Begint het zo?
+88
Viva
-Belle-
Burn
LDJ
slaatje
Knof
nina
Caresses
Puzzle
Stitch
Sayuri
Bolleke
Reeza
MamaDaan
NoName88
Antibes
Sugarfall
Coco
Oasis
Sjaantje
_Lacey_
Dikkie Dik
Blue flower
ShallY
JD
Smaragdje
Tiara
Fearie
Amber-
smooch
rapa nui
Sterrin_
GeKKiE
Femmem
Shy
mickey
Sanne
Manderijn
June
Steep
strawberry
Macelka
Laced
Tania
Mamsie
Liadan
ProudMom
Marin
Ayla
SDL
Darius
Pien
Monte
Puggle
Rush
Sam
Charles
Jasmine
Lady4
Zwerver
Dora
Lejow
vlinder-19
Spring
ekjir@M
Muppetje
xxjojootjexx
Parel
SoGood
Caroow
Highway
Linda
Jezzie
Printje
Susan
Fortissimo
Pompoen
Star007
Ella
Weegschaal
Luce
Flower_L
Paper Crown
Annie24
Exogenesis
SarahKey
Arwyn
Gympie
92 plaatsers
Pagina 2 van 8
Pagina 2 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Begint het zo?
Wat is daar nou zooo raar aan, cola drinken. Als mensen koffie drinken wordt er niets over gezegd, maar o cola tijdens je zwangerschap... Ik vind dat er voortaan echt over alles gevallen wordt als je zwanger bent. Ja hier spreekt een cola verslaafdeFortissimo schreef:Mijn schoonzus dronk liters cola light weg (Wat ik echt heel raar vond..) dus ik denk dat één blikje Red Bull niet heel veel kwaad kan. Geniet er van! Wie weet komt jouw beeb ook wel in actie er van
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Star007 schreef:Wat is daar nou zooo raar aan, cola drinken. Als mensen koffie drinken wordt er niets over gezegd, maar o cola tijdens je zwangerschap. Ik vind dat er voortaan echt over alles gevalken wordt als je zwanger bent.Fortissimo schreef:Mijn schoonzus dronk liters cola light weg (Wat ik echt heel raar vond..) dus ik denk dat één blikje Red Bull niet heel veel kwaad kan. Geniet er van! Wie weet komt jouw beeb ook wel in actie er van
Inderdaad. In cola zit sowieso veel minder cafeïne dan in cola. In een reep melkchocolade zit zelfs nog meer dan in een glas cola, dus verdiep je er even in voor je een ander raar vindt. Hierbij het tabelletje van het Voedingscentrum:
Product | mg/100 ml | Consumptie-eenheid | mg per consumptie |
Koffie - filter | 70 | Kopje 125 ml | 85 |
Koffie - instant | 60 | Kopje 125 ml | 75 |
Koffie- espresso | 130 | Kopje 50 ml | 65 |
Decaf | 2,5 | Kopje 125 ml | 3 |
Thee - zwart | 30 | Kopje 125 ml | 40 |
Thee - groen | 15 | Kopje 125 ml | 20 |
Cola | 10 | Glas 180 ml | 16 |
Energiedrank | 30 | Blikje 250 ml | 75 |
Energieshot | 135 | Blikje 60 ml | 80 |
Chocolademelk | 2 | Beker 180 ml | 4 |
Pure chocolade | 70 | Reep 50 gram | 50 |
Melkchocolade | 20 | Reep 50 gram | 25 |
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
In energiedrank zit ook een relatief hoge hoeveelheid taurine, dat kan voor een hoge bloeddruk zorgen en dat lijkt me niet ideaal, zeker niet in een zwangerschap. Nu zullen een paar slokjes wel meevallen, maar als je vaak (grote hoeveelheiden) energiedrank drinkt, kan dat dus wel echt slecht zijn. Cafeïne kan o.a. voor hartkloppingen en uitdroging zorgen, daarom zou ik ook niet teveel koffie, thee of cola drinken. Veel van dat soort dranken drinken wordt niet voor niets afgeraden in de zwangerschap lijkt me.
Gast- Gast
Ik vind cola echt totaal niet te vergelijken met koffie. Dan mag je dus ook geen melkchocolade meer eten, want daar zit meer cafeïne in dan in cola. Zelfs in groene thee zit volgens die tabel nog meer dan in cola.
Susan- Lady Post-a-lot
Star007 schreef:Wat is daar nou zooo raar aan, cola drinken. Als mensen koffie drinken wordt er niets over gezegd, maar o cola tijdens je zwangerschap... Ik vind dat er voortaan echt over alles gevallen wordt als je zwanger bent. Ja hier spreekt een cola verslaafdeFortissimo schreef:Mijn schoonzus dronk liters cola light weg (Wat ik echt heel raar vond..) dus ik denk dat één blikje Red Bull niet heel veel kwaad kan. Geniet er van! Wie weet komt jouw beeb ook wel in actie er van
O, ik heb niet eens zo opgelet hoor. Ik heb gewoon gegeten en gedronken wat ik lekker vond. Natuurlijk geen rood vlees of alcohol en sushi. Enige wat ik wel heb gehad is 2 plakjes carpaccio op mijn brood toen ik, ik meen, nog geen 10 weken zwanger was, stom achteraf maar jemig, ik kon dat niet laten, 2 slokjes bier van mijn man in de zomer toen hij een blikje naast me open trok, ik vind bier het allergoorste wat er is maar ik kon het echt NIET weerstaan, en een half glaasje champagne toen mijn schoonvader een fles liet aanrukken om mijn zwangerschap te vieren.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Susan schreef:Ik vind cola echt totaal niet te vergelijken met koffie. Dan mag je dus ook geen melkchocolade meer eten, want daar zit meer cafeïne in dan in cola. Zelfs in groene thee zit volgens die tabel nog meer dan in cola.
het voedingscentrum noemt cola ook niet: 'Koffie: Zwangere vrouwen wordt het gebruik van energiedrank en koffie ontraden
of hen wordt geadviseerd dit gebruik sterk te beperken.'
Gast- Gast
Ik heb gewoon koffie gedronken nu nog steeds trouwens, zeker iedere dag een kopje of 3. Ook cola enzo dronk ik gewoon. RedBull staat het zelfs op het etiketje volgens mij dat je het niet mag hebben tijdens je zwangerschap, maar ik lees dat je het al gedronken hebt. Baby zal er vast niets aan overhouden.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Rejoy. schreef:Susan schreef:Ik vind cola echt totaal niet te vergelijken met koffie. Dan mag je dus ook geen melkchocolade meer eten, want daar zit meer cafeïne in dan in cola. Zelfs in groene thee zit volgens die tabel nog meer dan in cola.
het voedingscentrum noemt cola ook niet: 'Koffie: Zwangere vrouwen wordt het gebruik van energiedrank en koffie ontraden
Nee, maar Fortissimo vond het raar dat haar schoonzus cola dronk, maar je moet dus heel wat cola drinken voor je aan de hoeveelheid cafeïne komt van één kopje koffie. Terwijl de meeste mensen één of twee kopjes koffie gewoon acceptabel vinden.
Susan- Lady Post-a-lot
Rejoy. schreef:Susan schreef:Ik vind cola echt totaal niet te vergelijken met koffie. Dan mag je dus ook geen melkchocolade meer eten, want daar zit meer cafeïne in dan in cola. Zelfs in groene thee zit volgens die tabel nog meer dan in cola.
Yep! Er zijn mensen die 10 koppen koffie per dag drinken. Ik heb zelfs collega's die de hele dag door niets anders dan koffie drinken. Die halen wel 20 koppen per dag aan Nespresso. Wij bestellen op het werk ook trays vol met Redbull en ik heb collega's die letterlijk om 7:00 zo'n blikje opentrekken en ermee doorgaat tot ze naar huis gaan.. als je zo 'verslaafd' bent aan koffie en redbull/energiedrankjes dan kan ik me voorstellen dat er risico's aan kleven voor jezelf en voor je kleintje, maar ik denk dat een kop of 2-3 koffie per dag niet zo heel veel kwaad kan in je zwangerschap. Redbull is gewoon sowieso slecht, zwanger of niet, ik zou het daarom ook nooit drinken als je kindje nog niet 'af' is in je buik.
Ik heb echt nog nooit Redbull gedronken, ik vind het er zo vies uitzien.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ik heb echt nog nooit Redbull gedronken, ik vind het er zo vies uitzien.
Hier hetzelfde, ik vind het vreselijk stinken. Mijn broer vindt het lekker, ik ga vd geur al over mijn nek.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Susan schreef:Ik heb echt nog nooit Redbull gedronken, ik vind het er zo vies uitzien.
+1, ik vind het ook vies ruiken.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ja in een glas is het echt goor he! En het ruikt ook smerig maar het is lekker om afentoe een te nemen, niet om je dorst mee te lessen.
Het stinkt inderdaad , als je het zelf niet drinkt. Het smaakt wel heerlijk haha.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Paper Crown schreef:Susan schreef:Ik heb echt nog nooit Redbull gedronken, ik vind het er zo vies uitzien.
Ja in een glas is het echt goor he! En het ruikt ook smerig maar het is lekker om afentoe een te nemen, niet om je dorst mee te lessen.
Ja lekker hoor! Vooral met rode wodka
Maar ik drink denk ik 3 redbultjes in een week.
Gast- Gast
Ik vind het altijd ruiken naar dat amoxicilline-antibioticadrankje. Ik drink het zelden, ik neem het alleen als ik een boost nodig heb, en zelfs dan alleen nog de suikervrije versie omdat daarvan al het glazuur van mijn tanden af springt. Gelukkig werkt en glas cola of een starbuckskoffie (en indien niet in de buurt: een wiener melange) ook. Scheelt ook dat ik normaal alleen water drink dus mijn lichaam is sowieso al die oppeppende dranken niet gewend, dus het slaat al gauw aan.
Gast- Gast
Carrie schreef:Paper Crown schreef:Susan schreef:Ik heb echt nog nooit Redbull gedronken, ik vind het er zo vies uitzien.
Rode wodka red bull!! Dat was mijn drankje, heeeeerlijk!!!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Lennox schreef:Ik vind het altijd ruiken naar dat amoxicilline-antibioticadrankje. Ik drink het zelden, ik neem het alleen als ik een boost nodig heb, en zelfs dan alleen nog de suikervrije versie omdat daarvan al het glazuur van mijn tanden af springt. Gelukkig werkt en glas cola of een starbuckskoffie (en indien niet in de buurt: een wiener melange) ook. Scheelt ook dat ik normaal alleen water drink dus mijn lichaam is sowieso al die oppeppende dranken niet gewend, dus het slaat al gauw aan.
Ik heb het nog nooit geroken zelfs, maar ik ken dat amoxicilline-drankje, als de geur daarop lijkt dan hoef ik het al helemaal niet.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik heb wel echt cola en koffie geminderd, ook op advies vk (ben er zelf over begonnen) maar ik dronk zeker 10 koppen koffie en 1,5 liter cola per dag. Ga het maar volhouden, afkicken heeft me een hoop hoofdpijn bezorgt :p
Ik drink nu misschien 1 kop koffie koffie en een halve liter cola cafeïnevrij, even lekker!
Ik drink nu misschien 1 kop koffie koffie en een halve liter cola cafeïnevrij, even lekker!
Laatst aangepast door Highway op zo 30 dec 2012 - 10:09; in totaal 1 keer bewerkt
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Heerlijk!Linda schreef:Carrie schreef:Paper Crown schreef:Susan schreef:Ik heb echt nog nooit Redbull gedronken, ik vind het er zo vies uitzien.
Rode wodka red bull!! Dat was mijn drankje, heeeeerlijk!!!
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Highway schreef:Ik heb wel echt cola en koffie geminderd, ook op advies vk (ben er zelf over begonnen) maar ik dronk zeker 10 koppen koffie en 1,5 liter cola per dag. Ga het maar volhouden, afkicken heeft me een hoop hoofdpijn bezorgt :p
Ja, als je zoveel dronk is het natuurlijk beter om te minderen. Heel goed van je!
Ik vind Redbull wel lekker, maar een paar slokjes. Als ik een heel blikje opdrink, krijg ik pijn aan mijn tanden en schokjes als ik iets eet. Dus ik vermijd het maar, anders ben ik bang dat op een dag mijn tanden uitvallen.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Niet over Red Bull praten Ik heb zo'n zin daarin! Ik neem afentoe een slokje van iemand anders, maar wat zou ik graag een heel blikje achterover gooien.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
PC! Waar ben je! Istie er al??
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Sogood schreef:PC! Waar ben je! Istie er al??
Helleur.. nee, wish I was so lucky. De baby zit nog wel hoog en eh.. nou niet droog dat zou niet best wezen.
Ik denk dat we een bouwjaar 2013 krijgen.
Pagina 2 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Begint het nu al?
» Begint dat nu al?
» Begint het zo?
» Middag begint goed!
» help dochter (3mnd) begint op buik te draaien
» Begint dat nu al?