Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slagroom kloppen - blijft niet stijf

5 plaatsers

Ga naar beneden

Slagroom kloppen - blijft niet stijf Empty Slagroom kloppen - blijft niet stijf

Bericht  Ilovethe90s di 1 jan 2013 - 7:15

Elk jaar klop ik met kerst een paar bekertjes slagroom, gebruik de hoeveelheid suiker die op de verpakking staat en als hij goed stijf geworden is zet ik hem in de koelkast. Er zit geen deksel op en ook geen lepel(s) in de kom.
Als ik de slagroom 's avonds op tafel zet is hij helemaal ingezakt en lijkt er maar weinig meer van over te zijn. De smaak is trouwens nog wel goed als ik hem op tafel zet.

Waar zou het door kunnen komen dat hij niet goed stijf blijft?

Misschien te lang van te voren klaar gemaakt? Lijkt me niet maar goed ...
Meestal maak ik hem rond 13.00 uur klaar en gaat hij rond 19.00 uur op tafel. Mijn vader maakte vroeger ook altijd slagroom en die bleef altijd goed, hij maakte hem 's ochtends al klaar.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Slagroom kloppen - blijft niet stijf Empty Re: Slagroom kloppen - blijft niet stijf

Bericht  Sam di 1 jan 2013 - 7:17

Zakje klopfix erbij doe wonderen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Slagroom kloppen - blijft niet stijf Empty Re: Slagroom kloppen - blijft niet stijf

Bericht  Ilovethe90s di 1 jan 2013 - 7:19

Bedankt voor de tip, ga ik dat binnenkort eens proberen Slagroom kloppen - blijft niet stijf 561177.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Slagroom kloppen - blijft niet stijf Empty Re: Slagroom kloppen - blijft niet stijf

Bericht  minoessepoes di 1 jan 2013 - 7:20

Ik maak zelf slagroom op het laatste moment, dan blijft het gewoon het beste.
Je zou eventueel iets van klop vast/ klop klop toe kunnen voegen, dan blijft het langer stijf. Voor het kloppen kan je de kom ook even goed ontvetten met citroen zodat de slagroom goed stijf wordt.
Waarom dek je de slagroom trouwens niet af? Je moet eigenlijk alles afdekken wat je in de koelkast zet, ook i.v.m. smaak overdracht. Ik dek mijn slagroom altijd gewoon af en ik zou niet weten waarom niet.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slagroom kloppen - blijft niet stijf Empty Re: Slagroom kloppen - blijft niet stijf

Bericht  minoessepoes di 1 jan 2013 - 7:21

Ah tegelijk aan het typen geweest!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slagroom kloppen - blijft niet stijf Empty Re: Slagroom kloppen - blijft niet stijf

Bericht  Luce di 1 jan 2013 - 7:22

Volgens mijn man (kok) maak je het gewoon te vroeg klaar. En als je het dan in de koelkast zet komt er vocht bij zegt hij. Of later klaar maken en/of klopmix
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Slagroom kloppen - blijft niet stijf Empty Re: Slagroom kloppen - blijft niet stijf

Bericht  Ilovethe90s di 1 jan 2013 - 7:22

Van thuis uit gewend om de slagroom niet af te dekken, andere dingen wel hoor. Bovendien hoorde ik dat hij dan dood kon slaan dus daarom eigenlijk ook niet, al maakt dat in dit geval dus niet uit haha.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Slagroom kloppen - blijft niet stijf Empty Re: Slagroom kloppen - blijft niet stijf

Bericht  Annemoontje di 1 jan 2013 - 23:17

Ik doe er altijd zo'n doorzichtig plastic velletje huishoudfolie over de kom voordat ik het in de koelkast zet. En als ik de slagroom geklopt heb dan houd ik het ook even op z'n kop om te kijken of de slagroom wel stijf genoeg is. Als de slagroom dan niet terugloopt zeg maar, dan is het goed.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Slagroom kloppen - blijft niet stijf Empty Re: Slagroom kloppen - blijft niet stijf

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum