Harde, moeizame ontlasting
+4
PapillonRose
Silver
Lejow
Fiwen
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Harde, moeizame ontlasting
Onze dochter van 2 heeft sinds haar geboorte al problemen met haar ontlasting en darmen.
In het begin had ze veel kramp en zelfs bloed bij haar ontlasting. Dit bleek te komen doordat ze koemelkallergie had/heeft.
Ze heeft toen Neocate voeding gekregen en daar ging het een stuk beter mee.
Toen ze echter meer vaste voeding ging eten, werd haar ontlasting steeds harder. We zijn hiervoor meerdere malen bij de huisarts en kinderarts geweest. Forlax Junior hielp een tijd redelijk, maar ze kreeg daar ook kramp van.
De laatste tijd is haar ontlasting weer keihard en het doet haar ook echt zeer. Ze gaat huilen als ze moet poepen. We kunnen haar wel weer Forlax gaan geven, maar omdat ze daar buikpijn van krijgt, ben ik daar ook niet echt een voorstander van.
Overigens krijgt ze nu nog steeds maar weinig producten die koemelk bevatten, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Ik vroeg me af of er hier meer kinderen zijn met dit probleem en wat jullie daar aan doen? Is er bijvoorbeeld een homeopathisch middel wat goed werkt?
In het begin had ze veel kramp en zelfs bloed bij haar ontlasting. Dit bleek te komen doordat ze koemelkallergie had/heeft.
Ze heeft toen Neocate voeding gekregen en daar ging het een stuk beter mee.
Toen ze echter meer vaste voeding ging eten, werd haar ontlasting steeds harder. We zijn hiervoor meerdere malen bij de huisarts en kinderarts geweest. Forlax Junior hielp een tijd redelijk, maar ze kreeg daar ook kramp van.
De laatste tijd is haar ontlasting weer keihard en het doet haar ook echt zeer. Ze gaat huilen als ze moet poepen. We kunnen haar wel weer Forlax gaan geven, maar omdat ze daar buikpijn van krijgt, ben ik daar ook niet echt een voorstander van.
Overigens krijgt ze nu nog steeds maar weinig producten die koemelk bevatten, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Ik vroeg me af of er hier meer kinderen zijn met dit probleem en wat jullie daar aan doen? Is er bijvoorbeeld een homeopathisch middel wat goed werkt?
Gast- Gast
Re: Harde, moeizame ontlasting
Onze dochter had ook een koemelkallergie en veel problemen (gehad) met obstipatie. We hebben haar een tijd lactulose gegeven en daarmee ging het heel goed. En sinds ze dagelijks verse sinaasappelsap drinkt heeft ze de lactulose niet meer nodig en heeft ze 9 vd 10 keer normale ontlasting. Maar als ze het 1 dag niet drinkt is het meteen/de dag ernaa weer heel hard en heeft ze buikpijn en moet ze duidelijk veel moeite doen om te kunnen poepen.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Misschien probiotica?
Orthiflor bijvoorbeeld? Je hebt 'start' voor babytjes, hoe dat voor oudere kindjes zit weet ik niet.
Orthiflor bijvoorbeeld? Je hebt 'start' voor babytjes, hoe dat voor oudere kindjes zit weet ik niet.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Een theelepel olijfolie (is vies weet ik) kan helpen.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Helpt het niet om wat extra slaolie of olijfolie door haar eten te doen? Overigens heb ik het als kind verschrikkelijk lang gehad, niets hielp, maar het was als sneeuw voor ze zon verdwenen nadat ik op mijn negende een blindedarmontsteking kreeg.
Gast- Gast
Ik zou ook probiotica proberen, kan gewoon naast eventuele andere dingen. Heb zelf ook vanaf de geboorte al darmproblemen, en ondanks dat het niet ervan weggaat heb ik wel veel baat bij probiotica. Minder vaak last van diarree en verstopping.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ook ik zou probiotica adviseren, je hebt voor peuters bijv. van orthiflor junior
Gast- Gast
Idd een probiotica.
Of de wonderolie van de etos? Ook veel positieve dingen over gehoord.
Of de wonderolie van de etos? Ook veel positieve dingen over gehoord.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Heb je roosvicee laxo al eens geprobeerd?
Dat kreeg ik van mijn moeder toen ik klein was en ik dronk het ook tijdens mijn zwangerschappen omdat ik er dan ook last van had.
Meestal was 1 glaasje in de ochtend al voldoende.
Dat kreeg ik van mijn moeder toen ik klein was en ik dronk het ook tijdens mijn zwangerschappen omdat ik er dan ook last van had.
Meestal was 1 glaasje in de ochtend al voldoende.
Gast- Gast
Ow, als A.noukje moeite heeft krijgt ze een plak peperkoek, werkt bij haar ook heel goed.
En bij (veel) diarree een witte boterham. Dit mag ze normaal niet omdat het bij haar echt stoppend werkt, zodra ze een wit stokbroodje of boterham op heeft is het hier feest.
En bij (veel) diarree een witte boterham. Dit mag ze normaal niet omdat het bij haar echt stoppend werkt, zodra ze een wit stokbroodje of boterham op heeft is het hier feest.
Dora- Kletskop
Een glas lauw water in de ochtend wil ook nog wel eens helpen. Hier gaf ik ze vaak een glas met verse jus en half lauw water. Pruimen zijn ook goed natuurlijk en ook gezond. Wel vervelend voor je meisje.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Dora: haar ontlasting is juist te hard, dus wit brood is niet zo'n goed plan...
Roosvicee Laxo helpt niet en ze krijgt uitslag van sinaasappels.
Ik ga morgen maar eens Orthiflor Junior halen.
Gast- Gast
Hier helpt venkelthee goed. Ze vind het niet lekker. Dus als uitzondering doe ik er dan suiker in.
Binnen 2 uur zit de luier vol!
Binnen 2 uur zit de luier vol!
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Pritt schreef:Dora: haar ontlasting is juist te hard, dus wit brood is niet zo'n goed plan...
Daarom ook peperkoek, maar ik gaf meteen een tip voor diarree Voor als ze te veel peperkoek op heeft.
Wij eten trouwens hier wel vrij zwaar brood, omega-brood (net wat zwaarder dan 10-granen). Zit echt bomvol met granen en pitten, met als gevolg dat de stoelgang van ons allemaal meer dan prima is
Dora- Kletskop
Mijn zoontje heeft precies hetzelfde, hij had als baby trouwens ook bloed bij de ontlasting. Wij geven hem nu lactulose druppels.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?
» Slijm in ontlasting
» ontlasting dan dik en dan weer dun
» Ontlasting als steentjes
» harde ontlasting
» Slijm in ontlasting
» ontlasting dan dik en dan weer dun
» Ontlasting als steentjes
» harde ontlasting
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: