Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

+12
M@niek
Fiwen
Dolphinne
Darius
nisavi
meisjesmama
Thunder
Flip Fluitketel
Pussycat
Tania
mauwmauw
Mamsie
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 21:14

ze was tijdens de geboorte 49 cm e 3500 gram:

maat 50/56: 6 weekjes
maat 62: zit ze nog in, maar ik verwacht dat ze binnen een maand in maat 68 zit.



Laatst aangepast door Dromertje op ma 29 nov 2010 - 21:40; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 21:21

50-56 t/m 3 maanden
62 3 t/m 6 maanden
68 vanaf 6 maanden (ze is nu 8 maanden)


Laatst aangepast door Mama_van2 op ma 29 nov 2010 - 21:22; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Mamsie ma 29 nov 2010 - 21:22

56- 6 weken
62- nu nog net maar sommige 62 zijn al te klein. Dus ook zo'n 6 weken denk.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  mauwmauw ma 29 nov 2010 - 21:22

hij zit nu nog in maat 50-56 en is morgen 7weken,moet ik wel zeggen dat 50 broeken te kort worden.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 21:29

50-56 3 maanden
62 1 maand
68 2 manden
74 zit hij nu in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Tania ma 29 nov 2010 - 21:33

50/56 3 maanden
62 1 maand
68 2 maanden
74 sinds 2 weken, maar sommige dingen 68 passen ook nog

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 21:35

Pfff moet ik even goed nadenken hoor

in maat 50 heeft ie nagenoeg niks gepast...
56= tot 1maand
62= tot 3maanden
68= tot 6 maanden
74= tot 10 maanden
80= tot 17 maanden

en nu gaat ie steeds meer naar 86

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Pussycat ma 29 nov 2010 - 21:36

Misschien is het handig om er ook bij te vermelden hoe groot jullie kindje was bij de geboorte.
Ik kan me voorstellen dat een kindje van 52 cm sneller uit een maatje 50/56 is gegroeid dan een kindje van 46 cm.
Dan heb ik een wat duidelijker beeld. Wink

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Flip Fluitketel ma 29 nov 2010 - 21:37

Onze dochter is nu 6weken en denk dat ze voorlopig nog wel 50/56 past. We hebben enkele dingen in maat 50 en dat past ze ook nog met gemak. onze dochter was 50cm en 6pond bij de geboorte.


Laatst aangepast door Flip Fluitketel op ma 29 nov 2010 - 21:38; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : toevoegen tekst)
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 21:38

Pussycat schreef:Misschien is het handig om er ook bij te vermelden hoe groot jullie kindje was bij de geboorte.
Ik kan me voorstellen dat een kindje van 52 cm sneller uit een maatje 50/56 is gegroeid dan een kindje van 46 cm.
Dan heb ik een wat duidelijker beeld. Wink

Mijn zoontje is niet gemeten bij de geboorte.... Maar was ruim 4 kilo dus niet echt een kleine baby

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Thunder ma 29 nov 2010 - 21:43

Mijn oudste was 50 cm bij de geboorte en vloog echt door de maten. Voor hem moest ik elke 2 à 3 maanden nieuwe kleding kopen in een andere maat. Nu groeit hij nog hard, maar zit al een tijdje in maat 116-122. Hij is nu bijna 4,5 jaar.

De jongste was 51 cm bij de geboorte, maar groeit heel erg langzaam. Hij heeft wel een maand of 3 in maat 56 gezeten, daarna maanden in maat 62, vervolgens weer maanden in maat 68. Sinds zijn eerste verjaardag zit hij in maat 74, toch past maat 68 ook nog prima als het wat groter valt. Hij is nu 14 maanden.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  meisjesmama ma 29 nov 2010 - 21:58

Mijn oudste werd met 6 pond geboren en zit nu in 92/98 ze heeft vooral in maatje 80 gezeten. Dat ik zelfs nieuwe kleding bijkocht omdat ik de andere wel had gezien geloof dat ze haar spijkerbroek 6 maanden had gedragen.
Mijn jongste werd met 9,5 pond geboren en die vliegt door de kleding heen ze ging met 7 maanden in maatje 74 maar het meeste 80!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Pussycat ma 29 nov 2010 - 21:58

Jetje schreef:
Pussycat schreef:Misschien is het handig om er ook bij te vermelden hoe groot jullie kindje was bij de geboorte.
Ik kan me voorstellen dat een kindje van 52 cm sneller uit een maatje 50/56 is gegroeid dan een kindje van 46 cm.
Dan heb ik een wat duidelijker beeld. Wink

Mijn zoontje is niet gemeten bij de geboorte.... Maar was ruim 4 kilo dus niet echt een kleine baby

Ow doen ze dat niet altijd dan? scratch Of was er geen materiaal voor beschikbaar ofzo?
Sorry voor mijn nieuwsgierigheid, maar vroeg het me zo af. smile

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 22:01

Pussycat schreef:
Jetje schreef:
Pussycat schreef:Misschien is het handig om er ook bij te vermelden hoe groot jullie kindje was bij de geboorte.
Ik kan me voorstellen dat een kindje van 52 cm sneller uit een maatje 50/56 is gegroeid dan een kindje van 46 cm.
Dan heb ik een wat duidelijker beeld. Wink

Mijn zoontje is niet gemeten bij de geboorte.... Maar was ruim 4 kilo dus niet echt een kleine baby

Ow doen ze dat niet altijd dan? scratch Of was er geen materiaal voor beschikbaar ofzo?
Sorry voor mijn nieuwsgierigheid, maar vroeg het me zo af. smile

Mij werd verteld dat het 'uittrekken' van de beentjes niet goed is voor een pasgeboren kindje. Ze hebben hem om die reden niet gemeten. Het wordt steeds vaker niet gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Pussycat ma 29 nov 2010 - 22:15

Jetje schreef:
Pussycat schreef:
Jetje schreef:
Pussycat schreef:Misschien is het handig om er ook bij te vermelden hoe groot jullie kindje was bij de geboorte.
Ik kan me voorstellen dat een kindje van 52 cm sneller uit een maatje 50/56 is gegroeid dan een kindje van 46 cm.
Dan heb ik een wat duidelijker beeld. Wink

Mijn zoontje is niet gemeten bij de geboorte.... Maar was ruim 4 kilo dus niet echt een kleine baby

Ow doen ze dat niet altijd dan? scratch Of was er geen materiaal voor beschikbaar ofzo?
Sorry voor mijn nieuwsgierigheid, maar vroeg het me zo af. smile

Mij werd verteld dat het 'uittrekken' van de beentjes niet goed is voor een pasgeboren kindje. Ze hebben hem om die reden niet gemeten. Het wordt steeds vaker niet gedaan.

Aha weer wat geleerd Laughing

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 22:21

Mijn dochter is ook niet gemeten maar was al erg lang en was 4010 gram.
Ze zat toen met de meeste kleertjes al in 56 en sommige 62.
Met een een 3 maanden zat ze in 68. Daar heeft ze ingezeten tot 6 maanden ongeveer en toen ging ze langzaam over op 74.
Nu zit ze met 9½ maand met de meeste dingen in 80.

Het lastige is alleen dat het erg qua kleertjes verschilt en ze maar een dun spinnetje is.
Qua lengte heeft ze het nodig (78cm nu) maar qua breedte vallen veel broekjes zo van haar billen af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 23:00

.


Laatst aangepast door Arden op wo 2 maa 2011 - 4:34; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Thunder ma 29 nov 2010 - 23:05

Arden schreef:Geboortegewicht zegt dus ook niet alles he. Wel voor de maat die ze hebben als ze geboren worden maar niet hoe de groei verloopt.

Eens! Mijn jongste groeit dus amper terwijl hij langer en zwaarder was bij de geboorte dan zijn broer. De jongste zit nu in de maat die de oudste aan had met 6-7 maanden.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  nisavi di 30 nov 2010 - 0:17

Bij geboort was ze 49 cm en woog ze 3.370 gram.

Tot ongeveer drie maanden zat ze in maat 50/56. Veel van die kleding viel best ruim vond ik. Alleen broeken werden sneller kleiner, maar ze heeft lange benen.

Daarna dus maat 62 waar ze nu voornamelijk nog in zit. Rompertjes moet ik nu maat 68 gaan halen, want maat 62 gaat te strak zitten.

Denk dat ze binnen nu en enkele weken naar maat 68 over gaat.

Oh en ze is nu 5 maanden en ongeveer 1 week oud

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Darius di 30 nov 2010 - 0:26

Laurens werd niet gemeten bij zijn geboorte, er is toen verteld dat dat niet zo goed is voor zijn heupjes.

Ik vind het wel lastig om in te schatten hoe lang ze in een bepaalde maat zitten, soms droeg hij bijv, 56 en 62 ook nog wel door elkaar heen. In ieder geval zat hij vanaf een half jaar in maat 74. En vanaf deze maat gaat het volgens mij weer wat langzamer, hij heeft lang in maat 80 gezeten en heeft daar nu nog kleertjes van, afgewisseld met 86 en 92.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Darius di 30 nov 2010 - 0:26

Trouwens, ik vind het wel handig om de groeicurve in het CB boekje dan door te trekken zodat je weet welke maat hij bijvoorbeeld aanstaande zomer heeft.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 1:00

Jetje schreef:
Pussycat schreef:Misschien is het handig om er ook bij te vermelden hoe groot jullie kindje was bij de geboorte.
Ik kan me voorstellen dat een kindje van 52 cm sneller uit een maatje 50/56 is gegroeid dan een kindje van 46 cm.
Dan heb ik een wat duidelijker beeld. Wink

Mijn zoontje is niet gemeten bij de geboorte.... Maar was ruim 4 kilo dus niet echt een kleine baby

Mijn kinderen waren beide bijna 8 pond en 53 en 54 cm. Zaten dus meteen in 56, maar zaten daar ook 4 maanden in. Ze groeiden na de geboorte niet zo hard meer. Mijn zoontje is nu 1 jaar en 9 maanden, maar is nog maar 9 kilo, dus geboortegewicht zegt weinig. Dochter is ruim 3, en weegt nu ruim 13 kilo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 1:04

Pff, dit soort dingen kan ik echt niet onthouden. Ik weet wel dat ze een enorme groeispurt kreeg tijdens maat 74, die heeft ze maar drie weken gedragen of zo. Het ging zo snel dat ze sommige kleertjes in die maat niet eens aan heeft gehad. Volgens mij zat ze wel een hele tijd in maat 68.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Dolphinne di 30 nov 2010 - 1:04

Ik weet het niet heel precies meer, maar ongeveer was het dit:
Hij was bij zijn geboorte 50 cm en 3840 gram. Hier heeft de kraamverzorgster het opgemeten een paar dagen na de geboorte.

Tot 1/1,5 maand maat (50)-56
Tot 4 maand maat 62
Van 4-6/7 maand maat 68
Van 7 tot 11/12 maand maat 74
12 maand tot 15/16 maand maat 80
16 maand tot 20 maand maat 86 van broeken, bovenkleding 92.
Nu zit hij in maat 92 van broeken en 98-104 van bovenkleding.

Edit: mijn zoontje is nu trouwens met ruim 2 jaar 15,3 kilo en 90 cm. Hij was vrij gemiddeld wat betreft geboortegewicht/lengte, maar vanaf 2 maanden is zijn gewicht in verhouding tot de lengte altijd vrij hoog geweest. Hij had ook vaak al een grotere maat nodig vanwege zijn dikkere buik, terwijl de pijpen/mouwen nog wel wat langer waren.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 2:22

Van Dylan weet ik het niet meer precies maar merk wel dat het gelijk opgaat to dusver.

Maat 50/56 4 tot 6 weken
Maat 62 draagt Lynn nu en Dylan heeft die maat bijna overgeslagen
Maat 68 draagt Lynn nu ook (is per merk zo verschillend!) en daar heeft dylan een maand of 4 in gezeten.

En verder weet ik het stiekem al niet meer maar weet wel dat meneer nu al bijna 1,5 jaar in 98/104 zit. Dingen van de vorige winter kan hij nu nog wel aan. Dat komt omdat hij heel smal is, (14 kilo bij 105 centimeter) en zijn lengte vorig jaar ook al wel had. Dus toen waren zijn kleding een beetje op de groei kwa lengte en dat is nu helemaal goed. Ook hierbij zeggen de maten soms niet veel aangezien ze per merk ontzettend verschillen...

En lynn gaat haar broer achteraan want mevrouw is nu al 66 centimeter bij 5.2 kilo dus ook bij haar kan kwa lengte een maat groter prima alleen zijn ze dan veel te breed. Dus voor het mooie zit ik bij noppies ed goed want dat is lang en smal!

haha waar kan je al druk mee zijn,, in de breedte groeit het vanzelf, zeg altijd maar je kan maar 1 kant tegelijk op groeien!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten? Empty Re: hoe lang heeft jullie kind in de maten gezeten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum