Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

terugtrekkend tandvlees

+3
flower
claudiaveronique
Monte
7 plaatsers

Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty terugtrekkend tandvlees

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 8:17

wie heeft tips? Speciale tandpasta of andere dingetjes waarmee ik kan voorkomen dat mijn tandvlees nog verder terug trekt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Monte do 14 jul 2011 - 8:23

Mijn moeder heeft dit ook en die mag niet meer met de hand poetsen, moet dus elektrisch. En verder de mond heel goed schoon houden(minimaal 2 min poetsen, ragertje gebruiken, flossen e.d.)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  claudiaveronique do 14 jul 2011 - 8:29

Ik ben hier 2 weken geleden aan geopereerd. Ik had een bloot liggende tandhals, het was bij mij echt erg. Misschien kan je een keer een afspraak maken met een paradontoloog. Dat is iemand die zich voornamelijk bezig houdt met tandvlees, succes!
claudiaveronique
claudiaveronique
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 986
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  flower do 14 jul 2011 - 8:43

Zelf heb ik er ook last van bij mijn kroon.
Tips die ik kreeg bij de tandarts; minimaal 2 keer daags poetsen, flossen en je tandenpoetsen van boven naar beneden (bij de boven tanden dan)
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  luisa do 14 jul 2011 - 8:50

Toevallig was ik vandaag bij de tandarts. Ik heb ook een beetje terugtrekkend tandvlees waardoor het bij die tanden gevoelig is.
De tandarts waar ik vandaag dus was (voor 1 x) had het erover dat ik anders moest gaan poetsen. Ik voelde me net een kleuter dat leert tandenpoetsen maar goed. Very Happy Ik dacht nog tja dit weet ik wel hoor, maar ik werd verast. Deze tandarts liet me zien hoe ik moet gaan poesten op een manier die ik niet kende.
Gewoon eerst zeg maar op de kiezen, onder en boven, normaal. Echter vanaf de zijkant gezien moet je bij bovengebit vegende bewegingen omlaag maken. Je beweegt de tandenborstel dus als het ware van boven naar beneden en niet van linkjs naar rechts. Ondergebit andersom.

Misschien is dit voor iedereen bekend hoor, maar het is iig niet hoe ik gewend was mijn tanden te poesten. Hopelijk gaat het terugtrekkend tandvlees tegen.
Verder poetsen met sensodyne of elmex.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 8:53

Je kan ook zachtjes met een zachte tandenborstel je tandvlees naar beneden masseren

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 22:28

het gaat trouwens om het tandvlees bij m'n 2 voorste ondertanden, niet bij m'n boventanden, denk dat ik dus de adviezen vooral andersom moet lezen :P

Vandaag ga ik direct een elektrische tandenborstel halen, ik poets nog steeds met de hand namelijk. Dan neem ik ook direct flosdraad en sensodyne mee. Ik poets minimaal 2 maal daags, soms 3 of 4 maal daags.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Phileine do 14 jul 2011 - 23:34

Ik had dit ook en poets nu langer/vaker en gebruik tandenstokers en flosdraad. Ik heb een operatie gelukkig nog net kunnen voorkomen en kwam ervan af met een aantal bezoeken bij de mondhygiëniste. Bij de Action verkopen ze trouwens ook flosdraad en tandstokers voor weinig geld! Flos kost daar 43 cent en tandstokers 89 cent.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 8:49

elektrische tandenborstel: check
flosdraad: check
tandenstokers: check

Nu nog even op de goede manier gaan poetsen en dan hopen dat het niet erger wordt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  rianne27 vr 15 jul 2011 - 23:36

Paar jaar geleden ook bij de paradontoog geweest en een operatie gehad, had net als jij problemen bij onderste voortanden. Ben hierover erg tevreden maar vind het wel erg duur!
Tegen mij werd gezegd dat ik vooral niet electrisch moest poetsen op die plek, maar voorzichtig met een dun tandenborstelje van het tandvlees af moest poetsen. Succes!!
rianne27
rianne27
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 63
Registratiedatum : 14-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Sjonno za 16 jul 2011 - 0:57

Je mag best electrisch poetsen maar je moet de borstel het werk laten doen. Dus niet zelf gaan meepoetsen of te hard drukken.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 1:00

claudiaveronique schreef:Ik ben hier 2 weken geleden aan geopereerd. Ik had een bloot liggende tandhals, het was bij mij echt erg. Misschien kan je een keer een afspraak maken met een paradontoloog. Dat is iemand die zich voornamelijk bezig houdt met tandvlees, succes!
Ik moet dit ook heb over 2 weken een afspraak. Welke tand lag bloot? Deed t veel pijn? hoe lang had je er nog last van?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 1:01

rianne27 schreef:Paar jaar geleden ook bij de paradontoog geweest en een operatie gehad, had net als jij problemen bij onderste voortanden. Ben hierover erg tevreden maar vind het wel erg duur!
Tegen mij werd gezegd dat ik vooral niet electrisch moest poetsen op die plek, maar voorzichtig met een dun tandenborstelje van het tandvlees af moest poetsen. Succes!!
Voor jou dezelfde vraag. Bij mij gaat het om 1 onderste voortand (de rechter). Het lijkt me echt horror zo'n operatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  rianne27 za 16 jul 2011 - 9:24

Odilia schreef:
rianne27 schreef:Paar jaar geleden ook bij de paradontoog geweest en een operatie gehad, had net als jij problemen bij onderste voortanden. Ben hierover erg tevreden maar vind het wel erg duur!
Tegen mij werd gezegd dat ik vooral niet electrisch moest poetsen op die plek, maar voorzichtig met een dun tandenborstelje van het tandvlees af moest poetsen. Succes!!
Voor jou dezelfde vraag. Bij mij gaat het om 1 onderste voortand (de rechter). Het lijkt me echt horror zo'n operatie.

Nou horror...maar echt een pretje was het zeker niet.
Bij mij ging het ook om 1 van de onderste voortanden. Werd wel pas NA de operatie verteld tussen neus en lippen door dat afgeraden werd drie weken niet te roken, laat ik nou net die rotverslaving hebben Sad
Ik geloof dat ik drie dagen last heb gehad, vooral veel koelen dan is het wel te doen hoor.
rianne27
rianne27
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 63
Registratiedatum : 14-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  claudiaveronique zo 17 jul 2011 - 4:55

Odilia schreef:
claudiaveronique schreef:Ik ben hier 2 weken geleden aan geopereerd. Ik had een bloot liggende tandhals, het was bij mij echt erg. Misschien kan je een keer een afspraak maken met een paradontoloog. Dat is iemand die zich voornamelijk bezig houdt met tandvlees, succes!
Ik moet dit ook heb over 2 weken een afspraak. Welke tand lag bloot? Deed t veel pijn? hoe lang had je er nog last van?

Bij mij lag een ondertand bloot maar echt heel erg ver, hij had het zelden zo erg gezien (ik moest echt 8 jaar geleden al maar ik durfde gewoon niet terwijl ik wel een borstvergroting gehad heb was nog veeeeeeeel pijnlijker was). Ook bleek dat mijn kaak erg klein is en al het tandvlees strak om mijn kaak heen zat. Mensen die verstandskiezen hebben laten trekken hebben vaak nog tandvlees over aan de achterkant maar dat had ik ook niet, dus eigenlijk zat bij mij alles tegen. Ze hebben bij mij eerst de onderkant verdoofd dat is echt niet zo erg meer een beetje vervelend en die verdoving is heel vies vind ik. Toen hebben ze de voorkant 'geprepareerd' zoals hij het noemde. Daarna ging hij door naar de bovenkant waar eerst de zijkant verdoofd wordt en dan het gehemelte en ja ik zal niet liegen die prik in je gehemelte is vervelend maar wel te doen. Ze hebben bij mij op 2 plekken tandvlees weg gehaald omdat er zo weinig zat dus ik had ook op 2 plekken hechtingen. Daarna hebben ze het losse tandvlees vast gehecht aan de onderkant. Je voelt van dit alles echt niks en als je dat wel voelt gewoon meer verdoving vragen. Ik had onder bijna 15 hechtingen en boven 10 maar ik ben echt een extreem geval dus hou je hier niet aan vast. Ik heb anderhalf uur gelegen en verveelde me op een gegeven moment gewoon een beetje. Toen ik thuis kwam begon de verdoving langzaam uit te werken en had ik vooral veel last van mijn gehemelte met slikken, ik denk door een bepaalde druk die er dan op komt. De dagen erna was mijn gehemelte erg dik en gevoelig dat is nu 3 weken later bij mij nog niet helemaal weg, ik voel het vooral met warm en koud eten er tegen aan. De onderkant was bij mij ook erg gevoelig. Op maandag ben ik geopereerd en op vrijdag trok ik het niet meer van de pijn. Ik heb ze gebeld en mocht toen langskomen en er bleek een hechting los te zitten. Die hebben ze verwijderd en daarna werd het gelukkig een stuk beter. De hechtingen erna eruit halen voel je ook echt niks van. Ik moet woensdag terug komen want hij vond het resultaat er nog niet zo mooi uitzien en zei nog misschien moeten we het nog een keer doen, ik dacht ja dikke doei niet dus. We zullen zien was hij er woensdag van zegt. Nogmaals ik ben een extreem geval dus het kan bij jou alleen maar meevallen maar het blijft wel een operatie onderschat dat niet. Ik dacht op donderdag weer aan het werk te gaan maar door de hechting die los zat kon dat echt niet met die pijn. Sterkte en hou mij even op de hoogte hoe het je vergaat! Ps het ergste vond ik dat ik mijn tanden niet kon poetsen ik had het idee dat ik zo erg uit mijn mond stonk want je krijgt spul mee om te spoelen maar je kan daaronder natuurlijk niet echt poetsen dit moet 2 keer per dag!

Sorry voor het lange verhaal!
claudiaveronique
claudiaveronique
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 986
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 8:53

Ik moest eigenlijk al toen ik 18 was (8 jaar geleden...) haha. Ik ben niet bang voor de "operatie". Ik heb al een aantal keer een operatie gehad in mn mond en ben gewend aan de verdovingen in gehemelte etc. Ik ben vooral bang voor de napijn....
Ik heb wel verstandskiezen getrokken dus misschien kunnen ze daar tandvlees weghalen. Zucht. Nu al geen zin in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  claudiaveronique ma 18 jul 2011 - 9:00

Odilia schreef:Ik moest eigenlijk al toen ik 18 was (8 jaar geleden...) haha. Ik ben niet bang voor de "operatie". Ik heb al een aantal keer een operatie gehad in mn mond en ben gewend aan de verdovingen in gehemelte etc. Ik ben vooral bang voor de napijn....
Ik heb wel verstandskiezen getrokken dus misschien kunnen ze daar tandvlees weghalen. Zucht. Nu al geen zin in.

Ha ha jij moest ook al heel lang geleden dus we kunnen elkaar de hand schudden, bange poeperds! Ja ik weet het die operatie stelt niks voor het is die stomme na pijn maar voor hetzelfde geld valt het bij jou heel erg mee. Hoe erg heb jij het?
claudiaveronique
claudiaveronique
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 986
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 9:05

Het kan niet echt veel verder naar beneden gaan haha....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

terugtrekkend tandvlees Empty Re: terugtrekkend tandvlees

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum