Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

terugtrekkend tandvlees

+4
Rovine
silly-one
Rush
ExpressoB
8 plaatsers

Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty terugtrekkend tandvlees

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 8:42

Hallo,

Ik heb klein beetje terugtrekkend tandvlees en ik vind dit heel erg. Komt ook omdat ik momenteel depressief ben. Zijn hier meer mensen die last van terugtrekkend tandvlees hebben ?

Groetjes Marleen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 8:51

ja, ik, bij m'n ondertanden trekt het tandvlees iets terug. Bij mij helpt elektrisch poetsen met sensodyne goed. Als het pijn doet, doe ik er een beetje sensodyne op en ik merk direct dat het helpt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  ExpressoB di 22 nov 2011 - 0:47

Marleen; rook jij?
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Rush di 22 nov 2011 - 0:48

Ik heb het bij 1 tand door een ongelukje toen ik in een vechtpartij terecht kwam. Ik heb het idee dat het steeds erger wordt. Neutral
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  silly-one di 22 nov 2011 - 0:49

Ik heb er ook last van gehad, tandvlees wat rood werd en mijn tandhals steeds verder bloot legde. Bij een bezoek aan de tandarts gevraagd wat er tegen te doen en eigenlijk is er niks tegen te doen. Nu poets ik het daar wel vaker wat langer met een fluoride tandpasta maar meer ook niet. Verder nu heel weinig last van. Het is wat roder dan de rest, maar het ziet er niet ongezond uit.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Rovine di 22 nov 2011 - 1:16

Sinds kort rager ik, dat scheelt al een hoop. Verder poetsen met een zachte borstel, flossen en spoelen. Je tandvlees trekt terug doordat het ontstoken is, dus goed schoonhouden. Met de rager haal ik er trouwens echt veel troep uit, stom dat ik daar niet eerder mee begonnen ben.

Laat je ook even checken op tandsteen, daar blijven ook bacteriën in hangen die de ontsteking niet zullen helpen.

Bij mij is mijn tandvlees weer mooi lichtroze als ik het goed verzorg. Als het goed is zou het dan niet verder meer terug moeten trekken.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Lady4 di 22 nov 2011 - 4:44

Ik heb het ook gehad, al had ik het zelf niet door. Bij een tandartscontrole kreeg ik ineens te horen een ernstige paradontitis (tandvleesontsteking) te hebben. Dit komt maar heel weinig voor op jonge leeftijd, maar ik had het dus wel. Ik heb hier een complete behandeling voor gehad, waarbij onder het tandvlees helemaal gereinigd wordt. Normaal gesproken heb je pockets van zo'n 3 mm, bij mij waren dat op sommige plekken al 9 mm. Bij 11 mm ongeveer, gaan je tanden los zitten en kunnen ze eruit vallen.

Ik sta nog steeds onder controle, een keer per half jaar wordt mijn tandvlees gecontroleerd en extra gereining. Vervelende en pijnlijke behandeling, maar anders heb ik over twee jaar een kunstgebit. Verder moet ik goed (elektrisch!) poetsen, elke dag stoken en ragertjes gebruiken.

Mocht je vaak bloedend tandvlees hebben of teruggetrokken tandvlees, dan zou ik bij een volgende tandartscontrole echt eens vragen of ze een pocketmeting willen doen.

Naast de kans op het uitvallen van je tanden is paradontitis ook een veroorzaker van bijvoorbeeld endocarditis (ontsteking van een hartklep, wat dodelijk kan zijn), CVA en zwangerschapscomplicaties. http://nl.wikipedia.org/wiki/Parodontitis
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty terugtrekkend tandvlees

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 5:16

Nee ik rook niet

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  madam di 22 nov 2011 - 8:03

Lady4 schreef:Ik heb het ook gehad, al had ik het zelf niet door. Bij een tandartscontrole kreeg ik ineens te horen een ernstige paradontitis (tandvleesontsteking) te hebben. Dit komt maar heel weinig voor op jonge leeftijd, maar ik had het dus wel. Ik heb hier een complete behandeling voor gehad, waarbij onder het tandvlees helemaal gereinigd wordt. Normaal gesproken heb je pockets van zo'n 3 mm, bij mij waren dat op sommige plekken al 9 mm. Bij 11 mm ongeveer, gaan je tanden los zitten en kunnen ze eruit vallen.

Ik sta nog steeds onder controle, een keer per half jaar wordt mijn tandvlees gecontroleerd en extra gereining. Vervelende en pijnlijke behandeling, maar anders heb ik over twee jaar een kunstgebit. Verder moet ik goed (elektrisch!) poetsen, elke dag stoken en ragertjes gebruiken.

Mocht je vaak bloedend tandvlees hebben of teruggetrokken tandvlees, dan zou ik bij een volgende tandartscontrole echt eens vragen of ze een pocketmeting willen doen.

Naast de kans op het uitvallen van je tanden is paradontitis ook een veroorzaker van bijvoorbeeld endocarditis (ontsteking van een hartklep, wat dodelijk kan zijn), CVA en zwangerschapscomplicaties. http://nl.wikipedia.org/wiki/Parodontitis

Ik had het ook op zeer jonge leeftijd.
Op mijn 16de kwamen ze erachter.
Het is heel vervelend, ik heb er ook een hele behandeling voor gehad. En ga nog om de 3 maanden naar de mondhygieniste.
Ik ben er wel onzekerder door geworden. Embarassed Want bij mijn rechter boven hoektand kun je het heel goed zien.
Ik glimlach nu veel minder dan ik vroeger deed.
Toen ik nog jonger was wensde ik dat je tandvlees weer kon aangroeien, om mijn mooie glimlach weer terug te krijgen *zucht*
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Lady4 di 22 nov 2011 - 8:48

Madam, ik vind mijn gebit er ook niet mooier door geworden. Ik vind mijn hoek- en voortanden boven veel groter lijken, doordat het tandvlees zo teruggetrokken is. Daarbij heb ik tussen een hoektand en een voortand een vrij grote ruimte gekregen. Veel mensen denken dan dat ik iets tussen mijn tanden heb, maar het oogt zwart doordat er ruimte tussen zit.

Het schijnt wel mogelijk te zijn om er iets aan te laten doen, maar dan moet je volgens mij al heel wat jaren helemaal ontstekingsloos zijn. Misschien kun je daar eens naar informeren!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Lady4 di 22 nov 2011 - 8:49

Madam, ik vind mijn gebit er ook niet mooier door geworden. Ik vind mijn hoek- en voortanden boven veel groter lijken, doordat het tandvlees zo teruggetrokken is. Daarbij heb ik tussen een hoektand en een voortand een vrij grote ruimte gekregen. Veel mensen denken dan dat ik iets tussen mijn tanden heb, maar het oogt zwart doordat er ruimte tussen zit.

Het schijnt wel mogelijk te zijn om er iets aan te laten doen, maar dan moet je volgens mij al heel wat jaren helemaal ontstekingsloos zijn. Misschien kun je daar eens naar informeren!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  madam di 22 nov 2011 - 10:27

Lady4 schreef:Madam, ik vind mijn gebit er ook niet mooier door geworden. Ik vind mijn hoek- en voortanden boven veel groter lijken, doordat het tandvlees zo teruggetrokken is. Daarbij heb ik tussen een hoektand en een voortand een vrij grote ruimte gekregen. Veel mensen denken dan dat ik iets tussen mijn tanden heb, maar het oogt zwart doordat er ruimte tussen zit.

Het schijnt wel mogelijk te zijn om er iets aan te laten doen, maar dan moet je volgens mij al heel wat jaren helemaal ontstekingsloos zijn. Misschien kun je daar eens naar informeren!

Ik heb precies het zelfde als jou Lady4 ook een grote ruimte zitten bij mijn hoektand.
Ik ga het zeker informeren, want dacht namelijk dat er helemaal niks aan te doen is.
Thanx
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Raven wo 23 nov 2011 - 8:11

Ik heb er ook last van en heb de lelijke plekken laten opvullen door de tandarts. Dus nou valt het niet meer zo op. Maar het tandvlees komt nooit meer terug is mij verteld.
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Liz wo 23 nov 2011 - 8:34

Ik heb het ook bij een tand, dat komt door mijn tandarts doordat ik te hard poets. Dus nu een elektrische tandenborstel gekocht smile
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Lady4 wo 23 nov 2011 - 10:05

Eleltrisch poetsen is sowieso veel beter. Raven, waar hebben ze het bij jou mee opgevuld?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  madam do 24 nov 2011 - 0:43

Raven schreef:Ik heb er ook last van en heb de lelijke plekken laten opvullen door de tandarts. Dus nou valt het niet meer zo op. Maar het tandvlees komt nooit meer terug is mij verteld.

Wat hebben ze precies bij jouw opgevuld?
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Raven do 24 nov 2011 - 6:50

madam schreef:
Raven schreef:Ik heb er ook last van en heb de lelijke plekken laten opvullen door de tandarts. Dus nou valt het niet meer zo op. Maar het tandvlees komt nooit meer terug is mij verteld.

Wat hebben ze precies bij jouw opgevuld?

De blootliggende tandhalzen. Omdat die ook gevoeliger zijn en vaak bruin gelig zijn. Ze zijn opgevuld met wit spul wat ze ook in gaatjes doen. Het ziet er nu weer helemaal wit en mooi uit. Ik had er bij vrij veel tanden last van.
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum