Begint het zo?
+145
Schism
Urban Naked
Siamsa
PiP
xxjojootjexx
Clapperdie
Merai
Parisienne
piertje
Happinaz
ProudMom
Inge
Blond
Dennenappel
Travelgurly
Bolleke
Purpleflower
ekjir@M
Sterrin_
Mamsie
Jasmine
koNijntje
SDL
troela
Liadan
Printje
Paper Crown
Oude bekende
Darius
Tania
kwak
Ellebel
Lejow
Ezzer
SoGood
tweeling
nisavi
Happydobby
Susan
Luce
Pompoen
Catwoman79
Coco
Happy
Thunder
Exogenesis
Ella
Zwerver
Burn
Sam
Manderijn
Star007
meisjesmama
Bloem86
Creabea_28
bolus26
Zenna
woezel
Snoes
Pinkel
Parel
Arwyn
Chelle
studiebol
Carra
Shisha
-Ieniemienie-
slaatje
Shy
Jits
Aggi
L!ND@
Theeleut
Derpy
Juutjepetuutje
Mermaid
Eris
Samantha
LDJ
Monnie
hellowkitty
litllejoy
Lavendel
_Jet
smooch
Sjaantje
Flower_L
Fiwen
_Lana_
Dora
Sylvana
Aimee
Alex
Ayla
Mees
Silver
Pussycat
Highway
Smaragdje
Charles
Limburg85
Elliot
Le Chat Noir
Tiara
Floor
Jade
Katrien
Muus
Jezzie
Rose
Lith
Gympie
Steep
Minx
Slakje
vlinder-19
Caro
Fortissimo
Blue flower
Barbabella
Toet
Shopaholic
Océane
Rush
Orchidee
CCC
Lady4
Rouge
Caroow
MamaDaan
liesje
Muppetje
M@niek
Pien
Roos
SarahKey
Starla
Puggle
Sanne
Linda
Marin
strawberry
Annie24
Viva
Twellie
149 plaatsers
Pagina 20 van 40
Pagina 20 van 40 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40
Re: Begint het zo?
Denk er nog even goed over na en misschien heb je je mooie mannetje vrijdag wel in je handen .
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Lana volgens mij heb je daar idd gelijk in, ze vallen er niet meteen uit bij de eerste wee natuurlijk.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Lana, klopt, maar het idee achter een geplande keizersnede is volgens mij sowieso dat er van tevoren een datum wordt geprikt en dat er niet wordt gewacht tot de bevalling uit zichzelf begint.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Lana, klopt, maar het idee achter een geplande keizersnede is volgens mij sowieso dat er van tevoren een datum wordt geprikt en dat er niet wordt gewacht tot de bevalling uit zichzelf begint.
Ja dat klinkt wel logisch, maar spoedkeizersnee klinkt meteen zo eng terwijl het kindje dus eigenlijk nu gelukkig niet meteen in nood is. Een spoedkeizersnee is volgens mij idd wannee een kindje er echt meteen uit moet omdat het niet goed gaat. Maakt het allemaal nie minder vervelend voor pc natuurlijk maar het klinkt anders.
Printje- Lady Post-a-lot
Volgens mij is dat inderdaad een spoedkeizersnee. Bij mij kwamen ze erachter dat D. in nood was, doordat de placenta aan het loslaten was en toen lag ik binnen 15 min. op de OK. Dat was dan een spoedks._Lana_ schreef:Even iets anders hoor.
Maar als je wacht tot de weeën beginnen, is het toch niet meteen een spoedkeizersnede?
Ze hebben dan nog alle tijd om je kindje eruit te halen.
Een spoedkeizersnede is echt als je kindje in nood is, toch?
Dus het is niet zo dat je rennend door het ziekenhuis gaat en onder narcose gaat, zodat je de bevalling niet meemaakt.
Dit staat even buiten dit verhaal nu, maar ik lees dat veel mensen het over een spoedkeizersnede hebben, vandaar.
OT: Ik heb niet alles gelezen, maar wat vervelend pc! Hopelijk bedenkt hij zich nog, en gaat hij draaien.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Ik zou dan ook voor een geplande KS kiezen, de kans met die draaipogoing is wel heel klein
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Printje schreef:Susan schreef:Lana, klopt, maar het idee achter een geplande keizersnede is volgens mij sowieso dat er van tevoren een datum wordt geprikt en dat er niet wordt gewacht tot de bevalling uit zichzelf begint.
Ja dat klinkt wel logisch, maar spoedkeizersnee klinkt meteen zo eng terwijl het kindje dus eigenlijk nu gelukkig niet meteen in nood is. Een spoedkeizersnee is volgens mij idd wannee een kindje er echt meteen uit moet omdat het niet goed gaat. Maakt het allemaal nie minder vervelend voor pc natuurlijk maar het klinkt anders.
Dit bedoel ik inderdaad.
Het stond even buiten het geval van PC, maar omdat iedereen het over een spoedkeizersnede heeft.
Ik kan me heeeel erg goed voorstellen dat PC duidelijkheid wil en een datum wil prikken.
_Lana_- Ratel
Sterrin_ schreef:Ook ik zou kiezen voor een keizersnee nu. Het werd bij mij dan een onverwachte spoedkeizersnee, maar het is me alles meegevallen. Maandag een keizersnee en mocht woensdagmorgen met beide kindjes weer naar huis. Ook het herstel is me alles meegevallen. Maar kan me voorstellen dat wij allemaal makkelijk praten hebben zo vanaf de zijlijn.
Jeetje wat mocht jij snel naar huis!
Ik ben zondag bevallen en de zaterdag erop naar huis gegaan.
En de nasleep van een keizersnede is bij mij ook heel erg goed gegaan. Ik was snel weer op de been.
Maarja ik moest ook wel.
_Lana_- Ratel
Nee, dat klopt, spoedkeizersnede klinkt inderdaad eng, maar dat is gewoon bedoeld als tegenovergestelde van geplande keizersnede. Een niet-geplande keizersnede lijkt mij gewoon onhandig, de weeën kunnen ook midden in de nacht beginnen en de ontsluiting kan ook erg snel gaan. Het lijkt mij niet fijn als je met acht centimeter ontsluiting, gebroken vliezen en persdrang moet wachten tot de gynaecoloog van huis is gekomen.
Susan- Lady Post-a-lot
_Lana_ schreef:Printje schreef:Susan schreef:Lana, klopt, maar het idee achter een geplande keizersnede is volgens mij sowieso dat er van tevoren een datum wordt geprikt en dat er niet wordt gewacht tot de bevalling uit zichzelf begint.
Dit bedoel ik inderdaad.
Het stond even buiten het geval van PC, maar omdat iedereen het over een spoedkeizersnede heeft.
Ik kan me heeeel erg goed voorstellen dat PC duidelijkheid wil en een datum wil prikken.
Als mijn vliezen breken is 't wel degelijk spoed. Hij ligt niet goed, zijn naveltje wijst omlaag waardoor kans op uitzakken van zijn navelstreng 't grootst is!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik bedoelde het ook niet richting jou pc maar spoedkeizersnee klinkt meteen eng.
Wist je dat de kans dat als eerste je vliezen breken en dan pas weeën erg klein is, minder dan 10% zei mijn vk. Maar ik zou als ik jou was dat risico ook niet nemen.
Wist je dat de kans dat als eerste je vliezen breken en dan pas weeën erg klein is, minder dan 10% zei mijn vk. Maar ik zou als ik jou was dat risico ook niet nemen.
Printje- Lady Post-a-lot
10% vind ik nou ook weer niet zo klein. Daarbij zal ze met beginnende weeën ook niet meteen op de operatietafel liggen, dus al begint het met weeën, dan nog is er een kans dat de vliezen breken voor de operatie.
Susan- Lady Post-a-lot
Hier ook nog geen baby die is ingedaald en ik moet van haar dus meteen gaan liggen ivm het gevaar dat er vanalles tussen baby en uitgang komt zeg maar. Maar zei ze de kans is erg klein dat het met vliezen breken begint.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik zou gewoon je gevoel volgen, en volgens mij zegt je gevoel dat je een ks wil zonder de draaipoging. Sterkte en succes!
Gast- Gast
Ik vind dat er nogal makkelijk over een keizersnee gesproken wordt. Ik zou juist die draaipoging wél doen. Het is maar een kleine kans dat hij draait, maargoed de kans dat hij met 38 weken zelf gedraaid is, was ook niet zo heel groot en de manier waarop je zwanger bent geraakt is ook een bijzonder verhaal. Als het wel lukt, dan lukt een natuurlijke bevalling waarschijnlijk wel gewoon en dan heb je heel wat minder risico's en een heel wat minder lange herstelperiode. Ik snap dat het kut is om zoveel gerommel op het eind te hebben, maar je bent er bijna.
Gast- Gast
Maar juist als de baby aan het eind nog zelf draait, zou ik daardoor het idee hebben dat hij dus niet lekker lag met zijn hoofd naar beneden.
Susan- Lady Post-a-lot
Rejoy, als de gynaecoloog meer vertrouwen in had, had ik 't misschien nog wel willen proberen maar alles staat ongunstig namelijk
- grote baby (so they say)
- placenta voor
- stugge baarmoeder (eerste kind)
- hij ligt ook ongunstig. Zijn kontje ligt vlak achter mijn placenta dus de arts kan hem niet pakken.
En natuurlijk mijn gevoel erbij.
- placenta voor
- hij ligt ook ongunstig. Zijn kontje ligt vlak achter mijn placenta dus de arts kan hem niet pakken.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Je hoeft je niet te verdedigen hoor, ik had alleen alle kansen gegrepen om op een natuurlijke manier te bevallen. Een keizersnee lijkt me namelijk niet niks. Misschien is dit nog wat voor je:
http://www.stuitlig.nl/behandeling.php
Gast- Gast
Paper Crown schreef:Rejoy, als de gynaecoloog meer vertrouwen in had, had ik 't misschien nog wel willen proberen maar alles staat ongunstig namelijk
- placenta voor
Ik denk dat jij je keuze al gemaakt hebt, op basis van je gevoel. En ik denk dat je die moet volgen.
Oja en over die spoedkeizersnede, dat was in het algemeen, niet op jou gericht hoor.
Meer op de reacties van andere mensen.
_Lana_- Ratel
Pfff jeetje PC... Het is wel een Neverending Story!
Ik wens jou en meneer PC een rustige, relaxte kerst toe en ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaan verlopen met de geboorte van baby PC. Zet 'm op!
Ik wens jou en meneer PC een rustige, relaxte kerst toe en ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaan verlopen met de geboorte van baby PC. Zet 'm op!
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Rejoy. schreef:Je hoeft je niet te verdedigen hoor, ik had alleen alle kansen gegrepen om op een natuurlijke manier te bevallen. Een keizersnee lijkt me namelijk niet niks. Misschien is dit nog wat voor je:
Dat bedoelde ik idd ook. Ik zou liever gewoon bevallen als een keizersnee. Maar ik snap je goed, en je was natuurlijk al best een tijd bang voor de bevalling dus ik kan jouw keuze goed begrijpen dat je niet meer wil draaien.
Printje- Lady Post-a-lot
_Lana_ schreef:Sterrin_ schreef:Ook ik zou kiezen voor een keizersnee nu. Het werd bij mij dan een onverwachte spoedkeizersnee, maar het is me alles meegevallen. Maandag een keizersnee en mocht woensdagmorgen met beide kindjes weer naar huis. Ook het herstel is me alles meegevallen. Maar kan me voorstellen dat wij allemaal makkelijk praten hebben zo vanaf de zijlijn.
Jeetje wat mocht jij snel naar huis!
Ik ben zondag bevallen en de zaterdag erop naar huis gegaan.
En de nasleep van een keizersnede is bij mij ook heel erg goed gegaan. Ik was snel weer op de been.
Maarja ik moest ook wel.
Ik mocht idd heel snel naar huis. Het was erg druk om de kraamafdeling, dus ze wilden bedden vrij. En aangezien het zo goed met ons ging was de keus snel gemaakt. Thuis herstellen kon ik ook, en wat de bv betreft, het spande er nog even om omdat de jongste niet groeide, maar met cupfeeding ging het heel goed. Had een kolf gehuurd om bij te kunnen voeden met een cupje, maar dat was al niet eens meer nodig thuis. Ze hebben me ook laten gaan omdat ik al zo 'ervaren' met bv en baby's was.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Joh doe 'gewoon' die keizersnede, ik denk dat jij je daar het beste bij voelt. Er is al zoveel gebeurd, zoveel aan vooraf gegaan. Ik begrijp heel goed dat je geen risico meer wilt lopen. Mijn vriendin is zoals je weet ook met geplande keizersnee bevallen omdat ze in een stuit lag, eerste draaipoging niet gelukt. Ze ligt op een suite in Utrecht, helemaal voor haarzelf. Haar vriend heeft een bed naast haar bed waarin hij blijft slapen al de hele week. Ze heeft pijn ja, maar verder voelt ze zich hartstikke goed en ze kan al lopen (wel helemaal gekromd, dat wel) morgen mag ze naar huis.
Gast- Gast
Hier ook een baby in stuit, en een negatief advies wat betreft een draaipoging. Ik heb dus uiteindelijk een geplande keizersnee gehad. Gepland op dinsdag voor de vrijdag zeg maar. Ik was zelf ook tegen een draaipoging, dus gelukkig had ik ook dat advies gekregen. Achteraf erg blij, omdat er voor mijn meisje gewoon geen ruimte was om te draaien.
Volg je gevoel PC!
Volg je gevoel PC!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Pagina 20 van 40 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Begint dat nu al?
» Begint het zo?
» Begint het nu al?
» help dochter (3mnd) begint op buik te draaien