Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

gaan jullie kindjes snel slapen?

+23
hellowkitty
Slakje
Tania
PapillonRose
Knillis
Muppetje
Shopaholic
tweeling
_Jet
Parisienne
Coco
Parel
Happydobby
Annemie
Jezzie
Theeleut
Smaragdje
iloverose
kwak
Sterrin_
Liadan
Linda
duckie
27 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  Linda vr 28 dec 2012 - 9:39

duckie schreef:
Linda schreef:Duckie, ja het zou handig zijn als ze zichzelf kan vermaken tot ze in slaap valt. Ja, voor m'n man is het niet altijd een pretje. Ik word gewoon keihard weggestuurd als ik het een keer wil doen (hoe bedoel je, papa'skindje)

hoe doe je dat dan als je man eens weg is bijvoorbeeld? ik moet haar bijna elke maandag naar bed brengen omdat manlief dan weg is voor ze naar bed gaat...

Die gaat niet weg rond bedtijd. Wink

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  Gast vr 28 dec 2012 - 9:41

Parisienne schreef:Nee. Bij N. duurt het heel lang voordat ze in slaap kan komen. Dit houdt in dat ik elke 5 minuten naar haar toe moet, weer even met haar moet zitten en ik daarna naast haar moet slapen (lees: leunend over de rand van haar peuterbed, heel ongemakkelijk). Dan kan ik weggaan, waarna ze na 5 minuten weer gaat huilen en/of roepen. Dan begint het weer opnieuw. Dit kan een uur duren, soms langer, soms wat korter. En dan hebben we de nachten nog.. Rolling Eyes

Bij mijn dochter net zo..
Zoon slaapt soms heel snel en soms duurt t wel een uur tot anderhalf

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  Liadan vr 28 dec 2012 - 9:51

Wat rot om te lezen dat het slapen weer minder gaat Parisienne. Het lijkt me zo moeilijk om die onmacht en frustratie bij je dochter te zien. hug

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  tweeling vr 28 dec 2012 - 9:54

Binnen 15 minuten slaapt ze
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  Shopaholic vr 28 dec 2012 - 10:02

Normaal gesproken wel maar vandaag toevallig niet. Man heeft zojuist de ouste in haar eigen bed gelegd omdat ik niet lekker ben, maar haar nog kletsen via de babyfoon.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  Muppetje vr 28 dec 2012 - 10:20

Meestal valt hij tijdens het voeden in slaap en slaapt hij dus als ik de kamer uit loop. Anders zéker binnen tien minuten

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  Knillis vr 28 dec 2012 - 10:21

Hier slapen ze allebei eigenlijk al voordat we beneden zijn. Ze gaan allebei tegelijk om 7 uur naar bed en zijn dan ook echt wel total loss. Heel soms duurt het wat langer maar eigenlijk nooit langer dan 10 minuten. Erg luxe!
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  Coco vr 28 dec 2012 - 10:34

Linda schreef:

Coco, pfff bij jullie ook nog steeds joh... En hoe doet je zoon het?

Hij slaapt wat beter, meestal zo'n 2,5 uur als hij er eenmaal in ligt sinds een maandje of 2/3. Af en toe nog binnen 1,5 uur wakker (vandaag beiden binnen een uur Mad) maar hij wordt ondanks dat ik samen met hem slaap echt nog zeker 6 keer wakker 's nachts. Hij heeft ook veel dorst 's nachts.
Dochter wordt niet zo heel vaak meer wakker als ze eenmaal bij 1 van ons ligt. 1 hooguit 2 keer zolang ze niet ziek is.
Ze zijn overigens niet moeilijk in slaap te krijgen 's nachts, binnen 2/3 min slapen ze wel weer gelukkig.

Dochter wil ook echt niks missen. Ze vecht dan echt tegen de slaap en op een behoorlijk vervelende manier. Terwijl ze beneden zo in slaap tuft als we geen aandacht aan haar schenken alsof ze denkt dat ze daar toch sowieso niks mist.

Zou het bij je dochter geen stukje verwerking van de dag zijn? Blijft ze wel gewoon liggen als je man bij haar ligt?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  Gast vr 28 dec 2012 - 10:35

Mijn dochter ligt soms nog eventjes te kletsen maar meestal zijn haar ogen al dicht voor ik de kamer uit ben.
Mijn zoon slaapt ook vrijwel meteen. Bij hem zit het probleem meer in het doorslapen Sleep
Nu met hulpmiddelen gaat het wat beter maar nog niet om over naar huis te schrijven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  Linda vr 28 dec 2012 - 10:45

Coco, poeh, hoe hou je dat vol?!
Hier heeft dochter ook veel dorst. We hebben een rietjesbeker met water op haar kamer staan. Die pakt ze gelukkig zelf.
Waar denk jij dat het bij hun aan ligt? Heb je nooit gedacht om hulp te zoeken? Ik zou het me namelijk best voor kunnen stellen.
Ik denk inderdaad dat het hier met de verwerking van de dag te maken heeft. En het is ook gewoon geen kind wat rustig gaat zitten of liggen (overdag ook niet). Ik denk dat ze moeite heeft om te ontspannen.
Bij m'n man maakt ze het soms ook echt bont. Ze blijft niet liggen. Ze draait, zit, ligt, staat, hangt over hem heen, trekt aan z'n neus, stopt hem knuffels toe, slaapzak aan, slaapzak uit enz enz. Gek word je er van. Ik kon er niet meer tegen. Ik ben echt anti laten huilen, maar mijn grens was bereikt en ik was er toe in staat. Man is wat dat betreft standvastiger, die vindt dat we aan ons standpunt vast moeten houden.
Daarom doet hij het nu al maanden.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  Coco vr 28 dec 2012 - 11:21

Oh ja, dat soort fratsen heeft mijn dochter ook. Op je paardje rijden. Schoppen, keihard zingen/krijsen/gillen zodat zoon ook wakker wordt. Over hem heen kruipen, in zijn bed kruipen, uit bed. Heb haar ook al vaak genoeg in de houtgreep genomen hoor, wel huilend want dat pikt ze natuurlijk niet. Maar goed, dan maar huilend, we zijn er dan iig bij.
Gaat dat goed met een rietjesbeker bij bed? Hoef ik hier niet te doen, dan gaan ze hem leeggooien in bed, maakt niet uit hoe strak ik doppen aandraai, zoon krijgt alles open.

We wilden eigenlijk een onderzoek in een slaapcentrum doen, maar hebben besloten even te wachten hoe het gaat als ze naar de psz gaan, daar beginnen ze na de kerstvakantie.

Ik was voor we op vakantie gingen ook echt doodop hoor, vooral de avonden dat mijn man werkt (om de week) waren echt een hel. In Marokko is de tijd 1,5 week eerder terug gezet dan in Nederland en dus was het er 2 uur vroeger dan hier (normaal altijd 1 uur) toen wij er waren waardoor ze vaak pas rond 01.00 Nederlandse tijd in bed lagen daar (in Marokko is het rond de middag dood en leeft het 's avonds) en werden dan rond 08.00 Marokkaanse tijd wakker (NL tijd dus 10.00) waardoor ze dat bij terugkomst in NL weer moesten afbouwen en dat ging gelukkig heel langzaam, ze worden pas sinds een week of twee om 7 uur wakker (begin oktober waren we terug) en dat was voor de vakantie vaker 5 dan 6 uur. Dus hierdoor hebben we inmiddels wel lekker kunnen bijtanken omdat dat voor ons echt uitslapen is. Anders was ik inmiddels ingestort denk ik! Ik heb nu weer zin om dingen te doen.

Hebben jullie weleens melatonine voor het inslapen geprobeerd?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  Gast vr 28 dec 2012 - 11:29

Wij wilde graag melatonine voor het doorslapen maar dat geven ze liever niet/niet graag bij jonge kindjes. Nu zijn jouw kindjes al wat ouder, heb eigenlijk niet gevraagd welke leeftijd eraan hangt.
Wij gebruiken nu pilletjes van VSM en daarmee is het doorslaap-probleem voor zo'n 65% mee opgelost.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  PapillonRose vr 28 dec 2012 - 11:39

Hier de laatste tijd ook gauw een half uur tot een uur voordat ze slaapt. Regelmatig komen er nog hele verhalen uit haar kamer laughcry Maar er zitten aan de andere kant ook dagen bij dat ze wel binnen een kwartier vertrokken is. Heel wisselend eigenlijk.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  Parisienne vr 28 dec 2012 - 11:46

Linda schreef:Poeh jeetje, dat klinkt wel heel heftig. Klote zeg!!
Die groep was afgelopen toch? Gaan jullie nog wel ergens mee verder?
Soms is het inderdaad erg klote! Sad
Die observatiegroep is inderdaad alweer even afgelopen. We mochten blijven, voor 'behandeling', maar dan zouden we een plan moeten opstellen en zouden zij mij helpen een doel te bereiken. Aangezien mijn gedachten rondom het opvoeden van N. toch enigszins afwijken dan de manieren waarop zij het doen heb ik besloten er niet mee door te gaan. Ik zou dan, samen met de orthopedagogen, doelen opstellen. Ik kon alleen niks bedenken. Ja, het slapen.. maar ze vertikten het om een paar nachten hier mee te draaien Wink Het slapen is gewoon iets waar ze geen concrete methode of oplossing voor hebben, helaas. N. heeft het volgende hard nodig: duidelijkheid, uitdaging en structuur. Als zij overdag beter in haar vel zit en als ze meer op 'niveau' zit zou het haar uiteindelijk 's avonds meer rust moeten geven. Dit kost tijd. We zijn nog steeds zoekende naar dingen.

Ik moet er wel bij zeggen dat de nachten een stuk rustiger verlopen dan voorheen. Soms zitten er echt bagger nachten tussen, soms gaat het voor haar doen redelijk. We gaan de goede kant op, alleen het is allemaal zo ontzettend vermoeiend af en toe. N. heeft een heel duidelijke gebruiksaanwijzing (laat ik het zo even noemen). Hiermee maakt ze het zichzelf lastig. Het is geen typisch peutergedrag, als in: 'ik wil dat dit gebeurt en wel nu, gewoon omdat ik dat wil'. Bij N. moet het, het is een dwangmatig iets. Ik ben continu bezig, ik kan nooit eens even zeggen dat iets ook op een andere manier kan. Dit hoort bij haar, maar soms baart het me wel wat zorgen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  Gast za 29 dec 2012 - 6:05

Hier is meneer meestal na 5 minuten vertrokken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  Tania za 29 dec 2012 - 6:13

Sinds mijn zoontje niet meer slaapt 'smiddags valt hij bijna altijd heel snel in slaapt. Soms slaapt hij volgens mij al voordat ik de kamer uit ben Laughing
Mijn dochter valt gewoon niet in slaap als we haar in bed liggen 'savonds. We hadden zo'n lief slapende baby maar het is echt totaal omgeslagen helaas. Ze valt bij ons in slaap, dan leggen we haar in bed dan wordt ze nog een keer of 3 wakker voordat wij naar bed gaan. Heel soms valt ze weer in slaap met haar speentje, maar meestal komt ze weer bij ons tot ze in slaap valt. 'snachts ligt ze ook bijna altijd bij ons. Eerst sliep ze dan goed maar de laatste weken ook niet meer Rolling Eyes

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  Slakje za 29 dec 2012 - 8:26

Over het algemeen is het na 5 minuten stil.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  _Jet za 29 dec 2012 - 8:30

S was vanmorgen laat uit bed, besloten om het middagslaapje een keer over te slaan en ja hoor ze sliep gelijk vanavond.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  hellowkitty zo 30 dec 2012 - 10:44

Tania schreef:
Mijn dochter valt gewoon niet in slaap als we haar in bed liggen 'savonds. We hadden zo'n lief slapende baby maar het is echt totaal omgeslagen helaas. Ze valt bij ons in slaap, dan leggen we haar in bed dan wordt ze nog een keer of 3 wakker voordat wij naar bed gaan. Heel soms valt ze weer in slaap met haar speentje, maar meestal komt ze weer bij ons tot ze in slaap valt. 'snachts ligt ze ook bijna altijd bij ons. Eerst sliep ze dan goed maar de laatste weken ook niet meer Rolling Eyes
+1 in de middag slaapt onze dochter trouwens wel goed.
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  Tania zo 30 dec 2012 - 11:00

hellowkitty schreef:
Tania schreef:
Mijn dochter valt gewoon niet in slaap als we haar in bed liggen 'savonds. We hadden zo'n lief slapende baby maar het is echt totaal omgeslagen helaas. Ze valt bij ons in slaap, dan leggen we haar in bed dan wordt ze nog een keer of 3 wakker voordat wij naar bed gaan. Heel soms valt ze weer in slaap met haar speentje, maar meestal komt ze weer bij ons tot ze in slaap valt. 'snachts ligt ze ook bijna altijd bij ons. Eerst sliep ze dan goed maar de laatste weken ook niet meer Rolling Eyes
+1 in de middag slaapt onze dochter trouwens wel goed.

M. slaapt 'smiddags ook goed. Dan leg ik haar vaak wakker in bed en gaat ze gewoon slapen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  hellowkitty zo 30 dec 2012 - 11:08

Tania: hadden vandaag veel visite maar toen ik der in bed wilde leggen was het huilen, had der daarna maar even bij me op schoot genomen en ze was binnen 5 minuten in slaap toen in bed gelegd.
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  koNijntje ma 31 dec 2012 - 0:24

de laatste tijd slaapt hij altijd snel, ik denk oa doordat hij lichamelijk ontzettend actief is nu.
er is een tijd geweest dat hij rustig 30-45 min. lag te kletsen in bed, zo lang hij maar niet ging huilen vond ik het wel prima.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  Charles ma 31 dec 2012 - 0:27

Wij laten nooit langer dan 10 min huilen en eigenlijk is het nog bijna nooit voorgekomen dat ze die halen...ze slapen echt heel snel in en dan gaan we meestal nog een aai over de bol geven na een minuut of 7.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  Fearie ma 31 dec 2012 - 0:47

Hier slaapt D toch vaak na 15 min wel, na het nodige gebrabbel is ie vaak wel moe. Soms is het een half uurtje, maar langer dan dat komt vrijwel nooit voor.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  SarahKey ma 31 dec 2012 - 0:54

Wij horen S zelden meer als hij in bed word gelegd. Ook als we hem uurtje of 2 daarna even wakker maken voor de fles slaapt hij daarna zonder morren weer verder. Als hij gaat huilen of miepen dan is er wat aan de hand.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

gaan jullie kindjes snel slapen? - Pagina 2 Empty Re: gaan jullie kindjes snel slapen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum