Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger en kwaaltjes

+14
Theeleut
Jezzie
Caroow
Liadan
Ella
Flip Fluitketel
Sylvana
Printje
Sanne
tweeling
Highway
Annemie
Urban Naked
vlinder-2011
18 plaatsers

Ga naar beneden

Zwanger en kwaaltjes Empty Zwanger en kwaaltjes

Bericht  vlinder-2011 wo 2 jan 2013 - 4:56

Ik was wel eens benieuwd welke kwaaltjes jullie allemaal hadden en wat jullie er eventueel tegen deden. Waar ik last van heb:misselijk, overgeven, opgezette en gevoelige borsten, zwart bloedverlies, moe, steken links onder voor en in de rug, opgezette buik. Of terwijl te veel om op te noemen. Maar ben benieuwd wat jullie allemaal hebben/ hadden?
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kwaaltjes Empty Re: Zwanger en kwaaltjes

Bericht  Urban Naked wo 2 jan 2013 - 4:59

Bijna niks.

Tegen het einde veel zweten 's nachts. En een dikke kop. Niks aan te doen. Ohja, en chronische chagrijnigheid.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kwaaltjes Empty Re: Zwanger en kwaaltjes

Bericht  Annemie wo 2 jan 2013 - 5:06

Net zoals bij de eerste kotsmisselijk sinds zondag (hopelijk deze keer niet 37 weken lang overgeven), heb het er nu al mee gehad. En ik heb pijnlijke borsten, draaierig, hartkloppingen en ben moe. Vorige week had ik een soort van menstruatiepijn, maar daar heb ik geen last meer van, nog wel steken in de buik bij niezen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kwaaltjes Empty Re: Zwanger en kwaaltjes

Bericht  Highway wo 2 jan 2013 - 5:09

In het begin veel buikpijn, daar kon ik weinig tegen doen evt warmte hielp wel. Daarna voornamelijk maagzuur: Rennies en oppassen qua eten. De laatste weekjes wisselen klachten zich af, heb een week erg veel harde buiken gehad, toen hielp rust. Daarna rugpijn, toen hielp rust en warmte en massages smile Nu heb ik sinds enkele dagen veel last van mijn linkerlies (steken) en daar helpt tot nu toe weinig tegen. Denk dat het mijn banden of bekken zijn die het zwaar hebben.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kwaaltjes Empty Re: Zwanger en kwaaltjes

Bericht  tweeling wo 2 jan 2013 - 5:37

Misselijk de eerste 3 maanden, vanaf 5 maanden brandend maagzuur...zo irritant! Verder wat rug pijn maar dat viel wel mee smile
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kwaaltjes Empty Re: Zwanger en kwaaltjes

Bericht  Sanne wo 2 jan 2013 - 5:38

De eerste 20 weken was ik misselijk, daar was echt niks aan te doen. Verder geen kwaaltjes gehad gelukkig.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kwaaltjes Empty Re: Zwanger en kwaaltjes

Bericht  Printje wo 2 jan 2013 - 5:55

Beide zwangerschappen eigenlijk niets, af en toe wat misselijk of benauwd maar das te verwaarlozen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kwaaltjes Empty Re: Zwanger en kwaaltjes

Bericht  Sylvana wo 2 jan 2013 - 6:02

Eigenlijk geen, behalve pijn aan m'n ribben/bovenbuik omdat m'n meisje nogal hoog zat, ook toen ze eenmaal was ingedaald.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kwaaltjes Empty Re: Zwanger en kwaaltjes

Bericht  Flip Fluitketel wo 2 jan 2013 - 6:26

Misselijk zijn, bandenpijn/bekkenpijn en migraineaanvallen waren de meest voorkomende klachten tijdens beide zwangerschappen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kwaaltjes Empty Re: Zwanger en kwaaltjes

Bericht  Ella wo 2 jan 2013 - 7:00

Misselijk, moe, bekken en bandenpijn, slecht slapen en maagzuur.......

Maar zou het echt zo weer doen hoor
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kwaaltjes Empty Re: Zwanger en kwaaltjes

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 7:34

Bij de eerste: Alleen de eerste weken `s avonds misselijk, daarna eventjes in de ochtenden maar dat was niks.
Vanaf de 16 weken enorme pijn aan mijn bekken en SI gewricht en ik was een draak.

Bij de tweede: Heel veel bloedverlies t/m de 10 weken, toen 2 weken niks en vanaf dat ik uit het vliegtuig kwam na de vakantie (12 weken) heb ik tot de 20/22 weken niks anders gedaan dan overgegeven. Vanaf 8 weken enorme bekkenpijn en pijn aan mijn SI gewricht en vanaf de 23/24 weken zat ik elke week 1-2 keer in het ziekenhuis. Ik had een extreem laag HB (3.2 op zijn laagst) en ik heb veel rare klachten gehad zoals mijn zicht wat zo nu en dan weg was, duizelig, A weinig tot niet voelen, enorme hoofdpijnen etc etc.

En verder bjij beide op het einde last van maagzuur, zweten, vocht vasthouden en luchtjes.
Sommige dingen rook ik al op meters afstand en dan kon ik echt heel erg misselijk worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kwaaltjes Empty Re: Zwanger en kwaaltjes

Bericht  Liadan wo 2 jan 2013 - 7:55

Ik ben beide keren 4 maanden misselijk geweest. Bij de oudste heb ik veel pijn aan mijn ribben gehad vanaf 26 weken ongeveer en de laatste weken had ik last van mijn stuitje.
Bij de jongste had ik veel harde buiken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kwaaltjes Empty Re: Zwanger en kwaaltjes

Bericht  Caroow wo 2 jan 2013 - 8:17

Van week 6 tot week 10 heb ik meerdere keren per dag (soms wel 10 keer) moeten overgeven, toen kreeg ik medicijnen, met 12 weken was de misselijkheid weg. Van week 10 tot 20 was ik extreem moe. Vanaf een week of 18 heb ik pijn in mijn linkerbil. Sinds deze week ben ik net Johannes op het droge, ik ben zo benauwd de hele tijd. In het begin deden mijn borsten ook best pijn en ze zijn heel vroeg begonnen met lekken. Heel soms heb ik maagzuur.

Maar als ik mijn hand op mijn buik leg gaat baby er tegen aan trappen, als mijn vriend zijn handen op mijn buik legt gaat baby tegen hem aan krullen, deze dingen doen al die klachten vergeten.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kwaaltjes Empty Re: Zwanger en kwaaltjes

Bericht  Jezzie wo 2 jan 2013 - 9:31

Bijna niks...de laatste paar weken had ik soms wat kramp in mijn kuiten. Maar verder eigenlijk geen kwaaltjes gehad.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kwaaltjes Empty Re: Zwanger en kwaaltjes

Bericht  Theeleut wo 2 jan 2013 - 9:53

Ik had geloof ik overal wel last van Neutral
Extreem misselijk, overgeven, moe, benauwd, maagzuur, bekkenpijn, carpaal tunnel syndroom, hoofdpijn, wazig zicht, rusteloze benen, kuitkramp enz enz.

Ik wil dan ook nóóit meer zwanger zijn, wat een hel!
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kwaaltjes Empty Re: Zwanger en kwaaltjes

Bericht  Sun88 wo 2 jan 2013 - 10:15

Bijna niets, in het hele begin soms erge buikpijn te vergelijken met menstruatie pijn. Aan het einde brandend,maagzuur. Maar verder nergens last van gehad
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kwaaltjes Empty Re: Zwanger en kwaaltjes

Bericht  Linda wo 2 jan 2013 - 10:18

De eerste weken heb ik amper klachten, hooguit wat meer moe. Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik na 20 weken depressief geworden, dat was m'n grootste klacht.

Nu heb ik bekkenklachten, dat wordt helaas steeds erger. Vandaag had ik veel last, vanmiddag ook nog eens in bad uitgegleden, nu lig ik echt te creperen in bed..
Verder heb ik last van maagzuur, kramp in m'n kuiten en ben ik zwaar kortademig. Ik geloof dat zwanger zijn niet aan mij besteed is.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kwaaltjes Empty Re: Zwanger en kwaaltjes

Bericht  Pompoen wo 2 jan 2013 - 11:13

Tja...

Ok: misselijkheid, de eerste 13 weken was ik daar behoorlijk ziek van, gelukkig kreeg ik wel medicijnen die goed hielen.
De misselijkheid is nog niet over maar alleen nog maar in de verte op d achtergrond aanwezig en soms met vlagen is het heel erg. Heb wel gemerkt dat de medicatie nog steeds werkt, dus als het heel erg is neem ik er een pilletje tegen. Oh en maagzuur... En regelmatig buikpijn.

Verder heb ik al vanaf het begin een verstopte neus. Mijn darmen doen vreemd (vooral minder vaak naar de wc) en ik plasme een ongeluk.

En ik heb al vanaf 10 weken toenemend bekkenklachten, daarvoor loop ikbij een bekkenfysio. De rugklachten worden steeds erger en ik heb behoorlijk last van mijn ribben.

Ik heb ook door de zwangerschap dingen die ik niet echt zie als kwaal. Ik ben assertiever, rustiger, stabieler en minder snel gestrest. Ik heb het veel minder koud ook.

Ik vind zwanger zijn nog steeds geweldig!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kwaaltjes Empty Re: Zwanger en kwaaltjes

Bericht  M-G wo 2 jan 2013 - 12:15

Pijnlijke borsten vanaf een week of 16 tot en met een week of 22.
Erg snel moe (behalve van week 24 t/m week 30)
Maagzuur vanaf week 32
Zere heupen vooral 's nachts vanaf een week of 32 en daardoor moeilijk slapen.
Vasthouden van vocht waardoor er geen schoen meer paste.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en kwaaltjes Empty Re: Zwanger en kwaaltjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum