Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oliebollen, apppelflappen, appelbeignets: eet jij ze?

+37
Caramba
Mamsie
Linda
Viva
Sarah1985
myloon
Monte
_Lacey_
Aziraphale
*Lookie*
Fayebella
Elliot
Slakje
Rosa
Ibbeltje
Arwyn
Susan
Sugarfall
Sneeuwvlok
Blond
Mouse10
Annemoontje
Ella
studiebol
Tania
Highway
Fortissimo
Océane
Rovine
Lenthe
Starla
Shisha
minoessepoes
Rush
SoGood
Suus
rapa nui
41 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Oliebollen, apppelflappen, appelbeignets: eet jij ze? - Pagina 2 Empty Re: Oliebollen, apppelflappen, appelbeignets: eet jij ze?

Bericht  Sneeuwvlok za 29 dec 2012 - 4:39

Ik eet altijd kniepertjes! En dan niet die vegters rolletjes maar zelfgebakken en plat smile Oliebollen eet ik alleen als ik bij anderen ben die ze hebben, dus dat is meestal 1 per jaar ofzo
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oliebollen, apppelflappen, appelbeignets: eet jij ze? - Pagina 2 Empty Re: Oliebollen, apppelflappen, appelbeignets: eet jij ze?

Bericht  Sugarfall za 29 dec 2012 - 5:06

Ik eet een oliebol met rozijnen en een oliebol naturel, allebei op 31-12, verder ben ik er niet zo heel gek op haha!
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407

Bericht  rapa nui za 29 dec 2012 - 5:30

Ik heb net een zak oliebollen met krenten/rozijnen gehaald van een lokale bakker en die zijn echt zo lekker. En een appelbeignet erbij. Op oudejaarsavond zelf hoeft het van mij niet zo maar vanavond wel lekker bij de koffie en morgen bij de thee.

Kniepertjes heb ik ook gekocht, die bakten ze ergens anders voor een goed doel.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Susan za 29 dec 2012 - 5:39

Appelbeignets! Heb ook wel eens een kersenbeignet/kersenflap gegeten, die was ook erg lekker. Oliebollen met krenten vind ik ook wel lekker, liefst zelfgebakken door mijn oom.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Arwyn za 29 dec 2012 - 5:54

Ik eet elk jaar wel een paar oliebollen. Als ze vers zijn, vind ik ze wel lekker.

Liefst eet ik met O&N zelfgebakken appelflappen (met bladerdeeg uit de oven).
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ibbeltje za 29 dec 2012 - 6:04

rapa nui schreef:Waar gaat jouw voorkeur naar uit?

Oliebollen naturel

Oliebollen met krenten/rozijnen

Appelflappen

Appelbeignets

Berliner bollen

Iets anders?

Wat hoort echt bij jouw oud&nieuw? Bak jij ze zelf? Waar koop je ze? Hoeveel koop je ongeveer? Kun jij je er misselijk aan eten of heb je er aan 1 of 2 genoeg?

Ik bak ze niet zelf. Normaal haal ik ze bij een kraampje hier, maar heb ze nu uit de supermarkt de oliebollen met krenten. Zitten er 6 of zo in volgens mij. Vaak heb ik aan 1 of 2 wel genoeg. Als we appelbeignets hebben heb ik er na 1 wel genoeg.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast za 29 dec 2012 - 7:03

Pippa schreef:Appelbeignets I love you

En echt verse oliebollen zonder rozijnen ( silent )... Ik ga ze lekker bij de bakker halen morgen of maandag Yes

Gast
Gast

Bericht  Rosa za 29 dec 2012 - 7:24

Ik vind het allemaal niet zo heel lekker, hoogstens een oliebol met fruit erin, maar eet er meestal wel eentje met O&N, voor de vorm/gezelligheid en omdat 'het hoort' Oliebollen, apppelflappen, appelbeignets: eet jij ze? - Pagina 2 561177
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Slakje za 29 dec 2012 - 8:27

Ik lust ze wel, maar ik eet ze niet graag.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gast za 29 dec 2012 - 8:32

Ik lust geen oliebollen of alles wat erop lijkt. Ik ga voor Spekkedikken! Mjam! Daar kijk ik serieus al maanden naar uit, om het op oudjaarsavond weer te mogen eten. Oliebollen, apppelflappen, appelbeignets: eet jij ze? - Pagina 2 394967

Gast
Gast

Bericht  rapa nui za 29 dec 2012 - 8:36

Maura schreef:Ik lust geen oliebollen of alles wat erop lijkt. Ik ga voor Spekkedikken! Mjam! Daar kijk ik serieus al maanden naar uit, om het op oudjaarsavond weer te mogen eten. Oliebollen, apppelflappen, appelbeignets: eet jij ze? - Pagina 2 394967

Zijn dat die soort pannekoekjes met plakjes worst er door en dan stroop er op? of zit ik nu helemaal verkeerd? Maak je ze zelf? Of kun je ze bij jou in de buurt kopen?

Edit: even gegoogled : wordt dus ook gewoon met een knieperties ijzer gemaakt. Dus geen pannekoekjes maar kniepertjes met worst/spek. Heb ik een keer gehad, was wel erg lekker.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 29 dec 2012 - 8:41

rapa nui schreef:
Maura schreef:Ik lust geen oliebollen of alles wat erop lijkt. Ik ga voor Spekkedikken! Mjam! Daar kijk ik serieus al maanden naar uit, om het op oudjaarsavond weer te mogen eten. Oliebollen, apppelflappen, appelbeignets: eet jij ze? - Pagina 2 394967

Zijn dat die soort pannekoekjes met plakjes worst er door en dan stroop er op? of zit ik nu helemaal verkeerd? Maak je ze zelf? Of kun je ze bij jou in de buurt kopen?

Bijna goed. Het zijn pannekoekjes gemaakt van een beslag waar ook stroop aan toegevoegd wordt en erin verwerkt zitten wat stukjes droge worst en een stukje spek, zonder vet, want die met spekvet is niet te eten. Brrrr.

Mijn oma maakte ze vroeger en zweerde jaren geleden niet meer te gaan bakken, maar ze de keuken ingegaan en aan het bakken geslagen. Ik heb veel verschillende Spekkedikken gehad, maar Oma's Spekkedikken zijn toch het allerlekkerst!Very Happy

Oliebollen, apppelflappen, appelbeignets: eet jij ze? - Pagina 2 Spekkedikken

Gast
Gast

Bericht  Elliot za 29 dec 2012 - 8:46

Ik bak ieder jaar zelf oliebollen en appelbeignets. Ik vind oliebollen alleen lekker zonder krenten/rozijnen, en het allerlekkerst als ze net uit het vet komen en de buitenkant nog een beetje knapperig is.. I love you
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Fayebella za 29 dec 2012 - 14:19

Ik eet het liefst nonnevotten met nieuwjaar. En anders een gewone oliebol zonder poedersuiker, ik vind poedersuiker echt vies. Appelflappen eten we het hele jaar door, niet speciaal met oud op nieuw.

Kniepertjes, dat ken ik helemaal niet, klinkt wel lekker.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902

Bericht  *Lookie* za 29 dec 2012 - 23:31

Naturel oliebollen, en appelbeignets. Kniepertjes zijn ook lekker inderdaad, maar dan vooral zelfgebakken. Oliebollen bakt mijn moeder zelf, die zijn heerlijk. Maar van de kraam vind ik ook prima hoor.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Aziraphale zo 30 dec 2012 - 0:23

Ik houd er niet van. Ik vind 1 of 2 appelbeignets wel lekker en ik probeer elk jaar toch wel weer een oliebol (zonder rozijnen) om te kijken of ik ze inmiddels al lust smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  _Lacey_ zo 30 dec 2012 - 0:45

Appelflappen. En dan door mezelf gemaakt.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Monte zo 30 dec 2012 - 0:49

Ik eet het allemaal niet, vind het veel te vet en niet lekker.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  myloon zo 30 dec 2012 - 1:26

ik vind oliebollen zonder krenten het lekkerste:D Met krenten ook wel hoor:D!

Ik bak er ieder jaar zelf een paar.
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Bericht  Sarah1985 zo 30 dec 2012 - 8:09

ik hoef geen oliebollen/appelflappen of iets van zn kraam. Bah wat stinkt dat en is vies. Vind deze tijd altijd vreselijk ga je ergens winkelen en overal staan van die oliebollen tenten bah. Helaas mij man vind ze heerlijk en moet altijd oliebollen.

Zelf neem ik Kniepertjes, heb ze zelf gebakken

Oliebollen, apppelflappen, appelbeignets: eet jij ze? - Pagina 2 735041_10151397857532292_667940162_n
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  rapa nui zo 30 dec 2012 - 8:17

Sarah1985: Lekker! Heb je zelf een ijzer? Hier is het gewoonte om ze gewoon plat te houden in plaats van er rolletjes van te maken. Sommige vrouwen bakken er wel een paar honderd, voor de hele familie. Als je dan begin januari op visite komt dan krijg je er vaak 3 of zo. Eet je ze zo? of doe je er slagroom in?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sarah1985 zo 30 dec 2012 - 9:46

Ik heb zelf een ijzer . Ik kende de traditie niet is echt iets van de oma van mijn man. Wij rollen ze altijd op. Soms doen we er slagroom in maar gewoon zo opeten is ook lekker. De oma van mijn man maakt ook mega veel. Ze heeft 8 kinderen en 17 kleinkinderen en dan nog de aanhang. We.krijgen vaak ook meerdere.

Volgens mij horen ze nu opgerold en in het nieuwe jaar plat
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  Viva zo 30 dec 2012 - 10:19

Ik lust alleen oliebollen naturel, vind het er echt bij horen en zodra ik de kraam zie staan moet ik echt de verleiding weerstaan!
Heb nu van home made een verpakking gekocht om zelf oliebollen te maken, moet alleen nog water toevoegen. Dus dat ga ik morgen proberen, ben zeer benieuwd of ze lekker zijn en of het goed lukt. Oh en als ik ze eet, eet ik er soms wel 2/3 achter elkaar, jammie jammie
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Linda zo 30 dec 2012 - 10:46

Ik heb een appelbeignet tik. Heeeeerlijk!!!

Voor de rest lust ik alleen maar gewone oliebollen, niet met krenten enzo. Ik heb ze dit jaar nog niet op, morgen voor het eerst.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Mamsie zo 30 dec 2012 - 11:17

Ik maak morgen appelbeignets van bierbeslag. Hmm
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: