Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

+4
Printje
Happydobby
Tania
Mama_1987
8 plaatsers

Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  Mama_1987 za 15 okt 2011 - 9:03

Hoi allemaal,

ik heb even een vraagje. Ons zoontje van bijna 7 weken is vandaag naar de huisartsenpost geweest ivm zijn moeizame ontlasting. Al vanaf zijn geboorte kan hij niet goed poepen. Om de dag moet ik hem helpen met de thermometer. Dat ging op zich wel maar nu dus niet meer. Hij wilde niet meer poepen en dus ook geen voeding. Bij de huisartsenpost hebben wij 3 klysma's meegekregen. Vanmiddag 1 gegeven, er kwam wel ontlasting maar niet veel. Zijn ontlasting is trouwens niet hard ofzo, het laatste beetje is wel dunner dan aan het begin.

Nu kregen wij als tip van een kennis om Barleduc water te nemen. Heeft iemand hier ervaring mee dat het helpt tegen moeizame ontlasting en krampjes?

Sorry voor het lange verhaal voor een korte vraag haha...

Alvast bedankt voor de reacties!
Liefs Mama_1987
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  Tania za 15 okt 2011 - 9:07

Geen ervaring mee.
Watvoor voeding gebruik je? Nutrilon Omneo is speciaal voor krampjes en moeizame ontlasting.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  Happydobby za 15 okt 2011 - 9:09

Een beetje meer water geven kan helpen maar je kan ook gewoon kraanwater geven.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  Mama_1987 za 15 okt 2011 - 9:12

Happydobby schreef:Een beetje meer water geven kan helpen maar je kan ook gewoon kraanwater geven.

Ik geef ook al een tijdje extra water in de fles. Maar ook dat helpt niet Sad
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  Happydobby za 15 okt 2011 - 9:19

Een beetje olie bij de voeding schijnt ook te helpen.
En water tussen de voedingen in.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  Mama_1987 za 15 okt 2011 - 9:22

Happydobby schreef:Een beetje olie bij de voeding schijnt ook te helpen.
En water tussen de voedingen in.

Bedankt voor je tips!!
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  Printje za 15 okt 2011 - 9:28

Ik lees dat je hem om de dag 'helpt' dit kun je echter beter niet te vaak doen. Dit is namelijk niet goed voor de sluitspier, je kunt idd beter of wat olie in het flesje doen of Nutrilon Omneo gebruiken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 9:54

Toen S. last van krampjes had werd ons geadviseerd om afgekoeld gekookt water te gebruiken en dat gaf wel verschil. Volgens mij is dat zelfs nog beter als dat Bar Le Duc water

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 9:55

Buikje regelmatig masseren kan ook helpen. En dan echt kneden, zodat de darmen aan het werk gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 10:05

Ik kreeg gewoon Lactulose van de kinderarts, kan je daar niet om vragen om het eerste zetje te geven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  PapillonRose za 15 okt 2011 - 10:14

ProudMama schreef:Ik kreeg gewoon Lactulose van de kinderarts, kan je daar niet om vragen om het eerste zetje te geven?
+1, hier hebben we ook eventjes Lactulose gehad omdat ze tijdelijk wat moeilijk kon poepen. Een paar daagjes Lactulose gehad en het probleem was over. Nu was het hier wel niet zo erg dat ze helemaal niet meer uit zichzelf poepte, maar ook dan kan Lactulose dacht ik helpen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 10:41

Wanneer heb je het echt over moeizame ontlasting, vraag ik me af.
Ons zoontje krijgt fles en borstvoeding. Nu meer fles als borst, maar gaat er nog niet vaker van poepen.
Hij poept nog maar 1 keer in de 2 dagen. Ik heb dit gister bij het consultatiebureau nagevraagd of dit niet te weinig was. Ze zei me dat het best goed kon zijn dat het zo blijft. Moest het even in de gaten houden of hij er geen last van krijgt. Daar merk ik overigens nog niks van. Maar het was afgelopen donderdag dat hij zijn laatste poepluier heeft gehad. Kan het zijn omdat hij toch een gedeelte borstvoeding krijgt, hij dus daardoor ook onregelmatig poept?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 10:44

Hier poept de een ook heel weinig. Maar heeft er geen last van, in het begin lag hij hele dagen te persen, maar er kwam niks. Nu is hij gewoon ontspannen.
De ander poept zo goed als dagelijks. Terwijl ze dezelfde voeding krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  loesje za 15 okt 2011 - 19:45

klinkt als een verstopping ik zou om lactulose vragen heeft hij alleen pijn bij het poepen of wel vaker?
want mijn zoontje heeft een liesbreuk gehad en daar dachten ze elke keer dat het krampjees waren of verstopping Evil or Very Mad (zit er een bult bij zijn balzak?)
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 20:00

Ik zou, voor je aan lactulose begint, eerst eens kijken of water uit pak/fles helpt.
Wij hebben dat toen gedaan en dat ging al veel beter dan water uit de kraan.

Lactulose blijft toch een medicijn, dan zou ik liever eerst kijken of ander water verschil maakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  Gast zo 16 okt 2011 - 21:21

Hier gister ook maar eens begonnen met de flesjes te maken met water uit pak.
Nu vandaag al gelijk resultaat van gehad. Vanmorgen heeft hij al 2 keer gepoept, terwijl het hiervoor amper 1x in de 2 dagen was. Hoewel ik niet merkte dat hij er last van had, vond ik het toch wel een beetje weinig voor dat hij ook flesvoeding krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  Mama_1987 zo 16 okt 2011 - 23:56

Shopaholic schreef:Ik zou, voor je aan lactulose begint, eerst eens kijken of water uit pak/fles helpt.
Wij hebben dat toen gedaan en dat ging al veel beter dan water uit de kraan.

Lactulose blijft toch een medicijn, dan zou ik liever eerst kijken of ander water verschil maakt.

Meiden bedankt voor alle reacties!

Gisteren hebben we onze zoon weer een klysma gegeven want die van eergisteren had weinig effect. Ahh het was zo zielig gisteren, hij heeft zo ontzettend veel gepoept. Hij zat dus helemaal verstopt! We zijn sinds gisteren begonnen met water uit een pak te geven. Ik weet nog niet of het effect heeft maar dat zullen we zien. Hopelijk gaat hij nu uit zichzelf gewoon poepen. Als hij dat niet doet kan ik altijd nog Lactulose proberen. Maar ik heb nu zoiets, eerst maar afwachten of het nu vanzelf gaat voordat ik met dat medicijn begin.
Want zoals Shopaholic zegt blijft het toch een medicijn en als het niet nodig is dan liever niet.

We wachten maar weer af...

Liefs
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  Thunder ma 17 okt 2011 - 3:29

Mijn jongste heeft ook lactulose gehad, maar het hielp hem niks. Bedenk ook dat er enorm veel suiker in lactulose zit. Hier hielp masseren en wat olie heel goed.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 3:55

Lactulose moet je erg mee uitkijken, het kan namelijk ook het omgekeerde effect veroorzaken. Dat hebben wij met Jens gehad. Die raakte zo verstopt dat we naar het ziekenhuis konden met hem. Daar hebben we forlax gekregen, dat spul werkt serieus als een tiet. Dezelfde avond nog blies Jens 2 luiers van top tot teen helemaal vol. En opgelucht dat hij toen was. Hij was toen overigens een maandje of 4-5. Wij hebben dat spul totdat Jens 1 jaar werd moeten gebruiken. Daarna niet meer nodig gehad, meneer poept sindsdien als de beste smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 4:40

Lieskuh: Dat heb ik nog nooit gehoord over lactulose. Wat raar dat het ook kan verstoppen zeg. Staat dat wel in de bijsluiter enz? Arme Jens... Ze kunnen er zo'n last van hebben!
Hier hebben we de Lactulose ook niet lang nodig gehad gelukkig, al vonden hun het geen probleem, ze vonden het heerlijk... Het is zoet, dus ging erin alsof het iets lekkers was Laughing Nu doe ik 10cc water bij de borstvoeding als het niet lukt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  Cupcake ma 17 okt 2011 - 9:59

Mijn zoon ook al last van sinds geboorte.
Zijn kinderarts schreef: macrogol voor.
Een poeder met laxerende werking.
Hij gebruikt het al ruim een jaar, elke dag 10 gram
In zijn eten of drinken. Kan geen kwaad voor lichaam en werkt goed!
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  Cupcake ma 17 okt 2011 - 10:00

Lactulose en forlax heeft hij in het begin ook gehad.
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen? Empty Re: Bar le duc water tegen moeizame ontlasting en krampen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum