Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Online tv kopen, ervaringen?

+13
Fortissimo
Gympie
Jerry
Rush
Starla
Happinaz
GeKKiE
Highway
TukTuk
Vino
rapa nui
Coco
JD
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Online tv kopen, ervaringen? Empty Online tv kopen, ervaringen?

Bericht  JD do 27 dec 2012 - 11:24

Ik zit te kijken op kieskeurig.nl voor een nieuwe televisie.
Nu staan daar precies dezelfde televisies die in de bekende winkels 800 euro kosten, voor 500 euro bij online winkels als www.televisiewinkel.nl , plasmadiscounter.nl etc.

Heeft er hier iemand ervaring mee? ook mbt tot garantie enzo? Of is het toch echt het verstandigst om voor meer geld naar een winkel te gaan?

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Online tv kopen, ervaringen? Empty Re: Online tv kopen, ervaringen?

Bericht  Coco do 27 dec 2012 - 11:26

Ik zou gewoon naar een winkel in de buurt gaan zodat je er ook makkelijk mee terug kunt als er wat mee is. Als je een beperkt budget hebt kun je ook een goedkopere tv kopen. Voor 500 heb je tegenwoordig sowieso al een leuke tv. Voor 300 ook wel.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 11:28

Persoonlijk zou ik niet kiezen voor dergelijk onbekende sites. Ze kunnen onbetrouwbaar zijn, of ze hebben bepaalde handelingen, knutselwerken, verricht om een televisie vele malen goedkoper dan winkels en andere onlineshops, zoals Wehkamp, aan te kunnen bieden.

Onlangs was er nog een jongen uit mijn woonplaats op de televisie. Hij verkocht witgoed, maar leverde niet. Hij maakte gebruik van logos, waar hij geen gebruik van mocht maken, maar waardoor mensen dachten dat hij betrouwbaar was. Wat dus niet het geval bleek. Door zijn praktijken pas ik dus heel erg op waar ik iets wil kopen.

Gast
Gast

Bericht  rapa nui do 27 dec 2012 - 11:29

Pas je wel een beetje op dat je niet doordraaft? Ik snap best wel dat als je zonder TV zit je meteen een nieuwe wilt hebben maar heb je al gekeken wat je de komende tijd voor de rest aan extra kosten kwijt bent nu je alleen moet wonen? Er komt nu in korte tijd zo veel op je af en je kunt je geld maar 1x uitgeven. Als je genoeg hebt dan prima, maar anders zou ik even alle kosten op de rit zetten, het in elk geval een maand bekijken en tussentijds kijken of ik een TV van iemand kan lenen oid die op een slaapkamer staat of in een kinderkamer.

Ok, dit klinkt ontzettend betuttelend waarschijnlijk maar is gewoon goed bedoeld en als reactie op diverse topics die je nu hebt en waar in korte tijd zo ontzettend veel gebeurd.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Vino do 27 dec 2012 - 11:36

Ik zou ook naar een gewone winkel gaan. Ook door wat Maura zegt, maar ook voor het geval de tv niet mocht werken ofzo.
Vino
Vino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 445
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 11:39

En wat Vino zegt was ik nog vergeten.

Is de televisie stuk, dan verwijst de webshop door naar het bedrijf die het product heeft geproduceerd. Wanneer dezelfde televisie in een winkel wordt gekocht, dan neemt de winkel hem terug en ondersteunt de winkel het garantietermijn.

Gast
Gast

Bericht  JD do 27 dec 2012 - 11:42

Ja precies, jullie hebben en punt.
Zit nu op de website van expert, en zie daar in de folder een top aanbieding, dus ga daar morgen even langs.

Ik zou nooit zomaar even snel een tv kopen, maar ik heb geld van mijn opa zijn erfenis. Dat zou ik aan huur kunnen besteden, maar dat wil ik aan iets besteden wat in zekere zin blijvend is. Als ik het aan huur besteed is het meteen weg.... dan besteed ik dit liever aan een tv.
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk do 27 dec 2012 - 11:59

Waarom koop je niet gewoon een 2e hands tv, desnoods nog een oude beeldbuis, en zet je het geld van die erfenis apart? Voor het geval je het geld nodig hebt voor iets belangrijks straks een keer? Of voor als je straks gaat verhuizen, om je nieuwe huis in te richten?

Ik zou in jouw situatie echt geen honderden euro's aan een tv uitgeven als ik heel eerlijk ben.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Highway do 27 dec 2012 - 18:54

Eind januari heeft mediamarkt volgens mij ook weer btw vrije dagen, misschien iets om rekening mee te houden? Dan zitten er best vaak knalaanbiedingen tussen.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  GeKKiE do 27 dec 2012 - 20:22

Plasmadiscounter.nl is een prima online winkel om een televisie te kopen.
Ze hebben ook gewoon een winkel in Naarden, waar je kan ophalen of heen kan als er iets stuk is.
En deze webwinkel is o.a. van Tom Coronel, dus die wil echt geen slechte naam krijgen.

Wij hebben daar al 2 televisie's vandaan en zij waren toen de goedkoopste voor die modellen.
Ze zijn juist super in hun service!

Moest ik toch even kwijt, want ik snap niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan over online een tv kopen.
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840

Bericht  Happinaz do 27 dec 2012 - 20:41

Plasmadiscounter is inderdaad een prima winkel!

en offtopic: ...ik sluit me wel bij eerdere reacties aan, bekijk even goed je prioriteiten. Vanzelfsprekend is het jouw geld enzo en jouw keuzes en jouw leven. Maar om nou van een erfenis een nieuwe tv te kopen...? Zijn er geen belangrijkere dingen die NU jouw aandacht vragen?
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Starla do 27 dec 2012 - 20:47

Dat ligt er maar net aan wat je prioriteiten zijn vind ik, ik zou mijn erfenis ook niet aan huur uit gaan geven, dan is het echt weg zeg maar. Nou kijk ik zelf niet veel tv, dus ik zou er niet voor kiezen om dat te halen, maar als iemand tv kijken heel fijn en belangrijk vind snap ik best dat je dan graag snel een tv wil halen.
Ik zou trouwens zo'n grote uitgave niet bij een onbekende site doen, wel bij een bekende site. Onze tv komt ook van bol, scheelde een hoop gesjouw Razz
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Rush do 27 dec 2012 - 21:34

Die winkels horen allemaal bij Create2Fit, groot bedrijf van Tom Coronel, dus dat zit wel goed denk ik zo. Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 21:46

Highway schreef:Eind januari heeft mediamarkt volgens mij ook weer btw vrije dagen, misschien iets om rekening mee te houden? Dan zitten er best vaak knalaanbiedingen tussen.
Zou ik idd ook afwachten, ik heb vorig jaar tijdens de btw-loze dagen in januari mijn complete electrische uitzet gekocht.

Gast
Gast

Bericht  Jerry do 27 dec 2012 - 23:14

Misschien ben ik naief, maar als een webwinkel de goede keurmerken heeft, zit 't toch goed? Rolling Eyes
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 23:21

Jerry schreef:Misschien ben ik naief, maar als een webwinkel de goede keurmerken heeft, zit 't toch goed? Rolling Eyes
Ik lees hier de laatste tijd veel teveel verhalen over hebberige pakketbezorgers, dat ik dat niet meer aan durf.

Gast
Gast

Bericht  Rush do 27 dec 2012 - 23:23

Lennox schreef:
Jerry schreef:Misschien ben ik naief, maar als een webwinkel de goede keurmerken heeft, zit 't toch goed? Rolling Eyes
Ik lees hier de laatste tijd veel teveel verhalen over hebberige pakketbezorgers, dat ik dat niet meer aan durf.
Een TV wegmoffelen is wel erg knap Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 23:25

Rush schreef:
Lennox schreef:
Gewoon voor ontvangst tekenen en in je bus koers zetten naar huis. Mijn buurman was pakketbezorger bij (toen nog) PTT/TNT en nam de bus gewoon mee naar huis.

Gast
Gast

Bericht  Rush do 27 dec 2012 - 23:32

Lennox schreef:
Rush schreef:
Lennox schreef:
Gewoon voor ontvangst tekenen en in je bus koers zetten naar huis. Mijn buurman was pakketbezorger bij (toen nog) PTT/TNT en nam de bus gewoon mee naar huis.
Ja, maar zulke dingen gaan toch opvallen? Als brievenbuspost bezorger kan je nog zeggen dat de enveloppe open was ofzo. Maar als pakketbezorger kan je moeilijk regelmatig dingen 'kwijt' maken lijkt mij.

Anyway. Ik vertrouw zowel de pakketbezorgers bij ons thuis als die op m`n werk, dus ik zou het gewoon online bestellen. Als je ergens woont waar je steeds een andere bezorger hebt of hebberige buren zou ik het wel laten.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gympie vr 28 dec 2012 - 0:22

Ik ben het wel eens met wat er eerder is gezegd. En ook ik wil niet betuttelend of betweterig overkomen. Maar je hebt al vaker aangegeven niet veel geld te hebben en je zit nu in een situatie waarin nog onverwachte kosten kunnen komen...ik zou dan niet een hele dure tv gaan kopen, ik zou dan 2ehands kijken of eentje aannemen van wat je hier is aangeboden op het forum.

Het is jouw geld, maar ik zou er echt voorzichtig mee omspringen en niet gelijk een tv gaan kopen. Natuurlijk wil je iets blijvends er van kopen, maar stel je komt in de shit, dan heb je dat geld hard nodig. Niet leuk om aan huur of iets te besteden, maar misschien wel noodzakelijk en dan is het maar goed dat je dat geld achter de hand hebt. Als je uit de geldshit bent, kun je daarna dat bedrag wellicht weer opsparen en iets blijvends kopen.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Fortissimo vr 28 dec 2012 - 1:07

Mijn vriend werkt bij zo'n bedrijf. De naam zou je misschien afschrikken (had ik tenminste) maar het is echt een hele nette zaak met een showroom.
Deze zou ik dan ook wel aanraden, maar dat is alleen omdat ik de winkel dus ken.

Het gaat om pla.tt.etvdis.coun.ter.nl smile
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Rovine vr 28 dec 2012 - 1:23

Ik heb mijn tv via Coolblue gekocht. Is wel een internetwinkel, maar ze hebben ook een paar filialen waar je je spullen op kunt halen (wel vooraf bestellen, hebben geen voorraad). Beviel mij prima, mijn broertje heeft een tv uitgezocht die aan mijn wensen voldeed en Coolblue was verreweg de goedkoopste.

Wel is het misschien verstandig geld in je zak te houden komende maanden. Ik dacht ook dat mijn verhuizing na een relatiebreuk wel mee zou vallen qua kosten omdat ik vrijwel alles al had. Toch heeft het me alsnog 3000-4000 euro gekost en dat ging vooral in kleine dingetjes zitten die ik vooraf niet voorzien had.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 28 dec 2012 - 2:44

Jullie hebben eigenlijk wel een punt, ik had namelijk nog niet gelezen dat het om erfenisgeld ging en dat de keuze was om het aan huur te besteden, of aan iets blijvends. Persoonlijk zou ik het geld van de erfenis dan helemaal nog niet besteden, maar apart zetten. De komende maanden zul je het financieel behoorlijk zwaar krijgen en zul je al genoeg geld uit moeten geven, dan is het fijn te weten dat je een goed bedrag achter de hand hebt. Gaat het je straks financieel wat meer voor de wind kun je altijd nog een nieuwe tv kopen, tot die tijd zou ik het doen met alle aanbod aan spullen die je om je heen of via dit forum krijgt.

Bedenk ook dat je huisje over een paar weken/maanden misschien teveel herinneringen aan je ex oproept en je misschien wel een hele andere kleur op de muur wilt of andere meubels/accesoires wilt. Ik zou het geld eerder daarvoor bewaren. Je zit nu niet in de positie dat je maar even makkelijk het nieuwste van het nieuwste kunt kopen. Er zijn hier een heleboel lieve meiden die jou gratis spullen aanbieden, grijp die kansen met bede handen aan, je kunt het geld écht beter besteden.

Gast
Gast

Bericht  JD vr 28 dec 2012 - 6:12

Ik heb een nieuwe tv! Ik was inderdaad na het lezen van jullie adviezen toch van plan om het geld van de erfenis op mijn spaarrekening te zetten, maar toen was daar mijn moeder....die erop stond een tv voor me te mogen kopen. Ik moest het maar zien als het kerstcadeau wat ik niet gehad heb door alle stress. Oke, wat mij betreft veel te duur kerstcadeau..... maar wie mijn moeder kent weet dat tegenstribbelen geen zin heeft.

@Rovine, wat voor soort kleine dingetjes bedoel je dan? Dan kan ik me er alvast op voorbereiden smile

@Lennox, ik ga aan dit huis helemaal niks meer doen... de kans is toch wel 99 procent zeker dat ik er straks uit moet, dus ik vind het zonde om er nog geld in te gaan steken...

Laatst aangepast door JaneDoe op vr 28 dec 2012 - 6:13; in totaal 1 keer bewerkt
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Fortissimo vr 28 dec 2012 - 6:13

Wat lief van je moeder! smile
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: