Oliebollen, apppelflappen, appelbeignets: eet jij ze?
+37
Caramba
Mamsie
Linda
Viva
Sarah1985
myloon
Monte
_Lacey_
Aziraphale
*Lookie*
Fayebella
Elliot
Slakje
Rosa
Ibbeltje
Arwyn
Susan
Sugarfall
Sneeuwvlok
Blond
Mouse10
Annemoontje
Ella
studiebol
Tania
Highway
Fortissimo
Océane
Rovine
Lenthe
Starla
Shisha
minoessepoes
Rush
SoGood
Suus
rapa nui
41 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Oliebollen, apppelflappen, appelbeignets: eet jij ze?
Waar gaat jouw voorkeur naar uit?
Oliebollen naturel
Oliebollen met krenten/rozijnen
Appelflappen
Appelbeignets
Berliner bollen
Iets anders?
Wat hoort echt bij jouw oud&nieuw? Bak jij ze zelf? Waar koop je ze? Hoeveel koop je ongeveer? Kun jij je er misselijk aan eten of heb je er aan 1 of 2 genoeg?
Oliebollen naturel
Oliebollen met krenten/rozijnen
Appelflappen
Appelbeignets
Berliner bollen
Iets anders?
Wat hoort echt bij jouw oud&nieuw? Bak jij ze zelf? Waar koop je ze? Hoeveel koop je ongeveer? Kun jij je er misselijk aan eten of heb je er aan 1 of 2 genoeg?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Re: Oliebollen, apppelflappen, appelbeignets: eet jij ze?
Ik word altijd voor gek verklaard, maar ik vind ze allemaal niet zo lekker. Vind er gewoon niet zo veel aan
Vegtersrolletjes met slagroom daarentegen vind ik heerlijk!!
Vegtersrolletjes met slagroom daarentegen vind ik heerlijk!!
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
De appelbeignets van mijn oma. Ieder jaar zegt ze dat ze er echt geen zin meer in heeft om ze te maken maar iedere keer doet ze het toch weer. Lieve schat. Haar rozijnenbollen smaken trouwens ook lekker! En de gewone oliebol die ze maakt gaat er ook prima in.
Misschien moet ze in de oliebollenbakbranche.
Misschien moet ze in de oliebollenbakbranche.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik eet alleen oliebollen met krenten, maar daar eet ik er dan meteen wel heel veel van rond oud en nieuw.
Gast- Gast
Ja, je moet je nieuwe jaar natuurlijk ook goed beginnen he, Rood!
SoGood- Ratel
Berlinerbollen. Hmmmm!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Mijn vader maakt altijd oliebollen met kleine stukjes appel, formaat rozijn zeg maar, die vind ik het allerlekkerst!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Ik lust het allemaal maar dan wel van een kraam of zelfgemaakt, niet die van de supermarkt.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Rood schreef:Ik eet alleen oliebollen met krenten, maar daar eet ik er dan meteen wel heel veel van rond oud en nieuw.
Ik ook! En 1 januari heb ik er dan meteen geen zin meer. De lekkerste oliebollen vind ik trouwens kleintjes die een beetje knapperig zijn. Van die grote zompige vind ik niet zo lekker.
Ik haalde altijd een zak oliebollen, dit jaar haal ik er denk ik er denk ik een stuk of 4 voor vriend en mij, want ik ben toch pas tegen 00.00 thuis ivm werk. Op mijn werk eet ik natuurlijk ook oliebollen
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Oliebollen naturel Nee, dat vind ik niet lekker
Oliebollen met krenten/rozijnen Max 3 in de maand december. Ik houd niet echt van oliebollen
Appelflappen Lekker, maar eten we bijna niet met oud & nieuw
Appelbeignets Idem
Berliner bollen Ken ik niet
Iets anders?
Nieuwjaarsrolletjes! Oftewel: kniepertjes Lekker met slagroom!
Oliebollen met krenten/rozijnen Max 3 in de maand december. Ik houd niet echt van oliebollen
Appelflappen Lekker, maar eten we bijna niet met oud & nieuw
Appelbeignets Idem
Berliner bollen Ken ik niet
Iets anders?
Nieuwjaarsrolletjes! Oftewel: kniepertjes Lekker met slagroom!
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10
Naturel oliebollen. Rozijnen horen niet in eten.
Wist trouwens niet dat berliner bollen bij nieuwjaar hoorden? Dacht dat het "gewoon" een gebakje was of variatie op een roombroodje.
Wist trouwens niet dat berliner bollen bij nieuwjaar hoorden? Dacht dat het "gewoon" een gebakje was of variatie op een roombroodje.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Wtf zijn kniepertjes?
Oh, ik zie het al.. Hoort dat bij O&N? Hier in het zuiden doen wij gewoon aan champie en oliebollen.
Oh, ik zie het al.. Hoort dat bij O&N? Hier in het zuiden doen wij gewoon aan champie en oliebollen.
SoGood- Ratel
Sogood schreef:Wtf zijn kniepertjes?
Denk een traditie uit het oosten?
Ze zijn inderdaad alleen met oud & nieuw te verkrijgen
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Mijn moeder bakt ze meestal met rozijnen en kleine stukjes appel erin. Daar kan ik me echt vol van (vr)eten. Oliebollen van de kraam vind ik alleen lekker direct uit het vet, een paar uur later zijn het net stuiterballen. Derest houd ik niet zo van.
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Bananenbollen!!! Alleen wel van de kraam die hier staat, die zijn als enige lekker
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
mijn voorkeur gaat uit naar oliebollen met krenten en appel, appelflappen en kersenflappen.. ik lust eigenlijk alles wel behalve oliebollen zonder iets erin, dat vind ik erg saai.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik koop met oud en nieuw een zak oliebollen met krenten en dan eet ik er denk ik drie ofzo. Soms een appelflap als ik bij mijn ouders ben want die maakt m'n moeder altjd zelf.
Vorig jaar was ik zwanger en heb ik me helemaal scheel gegeten aan oliebollen. Echt van het moment dat die kraam er stond totdat hij weer weg ging. Als ik er langs liep moest ik gewoon oliebollen eten.
Vorig jaar was ik zwanger en heb ik me helemaal scheel gegeten aan oliebollen. Echt van het moment dat die kraam er stond totdat hij weer weg ging. Als ik er langs liep moest ik gewoon oliebollen eten.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Mijn moeder maakt altijd kniepertjes en op oudjaars dag oliebollen! Heerlijk, er zitten rozijnen in en ik vind ze geweldig lekker!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Mijn voorkeur gaat uit naar appelbeignets en krentenbollen.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ooo, ik ben zó blij! M'n moeder staat voor het eerst in jaaaaaaren oliebollen te bakken. Dat is welgeteld vijftien jaar geleden. Teken dat het goed met haar gaat (scheiding, burn-out, vier kids alleen opvoeden, angststoornis etc.). ENNNNN ze maakt ze volledig e-nummervrij, biologisch en van fairtrade producten. En al het vet brengt ze later naar zo'n vetrecyclepunt. Ik ben zo trots op haar én ik eet dit jaar 'eerlijke' oliebollen.
Gast- Gast
Ik vind oliebollen naturel lekker mits ze goed zijn gebakken, dus niet van die vette kleffe dingen die je uitkunt wringen. Appelflappen bak ik zeg altijd, mijn vriend is er helemaal gek op. De dagen tussen kerst en oud en nieuw hebben we altijd oliebollen en flappen in plaats van koek bij de thee.
Gast- Gast
Geef mij maar olliebollen met rozijnen of naturel. En er dan ook lekker veel poesersuiker erop Appelbeignets vind ik ook heerlijk, maar niet voor oud & nieuw. Daar zit ik snel vol van, dan heb ik er één op en dan hoef ik niks meer de rest van de avond. Dus voor mij alleen olliebollen met de jaarwisseling.
Appelflappen vind ik niet heel bijzonder, dat eten we het hele jaar door als een gebakje ofzo als er visite is.
Appelflappen vind ik niet heel bijzonder, dat eten we het hele jaar door als een gebakje ofzo als er visite is.
Annemoontje- Prater
- Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12
Mijn voorkeur gaat uit naar oliebollen en appelbeignets, dat vind ik echt bij oud- en nieuw horen. Ik heb net 5 appelbeignets gekocht en ga maandag een zak oliebollen kopen voor mezelf, bij de supermarkt weg dat is wat goedkoper. Ik kan mij er misselijk aan eten en kan het de hele dag wel door eten, ben blij dat het maar een paar dagen is!
Mouse10- Fluisteraar
- Aantal berichten : 124
Punten : 130
Registratiedatum : 26-10-12
Ik ben er echt gek op. Onwijs slecht, maar ik kan zoo genieten van oliebollen, appelbollen, appelbeignets en meer van de kraam. Gister ging mijn baas oliebollen halen, mmm, dat was nou echt een lekker tussendoortje. (Het waren ook kakelverse, me like).
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: