Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ikea keuken

+7
Luce
Dennenappel
Linda
Rebecca
munk
rapa nui
Jits
11 plaatsers

Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Ikea keuken

Bericht  Jits di 1 jan 2013 - 0:33

Heeft iemand hier ervaring met de keukens van Ikea? Hoe lang was de levertijd en hebben jullie het laten plaatsen of zelf gedaan? Hoe is de kwaliteit?
Jits
Jits
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 96
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  Gast di 1 jan 2013 - 0:36

Ik! Ik heb 'm laten plaatsen door een kennis. Kwaliteit van de apparatuur is super, maar qua kastjes zie je echt dat het goedkope kwaliteit is. Dunne frontjes en na een paar maanden al beschadigingen in de lak bij één van de laatjes. Maar verder vind ik het een prima keuken, ik kan erin koken, de vaatwasser doet het en de keuken is nog altijd niet ingestort, dan is een keuken voor mij al gauw goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  Jits di 1 jan 2013 - 0:59

Dank je! Ik zit veel rond te kijken maar kom toch steeds bij Ikea uit, vooral qua prijs aangezien het budget niet enorm is momenteel.

Welk frontje heb je? En kon je de keuken toen gelijk meenemen of moest je iets bestellen?
Jits
Jits
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 96
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  rapa nui di 1 jan 2013 - 1:04

Je zou ook nog eens kunnen kijken bij kleinere onafhankelijke keukenzaken, dus niet de grote keukenketens. Die kleinere zaken hebben ook vaak goede keukens voor een scherpe prijs en een goede service.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  Gast di 1 jan 2013 - 1:08

Oh ik weet de naam niet zo uit m'n hoofd, in elk geval wit landelijk. Nee, je moet hem bestellen. Zijn ook enorm veel dozen, ze hadden bij mij ook echt en vrachtwagen nodig om hem hier te krijgen. Met een busje of aanhanger zou ik het niet aandurven.
Bedenk overigens wel dat Ikea geen stelruimte heeft achter de kastjes en dat je dus alle leidingen in de muur zult moeten frezen (gas, water, electra etc). Bij mij is dat anders gedaan, ik had genoeg ruimte over om een gipswandje neer te laten zetten waar alle leidingen achter weg gewerkt zijn. Tegen dat gipswandje is de keuken gebouwd. En, als je het zelf zou doen: het is een hels, hels karwei om elk kastje stuk voor stuk in elkaar te zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  munk di 1 jan 2013 - 1:18

Vanwege het zelf vervoeren, in elkaar zetten ect. ect. hebben wij er uiteindelijk voor gekozen om een keuken bij een keukenboer (keukenconcurrent te kopen). De prijs viel reuze mee. Waren €4000 euro kwijt, incl apparatuur (a merk), levering en plaatsing door hun. Uitgerekend was de ikea keuken even dur of misschien wel duurder geweest. Want wij hadden het nooit zelf gekund.

Ikea keuken 462860_261752880585926_556179087_o
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  munk di 1 jan 2013 - 1:19

P.s. Je kan heel goed onderhandelen bij een keukenzaak ;-). De keuken koste eerste €7000,- bij de eerste berekening.
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  Gast di 1 jan 2013 - 1:21

Volgende keer gaan wij ook voor een keuken van de keukenzaak, geen Ikea meer. Niet dat het niet bevalt, maar via de keukenzaak heb je toch minder rompslomp.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  Rebecca di 1 jan 2013 - 1:53

Munk, vanaf dat stukje wat ik kan zien lijkt jullie keuken ontzettend op de onze!
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  Linda di 1 jan 2013 - 2:14

Dit is onze ikea keuken, beetje een donkere foto.

De vorige bewoners hadden het zelf uitgetekend en geplaatst. Dus ik weet niet hoe dat is gegaan.

Qua kwaliteit zijn we tevreden! Alleen de apparaten komen niet van de ikea vandaan. Ze wilden iets luxere apparatuur.

Ikea keuken 4FEBC6AA-C866-4D51-A91A-6B73A87B56E5-8127-000002312A4E1DBB

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  Dennenappel di 1 jan 2013 - 2:39

Wij zitten ook te kijken voor een nieuwe keuken en qua prijs en geen gedoe met onderhandelingen neig ik naar de Ikea.

Blijft bij jullie het aanrechtblad lang goed?
Ik heb eigenlijk niet zoveel zin in vrezen, is dat bij elke Ikea keuken echt noodzakelijk?
Lennox hoe heb je tussen een gipsmuurtje en de huidige wand de leidingen verwerkt? Heb je er misschien nog foto's van?

Linda zo de hoek benutten is wel slim! Die optie ga ik ook nog tekenen in de Ikea planner smile

Ik vind het zo jammer dat de meesten witte keukens creme/gelig zijn, zonde! Alleen de hele goedkope en de hoogglans is echt wit.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  rapa nui di 1 jan 2013 - 2:52

Bij mij in de omgeving heb je een paar onafhankelijke keukenzaken die dus niet aan onderhandelen doen. Ze maken meteen een scherpe prijs, noemen dat ook en dan is het dan. Vond ik wel erg prettig en het was ook echt een scherpe prijs. Ik ben indertijd met hun offerte (en dan zonder prijs) naar een andere zaak gegaan die dezelfde keuken ook leverde en die kenden het bedrijf en wilden ook wel een offerte maken (en dan ook echt de uiterste prijs) maar kwamen er toch echt niet aan, zat wel een duizend euro verschil in.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  Jits di 1 jan 2013 - 4:01

Munk mooie keuken zeg.

Linda ook mooi, onze buren hebben ook zo'n hoek, ik vind het wel handig maar tegelijk wel minder mooi.

Door jullie reacties hebben we besloten om toch nog maar even bij bijv keukenconcurrent of wat kleinere zaken (even kijken wat hier precies zit) te bekijken.
Jits
Jits
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 96
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  Luce di 1 jan 2013 - 4:06

Mijn zwager en schoonzusje hebben een keuken van de Ikea en zijn daar heel tevreden over. Zwager heeft zelf jaren lang keukens gemonteerd voor een bedrijf en zegt dat Ikea dezelfde kwaliteit heeft als andere keukenzaken. Misschien verschilt het per keuken van de Ikea?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  Jits di 1 jan 2013 - 4:10

Dat zal ook wel ja, sommige witte bijvoorbeeld zien er al heel breekbaar uit. We gaan er sowieso nog even naar kijken bij de Ikea!
Jits
Jits
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 96
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  Shisha di 1 jan 2013 - 4:29

Wij hebben een ikea keuken en hebben deze zelf geïnstaleerd. De keuken zit er nu zo'n 2 jaar in en tot nu toe bevalt hij prima!

Ikea keuken Img1525599839
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  Plien84 di 1 jan 2013 - 4:36

Hier nog een ikea keuken, wij hebben hem ook zelf geplaatst en ook alles zelf opgehaald met een aanhanger. De deurtjes(abstrakt hoogglans wit) blijven bij ons prima. Wat ik ideaal vind is dat je makkelijk dingen kan veranderen. Zo heb ik pas een deurtje vervangen voor lades. Het aanrechtblad kan je gewoon laten invrezen, daar heb je dus geen werk mee.

niet quoten aub.

weg


Laatst aangepast door Plien84 op wo 6 feb 2013 - 6:24; in totaal 1 keer bewerkt

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  Jits di 1 jan 2013 - 4:40

Mooi allebei! Shisha, welk frontje is dat?
Jits
Jits
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 96
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  Shisha di 1 jan 2013 - 4:43

Dank je! De lidingo ofzo.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  Dennenappel di 1 jan 2013 - 8:25

Mooi Shisha, die vinden wij ook mooi.
Ziet hij er naar van loop der tijd nog hetzelfde uit? Ik vind de geeltint zo jammer.

TO: Ikea vertelde mij dat je het direct mee kan nemen allemaal, als je het laat bezorgen 3-4 weken.

Ze hebben nu ook een lichtgrijze keuken, deze vind ik zelf echt heel mooi. Helaas willen wij de muren in de woonkamer (L-vorm met keuken) crème en bruin verven en ik denk dat de grijze keuken er niet zo mooi bij staat.
Iemand daar ervaring mee?
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  Dora di 1 jan 2013 - 10:40

Ik weet niet waar je woont, maar bij Keller keukens (bij Roosendaal) hebben ze op zaterdag (en ik meen op vrijdag ook) fabrieksverkoop. Dit zijn keukens die door mensen/bedrijven zijn afbesteld met wat voor reden dan ook. Er moet maar net iets tussen zitten (en passen), maar het is wel de moeite waard. Keukens kun je dan met gemak voor 50% korting kopen.
En zo zullen er misschien wel meerdere werken.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  Jits wo 2 jan 2013 - 7:40

Bedankt voor de tip! Ga ook eens daar kijken!
Jits
Jits
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 96
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  Sam wo 2 jan 2013 - 7:45

Wij wilden eerst ook een Ikea keuken, maar omdat je de kastjes helemaal zelf in elkaar moet zetten hebben we het uiteindelijk toch maar niet gedaan.
Bij de keukenboer geweest en onze keuken kostte eerst 13000 nog wat euro, maar door standvastigheid van vriend kregen we hem voor 6000. Crisis he Wink
Wel zelf geplaatst.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ikea keuken Empty Re: Ikea keuken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum