Leren rustig te reageren
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Leren rustig te reageren
Kun je dit leren? Hoe?
Ik loop hier met mijn vriend vaak tegen aan.. Soms als hij bijvoorbeeld iets twee keer aan mij vraagt vind ik dit vervelend, waardoor ik geïrriteerd of bot reageer. Ik weet ook dat dit dus bij mij ligt en wil er graag iets aan doen, maar weet niet zo goed wat en hoe.
Het is eigenlijk voornamelijk bij mijn vriend dat ik zo reageer. Hierdoor lopen dingen uit op ruzietjes wat dus helemaal niet nodig is.
Herkent iemand dit?
Ik loop hier met mijn vriend vaak tegen aan.. Soms als hij bijvoorbeeld iets twee keer aan mij vraagt vind ik dit vervelend, waardoor ik geïrriteerd of bot reageer. Ik weet ook dat dit dus bij mij ligt en wil er graag iets aan doen, maar weet niet zo goed wat en hoe.
Het is eigenlijk voornamelijk bij mijn vriend dat ik zo reageer. Hierdoor lopen dingen uit op ruzietjes wat dus helemaal niet nodig is.
Herkent iemand dit?
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Re: Leren rustig te reageren
Heel herkenbaar. Af en toe helpt het om tot 10 te tellen maar vaak geef ik gewoon een snauw. Vooral als ik moe of gestressed ben. Valt heel vaak niet goed natuurlijk maar ik let er wel steeds meer op. Maar het is idd erg vervelend!
Gast- Gast
Is dit niet domweg een kwestie van zelfbeheersing? In die zin dat het je niet overkomt en je weerloos bent, maar dat je het toelaat bij jezelf zo te reageren vanwege je geheel op je gemak te voelen bij je vriend...? Ik vind het alleen maar goed dat je jezelf bent bij hem, maar hij moet geen soort van boksbal worden van jouw grillen. Als je dit bij anderen niet zo doet, is het volgens mij puur even tot 10 tellen, relativeren en alsnog rustig reageren - eigenlijk wat je dus bij anderen wel doet/je voor inzet.
Gast- Gast
Het zal ook vast wel met zelfbeheersing te maken hebben. Vind het op sommige momenten gewoon lastig omdat ik dan denk pfffff!
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Haha ik ben zelf nogal een opvliegerig driftig type het zit in mijn aard (mijn moeder heeft het ook). Ik denk wel dat je het kan leren. Maar wel lastig vermoed ik.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Oh ik herken dit heel goed, ik kan dan heel kattig reageren zonder dat ik daar echt bewust van ben
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Wat is het rustig op het forum vandaag zeg!
» Hoe zou jij reageren?
» Denk je rustig met je baby te gaan zwemmen.....
» Hoe zou jij reageren?
» Hoe zou jij reageren als...
» Hoe zou jij reageren?
» Denk je rustig met je baby te gaan zwemmen.....
» Hoe zou jij reageren?
» Hoe zou jij reageren als...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: