Gast- Gast
2CKC2 schreef:Er gaat een wereld voor me open.. dat is dus 't verschil in kleur zakjes.. Mijn vent lust het niet dus ik wil het voor mezelf maken maar ik heb echt geen idee hoe.Antibes schreef:2CKC2 schreef:wc-eend schreef:Wij maken altijd stampot zuurkool
+1
Mijn vriend lust het ook niet dus eigenlijk maak ik het nooit.
Kan ik zuurkool trouwens gewoon invriezen? Anders maak ik het binnenkort en dan vries ik ook wat in.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Ooh zuurkool! Maar dan alleen in een ovenschotel met aardappelschijfjes, gehakt, ananas, een sausje en een laagje geraspte kaas.
Gast- Gast
Ik vind het zelf erg lekker als stamppot met aardappel, (wijn)zuurkool, tomatenblokjes en chorizo
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Zuurkool met aardappelpurree, uitgebakken spekjes en ananas
Zuurkool met flink wat kerrie poeder en ananas in de wok
Zuurkool in een ovenschaal, geruld gehakt met ui erboven op (of door de zuurkool mengen) plakken / stukjes ananas er bovenop, aardappelpurree of aardappelschijfjes er bovenop en dan kaas erover
Zuurkool met flink wat kerrie poeder en ananas in de wok
Zuurkool in een ovenschaal, geruld gehakt met ui erboven op (of door de zuurkool mengen) plakken / stukjes ananas er bovenop, aardappelpurree of aardappelschijfjes er bovenop en dan kaas erover
Laatst aangepast door Inge op wo 23 nov 2011 - 11:12; in totaal 2 keer bewerkt
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Aardappels koken, zuurkool koken, gehakt rullen, champignonen en ui erbij bakken.
Door elkaar mixen, klaar!
Door elkaar mixen, klaar!
Gast- Gast
Zuurkool koken, aardappelpuree maken (speciale stamppotpuree), spekjes bakken, stampen. Speklapjes met zwoerd en rookworstje erbij. Ik neem trouwens altijd Wijnzuurkool.
En ik wist ook niet of ik het kon invriezen of niet. Het was of invriezen proberen of weggooien. Maar uit de vriezer smaakt het nog tien keer beter. Dan bak ik het op met een paar plakjes mager rookworst en klein stukje spek.
En ik wist ook niet of ik het kon invriezen of niet. Het was of invriezen proberen of weggooien. Maar uit de vriezer smaakt het nog tien keer beter. Dan bak ik het op met een paar plakjes mager rookworst en klein stukje spek.
Gast- Gast
Zuurkool is ook lekker met zalm.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Ik maak altijd zuurkoolschotel uit de oven (ben niet zo'n zuurkool-fan maar dit vind ik wel lekker):
De ovenschotel invetten.
De onderste laag van de ovenschotel opvullen met geruld gehakt.
Daarop de gekookte zuurkool.
Daar weer boven op de aardappelpurree.
Afmaken met een laagje paneermeel en klontje boter.
En dan in de oven tot de paneermeel een lekker krokant laagje is geworden.
De ovenschotel invetten.
De onderste laag van de ovenschotel opvullen met geruld gehakt.
Daarop de gekookte zuurkool.
Daar weer boven op de aardappelpurree.
Afmaken met een laagje paneermeel en klontje boter.
En dan in de oven tot de paneermeel een lekker krokant laagje is geworden.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
En nu heb ik zin in zuurkool, denk dat ik dat dit weekend maar ga eten
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Knorr of Maggi ( of een ander merk, heb de verpakking niet in huis....) heeft een mix voor een heerlijke ovenschotel met zuurkool. Zuurkoolschotel met creme fraiche heet het. Daarvoor heb je geruld gehakt, (voor)gekookte aardappelen in plakjes, ( gekookte )zuurkool en een ei nodig. En dan dat pakje natuurlijk. In de oven, heerlijk! Mijn vriend lust geen zuurkoolstamppot maar dit gaat er prima in!
Je hebt die mixen voor ovenschotels ook voor bloemkool en andere soorten groente. De andere heb ik nog niet geprobeerd, probeer zo min mogelijk van de pakjes te gebruiken ivm calorieën maar gezien het feit dat ik hierin de spekjes en de worst vervang voor een pakje met mix voor de ovenschotel denk ik dat het nog wel meevalt...
Je hebt die mixen voor ovenschotels ook voor bloemkool en andere soorten groente. De andere heb ik nog niet geprobeerd, probeer zo min mogelijk van de pakjes te gebruiken ivm calorieën maar gezien het feit dat ik hierin de spekjes en de worst vervang voor een pakje met mix voor de ovenschotel denk ik dat het nog wel meevalt...
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Wat ook lekker is is zuurkool met banaan & gehakt (en aardappelpuree) in een ovenschotel.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: